Şimdi Ara

Lastik değişimi hakkında bana bir fikir verin

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
62
Cevap
0
Favori
2.177
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracın lastikleri 4 yıllık (2017 sonu tarihli) bridgestone 205/55/16 boyutunda.Araç 25500 km'de.Ön lastiklerin dişleri iyi durumda ama kalkışlarda pati çekmeye ve ıslak yolda güven vermemeye başladı.Yağmurlu havada bir kaysa çarpsam bir yere oldukça masraf açacak. Arkalar önlere göre nispeten daha yeni.Onlarda bir sorun yok.Lastikler çok sertleşmiş.Bu durumda 1. seçenek ön arka rotasyon mu yapayım tabiki bir 60-70 tl tutar , 2. seçenek olarak önlere sıfır 2 tane ucuz bir lastik alıp(320 tl civarına petlas starmax vs.) 3-4 sene sonra komple 4 lastik değişimi mi olsun, 3. seçenek olarak ise araba tüplü olduğu için stepne balkonda duruyor oda 4 yıllık aynı marka sıfır onu öne takıp çıkanı balkona atsam diğer ön tarafa da bir lastik alayım diyorum.Siz olsanız hangisini yapardınız?

    Bana 3. seçenek mantıklı geldi.320 civarına halledeceğim.

    Sizce ne yapayım?




  • 25.500 km'de olan bir araçta "normal" şartlarda ön lastiklerin güven vermeyecek şekilde eskimesi bana kalırsa mümkün değil. Bir motor ağırlı ve çekiş faktörü var ama dediğim gibi "normal" şartlarda hepsinin birbirine çok yakın oranda eskimesi lazım. Normal şartlardan kastım rot balans ayarı vs. Ayarı bozuk lastik uzun süre kullanılırsa içten yeme gibi durumlar olabilir.


    Lastik rotasyonu genelde 10.000-15.000 de bir şeklinde önerilir.


    Lastikte lastik desenlerinin aynı olması da önemlidir. Farklı desen lastik problem yaratabilir. Olur da lastik yarılır ve kullanılamaz hale gelir, diğer lastiklerin de durumu iyiyse bu durumda yarılan lastik yerine aynı desen ya da en yakın desen bulunup kullanılır.


    Önerilerinize gelecek olursak:


    1- Rotasyon her he kadar bana göre geç kalınmış olsa da değerlendirilebilir. Diş derinlikleri arasında fazla fark yoksa denenebilir. Bana geçen sene 100 TL fiyat verdiler rotasyon için.


    2- Lastik hayati önem taşıdığından kesinlikle dördü birden değişmeli diye düşünüyorum. Islak zeminde virajlarda arka lastiğin yol tutuşunun bir hayli azalacağını hesaba katmalısınız sadece önleri değiştirirseniz. Ayrıca 3-4 sene sonra komple değiştireyim diyorsunuz, o halde arka lastikler 3 sene sonra 7 yıllık olacak. Sizce de biraz fazla değil mi ?


    3- Stepne çoğu zaman farklı ölçülerde olur. Markanın aynı olması önemli değil, önemli olan ölçülerinin uyması. Beklemiş lastik olduğundan ben bunu da önermiyorum. Diğer tarafa yine yeni lastik gelecek, her şey karman çorman.



    Arabaya canınızı emanet ediyorsunuz. Bana kalırsa rotasyonu deneyin, olmazsa komple değiştirin.

  • 3 . seçenekte aynı lastik olmasa bir değişiklik olur mu gidişinde aracın. Oda önemli tabiki . Üzerinde turanzalar ucuz lastiğin 2 katı fiyatında.Bir de oldukça sert gürültülü tabi ki.

  • Benim aractada aynı boy lastik km 45 bin lastik fabrika lastiği ve turanza çok sertleşmiş kılcal çatlaklar var yanakta uygun fiyatlı lastikleri inceledim sanırım lastikde ucuza kaçılmaz nokian ve Michelin bakıyorum yumuşak ve konforlu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    Benim aractada aynı boy lastik km 45 bin lastik fabrika lastiği ve turanza çok sertleşmiş kılcal çatlaklar var yanakta uygun fiyatlı lastikleri inceledim sanırım lastikde ucuza kaçılmaz nokian ve Michelin bakıyorum yumuşak ve konforlu

    Onlar çok pahalı hocam.Ucuz alıp yarı süresi kullanıp değişmek(mesela 2-3 yıl) daha mantıklı geliyor.

  • Araç 2018 model benimki de fabrika çıkış lastiği. Stepne de aynı marka tam boy.

  • 25.500 km'de olan bir araçta "normal" şartlarda ön lastiklerin güven vermeyecek şekilde eskimesi bana kalırsa mümkün değil. Bir motor ağırlı ve çekiş faktörü var ama dediğim gibi "normal" şartlarda hepsinin birbirine çok yakın oranda eskimesi lazım. Normal şartlardan kastım rot balans ayarı vs. Ayarı bozuk lastik uzun süre kullanılırsa içten yeme gibi durumlar olabilir.


    Lastik rotasyonu genelde 10.000-15.000 de bir şeklinde önerilir.


    Lastikte lastik desenlerinin aynı olması da önemlidir. Farklı desen lastik problem yaratabilir. Olur da lastik yarılır ve kullanılamaz hale gelir, diğer lastiklerin de durumu iyiyse bu durumda yarılan lastik yerine aynı desen ya da en yakın desen bulunup kullanılır.


    Önerilerinize gelecek olursak:


    1- Rotasyon her he kadar bana göre geç kalınmış olsa da değerlendirilebilir. Diş derinlikleri arasında fazla fark yoksa denenebilir. Bana geçen sene 100 TL fiyat verdiler rotasyon için.


    2- Lastik hayati önem taşıdığından kesinlikle dördü birden değişmeli diye düşünüyorum. Islak zeminde virajlarda arka lastiğin yol tutuşunun bir hayli azalacağını hesaba katmalısınız sadece önleri değiştirirseniz. Ayrıca 3-4 sene sonra komple değiştireyim diyorsunuz, o halde arka lastikler 3 sene sonra 7 yıllık olacak. Sizce de biraz fazla değil mi ?


    3- Stepne çoğu zaman farklı ölçülerde olur. Markanın aynı olması önemli değil, önemli olan ölçülerinin uyması. Beklemiş lastik olduğundan ben bunu da önermiyorum. Diğer tarafa yine yeni lastik gelecek, her şey karman çorman.



    Arabaya canınızı emanet ediyorsunuz. Bana kalırsa rotasyonu deneyin, olmazsa komple değiştirin.

  • Nasıl bir lastikse meret aşınmıyor ama direksiyon ıslakta çok hafifledi , güven vermiyor.

  • Bildiğim kadarıyla eski lastik arkaya takılmaz,sadece 2 tane bile alsanız yeni lastik her daim arkaya takılır.arka taraf savrulursa toparlama şansınız yok.
  • bay baykuş kullanıcısına yanıt
    rotasyon nasıl yapılmalı? kimi çapraz diyor kimi düz yap diyor. sanıyorum 11 bin km civarı oldu lastikleri değişeli, bir sıkıntım yok ama değiştirmekte fayda var mı sizce?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: McCandlesss

    Bildiğim kadarıyla eski lastik arkaya takılmaz,sadece 2 tane bile alsanız yeni lastik her daim arkaya takılır.arka taraf savrulursa toparlama şansınız yok.

    Arka lastiklerde bir sorun yok. Gayet iyi tutunuyor ve dişleri çok iyi. Sadece önlerde bir patinaj ve hafifleme hissi var.

  • Arka lastiklere oranla daha çok aşınmış önler.

  • Eski lastik arkaya takılmaz, ön lastik arka yapılmaz, çaprazlama yapılmaz... Ya arkadaşlar, bu konuda tecrübesi olanlar varsa, nesnel bir cevap versin; yoksa üfürmekten farksız yani bu argümanlar. Lastikçi bana bir ara dedi ki çaprazlama yapmıyoruz, abs arıza ışığını yakıyor dedi. Tamam bana bunla gel işte. Ne demek arka taraf savrulursa? Önden kopamaz mı? Bir ara tutturdular Octavia'nın arkası kopuyor da bilmem ne... Adamlar çıktı robotik test de yaptı, yılların oto inceleyicisi adam çıktı gösterdi, yok yani normal bir vatandaş aracı koparamaz. Kopartacak kadar sürüş yapıyorsan sen zaten başka şeylerle uğraşıyorsundur.


    Çok aşındıysa ki o km'de imkansız aslında, ya çıkma temiz lastik bul tak ya da sıfır al geç. Güven vermiyorsa lastiklerin, kafaya takılacak şeylere bulaşma.

  • Huan8 H kullanıcısına yanıt
    Sanırım laf bana,öyleyse bridgestone sitesini açıp okuyun bir zahmet.yine de amme hizmet yapayım ben,buyrum sitesinden alıntı ;

    ‘’genelde yapılan hata, 4 adet lastik yerine sadece 2 adet lastik alıp bunları ön aksa takmaktır. Halbuki, ekonomik nedenlerden dolayı sadece 2 adet yeni standart lastik alındığı durumlarda önden çekişli araçlarda da yeni lastikler arka aksa takılıp eski lastiklerin arkadan ön aksa alınması doğru uygulama olacaktır. Aksi uygulama, kaygan ve virajlı yolda aracın arkasının savrulma ihtimalini artırır. Aracın arkadan savrulmasını kontrol etmek çok zor olduğundan böyle bir durum kaza yapmamıza neden olabilir.’’
  • ulasseven U kullanıcısına yanıt
    Mümkünse 4 lastik,sadece 2 lastikse yeniler arkaya eskilerden en iyilerini de öne takmalısınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: McCandlesss

    Sanırım laf bana,öyleyse bridgestone sitesini açıp okuyun bir zahmet.yine de amme hizmet yapayım ben,buyrum sitesinden alıntı ;

    ‘’genelde yapılan hata, 4 adet lastik yerine sadece 2 adet lastik alıp bunları ön aksa takmaktır. Halbuki, ekonomik nedenlerden dolayı sadece 2 adet yeni standart lastik alındığı durumlarda önden çekişli araçlarda da yeni lastikler arka aksa takılıp eski lastiklerin arkadan ön aksa alınması doğru uygulama olacaktır. Aksi uygulama, kaygan ve virajlı yolda aracın arkasının savrulma ihtimalini artırır. Aracın arkadan savrulmasını kontrol etmek çok zor olduğundan böyle bir durum kaza yapmamıza neden olabilir.’’

    Çok bilinen yanlışlardan biriyle de devam. Önden çekişli araçların çoğunluğu kafadan kopuyor. Tecrübeyle sabit. Çünkü aracın ağırlık merkezi öne yakın. Arkadan itişli araçlarda ağırlık merkezi ortaya yakındır. Savrulduğunuzda ağırlık nerede fazlaysa, kuvvetle doğru orantılı o taraf kopacaktır.

  • Huan8 H kullanıcısına yanıt
    Peki hocam,beidgestone ve diğer lastik üreticileri yanlış biliyor hemen söyleyelim yanlışlarından dönsünler.kaynak sizin tecrübeleriniz
  • McCandlesss kullanıcısına yanıt
    Tamam size başka argüman da sunayım. Lastik üreticileri ve devletler diyor ki lastiğin diş derinliği önemlidir. Doğru mu? Peki, Michelin ne diyor? Benim lastiklerim yasal lastik diş derinliği sınırın altına da inse, diğer markalardan daha güvenlidir. Bunu da size ispatlarım diye basın mensupları ve otomobil sektöründen insanları çağırıp test araçlarında kendilerine gösterdiler. Teste katılanlar Michelin lastiklerinin denildiği gibi saha iyi yol tutuş sergilediğini, daha erken durduğunu tüm koşullar için doğruladılar.

    Yani bu ne demek, her zaman doğru değişmez demek değil. Bugün araçlarımızın çoğunda dengeleme üniteleri ve yazılımları var. Lastiklerin teknolojileri de gelişti.

    Eski lastik dahi olsa kaliteli lastiklerin başarılı olabileceği de zaten ortada. Yani üretici onu dedi diye bu her yerde her şartta doğru demek değil. Neyse sanırım anlatabilmişimdir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Hacı sana mühendisi olarak cevap vereyim. Bir de sana sanayici olarak cevap vereyim
    Mühendis olarak : Güvenliğini düşüneceksen bütün lastiklerini her iki yılda bir yeni lastikler ile değiştirmen gerekir. Lastik kontrolü göz ile yapılmaz lastiklerini dikkatli bi şekilde muayene et, illaki kullanılmayacak diyorsan 1 yaşında lastik bakabilirsin
    Sanayici olarak cevap vereyim : arka lastikleri öne tak. İstetme lastik her zaman dandik olur kullanma. Arka lastiklerim iyi önde gider diyorsan ön lastiklerini arkaya sakın takma git yenisini al ( yeniden kastın lastikçiden 2. El al )

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Huan8 H kullanıcısına yanıt
    Michelin öyle bir iddia ortaya atıp bunun doğruluğunu test etmiş dahi olsa sitesini açıp baktığınızda kullanılabilir diş derinliği sınırı şudur diye belirtir.parçalanana kadar kullanın demez.

    Oyun oynamıyoruz kendi tecrübelerimizi edinmek için fazladan canımızda yok,otorite ne derse o der geçeriz.

    Mantık açısından da desteklenebilir bir durum,bildiğinizin aksine ağırlık merkezi hangi taraftaysa orası daha sağlam basar yola.bir diğer durumda önlere direksiyonla müdahale şansıdır ama arkalar lastiğiniz iyi değilse yol ve şartlara bağlıdır.
  • Önler çok aşındıysa rotasyon zamanını geçirmişsiniz.


    Sabit çakıl "asfalt"ta ~500 km kullanın, büyük ihtimalle düzelir. Düzelirse, sonra yine de rotasyon yapın. Düzelmezse M+S standardını karşılayan lastikler kullanın, diğer türlü yeni bile olsalar yaz yağmurlarında kaygan olabilirler.


    Lastikleri silgi gibi idüşünün. Hiç kullanmazsanız sertleşirler. Aşınmaları gereklidir ki tutunma yüzeyi tazelensin. Bu mesafelerle seyrek kullanıyorsunuz, sizin "uzun ömürsüz" yumuşak lastikleri, M+S onaylı veya yağmur lastikleri tercih etmeniz iyi olur.


    Üçüncü seçenek en kötüsü.

  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.