Şimdi Ara

Tek Amortisör Değişimi Hk.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bir kazadan dolayı sağ ön değişti. Yetkili servise sorduğumda diğerine gerek yok dediler. Gerek güvenlik gerekse yol tutuş, viraj alma açısından diğeri de değişmeli mi? Araç 2015 model.



  • değişmesi gerekir. Aksi takdirde dengesizlik oluşabilir. Örneğin ön sağ lastiği bir sebeple değiştirirseniz karşılığını da değiştirmeniz gerekir. Çünkü eşit durumda ve şartlarda çalışmaları gerekir. Yeni amortisörün çalışma şekliyle eski amortisör aynı olmayacağına göre imkan varsa değişim iyidir. dengeli olur.

  • Sağ sol set olarak degismesidaha makbul. Bir arkadaşın tek taraftaki amortisor sıkıntısından ötürü, servis sağ sol set olarak değişmişti garantiden.
  • Genelde bozulmadan değiştirmezler, ancak zamanla amortisörler yorulur.İlk km lerde olduğu gibi performans göstermez.Tabi buradaki performans değişikliğini herkes anlamaz.Ben olsam değiştiririm, ancak değiştirmeseniz de çok sıkıntı yaşamazsınız.Hangi marka takıyorlar bilmiyorum ama amortisör de marka olarak genelde tercihim KYB Exel G 'dir.Sachs bulabilirseniz o da çok iyidir.

  • Cevaplar için teşk ederim. Az önce aklıma fikir geldi. Değişen kısmın çamırluğu ile teker arasında 4 parmağım girerken diğer kısma 3.5 parmağım gırıyor. Yani amortisor değişen taraf biraz daha yukarda. Acaba bu durum amortisor kaynaklı mıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nc39

    Cevaplar için teşk ederim. Az önce aklıma fikir geldi. Değişen kısmın çamırluğu ile teker arasında 4 parmağım girerken diğer kısma 3.5 parmağım gırıyor. Yani amortisor değişen taraf biraz daha yukarda. Acaba bu durum amortisor kaynaklı mıdır.

    Yaylar da zamanla sünmüş olabiliyor. Kaza yaptığınız tarafta kayıklıkta olabilir.

    Ancak ilk yapılacak şey iki amortisörü de denk takmaktır. Hadi araç yeni olur bir ihtimal tek taraf değişirsin de 5 yaşında arabada yapılacak iş değil.

  • dangerousman kullanıcısına yanıt
    buyuk bir kaza degildi. site icinde viraj alirken yuksek kaldirima darbe ve surtme seklinde oldu. kayiklik yoksa bur fark sadece amortisor kaynakli mi olabilir acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nc39

    buyuk bir kaza degildi. site icinde viraj alirken yuksek kaldirima darbe ve surtme seklinde oldu. kayiklik yoksa bur fark sadece amortisor kaynakli mi olabilir acaba

    Hocam ne duymak istiyosun ? Aracı gören sensin, durumunu bilen sensin. Bize verdiğin tüm doneler amortisör diyor .


    Offroad işi ile uğraşan biri olarak neredeyse senede 1 takım amortisör değişiyorum, üstünden çıkan eskiyi elle bile basarak kapatabilirken yeni aldığımı 2 kişi zorla kapatıyoruz.


    Tabi ki önce amortisörü değiştireceksin.

  • dangerousman kullanıcısına yanıt
    insallah amortisordur demek istedim zaten :) baska bir sorun olmamaz mi diye sormak istedim. tesekkur ederim cevabiniz icin.
  • Hayır, gerek yok. Servis doğru. Yol tutuşa büyük bir etkisi olmaz, terazileme amortisörün işlevi değildir.


    Servis kolaylığı ve takibi açısından eğer eskiyse isterseniz beraber değiştirin. Çünkü bir rot ayarı da gerekir.


    Yükseklik farkının çok çeşitli sebepleri olabilir. Çamurluktan yükseklik ölçümü yanıltabilir, servis kataloğunda referans noktaları vardır. Bunun kontrol edilmesini servisten isteyebilirsiniz. Teşhise göre hareket etmeli. Rotil, amortisör tablası, terazi kolu lastikleri tipik şüpheli parçalar olur.


    Fren balataları, kampana yayları ve lastikler her zaman beraber, simetrik değişmeli.

  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    cevap icin tesk ederim. rot balans da yapilmisti. araci alip eve gidene kadar surdugumde sanki direksiuon biraz sertlesmis ve arac bariz sola cekiyo gibiydi ( hasari sagdan aldik). sola cekme olayi yukseklik farkindan kaynaklandigidini dusunuyorum.
  • ..tabii, birbirine bağlı hepsi.


    Bugünkü McPherson süspansiyonlarda hemen hemen her zaman amortisör bozulduğunda kule tablası da bozulmuş oluyor. Amortisör hasar aldıysa muhtemelen o da hasar almış olabilir. Direksiyon direncini, toplamasını yakından etkiler.


    Ama bunlar tahmin. Bu belirtiler varsa teşhis isteyen bir konu. Parçalar deneme yanılmayla değiştirilmeye kalkılırsa çok gereksiz masraflar çıkabilir. Servis pek ışık vermiyorsa, iyi bir rot-balansçıdan ikinci bir tahmin alın bence.

  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim cevaplarınız için. Servisler bayramdan sonra açık olacak. Herhangi bir yerde lifte soksak gözle anlaşılır mı dediğiniz parçalar. Ya da dediğiniz gibi rot balans da net bir cevap verir mi ? Bu arada kazadan sonra ilk baktklarında salıncak değişecek dediler ama exper baktıktan sonra değişim yapılmadı gerek yok diyyerek. Sigortanın değişmek istemediği için salıncaktan da olabilir mi.son sorum olsun :)
  • rica ederim, ben sohbet olarak algılıyorum.


    Bir santimlik fark rastgele bile oluşabilir. Park ettikten sonra direksiyon düzeltildiğinde bile olabilecek bir şey. Rot ayar sehpasında hatırlarsanız kayar hareketli zeminler bunun için vardır. Lastiğin iç dış yanaklarında farklı dirençler oluşmasın diye. Hatta yükseklik farkı şikayetinde eştlensin diye bir defa aşağı doğru çekilir, sallanır.


    Şimdi servisleri bilmiyorum, servislerde her spesifikasyon doğru olarak vardır ama rot zaman alan bir iş, böyle işleri sevmeyip savsaklayabiliyorlar.


    İyi bir rot balansçı, meslek okulundan çıkmış, rahatlıkla nokta atışı olarak hatayı bulur bence. Liftte ise darbe almış bir parça varsa o görülebilir. Rotillerdeki boşluklar kontrol edilebilir, askıdayken tekerlek boşta direksiyon çevrilir bir direnç varsa farkedilebilir. Ama salıncak yarım santim eğilmişse farkedilemez.


    Sol tarafa çekmesi, sert dirkesiyon önemli iki şikayet, burada servise geri götürseniz yeri.





  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    az once faturaya baktim da. basindan beri yanlis bilgi vermisim, kafam
    neredeyse artik. araci ilk goturdugumde degismesi muhtemel parcalar listesindeki salincak, aks mafsali ve amirtisor son kertede eskper incelemesinden sonra degismemis:)aklimda amortisor degisti diye kalmis. bu 3 parca degismesi gerekirken sigorta cok odememesi icin degismemesinden dolayi da olabilir saniyirum:) kafamiyice karisti ama size gore olay cok cetrefilli degil iyi bir rot balansci da sorunu bulabilir diyorsunuz.
    direksiyonu duz yolda biraktigimsa arac barix sola meyilleniyor, 6 senedr kullaniyorum bole olmuyordu paikolojik oldugunj dusunmuyorum.dediginiz gibi ilk is servise ugramak olacak.
  • ihtimal, belki de sadece rot ayarı bozuk, kamberi yanlış verdiler. Bir teşhis etsinler... siz parçayla değil sorunla yaklaşın bence servise. Üç parça daha yazsak komple ön takım oluyor neredeyse :)


    geçmiş olsun, hallolur umarım

  • Genel çift değiştirilir ama diğer amortisör sapa sağlam ise de para israfından başka birşey değil tabi yani tek değişebilir.

  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    cok tesekkur ederim bilgileriniz icin :) iyi grceler dilerim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.