Şimdi Ara

Yazılımda Hem Güç Artışı Hem Yakıt Tasarrufu Nasıl Oluyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
3.788
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Adamlar yazılım yapıyorlar araca, değerlerle oynuyorlar anladık. Nasıl hem yakıt tasarrufu hem de güç artışı oluyor? Evet artık teknik servisler bile yazılım satıyor ancak ikisinin de artması biraz saçma değil mi?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >



  • Uppp

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • motor parametrelerini yanıltma ve anlık tork yanıldığı için, tork değerinde oluşan artış motoru yanıltıyor motorda nasıl olsa torku elde ettik diyor

  • Öyle birşey olmuyor hikaye arkadaşlar bunlar fizik kurallarina ters yol bilgisayarı verileri ile oynuyorlar yakıt düştü sanıyor insanlar birde isin garip tarafi youtube kanallarında kendini mühendisi olarak adlandıran insanlarda sponsorluk anlasmalalri ile bu yalana ortak oluyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LampdaLamp L kullanıcısına yanıt
    Yakıt tasarrufu bunun neresinde?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KievKarambolü

    Yakıt tasarrufu bunun neresinde?

    daha az yakıt püskürtüyor gaza aynı bastığında daha fazla tork okuduğu için?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Buda tam olarak doğru değil maalesef defalarca açıkladık sıkıştırma oranını arttirmadigin surece yakıt tüketimi dusmez diye bu isler yazılımcıların yakit haritasi ve turbo basincini ayarlamasi ile olmaz düşük devirde daha fazla güç üretiyor olmasi için ayni devirde daha fazla yakit yakmasi gerek motorun ,birde daha fazla yakit gönderince bir kısmını çiğ olarak, tam yakamadan atip egsozdan sitokiyometrik orani bozarak siyah duman atmasinida sebeb olur


    Özetle bunu yazmak bilmemek sizin suçunuz değil birçok YouTube kanali bunun propagandasini yapti. bazılarıda maalesef muhendis , hatta ODTÜ'de makine muhendisiyiz diye hava atıp yazılım yakit düşürür diyen Youtuberlar bile var o yüzden bu tür kanallari baz alarak herşeye inanmamak lazım iyi akşamlar diliyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yine boş boş konuşup milleti yanıltmaya başlamışlar. Yukarida ki yorumlar yanlis. Doğrusunu anlatacaktim ki vazgectim. Niye bu hic bir halttan anlamayanlar öğrensinler. Gerek yok .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: escudo76

    Yine boş boş konuşup milleti yanıltmaya başlamışlar. Yukarida ki yorumlar yanlis. Doğrusunu anlatacaktim ki vazgectim. Niye bu hic bir halttan anlamayanlar öğrensinler. Gerek yok .

    Anlatma hocam gerçekler ortaya çıkmasın. Yazılımlı araç sahipleri soğumasın arabasından. 

  • Aracın motoru 130 beygir diyelim yazılım ile 180 beygire çıkardınız. O fazladan 50 beygiri nasıl üretmeyi düşünüyorsunuz?

    Silindir hacmi, stroku, sıkıştırma oranı sabit ise daha fazla güç almak için daha fazla yakıt yakmaktan başka bir çare yok.

    130 beygir araba ile %50 gaza basıyormuş da 180 beygir olunca %30 gaza basıyormuş ondan az yakıyor ye bir durum da yok. Sabit hızda kullanımda istersen %10 bas yine de yazılımsız olan motor kadar tüketim sağlarsın.

    Asıl fark hızlanma ve yokuş çıkma gibi daha fazla güce ihtiyaç duyduğunda yaşanır. Daha fazla güç üreten daha fazla tüketir.

    Hele bir de performanslı kullanayım dersen yazılımlı motor daha fazla ısınır. Daha fazla ısınınca motoru soğutmak için daha fazla yakıt püskürtülür. Bu da zengin kaışım veya çiğ yakıt atma şeklinde tüketimi artırır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Koskoca markaların mühendislieri düşünememiş kıytırık yazılımcı adamlar düşünmüş helal olsun.

  • Ussuz kullanıcısına yanıt
    konudaki mesajların yarısı yanlış fakat sizin bahsettiğiniz olay 100 kere açıklandı emisyon normlarına uymak için motorun gücü kısılıyor mühendislerin düşünemediğinden değil.

    -bu kısım size değil genel yorum-
    ben yazılıma etik olarak karşıyım ama yazılımlı araç kullanmayan da yorum yapmasın. şehir içi olmasa da uzun yol sabit hızda gözle görülür şekilde yakıt tüketimi düşüyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt

    Biliyorum o olayı da konu sahibinin dediğine göre emisyonda düşmüş oluyor. Emisyon dediği zaten yakıt tüketimi ile doğru orantılı gibi bir şey

  • 6 yıl ve yaklaşık 100.000 km yazılımlı dCi Euro3 (100 beygir 200 tork versiyon) dizel motor kullandım. Aracı sıfır aldığım için kondisyonuna güveniyordum. Yazılımdan ne beklediğimi biliyordum ve tam olarak beklediğimi elde ettim. Daha fazla güç ürettiği için basınca daha performanslı gidecek ve yakıt artacak, sakin gidince zorlanmayacağı için yakıt düşecek. Basarak elde ettiğim ortalama 6.5'tan 8'e çıkmıştı. Sakin sürüşteki ortalamam 4.5'tan 4'e inmişti. Alınan yakıt üzerinden ölçülmüştür. Genel ortalamam değişmedi diye hatırlıyorum. Kullandığım aracın epey kısık üretildiği tork-güç grafiğinden bile belliydi. 2000 devirden 3500 devire kadar tork eğrisi değil düz çizgi vardı. Mesela 1.6L 136 beygir Opel dizel motorda 2000-2250 devirler arası pik var, düz çizgi falan yok. Sahibi olsam bu motora yazılım yapmaktan çekinirdim. Zaten yüklenmişler belli.


    Şu an ise SIDI turbo benzin motor kullanıyorum. 1.6L 170 beygir 260 tork. 7 yıldır kullandığım için motorun kondisyonunu biliyorum. Bakımlarını erkenden yaparım. Gene de benzinli yazılımında tecrübem olmadığı için yüklendiğimde alacağım muhtemel olumsuz sonuçlar yüzünden kararsızım.





  • Bu konuda benim en çok şaşırdığım BMW b48b16 motor. Araç normalde 170 ps , ama tüne edilenler boy boy 280 Ps ye yakın güçler elde ediyoruz diyor. Tamam b48b20 motorun min güç çıkışı 184 ps 2.0 hacimle. Hadi aynı motor haritasını tüne ettikleri için güç arttı diyelim bu hacimle. Ama 1.6 motorda bu ps güçleri nasıl oluyor da alıyorlar? Birde dinamo ölçümleri de var. Hatta yol testleri var GPS ölçerli. Yani bu kadar farkı neye göre elde ediyorlar anlayamadım. Hadi emisyon değerleri için vs kısılmış dense, olacağı 10-20 ps dir belki. Ama 170>280 ps inanılır gibi değil
  • Konuda elle tutulur gerçeği yansıtan bir tane yorum yok şaka gibi konudaki % 90 yorum sahibinin yazılımın ne demek olduğunu bildiğini sanmıyorum. Turbo basıncı , ona bağlı egr, wastegate, değişken zamanlı sibop ayarı, yakıt miktarı, yakıt basıncı, enjektörlerin açık kalacağı süre, buji ateşleme sürelerinde ayarlama, gaz pedalı konum ayarı, hava akış ayarı, devir limiti, tork limiti ve bunun gibi onlarca parametre var yani yazılım işi haa dur ben basıncı arttırayım da araba uçsun mantığında çalışmıyor. Performans arttırıcı hiçbir remap yakıt tüketimini düşürmez. Turbo daha fazla hava basıyorsa kardeşim o motora daha fazla yakıt girmek zorundadır. Yukarıda birisi motoru soğutmak için daha fazla yakıt girecek zengin çalışacak demiş?? zengin yakıt hava karışımı yakan hiçbir araba soğumaz, kış mevsiminde sabah çalıştırılan arabalar en iyi örneği. Torku fazla okuduğu için az yakar diyenler de olmuş, eğer sen basınçlı havayı yeterli miktarda yakıtla besleyecek şekilde ayarlamayıp, tork ile kandırmaya çalışırsan karşılığında alacağın ilk şey yakıt tüketiminin artması olur. Ve hayır mühendisler aptal değil, arkadaşım güzel özetlemiş emisyon değerlerini düşürmek için, yakıt ekonomisini azaltmak ve motor ömrünü en iyi şekilde koruyabilmek adına tasarlıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 038poyraz kullanıcısına yanıt

    Twin scroll turbo ve 11 e 1 sıkıştırma oranıyla gayet normal hocam


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Keriz.avi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.