Şimdi Ara

Rampa çıkma hakkında

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
650
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Otomatik araçlar rampa çıktığını nasıl anlıyor da vitesi yükseltmiyor ? Çok dik rampaları çıkarken vites otomatik 1'de ama devir 5-6 binde olmasına rağmen vites 2ye geçmiyor. Bunu nasıl anlıyor araç

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Teknik bilgim yok ancak ,benim aklıma gelen gaz pedalıyla ilgili bir mesele. vites uyarısı gösteren bir aracım var ( Manuel )

    gaz pedalına sürekli bastıkça devir artsa da vites arttırma işareti gelmiyor., anlık boş bırakınca vitesi arttır diyor. bununla ilgili olabilir.

    ama eğim ile ilgili bir sensör varsa onunla ilgili olabilir.

  • Fites eşikleri hız ve eğim değerlerine göre yazılımda bellidir.

  • Bildiğim kadarıyla aracın eğimini araç beyni yada şanzıman beyni tespit edebiliyor.2 sinden birisi tam emin değilim.tam rampa bitmeye yakın vites arttırıyor araç. Benim tahminim bu sekilde

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tel ile çalışan 92 model tork konvertörlü şanzımanım var. Beyin falan hak getire yani. Telle çalışıyor telle. Rampa çıkma hakkında 


    Şanzıman eğer ki vites attığında çok düşür devre gelecekse atmaz. Siz düzenli bir gaza basma sergilerseniz bundan ötürü de vites yükseltmez. Ta ki vites yükseltmek artık zaruri hâle gelene kadar. Buradaki zaruriyet motorun korunması da olabilir, verimli olan aralık da olabilir.


    Velhasıl aracın anlaması değil de sizin gaz tepkileriniz bunu ayarlıyor. En azından eski araçlarda.

  • Egimi olcmese bile motorun ne kadar yuke bindigini hesaplar ecu devamli olarak. Ona bagli olarak yuk coksa vitesi vitesi yukseltmez ki motor bogulmasin, cekis dusmesin. Yuk azsa da tam tersi tikir tikir ust viteslere gecer. O yuzden hep denir abi su duz yolda 60la gidiyorum vitesi 7ye atti 9a atti vs. Cunku yuk yok yada az, dusuk vites akisi bozacak vs vs

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şanzıman beyninde eğim ölçer var

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Eğim ölçer var araçta.

    Hill holder da ayni sensörden bilgi alır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracta bunu anlayabilecek bir cok hesaplama mantigi var. Hız/yük/devir uclusunden Ecu da hesaplayabilir. Hill holder olan araclarda egim sensorunden de hesaplayabilir. Dikkat ederseniz yokus asagi ya da yukari durdugunuzda aractaki start stop otomatik olarak devre disi birakilir. Onda da ayni egim sensorunden yararlanir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Eğim sensörü var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gyro mantığı sensör var (esp sensörü de deniyor), aracın ortasina ağırlık merkezine konuyor ve eğimi ölçerek ecu'ya bilgi veriyor.


    Rampa çıkma hakkında

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şu araç beyni çoğu sürücüden akıllı. atmosferik 1.4 motorlu arabalarıyla yokusa 5 ile giriyorlar. 4 le gir dediğimde (çok yakıyo yiğenim, motor bagırıyo zararlı) diyolar. halbukı 4 le girse sabit çıkar. 5 le girince 4 hatta 3 e kadar düşebiliyor.

  • nasıl ki yokuş kalkış desteği aracın eğimine göre frene basıp destek sağlıyorsa,

    yokuştaki hızınız da eğime göre ayarlanır ve vites geçişi sağlanmaz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-57554940B

    şu araç beyni çoğu sürücüden akıllı. atmosferik 1.4 motorlu arabalarıyla yokusa 5 ile giriyorlar. 4 le gir dediğimde (çok yakıyo yiğenim, motor bagırıyo zararlı) diyolar. halbukı 4 le girse sabit çıkar. 5 le girince 4 hatta 3 e kadar düşebiliyor.

    uzun yolda araçtaki cc yi aktif hale getiriyorum 132 km hıza sabitliyorum, rampada ecu araçta bayılmayı hissettiği anda vitesi düşürüyor hızı 132 sabit olacak şekilde deviri yüksek tutuyor ve araç hız kesmeden rampayı çıkıyor

  • TPS (Throttle Position Sensor) şanzıman için önemli veri. Eğim sensörü ek olarak bazı yeni şanzımanlarda kullanılıyor.


    Daha eski olanlar telle anlıyorlar :) Karbüratör kelebeğinden şanzımana tel gidiyor, ama bu operatörün güç talebini veriyor, tek başına yeterli değil.


    Güç için Ford Type-F'ler manifold vakumunu, GM Hydra-Matic'ler de konvertör basıncını dikkate alıyor. Bu basınçlara göre gaz pedalının telle iletilen konumu ve/veya hızıyla karar veriyor.

  • degobar kullanıcısına yanıt

    bende cc olmadıgından 4 e indirip basıyorum daha iyi oluyor :)

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.