Şimdi Ara

Silinsin... (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
177
Cevap
9
Favori
15.982
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
220 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • OPTİMİST kullanıcısına yanıt

    Hocam battık diyen yok. Fakirleşiyoruz diyen var. Ve fakirleşiyoruz. Azerbaycan konusunda haklısınız. Fakat bakın Azerbaycan a bugün ermenistan a girebildiyse israilden ve rusyadan bizden daha fazla silah satınaldığı için olabilir mi?O silahlarla savaştığı için değil.Diğer ülkelerin gönlünü yaptığı için.Evet bir sürü operasyon yapılıyor. Başarılı da olunuyor.Kaymağı yiyen Amerika rusya.Biz başarı alıyoruz.Göçmen alıyoruz onlar ülkenin zenginliklerini.Herkes maaşını alır hocam.Basarsın parayı koyarsın bankaya günü gelen gider çeker.Taki bir bavul dolusu parayla bir kilo un almaya gidinceye kadar.Siz geçen sene evvelki sene aldığınız maaşla kaç litre benzin ya da yağ vss.. herhangi birşey alabildiğinize bakın.Birde şimdi.Buna fakirleşme deniliyor.Allah yardımcımız olsun.

  • Şimdi yiğenim. Avrupada domatı daneynen alıyogh...

    Şükretmesini bileceksin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • OPTİMİST kullanıcısına yanıt
    Dostum kusura bakma ama. 280X'leri aldığımız zamanı hatırla. Şimdiki muadili 6800X. 1 maaşımla 3 tane alabiliyordum onlardan. Ya şimdi? 3 maaşım yetmiyor 1 tanesine.

    Herkesin alım gücü kat kat düşmüş durumda iken, bunun adı sefillik derecesinde fakirleşmedir. Bu vaziyette iken ne köprüyü, ne yolu, ne operasyonu, ne hava için yapılan başka şeyleri görür gözüm...

    Bunlar kötü şeyler mi? Elbette değil ama beni fakirleştirerek yaparsan eğer, o zaman kötü olur. Hele de zenginlerin vergilerini affederken dar gelirli kesimin üstündeki vergi yükünü her geçen gün artırırsan eğer, yapılan iş, fakirden alıp zengine vermek olur bunun adı. Yani zulümdür...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • valla anlamadım gitti araba fiyatları uçtu oysaki, domates 1,5 tl den 4 tl ye düştü, yağ 27 tl den 85 tl ye düştü, baskı balata 320 tl den 850 tl ye düştü, bir çift çorap 2 tl den 7 tl ye düştü, 1 lt benzin 3 tl den 7.5 tl ye düştü, vs vs vs

    bir tek araba fiyatları yükselince ben bir türlü anlayamadım ama, neyse ki konu sahibi arkadaş onuda izah etmiş anlatmış

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Düzgün ekonomi olmayışı evet. Yanında devletin devasa yolsuzluk-talan-israf finansmanını yoksul milletten zorla alınan devasa haraç vergileri ile yapması.

    Bu millet doğu milleti. Hepimizin içinde ego, kibir, bencillik, üstünlük kurma isteği yüklü geliyor. Çünkü bu coğrafyanın insanı güce, zenginliğe bakıyor.

    Araba yanında götürebildiğin en büyük güç, zenginlik göstergesi. Devlet bunu da biliyor. Sadece zenginler ve kendileri güzel araba sahibi olsun istiyor.

    Arabasız tanıştığın kadın ile lüks bir araba sahibi olarak tanıştığın aynı kadın bambaşka davranıyor. Çünkü ipler senin elinde oluyor. Seni başarılı, statülü buluyor.

    Gerçek bu. Biz şekilci milletiz. Kıskancız. Coğrafya ve coğrafya insanı zorluyor bizi buna. Malı, mülkü olmayan durduk yere eziyet görüyor bu ülkede. Çünkü KENDİNİ SAVUNAMAZ, TAVİZ VERİR diye görülüyor yoksullar. Sonra niye bizim millet gösterişçi. İnsan gibi davrandılar da millet böyle oldu sanki.

    Ayrıca bu ülkede ne ahlak yoksunlarında ne arabalar var. Bu milletin yoksullarına, gençlerine bir araba çok görülüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türklerin araba sevdası, çarların kellesini götüren rusların içki olayı gibi. Gerçekten ilginç.


    Yazı için teşekkürler. Vakti zamanında eğitimli bir arkadaş AKP'yi şöyle savunmuştu; "eskiden insanlar kartal doğana binerdi şimdi ww, bmw biniyor bak trafiğe diye". Belki arkadaş dikkat çekmek için bu başlığı kullanmış fakat isabetli olmuş. Türk insannın kıymetlisssine ulaşamasının nedeni :)


    Yumurta/tavuk olayı. Sanayi devrimini gerçekleştirememiş, aydını eğitimlisi eksik dünyayı tarihi okuyamayan,üretemeyen, anlamlandıramayan en önemlisi bilgiye değer vermeyen bir toplum ve bu toplumdan oy almak için günü kurtaran, popülist politikalar güden bir siyasi iktidar.


    Olay yine sistem sorunu.Yapısal reform muhabbeti. Evet kısa vadede ekonomik fatura politika yapıcılara yüklenilebilir, bunun sorumluluğunu en başta kabul ediyorlar lakin sorunumuzu çözmüyor.Hatta istediğinizi seçin başa getirin çözülmez ;


    kabaca ekonomi/araba eğrisi üzerinden gidersek; Yüksek cari açıklı, düşük reel faizli ve olması gerekenden daha değerli TL gibi riskli değişkenler göz önüne alınıp ve bunların gelecekte yaratacağı problemler karşısında, proaktif olarak 2010-2014 arası önlemler alındı diyelim. Uzun vadeli eğitim programına geçildi, sanayi teknoloji desteklendi, her türlü israf azaltıldı, kamu maliyesi düzeltildi, MB tavsiyesine uyuldu vs. vs. gibi önlemler alınsa ne olacaktı? Para bolluğu olmadığı piyasada kabaca araba alamayan, düşük kredi bulumanayan halk siyasi partiye oy vermeyecek bir sonraki seçim çalışmalarında yol yaptık köprü yaptık bak alaman arabasına biniyorsun denemeyecekti. (Kabul ediyorum bu denge ustaca yönetilebilirdi ama liyakat, bilgi eksikliği ve kişisel çıkarlar bu dengenin kurulmasının önüne geçmiştir. Bahsettiğim gibi önlemler alınsaydı, halk desteği alınamyacak, başkanlık sistemi gelemeyecekti muhtemelen.)


    Kısacası giden, iktidarın yerine gelecek iktidar , bir sonraki dönemde seçilebilmek için popülist, belki şu anki iktidarın yaptıklarının aynısını yapacaktı.4-5 sene gibi kısıtlı bir süresi var. Toplum olarak irrasyonel davranıyoruz ve bu şekilde davranan yöneticileri seviyoruz. (Sadece ekonomi anlaşılmasın; terör, darbe, araba, pandemi, kripto para, toplumsal gerginlik vs.) Rasyonel sağlıklı bir toplumda en son MB başkanı değişiminde yaşanılan süreç ve sonucunda hükümetin düşmesi gerekirdi en basit olarak.


    Türkiyede bu şartlar, toplum yapısı, devlet yapısı ile uzun vadeli stratejiler, politikaların yapılamayacağı kanaatindeyim. Kalkıp ekonomik modellerinden, amerikadaki merkez bankası / kongre dengesinden, çin ticaret stratejinden, güney kore markalarından, tayvanın yarı iletkenlerinden, singapur örneklerinden, ne bileyim oyun teorisinden, nash dengesinden bahsetmek mümkün değil. Kaos var ülkede ve sonuçları öngörülemez. Saykodelik bir yer afedersin. Gereksiz popülist,aptal, boş söylemler ve bu söylemler çerçevesinde taraf olan halk kitlesi.


    Aklımızın başına gelmesi için belki cortingen olmak hayırlı olacaktır artık ne diyeyim. Başka bir seçenek ise japonlar gibi bir atom yememiz, almanlar gibi dağıtılmamız gerekiyor galiba.


    Sorun sistem ve toplumsal bilinçaltının değişmesi.Kendimizi eleştirmeliyiz; olmamış, evrimi bozulmuş/tamamlamamış bir toplumuz




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi olmazadam -- 20 Nisan 2021; 5:21:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: safahh

    Şimdi yiğenim. Avrupada domatı daneynen alıyogh...

    Şükretmesini bileceksin.
    Bizim onlardan neyimiz eksik?

    https://onedio.com/haber/bugunleri-de-gorduk-tane-ile-satilan-domates-sosyal-medyanin-gundeminde-975897

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Roman gibi aktı gitti hocam keşke biraz daha uzun olsaydı 😊 Teşekkürler faydalı paylaşım için. Bu ülkenin başına ne geldiyse zaten bir kişinin inadı yüzünden geldi hep ben bilirim ben daha iyiyim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben sero

    Öyle bir anlatmışın ki arabalar hep ucuz son 6 yılda pahalıymış gibi. Tr ortadoğu ülkesi ve sadece yandaşlar istediği şeyleri yapabilir. Biz buna party ekonomisi deriz. Gerisi boş çöp. Ne hesabı yaparsan yap sonuç değişmez. Millette baktı ki fiyatlar sittin sene düşmez kredi mredi Allah ne verdiyse yapıştırıyor. Ve sonuna kadar haklı. Benimde herkese tavsiyem aracınızı alın ve 20 yıl hiç araç alamayacak muamelesi yapın.

    Kredi çekip araba almak için siraya giriyorsa bir insan, o insanin durumu iyi degildir. Psikolojik rahatsizligi olduguna yemin edebilirim.


    Araba dedigin sey reelde bu ulkede 3 sene icerisinde 0 ina enflasyon da etki edince %30 değer kaybeden bir materyal. Ustelik araçlarin vergisini mtv sini vs bir yana o aldigin araç o kadar zor şartlarda alinca o insan için tapılası bir meta haline geliyor. Bir yeri cizilse strese girip kavga cikartabiliyor ya da ruh haoi bozulup ailesi ile tartisip siddet bile uygulayabilir.

    Aracın bir ulaşim "aracı" oldugunu ve hayalinden kotu bir markaya binilsiginde "eziklik" psikolojisi gütmeyenler kazanıyor. Genelde telefon araba gibi malcı kültur ortadogulu olmanin imzası niteliginde


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ÖTV yüzünden bu hale geldi.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: JRache

    Roman gibi aktı gitti hocam keşke biraz daha uzun olsaydı 😊 Teşekkürler faydalı paylaşım için. Bu ülkenin başına ne geldiyse zaten bir kişinin inadı yüzünden geldi hep ben bilirim ben daha iyiyim...
    Yönetim bu kafayla gitmeye devam ettikçe 2. Bölümü de çok yakinda gelir zaten merak etmeyin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Güzel bir yazı olmuş, epey beğendim. Benim tecrübe ettiğim kadarıyla 2014 başlarında M. Şimşek ÖTV'yi 1.6 araçlar için %45 yaptığı an bozulmanın başladığı iyice belirginleşti. 2018 başlarına kadar bozulma devam etti ama nispeten ılımlı idi fiyatlar (şimdiye göre ekstrem şekilde hemde). 2018 Haziran malum rejim değişikliği adeta tüy dikme oldu, rahip krizi ve durdurulamayan bir ulusal/ekonomik çürüme ve buna bağlı yeni sistemin getirdiği TL'nin ağır devalüasyonu ve ilave ÖTV oranları... Gelinen noktada fiyatların çoğu araçta 3 senede 4 katına çıktığı bir hiperenflasyonu yaşıyoruz. Tek kelime ile yazık, rezalet ve hezeyan (3 kelimeden birini seçin).
    ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 22 Nisan 2021; 21:9:53 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • size 2 grafik atayım inceleyin bakın.


    https://tr.tradingview.com/symbols/TVC-DXY//



    https://tr.investing.com/central-banks/



    olayın önden yüklemeli faiz artışıyla cok bir ilgisi yok..Fed-dolar ikilisi mıknatıslarıdır birbirlerinin senin faizi kaç yaptıgını fazla bir önemi yok kavuşmak isterlerse kimse önlerinde duramaz..



    Bir de şu konu var yüksek faiz, yüksek kurdan cok daha iyidir gibi bir algı içinde olanlar var.. Şu an %19 faiz var ama paraya nihai ulaşırken %25 leri buluyor maliyeti ve şuan piyasada yaprak kımıldamıyor dünyanın hiçbir ülkesi değil %25 faiz, %10 un üzerindeki bir faizle dahi kalkınamaz..Yüksek kur kısa vadeli tahribat yaratır, yüksek faiz orta ve uzun vadeli tahribat yaratır.


    Son olarak TR'nin borçlarını ödeyememe riski 80 yıldır var hala var ama şu an dış borçların rakamsal olarak yüksek olması kimseyi yanıltmasın şirketlerin ve şahısların döviz mevduat hesaplarına bakmaları kafi..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Yönetim bu kafayla gitmeye devam ettikçe 2. Bölümü de çok yakinda gelir zaten merak etmeyin

    Alıntıları Göster

    Bana da takibe alıp beklemek düşer hocam :)

  • quote:

    Orijinalden alıntı: İl teber

    Vatandaşa öyle çevirme. Böyle çevir çünkü bu konuda bilgin yok ve ya arkadaşın bilgilerini referans aldın bilgin olmadan. Onunda bilgisi yok gerçi.



    Türkiye'nin şubat 2021 ile kısa vadeli dış borcu 191 milyar dolardır.


    Bunun 22 milyar doları TCMB'nin , 89 milyar doları finans sektörünün 72 milyar doları finans dışı sektörlerindir.


    Finans sektörü dış borcu ülke için önemli değildir çünkü (önemli aslında da bazı parametreler var tabi işin içinde) dış borçlarını çeşitli araçlarla her sene yeniler.


    Bizim için önemli olan finans dışı özel sektör kesiminin dış borcudur. Bu da 72 milyar dolardır.


    Şimdi gelelim Türkiye'de yurt içi yerleşiklerin döviz mevduatlarına.


    Yurt içi gerçek kişilerin bankalarda 149 milyar doları. Yurt içi yerleşik tüzel kişiliklerin ise 86 milyar dolardır.


    Evet sorulması gereken burada 86 milyar dolar DTH'ın için özel sektörün dış borcu olan 72 milyar doların oranı nedir ?


    Yanlış hatırlamıyorsam %90 larda... Yani arkadaşım Türkiye'nin borçla ilgili sorunu yok.




    Türkiye'nin sorunu enflasyondur. Araya girdim buradan devam...



    Alıntıları Göster
    ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 22 Nisan 2021; 21:10:11 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    size 2 grafik atayım inceleyin bakın.


    https://tr.tradingview.com/symbols/TVC-DXY//



    https://tr.investing.com/central-banks/



    olayın önden yüklemeli faiz artışıyla cok bir ilgisi yok..Fed-dolar ikilisi mıknatıslarıdır birbirlerinin senin faizi kaç yaptıgını fazla bir önemi yok kavuşmak isterlerse kimse önlerinde duramaz..



    Bir de şu konu var yüksek faiz, yüksek kurdan cok daha iyidir gibi bir algı içinde olanlar var.. Şu an %19 faiz var ama paraya nihai ulaşırken %25 leri buluyor maliyeti ve şuan piyasada yaprak kımıldamıyor dünyanın hiçbir ülkesi değil %25 faiz, %10 un üzerindeki bir faizle dahi kalkınamaz..Yüksek kur kısa vadeli tahribat yaratır, yüksek faiz orta ve uzun vadeli tahribat yaratır.


    Son olarak TR'nin borçlarını ödeyememe riski 80 yıldır var hala var ama şu an dış borçların rakamsal olarak yüksek olması kimseyi yanıltmasın şirketlerin ve şahısların döviz mevduat hesaplarına bakmaları kafi..

    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 22 Nisan 2021; 21:10:29 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    yok indirmeyelim direkt faizi %30 yapalım kur 7 ye düşsün alım gücümüz artsın daha ne miss gibi :) Hatta endirekt kesin çözüm %50 yapalım faizi golf 8 i 150 bin TL'ye alırız fena mı olurdu :)

  • Umarım bu konu silinmez emeğine sağlık

  • Kur artınca otomobil fiyatları da artmış oldu. Doğru, ama ÖTV artışları da kur kadar önemli bir faktör.

    2020 ve 2021'de otomobil satışlarından toplanan ÖTV rekor kırdı, bütçede en büyük vergi kalemlerinden biri oldu.


    Aslında ÖTV artışları daha fazla vergi toplayalım fikrinden çok, otomobil ithali zor olsun, cari açık vermeyelim fikrinden doğdu.

    MB net rezervi -60 milyar USD ve bu durum uzun süre devam edecek gibi görünüyor.


    Satış patlamasının nedeni de 2020'deki negatif faiz, sokaktaki gerçek enflasyonla kredi faizlerinin uyumsuzluğuydu ve bu bütün dengeleri altüst etti.

    1999-2000 yıllarında benzer bir durum oluşmuştu, otomobil almak için 3-6 ay sonraya gün veriyordu otomobil satıcıları. Ardından da 2001 krizi geldi zaten.

  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.