Şimdi Ara

arayış bittti, scala aldım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
122
Cevap
2
Favori
10.774
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
34 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ocak ayında aracımı sattığımdan beri arayış içerisindeydim. Dolar düştü bekleyelim, fiyatlar düşer bekleyelim derken piyasa yine hareketlendi. İhtiyacım da olduğu için artık almam gerekiyordu. Megane ve scala arasında git gel yaşadım ve scala nasipmiş. Aracı dün İstanbul Kayadibi Bayisinden teslim aldım. 237 bin ödedim, geri görüş kamerası ve birkaç aksesuarlı fiyat. Liste fiyatı 279 bin ama o fiyatlara satılmıyor tabi ki.

    Aracı aldıktan sonra 700 km civarı yol yaptım. Bunun bir bölümü İstanbul şehir içi ve geri kalan çoğunluğu da uzun yol.

    Aracım 1.0 tsi premium paket. En merak edilen konu 1.0 motor. Benim için de araçla ilgili iji soru işareti vardı: 1.0 motor ve dsg.

    Dsg için bir şey diyemem, inşallah sıkıntı yaşamayız ama özellikle uzun yolda mükemmel çalışıyor. Önceki aracım 5 ileri otomatik honda idi. Ondan sonra vites ve motor çok konforlu geldi.

    1.0 motor çekiyor mu?

    Cevap, evet. Kesinlikle çekiyormuş. Aracı kullanana kadar hala tedirgindim, virüs muhabbetinden dolayı test sürüşü de yapamadım. İlk birkaç km'de beni çok memnun etti. Şehir içinde çok atik, çok pratik bir motor. Yokuşta asla ivme kaybetmiyor 7 ileri dsg ile hiçbir yokuşu 6. vitesin altında çıkmadım. Nadir olarak 6'ya atıyor. Çoğunlukla 7 ile girip 7 ile çıkıyorsun. Olumlu yorumlar vardı ama kullananların malını övmesi olarak düşünüyordum ama değilmiş. 1.6 atmosferikten sonra ilaç gibi geldi. 120 ile yokuşa girip 150 ile tamamlayabiliyorsunuz. Vag grubu ile ilgili soru işaretiniz bu motorsa bence hiç tereddüt etmeyin.

    Tabi 2.0 motorlar ilr kıyaslamıyorum. Benim kıyasım önceki aracım 1.6 atmosferik honda ile. Onunla arasında bayağı fark var. Kayınbabam araca bindi, gaza basınca aracın verdiği tepkiye şaşırdı ve motoru sordu. 1.0 deyince şaşırdı. Gerçekten güzel bir motor. Uçmuyor ama iyi gidiyor.

    Araç konforlu, yalıtımı ortanın az üstü güzellikte, yol yalıtımı civicten kesinlikle iyi. 600 km kadar uzun yol yaptım 5 saat içinde ve beni hiç yormadı. Yol tutuşu da iyi, otobanda yüksek hızlarda uzun süre seyrettim ama hiç sarsmadı. İlk sürüşümdü ve gerçekten memnun kaldım.

    Tabi ne kadar ekmek o kadar köfte. Daha yüksek paralara çok daha iyi motorlar ve araçlar var muhakkak ama şu piyasada ne kadar içime sinmeden müşteri olsam da aldıktan sonra doğru karar verdiğimi düşünüyorum.

    Şu lanet süreç bitti, en çok ona seviniyorum. Araç almak için aylarca araştırma yapmak, doları, faizi takip etmek falan çok yordu. Aracın parasını gönderdikten sonra buraya hiç bakmadım. Midem bulanmış artık.

    Herkesin gönlünden geçen aracı alabilmesini dilerim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • adam demiyorki ferrari aldım,aldığı ürünü yazmış hallice,ayrıca fiyat performans aralığında ve birim maliyeti servis yakıt işletme vergi vs giderleri ile ülke şartlarının iyi ürünü..


    tercihlere saygı ve uslup konusunda neden bu kadar ayarsırsınız ve hazmedemeyen


    biraz empati kurun zor değil.


    kendi yaşını ve kullandığı aracı yazamayacak kadar özgüven eksiği olan gençlerin burada klavye şovalyesi kesilmesi yokmu.


    eğlenmek ve komedi için başka mecraları deneyin yeriniz burası değil..

    Rodaj süresine lütfen dikkat edin. Kickdown yapmayın ani gazlama yapmayın, 3000 deviri çok bulmayın, devir sürekli gezsin 1500-2500 devir arası. 1700 km ye gelince sadece yağ ve yağ filtresini değiştirin rodajınız tamamlanmış olur yağdaki tüm çapaklarda gitmiş olur ve motorunuz gücünü garanti korumuş olur.

    İki üç defalığına basıp denediyseniz bişey olmaz ama devamını getirmeyin. İlk 1700 km sakin gitmeye çalışın

    Dsg için ise önce boşa atıp el frenini çekin ve ayağınızı frenden çekin (burası önemli bazıları boşa atıp el frenini çektikten sonra ayağını frenden çekmiyor direk p ye atıyor bütün işlem boşa gidiyor). Aracın yükünün el frenini aldığına emin olun kasa salınımından. Sonra p ye alın.

    Hayırlı olsun kazasız belasız

    ''Sen kimsin de bana yazacağım mecrayi söylüyorsun? Kimsin sen?


    Merak etme benim yaşım yerinde ve her zaman aynı anda 2 den aşağı aracım olmamıştır. Skoda, pejo veya başka marka fanboylugu yapacak kadar da basit değilim sen ve müvekkilin gibi. Benim kullandığım araçlar da bende kalsın


    Hadi başka kapıya uzatma boş muhabbetini''


    uslup a bakarmısınız tam trafikte yol kavgası için tartışılan profil ve içerik aynı yaşını söyleyemiyor,kullandığı aracı yazamıyor


    ama habire atarlanıp laf vurmak ben avukat değilim hiç bir zaman kullandığım ürünün fanboyu olmadım nesneler sadece


    canlıların işini görür,tapılacak ve uğruna savaş verilecek metalar değildir.


    bir önceki bmw aracıma şanzımanı hariç çöp diyebilen enden kullanıcı profili var karşında tabi hemen nick ismine bak vur yaftayı klasik yurdum insanı yazık..


    kullandığı aracın premium seviyesi ile kendininde oralarda olacağını zannetme


    diğerleri basit oluyor ve pahalı aracı olanlar üst düzey insan..güzel ülkemin burjuva hali


    proleteryanın hiç şansı yok bu durumda.


    ben ayda 2 tane kitap okuyorum,her gün 7 km yürüyorum,diecast kolleksiyonum var 1:18 f1 ve model araçlar üzerine


    50x35 ve a4 kurşunkalem resim çalışmalarım var


    47 yaşındayım istanbul leventteyim kısaca ben, sormuşsunya kimsin diye


    basit dediğin kişi özellikleri


    şimsi seni tanıyalım ve forumda tanısın bu yüce değeri.

    Sen kimsin de bana yazacağım mecrayi söylüyorsun? Kimsin sen?


    Merak etme benim yaşım yerinde ve her zaman aynı anda 2 den aşağı aracım olmamıştır. Skoda, pejo veya başka marka fanboylugu yapacak kadar da basit değilim sen ve müvekkilin gibi. Benim kullandığım araçlar da bende kalsın


    Hadi başka kapıya uzatma boş muhabbetini

  • Bu arada araç gerçekten geniş. Diz mesafesi çok iyi ve içerisi ferah. Bagajı da iyi. Hb'ler arasında en iyisidir sanırım. Ama çok büyük değil. Sedanlara yakındır ama sedanlardan (egea, megane, octavia) daha iyi değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun. Güzel araç almışsınız. 1.0 tsi üzmez ama uçurmazda. Yakıt ortalamaniz 6 litre civarında olur uzun dönemde. 1.2 tsi polo kullanıyorum uzun süredir 6.5 litre ortalama sabitlendi diyebilirim. %70 şehir içi (Adana) kullanıyorum. 1.0 daha yeni motor daha az yakacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rodaj süresine lütfen dikkat edin. Kickdown yapmayın ani gazlama yapmayın, 3000 deviri çok bulmayın, devir sürekli gezsin 1500-2500 devir arası. 1700 km ye gelince sadece yağ ve yağ filtresini değiştirin rodajınız tamamlanmış olur yağdaki tüm çapaklarda gitmiş olur ve motorunuz gücünü garanti korumuş olur.

    İki üç defalığına basıp denediyseniz bişey olmaz ama devamını getirmeyin. İlk 1700 km sakin gitmeye çalışın

    Dsg için ise önce boşa atıp el frenini çekin ve ayağınızı frenden çekin (burası önemli bazıları boşa atıp el frenini çektikten sonra ayağını frenden çekmiyor direk p ye atıyor bütün işlem boşa gidiyor). Aracın yükünün el frenini aldığına emin olun kasa salınımından. Sonra p ye alın.

    Hayırlı olsun kazasız belasız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 15 Nisan 2021; 21:59:46 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • hayırlı olsun Allah tekerine taş deydirmesin 🙏🏼

    bu 1.0 motor etsi motor mu? (skoda'nin etech dediği)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bahaman B kullanıcısına yanıt

    Ben zaten çok hızlı kullanmam. Sadece otoyolda hız yaparım. Araç geçerken yeterli ivmelenmeyi sunuyor bence. İstanbul ve Kocaeli şehir içi, sonrası 600 km civarı şehir dışı.800 km'ye yakın mesafe, ortalama 6,2 lt.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Eyvallah. Rodaj işini servis elemanına sordum ve öyle bir şey artık olmadığını söyledi. Açıkçası otoyolda biraz hız yaptım. Tabi 170 180 değil. 130 140 gördüm.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt

    1.0 tsi diye geçiyor. Etec olarak geçmiyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    15 bine kadar da servise gitmeme gerek olmadığını söylediler.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: genç muallim

    15 bine kadar da servise gitmeme gerek olmadığını söylediler.




    Bu arada hayırlı olsun güzel araba.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Teşekkürler. Çok basmadım zaten. 140'ı gördüm nadir 150 yi. Haricinde 120 130 civarı otoyol sürüşü. 4 bin deviri geçmemişimdir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rabbim kaza bela vermesin, güzel araç hayırlı uğurlu olsun.

    Kim ne derse desin TSİ verimlilik abidesi, alınacak tek benzinli motor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: genç muallim

    Eyvallah. Rodaj işini servis elemanına sordum ve öyle bir şey artık olmadığını söyledi. Açıkçası otoyolda biraz hız yaptım. Tabi 170 180 değil. 130 140 gördüm.

    Var hocam halen. Sadece rodajın süresi kısaldı ama tamamen bitmedi 2000 li yıllarda bu 3000-3500 kmidi, 2008 ve sonrasında 2000 e kadar düştü bu şimdi 1500 lerde

    Kullanım kitapçığında rodajla ilgili bölüm halen vardır otomobillerin. Servisin dediğine bakmayın. Servis benim koltuk ısıtmamın tek parça olduğunu söyledi ya çalışır ya çalışmaz dedi ama kendim bi araştırdım minder pediyle sırt pedi ayrıymış 2 parçaymış yani doğal olarak sırt ısıtıyor minder ısıtmıyor

    Bu motor parçaları Lazer kesimle işlenmiyor ve mikroskobik olarak kesim yapılmıyor halen robotlar ve birazda insan eliyle yapılan parçalar bunlar ve doğal olarak motordaki parçalar arasında gözle görülmesede ufak boşluklar var. Bunlarda rodajda iyi muamele görmesi gerekiyor. Bu üretim teknolojisi rodaj süresini 1500km ye kadar düşürdü

    2015 model a4 2.0 dizel aracımın kullanım kitapçığında rodaj bölümü var mesela ama kitapçık torpidoda resim koyamıyorum

    Benimki sadece bi tavsiye yanlış anlamayın. Arkadaşım sıfır araba aldığında o 1500 kmye gelince dışarda yağı boşalttı yağ leğenine elimizi attığımızda hep çapak çapak küçük metal parçaları vardı. Yağı kendi aldı yağ filtresinide kendi aldı bakımı sıfırlamadı bilerek. İlk bakıma serviste girdi ve öyle devam etti servis tabikide yaptığımız işlemi anlaması mümkün değildi.

    İnşallah nice kmler görürsünüz 1.0 motor scalayı iyi çekiyodur tahminimce. Golften güzel durduğu kesin bana göre

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eskiden arabaların karterlerine mıknatıs koyarlardı ufak tefek çapakları tutsun diye...Demek ki artık maliyet kaygısı ile mıknatıs koymuyorlar... 

  • Hayırlı olsun.

  • Hayırlı olsun hocam, rodaj yok diyen personeli dikkate almayın kitapçığı okuyun. Şu zamanda en mantıklı tercihlerden biri düşük hacimli turbo motorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Scala çok güzel bir tercih, güle güle kullanın. Ben de baktım fakat cam tavanla birlikte ötv değiştiği için elemek durumunda kaldım.

  • Hayırlı olsun Hocam, güle güle kullanın. Megane dan vazgeçmeniz tam olarak nedendi? 1.3 TCE mi bakıyordunuz?

  • Megane tam bir c segmenti. Scala polo şasesine kurulmuş c segmenti. Bu scalayı kötü yapmaz. Ama octavia gibi değil. Onunda fiyatı belli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun hocam. Çok güzel araç, allah kaza bela vermesin.
    Şubat ve mart ayı için farklı konuşulabilirdi ancak bu ay ve muhtemel soonraki aylar için C segmenti olup %50 lik dilimde mevcut donanımlarıyla scalanın pek rakibi kalmadı. Estetik açıdan da iyi. Bagajı ve iç hacmi de çok iyi. Motor da görece tutumlu. Scala 1.0 tsi premium donanımıyla yükselen kura rağmen %50 dilimden satılmaya devam ederse 308 allure sport ile birlikte iyi satış rakamları yakalar. Özellikle, leonla arasındaki 70 bin tl, golfle 100 bin tl, yine astra hb ile70 bin tl fiyat farkını düşünürsek daha çok satması muhtemel.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.