Şimdi Ara

aracın lastik basıncı düşürme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
56
Cevap
0
Favori
5.473
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba. doblo aracım var. bugün petrole uğrayıp lastik havasını kontrol ettim ve ön arkada 44 psi hava olduğunu farkettim. akrabayı yakın bir akrabaya vermiştik uzun zaman önce o mu öyle yaptı yoksa petrollerdeki malum doğru düzgün çalışmayan basınçlar yüzünden mi oldu bilmiyorum. en son lastikçi 40 hava basmıştı 40da kullanmamı söylemişti. bu basıncı nasıl düşürebiliriz petrollerdeki cihazlar ile düşüyor mu? malum o aletlerin düzgün çalışanı yok neredeyse kimisi hiç çalışmıyor kimisi ötmüyor kimisinin ekranı görünmüyor falan filan. basınçları nasıl düşürebilirim lastikçiye mi gitmem gerekiyor




  • abi yok siboba anahtarın ucuyla yada metal bi şeyle bastır iner zaten. tabii önce benzinlige git pompanin yaninda iken indir lastiklerini sonra istediğin ayarda şişirirsin, inik lastikle benzinliğe gitmeye çalışma kaza yaparsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lastikler sıcakken lastik basıncı ölçülmez. petroldeki cihazın da ayarı doğru mu bilinmez. ev/iş yakınlarında lastikçi varsa sabah oraya gidip bakmak en doğru sonucu verir

  • emir.ksk kullanıcısına yanıt
    Hocam lastikçilerle hiç muhatap olmak istemiyorum. Daha doğrusu sanayi esnafı ile muhattap olmak istemiyorum çoğu çakal çünkü. Üstteki arkadaşın dediği gibi yapmayı düşünüyorum.
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt
    Yarın bi deneyeyim hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Etzel45

    Hocam lastikçilerle hiç muhatap olmak istemiyorum. Daha doğrusu sanayi esnafı ile muhattap olmak istemiyorum çoğu çakal çünkü. Üstteki arkadaşın dediği gibi yapmayı düşünüyorum.

    dediğim gibi ısınmış lastikteki basınç çok daha farklı çıkacaktır


    naçizane tavsiye vereyim 200 tl civarında el pompalarından aldım her ay evin önünde kendim ölçerim

  • Etzel45 kullanıcısına yanıt
    İşlek bir petrole gidin marka olsun mümkünse kalibrasyon yapılmış olma ihtimali daha yüksek olur. Aracınız 2 km de az hareket etmiş olsun soğuk lastik basıncı önemli orada tekrar kontrol edin öyle indirin. Lastikler ısındıkça basıncı yüksek gösterecek dir cihazlar içerisndeki hava ısındıkkça molekül hareket leri artar arac etiketinde hava basıncı kaç yazıyor sa soğukken o ayarda basmanız yol tutuş ve lastik aşınması için en optimum olanıdır. Yakıt ekonomisine minik de olsa katkı yapsın derseniz 2/3 psi fazla basabilirsiniz.😉

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Kaliteli bir el manometresi satın alın ve torpidoya koyun. Bende seri numaralı ve kalibrasyonu iyi manometre var, benzin istasyonlarında kontrol ederek basıyorum. Henüz ayarı bozuk bir istasyona da denk gelmedim bu arada. İstasyonlardaki hava pompaları yüksekse indirir de, siz istediğiniz değeri girin yeter.

    K.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer benzinlik daki makine düzgün çalışıyorsa hava basma gibi düşürme özelliğide var en azından bizim buradakiler öyle ayarlıyorsun ona göre indirip yükseltiyor hava basıncını.Bu arada kulaktan dolma bilgilerle hava basmak yerine aracın kapı içinde veya el kitabında yazan basınçları uygulamanızı öneririm, çünkü birkaç psi basınç bile aracın tutuşunda çok önemli rol oynuyor.Bu arada eğer makine düşürmüyorsa elinizle veya sert bir cisimle bile lastiğin sibobunun içindeki iğneye bastırırsanız havası zaten iner daha sonra makineden şişirirsiniz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • sanılanın aksine çoğu istasyon pompası aslında doğru değerde hava basıyor, ben farklı farklı baya istasyonda hava bastım şimdiye kadar sanırım bir kez dengesiz bi yer çıktı. pompada bastığım havayı kadrandaki bilgi ekranından aynı değerde görüyorum.

    tabii burda sizi yanıltan bir durum var, lastikci 40 bastı diye lastik havası sürekli 40'ta sabit kalmaz, sıcak asfaltta uzun süre gezdikce "ısınan hava genleşir ve basıncı artar" fizik kuralı ile lastik 3-4psi kadar fazla gösterir bu çok normal bir durum. eğer araçta lastik basınc sensörü varsa bunu daha iyi takip ederek anlarsınız. sizin durumunuzda bir terslik yok bence, gezip dolaşıp benzinliğe gidipte sıcak lastikte 44 görmeniz normaldir. misal benimde ilk anda kadranda 32 gösteren lastik basıncı sıcak havada 1 saat yolculuk sonrası 35 oluyor. tersi durumda geçerlidir, aşırı soğuk havada da lastik basıncı düşer.

    @Konu Sahibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 15 Nisan 2021; 1:37:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt
    Doğru söylüyorsunuz hocam. Çakmaklık girişinden çalışan pompalardan bahsediyorsunuz sanırım. Alıp evde bulundurmak lazım
  • Mhmmd.239 M kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam
  • korayesque kullanıcısına yanıt
    Hocam dün benzinlikte 40 psi ayarladım bağladım 44 gösterdi artacak gibiydi sanki çektim bende. Düşürür mü bilmiyorum ama çıkardıktan sonra pompa başarısız oldu diyordu
  • Hocam öyle yapacağım artık yan kapıda yazıyor değerler. Buradaki benzinliklerde var mı bilmiyorum ek bir tuş falan mı oluyor yoksa basıncı ayarlayıp takınca kendisi düşürüyor mu
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam. Evet yaklaşık 30 35 dakikalık araç kullanımı oldu ve de araç güneşte bekliyordu kullanım öncesinde ondan olmuş olabilir
  • Öncelikle lastikler soğuk iken ölçüm yapın sıcak lastikte basınç yüksek gösterir. 5 dk bile güneş altında kalsa lastik ısınıyor.

    Lastik sibobunun ucunda toplu iğne kafasına benzeyen bir çubuk var onu zedelemeyecek şekilde uygun bir alette azıcık ittirin havası iner.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr20mouse -- 15 Nisan 2021; 5:29:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 40 psi ney hocam amann naptınız o 40 ps ı basan lastikçinizde kimse hemen bırakın orayı derhal.

    Yav normal otomobillerin yazlık kışlık fark etmez zaten maksimum aldıkları hava 40-44 psi falan. Sizin araç ney toma mı bu 40 psilar falan basılmış arkadaş

    Vallaha başınıza bişey gelicek sert bi çukurda lastik gümleyecek hocam burdaki hiçbir arkadaşta uyarmamış tehlikeyi fark etmemiş sanırım. Araç doblo diyorsunuz zaten kağıt gibi bişey. Am

    Benim araba 1.6 ton ve dizel, ona rağmen önlere 32 arkalara 30 psi basılması gerektiği yazıyor.

    Arabanızın uygun lastik havasına hemen kitapçıktan yada benzin kapağındamı yazar artık nerdeyse ordan bakın ve uygun şekilde basın. Ve gülümseyinnn 🙂



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 15 Nisan 2021; 5:33:51 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yakıt istasyonlarındaki hava’lar tse tarafından denetleniyor en azından bp de öyle. basınç işi biraz değişik aracın lastik ebat ve jantına göre değişir. Bazı araçlar önde 42 arkada 38 tavsiye eder vs yük durumuna bağlı olarakta değişir. Ayrıca istasyonda psi ayarladıktan sonra siboba takın otomatik olarak ayarlar. düşecekse düşer yani.
  • Hocam askerde bir tane belki 50 senelik metal mekanik basınç ölçer vardı aklıma o geldi sizde öyle bir ey alabilirsiniz en düzgünleri geyç gauge olanlar mekanik olanlar kalibre gelir bozulursada komple bozulur anlarsın bozulduğunu


    40 çok yüksek değil benim arabanın kendisi ön ortalama 35 arka ise 40 diyor zaten maxı da 45 arabaya göre bakmak lazım


    eğer çoksa siboba dokununca hemen azalır ama çok yaparsan sıkıntı bir opete falan gidip yap




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berk70 -- 15 Nisan 2021; 8:56:48 >
  • dr20mouse kullanıcısına yanıt
    Hocam istasyonlardaki cihazlar indiriyormuş indirdim bugün. Ama aracın kapısında ön için 34.2 psi civarı arla için 44civarı yazıyor aradaki fark çok geldi önleri 36 arkaları 40 bastım. Daha iyi oldu sanki yol tutuşu arttı gibi hissediyorum.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.