Şimdi Ara

ÖTV KALDIRILMASIN...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
1.011
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ülkemizdeki araç parkımız eski. İnsanlar ve özellikle de gençler yeni ve sıfır araçlara binmek istiyorlar. Malumunuz döviz yüksek, ötv yüksek, faizler yüksek, maaşlar düşük... Bir yandan döviz garantili, yid yöntemi ile yapılmış projelerimiz var. Kullansak ta kullanmasak ta parası vatandaşın hazinesinden ödeniyor...

    Şimdi şöyle bir şey var. Ülkemizde üretimi yapılan araçları ötv den muaf tutalım desek, AB ve gümrük birliği mevzuatı gereği, diyemeyiz. Bunu biliyoruz. Peki şunu diyebilir miyiz? "" Türkiyede üretimi yapılan araçlar paralı yolları, 0 km olarak tescil edildikten sonra ilk 1 yıl süreyle, ücretsiz olarak sınırsız kullanılır. "" Bunu diyebilir miyiz? Buna engel bir mevzuat var mıdır? Eğer bunu diyebilirsek bu konuyu detaylandırmak istiyorum... İlaveten ayrıntı olarak ilk yıl %50, ikinci yıl %70, üçüncü yıl %90 yerlilik oranı şartı arayalım. Üreticiler kendilerini ayarlasınlar. Devlet kanunu koyar geçer...

    Piyasadaki eski, hurda araçları temizlemek için ise hurda indirimi çıkaralım. Burada da çok çeşitli ötv oranları var. % 45 ten başlayıp, arşa çıkıyor. 85000 TL ye kadar % 45 ötv 38250 TL yapar. Diyelim ki 20 yaşından küçük 1 tane hurda otomobile veya 20 yaşından büyük 2 tane hurda otomobile 38250 TL değer biçelim. Hurdayı getiren % 45 ötv dilimindeki bir 0 km otomobili alsın götürsün. Daha üst dilimlerdeki aracın hesaplanan ötv tutarı ne ise, 38250 sabit fiyat üzerinden istediği kadar hurdayı getirsin. Piyasadan toplayabilirse eğer... Demek istediğim sınırsız hurda indirimi yapıyoruz. Sabit fiyat 38250. 20 yaş altı bir adet, 20 yaş üstü iki adet. Devlet kanunu koyar geçer...

    Burada insanlar 0 km araç alırken, kararlarını etkilemek için, yerli üretim aracı teşvik etmek için yukarıdaki bahsettiğim bonusu veriyoruz.

    Yine şöyle bir hurda teşviği daha yapıyoruz. İsteyen istediği aracı almış olsun. Sıfır veya 2.el ya da yerli veya ithal... Paralı yolları da kullanmak istiyorsa, getirsin 38250 TL değerinde hurdasını, 1 yıl süreyle sınırsız ücretsiz kullansın. Böyle de bir imkan sunuyoruz. Hesabına gelen faydalanır. Devlet kanunu koyar geçer...

    Ücretsiz geçiş bonusu biten sıfır araç sahipleri 1. yıl sonunda aracını ikinci ele verir, yine ikinci elden hurda alır. Hurda ile yine araç bayisine gider. Ücretsiz geçiş bonusu şartlarını sağlayan 0km yerli aracını alır yoluna devam eder. Ya da şartları sağlamayan araç alır. Hurdayı ücretsiz geçiş amaçlı kullanır.

    Buraya kadar otomobil için söylediklerim diğer ticari grup için de geçerli. Aynı şekilde bir otobüsçü, kamyoncu, tırcı, kamyonetçi, taşımacı vs. vs. vs. paralı yolları ücretsiz olarak kullanmak istiyorsa yerli araç kullanacak. Ya da piyasadan hurda bulacak...


    Böylece yerli sanayi gelişecek, üretim artacak, işsizlik, cari açık, döviz kuru, ithalat düşecek. Hazine üzerindeki yid baskısı dolaylı olarak azalacak. Hepimizin şikayet ettiği yüksek ötv oranlarını dolaylı yoldan, AB ve gümrük birliği mevzuatını arka kapıdan dolaşarak, düşürmüş olacağız. Belki yeni bir veya birden fazla yatırım çekebileceğiz...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Başlığı okudum bunu yazıp çıkıcam.

    Yine bir ironi yapan dh üyesi he deyin geçin ciddiye almaya gerek yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Canbey96 -- 3 Nisan 2021; 0:4:4 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • adamlar verginin vergisini getirerek sistemi çözmüş siz arka kapı peşindesin adam zaten arka kapıda seni yakalamış

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_kucukaksoy

    adamlar verginin vergisini getirerek sistemi çözmüş siz arka kapı peşindesin adam zaten arka kapıda seni yakalamış

    Yanlız o vergi olmazsa arabayı verirler de ona ödeyecek patayı bulamayız ki.?

  • okuyamadık kardeş durumumuz yoktu. biz almanya kadar ürettiğimizi sanıp amerika gibi zengin olduğumuzu sanarak harcama yapıyoruz. devlet makam aracı audi a6 alıyor sen kimsin ya. al renodan megane en fazla tamam. cürümün ne senin. asgari ücretli vatandaşın ömür boyu çalışması gerek yemeden içmeden onu alabilmesi için. oy verdiği adamlar geziyor. devlet tüm kurumların bütçesinden %10 kıssa 3 sene içinde üretime geçecek şekilde araba üretirdi. TRde zaten her türlü montaj altyapısı mevcut. üretilen arabalar en kötü araba markası gibi olsun isterse tipi mip önemli değil. tata olsun, dacia olsun. algısı kötü diye söylüyorum. devlet memurlarından itibaren onlar binsin. ama olmaz bizimkiler bindiği zaman kime fors satacak. üretim sıfır ama gösteriş hep olacak. ürettiğin dandik olsa bile bunu üretebiliyorum dersin. ama nerde. inşaat ekonomisini lokomotif görüp yeni binalar dikip bak çok iş yaptık diyemezler seçim zmanı





  • Yerli sanayi, üreticiler dahil kimsenin umrunda değil. Haksız rekabetle de Gümrük Birliği kapısını arkadan dolaşamazsınız. Bunun yolu, teknik alanda, hiç olmazsa tek bir detayda dünyanın en yüksek standardını, veya yeni bir standart getirirsiniz, bütün ithalat ve yerli üretime eşit uygulanır ama yine de küçük bir pazar için diğerleri ürünlerini adapte edinceye kadar yerli üretici bir kaç sene kazanabilir. Ama nazenin sanayicinin o farkı bile kullanabilecek ar-ge yeteneği olmadığından, herhalde, uğraşmayalım diyorlar. Çünkü dünyada bunun örnekleri var ve yüksek standartlar bazı zamanlarda da sanayici birilikleri tarafından hükümetlerden talep edilmiştir.


    Biraz üretim varsa zaten Gümrük Birliği sayesinde. Otuz senelik platformları üretiyorlardı, birlik rekabeti zorlamasa, ar-ge teşviği vermese, yerli endüstri son satışlarını Afrika'ya on sene önce yapmıştı.


    İstediğiniz kadar parayı gezdirin, dolaştırın. Otomobilin materyal maliyeti, ve faydasının parasal karşılığı dünyada bellidir, ve bunlara göre belirli bir hızda sürekli gelişir. Otomobilden dünya ortalamasından daha çok vergi çektiğiniz sürece zamanla sadece ihraç odaklı bir üretim olabilir, otomobil de büyük ve ihracı maliyetli olduğu için yerli pazarı olmadan onu da uzun süre sürdüremeyecektir. Yabancı ülkelere taşınacaktır. Bu taşınmayı gemilerle, kamyonlarla gitmek, Honda'da olduğu gibi sadece fabrika satışı olarak düşünmeyin. Ar-Ge'nin taşınması, önemli modellerin üretimlerinin taşınması, ar-ge kadrosunda yüksek sirkülasyon (know-how geliştiremememk) olarak da düşünebilirsiniz ki bu zaten uzun zamandır gerçekleşiyor. Daha ileri seviyede de gerçekleşebilir. Sonra metal işçileri greve gider...





  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt

    Bahsettiğimiz konu, haksız rekabete girerse, evet haklısınız. O zaman yapacak bir şey yok. Yüksek ötv ödeyip, yüksek ücretli yolların parasını geçmesekte ödemeye devam edeceğiz...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hukuki boyutlari arastirilabilir ancak bir rekabet kirumu gibi bir noktadan yakalarlar.Farkli dusunce ve yaklasimlara ihtiyac var en azindan beyin firtinasi yapilabilmeli.

    Mevcut hukumetin yerli tesvikinden ziyade gelir politikasi yurutecegini dusundugum icin sanmiyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazmışsın uzun uzun da bundan yılda bizim katma değeri yüksek ihraç ürünlerimizin yüzdesi kaç biliyor musun? % 3-4 civarında. O kadar IHA yapıldı şu edildi denildi peki son 5 yılda yüz de kaç? %2.5


    Yani yükseleceğine azalıyor bile. Çin gibi ülkelerde bu oran %30. Sen ilk önce iç pazarı doyuracak politikalar güdeceksin ki girişimci buna göre yatırım yapsın.


    Otomobil alabilen kesim belli, elindeki aracı ikinci ele satıyor sıfırını alıyor hep aynı kişiler hemen hemen, bugün Apple ayarında teknoloji ürünlerini alabilecek kesim yine belli üstelik bu ürünlerde ham fiyatının bir iki katı da vergi var.


    Günümüz dünyasında vergi barajı ile iç tüketimi koruyamazsın. Özellikle Türkiye gibi sermayesi ve hammaddeleri yetersiz ülkeler hiç koruyamaz. Vergiler makul rakamlara gelince elbette yabancı malların bir zaman istilası olacak fakat pazar da büyüyecek. Bu durumda yerli girişimciler bu ürünleri üretmeye başlayacaklardır.


    Çok basit örnek vereyim, bisiklet sonra motor sonra otomobil çağı başlarken Amerika gibi ülkelerde binin üzerinde irili ufaklı şirket kuruldu. Niye çünkü iç pazar büyük herkes pay almak istiyor. Sonra çok azı ayakta kaldı. Eğer bu ürünler ortaya çıkarken devlet fahiş vergiler koysaydı sanayi asla ilerlemezdi vs vs.


    Kısacası şu yüksek vergi ithal mallara karşı bizi koruyor saçmalığını bir bırakamadınız gitti. Tam bir siyasetçi söylemi zaten. Makam aracı Mercedes'lerden inip bu konuşmaları yapmaları bile milletin aklını başına getirmiyor ya hiçbirşey getirmez gerçi.





  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Bravo...👏

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.