Şimdi Ara

Tüketici Hakem Heyeti lehime karar çıktı, şimdi ne yapmalıyım?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
479
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2 yıl önce Hepsiburada.com üzerinden almış olduğum MSI MAG241C monitörü servise yollayıp değişim raporu almıştım. HB monitörüme karşılık bir kaç alt model değişim teklifi yaptığından hakem heyetine başvurmuştum. Şimdi bu başvuru için lehime karar çıktı.


    Bu durumda ne yapmamı tavsiye edersiniz?


    Hepsiburada.com ile iletişime geçip, karara uymalarını istesem, tekrar aynı şekilde alt model teklif etmeleri söz konusu mu?

    İcraya versem, tazmin edecekleri tutardan bir miktar kesinti yapılacak. Tespit edecekleri model alt model olmaz mı?




  • Kimseden cevap yok...

  • Merhabalar, ürünün misli için değişimi adına mı karar çıkarttınız.?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pirmes kullanıcısına yanıt

    Evet hocam.

    Tüketici Hakem Heyeti lehime karar çıktı, şimdi ne yapmalıyım?

    Yalnız 2. maddede "ürünün tüketiciden alınması" yazıyor. Ürünü servise gönderip, yerine değişim raporu almam aylar oldu. Yani ürün bende değil serviste. Bunun bir sorun olacağını zannetmiyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berbatine -- 28 Mart 2021; 10:32:13 >
  • Bu işlerle az buçuk uğraşmış biri olarak şunu söyleyebilirim, ürünü sizin isterinize uygun değil, en ucuz olanı ile değiştirmek isteyeceklerdir. Elinizde karar olsa bile şu anda hangi ürünün sizin eski ürününüze denk, belli değil. İcraya gidebilirsiniz, kesinti olmaz, yaptığınız bütün masrafları da faizi ile dosyaya ekleyebilirsiniz ancak icraya sunacağınız ilamda bedel yazmıyor olacak, bu da fatura bedeli+faiz+masraflar olarak verebileceksiniz. Maalesef kanunda maddeler açık olsa da realitede işler çok karışıyor. Ürünü kullandığınız süreyi de göz önüne alarak az bir kayıpla anlaşma yoluna gidin, anlaşamıyorsanız ürünün güncel modeli üzerinden fiyat tespit edin ve icra başlatın. Ancak icraya itiraz gelirse, durur. Bilginiz olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayrıca, "ürünün alınarak" dediği için sizin teslim etme gibi bir sorumluluğunuz yok. Onların alması lazım. Zaten ürünün onlarda oldupuna dair bir belge ya da kargo kağıdnız varsa o da yeterli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pirmes kullanıcısına yanıt

    "fatura bedeli+faiz+masraflar." Peki bu faiz, ürünü satın aldığım tarihten itibaren mi, hakem heyetine başvurduğum tarihten itibaren mi, yoksa heyet kararının çıktığı tarihe göre mi belirlenecek?


    Şuan Hepsiburada.com'un sattığı en ucuz MAG serisi MSI monitör 3185 Lira.


    Bana daha önceki gibi MAG serisi olmayan, alt (G serisi) model vermeyi teklif edebilirler mi? Eğer böyleyse aylarca hakem heyeti kararını neden bekledim?


    Son olarak; bu kararın yerine getirilme süresi kaç iş günüdür?

  • berbatine kullanıcısına yanıt

    Karar tarihinden sonraki 15 gün içerisinde itiraz gelmezse, kesinleşir. Bu tarihtan sonra alacaklarınıza faiz işleme başlar. Ama o faiz yıllık %9, pek bir işe yaramıyor. Kararı karşı taraf yerine getirecek diye beklemeyin. Böyle bir zorunlulukta yok çünkü. Sizin tahsil etmeniz gerekecek. Ben sizin yerinizde olsam elimdeki kararla karşı tarafla iletişime geçerim. İstediğim modeli söyler anlaşma yönüne giderim. Burada adil olmaya çalışın. Satıcı kabul etmezse, istediğiniz modelin güncel fiyatı üzerinden icra takibi başlatın, ancak tekrar söylüyorum, karlı tarafın itirazı gelirse, icra durur.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zamanında 400 liralık bir ayakkabı için aynı durum ile karşı karşıya kaldım. THH beni haklı buldu ancak ayakkabı artık üretilmiyordu. Zaten ürünü indirimden almıştım ve güncel versiyonun fiyatı yaklaşık 800 Tl idi. Fatura fiyatını size geriye ödeyelim dediler, kabul etmedim. "Benim ürünümde şu şu şu özellikler vardı, aynı özelliklere sahip, ürün istiyorum, aksi durumda ürünün güncel bedelinin belirlenerek tahsili için yasal yola başvurcağım" dediğimde, fazla uzatmadan 800 Tl lik ürünü verdiler. Ama bu diyaloglar esnasında karşı tarafta, ben de iyi niyetli idik. Karşı taraf ayak direseydi tam bir çıkmaza giriyor hukuksal olarak, uğraşıp duruyorsunuz.

  • Bu arada satıcı HB midir? Eğer öyleyse en azından kurumsal (sözde) bir firma olması size avantaj sağlayacaktır.

  • pirmes kullanıcısına yanıt

    Karar kesinleştiği günden itibaren faiz işleyecek dediğinizi anladım. Eğer satın aldığım tarihten bu yana olsaydı da %9x2 pek bir katkısı olmazdı.


    Ben ilk gün, "monitörümün özelliklerine benzer bir ürün verin" dedim. Kendileri gidip bir çok özelliği eksik olan, bir kaç alt model tavsiye ettiler. (Bu monitörü de tavsiye ettiklerinde, sadece oyalamak, Garanti yönetmeliğinde belirtilen 30 günlük yasal süreci geçirmek için 40 gün bekleyin ürün stoğa girecek demişlerdi. Yani ülkeye girişi olmayan yeni ama alt modeli önermiştiler.)


    Şimdi, kararın kesinleşmesi için 15 günlük yasal sürecin bitmesini bekleyeceğim. Bu süre bittikten sonra Hepsiburada'ya başvuracağım. Yine alt model önereceklerinden çekiniyorum, hadi üst model verdiler diyelim; verecekleri monitörün iade edilmiş bir ürün olacağına adım gibi eminim. (2018 black friday indirimlerinden ürünü ilk aldığımda, gelen ürün kullanılmıştı, garantiye gönderip bahsi geçen monitör ile değişimini yapmıştılar.)


    Evet satıcı Hepsiburada.com.



    Aylardır sırf inadına bu işle uğraşıyorum, bizim halkımız yasal haklarını bilmedikleri için yıllarca bu utanmazlarca hep mağdur edilmiş, bunlar herkesi mağdur edebileceklerini düşünüyor. İş çözülecek gibi değilse aile avukatımıza danışacağım. Hukuk bürosunda mutlaka tüketici mahkemesiyle ilgilenen bir avukat vardır.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.