Şimdi Ara

TRİGER ZİNCİRİ HAKKINDA BİR SORU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.634
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar araba Fiat palio 1.3 dizel. Araba 300.000 de zincir hiç degişmedi. Triger zinciri Çok ses yapmıyor az ses yani ses yapmaya başladı. Arabada bir sorun olduğu zaman hemen yaptıran tiplerdendim. Mesela yağ soğutucu bozuldu suyla yağ birbirine karıştı herneyse usta yağ soputucuyu değiştirdi yenisi anca 1 yıl dayandı sk ra gittim orijinalini aldım başka bir ustaya degiştirttim. Emmiyet kemeri geri sarmıyordu yenisiyle değiştirdim bin pişman oldum keşke deiştirmeseydim. Yani zinciri degiştirdigim zaman başıma iş açılmasından en basitinden yağ kaçırmasından korkuyorum bu yüzden yolda kalmayana kadar zinciri degiştirmeme kararı aldım sorum şudur zincir az ses yapıyor motora zarar verirmi?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Zinciri degiştirmezsen koparsa motoru degiştirirsin. 

  • Zincirin ses şiddetinin bir önemi yoktur ses yapmaya başladığı an değişmesi gerekli. Yoksa bir gün sizin tabirinizle yolda kaldığınızda motorunuzla da yolları ayırırsınız.

  • Hocam senin durum istanbul depremi gibi herkesin beklediği birşey olmuş artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değişmezse sente atlatır veya daha da kötüsü kopar o zaman motor kucağa piston aşşa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zincir değişiminin yağ kaçağı gibi bir sıkıntısı olmaz. Ama burada orijinal ve/veya kaliteli parça kullanımı çok önemli. Bende aynı motorun az gelişmişi bulunan astra j var. 150binde zincir değişimi yaptırdım. Orijinal malzeme kullandım. Şu an 172 binde ve hiç bir problem yok. Motor için hayati parçalardan biri olduğu için kesinlikle ucuza kaçmamak lazım. Ayrıca diğer arkadaşların yazdığı üzere 300 bin km olmuş ve ses varsa, değişmemek daha büyük sıkıntı demek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevaplar için teşekkürler degiştirmek en mantıklısı gibi duruyor umarım sorunsuz aracım degişim den sonra sorunlu olmaz....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zincir değişiminde önemli olan sente ayarını düzgün tutturmak, iyi bir ustaya gidin senteyi düzgün ayarlasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zincirde sesli çalışma mevcutsa Yağ bakım malzemeleri (Yağ Filtresi-Hava Filtresi - Polen Filtresi ) - Zincir seti - yağ kapak contası - yağ kapak kecesi (Ön krank keçesi) - Sıvı conta alarak bakımını yaptırabilirisiniz .Mutlaka malzemeleri orijinal almanızı tavsiye ederim. Karteri söküp mutlaka yağ pompasını kontrol ettirin (Karterde sökülürken çatlarsa yada vuruk varsa sıfırı tamirinden daha ucuz)


    Ek olarak triger işçiliği zaten verdiğiniz için V kayışında çatlak varsa Vkayışı + Devirdaim + V kayış gergi bilyası +3LT antifriz+Safsu olarak bakıp yapmanız sizin yararınıza olacaktır

  • benim 1.3 lineada da aynı sıkıntı var şuan. babam yüksek devirli kullandığından biraz erken sarkma yapmış.


    100.000 bakımına götürdüm yetkili servise. yağ, filtre vs genel bakım derken usta zincirin sarkmış dedi.


    zincir seti, yağ ve su pompası contalar falan derken karteride vurup eğmiş babam, hepsi beraber 3700tl nakit ödeme olarak fiyat çıkardı yetkili servis.


    özel serviste (daha önce debriyaj balatasınıda burda değişmiştim) 2000tl ye yapacağını söyledi.


    aksatmadan zincir seti değiştirmek mantıklı. yetkili servis motor inerse 12 binden kapı açıyor haberin olsun

  • iyi bir ustası olmayanın zincir değişimini yetkili serviste yaptırması taraftarıyım. Hataya açık, hassas bir iş, ne olur ne olmaz. En az 1 yıllık garantisi de oluyor servis tarafından.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.