Şimdi Ara

e46 3.30ci Toplamak...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.070
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar. (konu ş.içi kaç yakar konusu değildir)


    Evladiyelik garajda duracak ve sadece keyif amacıyla bi proje var aklımda.


    Biraz fiyat araştırması yaptım fakat 50.000 tl diyen de var 100.000 tl diyen de var. İşin içinden çıkamadım. Tavsiyelere ihtiyacım var.


    1. adım yıkık ama değişeni olmayan manuel recaro koltuklu bir e46 3.30 ci bulmak. Araba yürümese bile olur.

    2.adım aracın tamamen sökülüp komple kaporta tadilatı ve imola red boyanması

    3. adım elektrik tesisatının elden geçmesi/sıfırlanması.

    4.adım motor yapılması(şanzımanda sıkıntı olmaz diye düşünüyorum ama bi elden geçer yine)

    5. adım aracın taban halısı tavan döşemesi koltuk ve kapıların sıfırdan deri kaplanması

    6. adım sıfır ön arka farlar, alt takım ve 4 teker coilover.


    Günün sonunda 20 yaşında ama sıfır km fabrikadan çıktığı gibi bir e46 sahibi olmak istiyorum. Bu konudaki düşünceleriniz tavsiye ettiğiniz garaj vs varsa konuşalım tartışalım








  • Hocam dediğin şeylerin çoğu ile servis ilgilenmez mecbur sanayiye uğrayacaksın. Tanıdık ustaların yoksa hiç girme senden sıfır araba parası alırlar. Bmw tarifesi denen birşey var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "değişeni olmayan manuel recaro koltuklu bir e46 3.30 ci bulmak" zaten bu aracı bulmak başlı başına bir mesele, samanlıkta iğne aramak gibidir. Amaç bu aracı toplamaksa 20 yaşında ki arabanın değişenine veya boyasına takılmamalı şase, direkler ve pas durumuna bakılmalı. Hatta bence, gerekirse yüksek kmli ama ağır kazası olmayan temiz 3.16/18/20 ci bulup m54 yada s54 swaplanabilir. Zamanında bende e46 ile proje yapmayı düşünmüştüm fakat F36 nasip oldu. Şuan swapladığım 3. blok var üzerinde   Velhasıl bu işi yapacak garaj vs bulunur yeter ki bütçe olsun.

  • İnstagramdan @umutozkardesler takip edebilirsin. yapmak istediğin işin büyüklüğünü görmüş olursun. Dediğin şeyleri yapıyor.



    Genel olarak iyi kondisyonda bir araç alıp eksik gördüğün yerleri parça parça yapabilirsin. bitik araçla uğraşmak kanser eder.


    330i ve üzeri diğer e46'lardan bazı noktalarda değişiyor. Şanzıman olsun, disk balata olsun vs çoğu ekipmanı farklı. 320i e46 nın stepnesi bile 330i e46ya kaliper farkından dolayı olmuyor.


    8ay/12bin km e90 320i, 5ay 5bin km f30 320d kullandım. çok fazla ekipman var dolu araçta bir yeri biritip diğerine geçerken yorulabilirsin.


    f30a hiç masraf yapmadım neredeyse ama e90 için buji değiştireyim dedim bobinler de bitikmiş. bir de saçma sapan tamirat prosedürü var kule gergisini silecek bölgesini sökmekle başlayan zorlu bir süreç. Japoncu olarak beğenmediğim bir süreç. temmuz 2019da 4bobin buji 750tl civarı tuttu ki muhtemelen 1250-1500 tutar aynısı. ayrıca kaliteli yedekparça bulmak zor. herşeyi geçtim anlayan usta bulman lazım.


    e90'ım varken kendi ustam japoncu sat şunu e90 defterini kapat al bi japon gerekirse evo al ona bakarız da bmw sorun çıkardı mı sanayici adam bile düzeltemiyor demişti. bir bmwnin motoru için 20bin tl harcanmış ki hala sorunu çözememişler bırak bırak bu işleri hazır sorunu yokken sat dedi :) . TR'de bmw gibi araçları bakabilmek için arabadan anlamak gerekiyor. ustaya sorun bulmaya değil parça değiştirmeye gitmen lazım ustam bunu değiştirelim diyeceksin. bir de sana gelene kadar her alan ayrıca içinden geçiyor temizini bulmak gerçekten zor oluyor ve yanlış yapılan işleri de düzeltmek gerekiyor.


    2tane e46 compact var çevremde. değişik sorunlar çıkıyor. birinde silecek motoru bozuldu, diğerinde marş motorunu tamir ederken krank sensörünü kırmış usta ben kırmadım zaten kırıkmış diye sıyrıldı vs baya masraflı oldu. sigorta kutusunda bir kablo bozulur araç çalışmaz. nemli paspas unut veya sunrooftan içeri su alsın tamam hayattan soğutur çözülene kadar...


    arkadaşın e90da silecek bölgesinden su almış. beynin biri açık kalıyor ve sabaha kadar akü bitiyor. çözene kadar canımız çıktı en son göstergeyi söküp kuruttuk düzeldi.


    e46 gene çok karışık değil elektronik olarak ama uğraştırıyor... ucuz malzeme ile de toplanmıyor. illa düzgün yedekparça bulmalısın. arka çok noktadan bağımsız normal araba gibi alt takım bakımı da olmuyor onu geçtim yaylar press olabiliyor veya yaşına bağlı yıpranmış oluyor...


    yani 20yaşında aracı sıfır kondisyona getirmek zor. gerçekten harcadığın emeğe karşı sonuç istediğin gibi olamayabilir...





  • Yurtdışından parça tedariği konusunda işini kolaylaştıracak formul bulman gerek aksi halde fabrikadan 2021de çıkmış güncel muadili fiyatına fabrikadan çıktığı günkü gibi 20 yaşında araban olur

  • Ben 316ti compactla omrumu yedi eski bmwyle ugrasilmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wanpo -- 19 Mart 2021; 15:34:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • E46 üretim bandından tekrar inse dahi belirli bir süre sonra tatmin etmeyecektir.


    3.0 sıralı 6 diye güvenir gazlamaya kalkarsın elin 1.5-1.6 dizel veya turbo benzinlileri alay eder.



    Çağ dışı teknoloji ve mekanik alt yapıyla can sıkar tat kaçırır.

  • "yıkık ama değişeni olmayan manuel recaro koltuklu bir e46 3.30 ci bulmak. Araba yürümese bile olur." bu ne özgüven? d-max'taki araba toplayan adamları izledin mi? yürüyen arabaları bile seçiyor adamlar. durumunu beğenmedikleri arabalara "bedavaya versen almam" diyorlar. bir kere bir bitik 126bis topladıklarını gördüm de o araba zaten 4 teker bir motor, toplaması daha kolay ki ona bile yoruldu adamlar çok. bitik araba alacaksan ya bis gibi bişey olacak ya da çok eski model, basit bir araç olacak.

  • Araba hariç en az 100 bin gider

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.