Merhaba, https://www.skoda.com.tr/modeller/yeni-scala sayfasında yer alan tıkladığımda aşağıdaki linkteki katalog dosyası inmekte : https://www.skoda.com.tr/skodaweb_files/2020111112591642_Scala.pdf Bu dokümanda, 1.0 TSI modeli için yer alan "Taşıma kapasitesi - bir sürücü ve ekstra donanım dahil (kg)" kriteri için 377kg yazmakta. Aynı dokümanda yine aracın bagaj kapasitesi 467lt olarak görünmekte. Araç iç hacim ve bagaj kapasitesi olarak çok hoşuma gitse de Taşıma Kapasitesi kafamda soru işaretleri yarattı. Şu an piyasada daha düşük kapasiteli (~400lt) olan SUV vb. araçların bile taşıma kapasitesi 450kg'ın üstünde. "Her biri 80kg ağırlığında 5 kişinin bu araca binmesi sorun olabilir." anlamı mı çıkıyor bu durumda? Eğer 377kg'ın üzerinde bir ağırlık yüklenirse ne gibi sorunlar meydana gelebilir? Bir yorumda karşılaşmıştım, "...şasenin eğrilmesine bile sebep olabilirsiniz..." gibi bir yorum vardı, doğru mudur? Kafam çok karıştı yardımcı olursanız çok sevinirim. |
Skoda Scala Taşıma Kapasitesi ???
-
-
Bana kalırsa zaten Arabalar 4 kişiliktir. Şu binek otomobiller 5 kişilik lafını kim çıkardı bilmiyorum. Arka koltuğun orta kısmı kol dayama kısmıdır. Zorunda olmadıkça oturulmaması gerekiyor. Konfor ve güvenlik için otomobillere 4 kişi binin.
Konuya gelirsek. Evet dediğiniz anlam çıkıyor.
Her bir sürü 75 kg hesaplanır. 75 x 5 = 375 Kilo bunlar yolcular...
Aracın azami ağırlığı 1690 kg denilmiş. Geriye 85kg kalıyor. Bu da bagaj. Toplamda aracın ağırlığı 1690 kg geçmediği sürece sorun olmaz.
Ha geçsede sorun olmaz. Orda yazan değerler mühendislerin tasarladığı ve uygun gördüğü değerler.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
377 kilograma 75 kilogram sürücü ekle, 442 kilogram, %50-70 arası depoyu dolu alırlar, motor yağı, antifriz, stepne, ilk yardım seti, silecek suyu da 100 kg tutar 542 kg fln yapar.
377 kilogram bütün bunlara ek olan ağırlık.
-
quote:
Orijinalden alıntı: MyWorldLife
Bana kalırsa zaten Arabalar 4 kişiliktir. Şu binek otomobiller 5 kişilik lafını kim çıkardı bilmiyorum. Arka koltuğun orta kısmı kol dayama kısmıdır. Zorunda olmadıkça oturulmaması gerekiyor. Konfor ve güvenlik için otomobillere 4 kişi binin.
Konuya gelirsek. Evet dediğiniz anlam çıkıyor.
Her bir sürü 75 kg hesaplanır. 75 x 5 = 375 Kilo bunlar yolcular...
Aracın azami ağırlığı 1690 kg denilmiş. Geriye 85kg kalıyor. Bu da bagaj. Toplamda aracın ağırlığı 1690 kg geçmediği sürece sorun olmaz.
Ha geçsede sorun olmaz. Orda yazan değerler mühendislerin tasarladığı ve uygun gördüğü değerler.Kullanım kılavuzunda ön arka aks taşıma kapasitesi de yazar, o da maksimum değerdir.
-
Aslinda o surucu+ 377 kg. demek.
Bir alt satirda toplam agirlik yaziyor bakin.
1690-1229=461kg ediyor.
-
yanıt için çok teşekkür ederim.
"Orda yazan değerler mühendislerin tasarladığı ve uygun gördüğü değerler."
merak ettiğim de bu aslında, yani uygun görülen değeri aştığımızda kısa veya uzun vadede araçta donanımsal ne gibi bir arıza olur?
-
quote:
Orijinalden alıntı: HemicanAslinda o surucu+ 377 kg. demek.
Bir alt satirda toplam agirlik yaziyor bakin.
1690-1229=461kg ediyor.
Arkadaşlar öncelikle ilginiz ve yanıtlarınız için hepinize çok teşekkür ederim.
"Taşıma kapasitesi - bir sürücü ve ekstra donanım dahil (kg) : 377kg" ifadesinden ben, sürücünün ağırlığı da 377 kg içerisinde diye anladım. Yanlış mı anladım?
-
quote:
Orijinalden alıntı: ganshyanıt için çok teşekkür ederim.
"Orda yazan değerler mühendislerin tasarladığı ve uygun gördüğü değerler."
merak ettiğim de bu aslında, yani uygun görülen değeri aştığımızda kısa veya uzun vadede araçta donanımsal ne gibi bir arıza olur?
Aslinda söyle o degerler muhendisin ilk hesapladigi değerin belli bir güvenlik katsayısı ile çarpılmış halidir.
Her parçada her rakamdan bu güvenlik katsayısı vardır. O yizden 50-100 kg fazla yükleme ile kolay kolay bir sey olmaz.
Ama atıyorum sürekli 200-300 kg ekstra yükle kullanılırsa o zaman gerçekten mühendisin hesabını gecmis olursunuz.
Şase yamulmaz. Çünkü bakarsaniz bu arac 1200 kg römork çekebiliyor. Bu da arka aksa 120-200kg ekstra yük binmesi demek. Demekki şase bunu taşıyacak şekilde dizayn edilmiş.
Hizlanmaniz mühendislerin kabul ettiği güvenli seviyenin altına düşebilir. Ya da fren mesafesinin mühendislerin güvenli kabul ettiği mesafeden uzun olabilir. Yokusta aracin hızlanması yine mühendislerin istediği seviyenin altına düşebilir.
Hangi parçanın bozulacagini yamulacagini ya da kirilacagini ise tahmin etmek çok zor. Büyük ihtimal on aksta bir şeydir. Cıvata veya aks kolu olabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: ganshArkadaşlar öncelikle ilginiz ve yanıtlarınız için hepinize çok teşekkür ederim.
"Taşıma kapasitesi - bir sürücü ve ekstra donanım dahil (kg) : 377kg" ifadesinden ben, sürücünün ağırlığı da 377 kg içerisinde diye anladım. Yanlış mı anladım?
Alıntıları GösterDahil derken onu zaten dahil ettik geri kalan kapasiteyi soyluyoruz demek istiyor.
Cok doğru ve net değil kullanım ama bu şekilde. Sebebi de boş ağırlıgin surucu dahil hesaplanması. yani surucu yuk sayilmiyor araba boşken bile var
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benim minnacık Swift 400kg iken scala nasıl 370 küsur yahu
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: HemicanAslinda söyle o degerler muhendisin ilk hesapladigi değerin belli bir güvenlik katsayısı ile çarpılmış halidir.
Her parçada her rakamdan bu güvenlik katsayısı vardır. O yizden 50-100 kg fazla yükleme ile kolay kolay bir sey olmaz.
Ama atıyorum sürekli 200-300 kg ekstra yükle kullanılırsa o zaman gerçekten mühendisin hesabını gecmis olursunuz.
Şase yamulmaz. Çünkü bakarsaniz bu arac 1200 kg römork çekebiliyor. Bu da arka aksa 120-200kg ekstra yük binmesi demek. Demekki şase bunu taşıyacak şekilde dizayn edilmiş.
Hizlanmaniz mühendislerin kabul ettiği güvenli seviyenin altına düşebilir. Ya da fren mesafesinin mühendislerin güvenli kabul ettiği mesafeden uzun olabilir. Yokusta aracin hızlanması yine mühendislerin istediği seviyenin altına düşebilir.
Hangi parçanın bozulacagini yamulacagini ya da kirilacagini ise tahmin etmek çok zor. Büyük ihtimal on aksta bir şeydir. Cıvata veya aks kolu olabilir.
Alıntıları GösterDetaylı yanıtınız için çok teşekkürler, gerçekten bilgilendirici oldu.
-
quote:
Orijinalden alıntı: HemicanDahil derken onu zaten dahil ettik geri kalan kapasiteyi soyluyoruz demek istiyor.
Cok doğru ve net değil kullanım ama bu şekilde. Sebebi de boş ağırlıgin surucu dahil hesaplanması. yani surucu yuk sayilmiyor araba boşken bile var
Alıntıları Göster -
quote:
Orijinalden alıntı: Emekkk
Benim minnacık Swift 400kg iken scala nasıl 370 küsur yahuNe yalan söyleyeyim bu değer 400lt bagaj hacmi olan honda jazz'da bile 400kg üstü diye biliyorum. Ben de çok şaşırdım.
-
Hesap kitap yapacak isek, olası bir salınım hareketinde ne kadar kuvvet uygularız onları da hesaplamak gerek. Tabi çok spesifik örnekler fakat benim düşünceme göre lastiğin yüklü olarak taşıma kapasitesine göre yükleme yapmak her zaman daha mantıklıdır..
-
Alıntı
metni:Şu binek otomobiller 5 kişilik lafını kim çıkardı bilmiyorum. Beşinci kemeri koyanlar çıkardı.
-
Arkadaşlar, Skoda'nın sitesinden Octavia ve Kamiq'in de broşürlerine baktım :
https://www.skoda.com.tr/skodaweb_files/2021317162423167_MY_2021_Kamiq_Model_Katalogu.pdf
https://www.skoda.com.tr/skodaweb_files/2021317155245259_MY_2021_Octavia_Model_Katalogu.pdf
Scala için 377kg olan taşıma kapasitesi Octavia için 469kg, Kamiq içinse 490kg. Bu araba için verilen bu değer doğruysa ki öyle görünüyor, benim kafamdaki alınacak araba anlayışına pek uymuyor.
-
Evet arkadaşlar herhalde sesimiz bir yerlerden duyuldu ki kataloğa güncelleme gelmiş :
Yeni taşıma kapasitesi 1.0 için 416kg; 1.5 için 442 kg olmuş. Hayırlı olsun.
Kaynak :
https://www.skoda.com.tr/skodaweb_files/2021317161334815_MY_2021_Scala_Model_Katalogu.pdf
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Bana kalırsa zaten Arabalar 4 kişiliktir. Şu binek otomobiller 5 kişilik lafını kim çıkardı bilmiyorum. Arka koltuğun orta kısmı kol dayama kısmıdır. Zorunda olmadıkça oturulmaması gerekiyor. Konfor ve güvenlik için otomobillere 4 kişi binin.
Konuya gelirsek. Evet dediğiniz anlam çıkıyor. Her bir sürü 75 kg hesaplanır. 75 x 5 = 375 Kilo bunlar yolcular... Aracın azami ağırlığı 1690 kg denilmiş. Geriye 85kg kalıyor. Bu da bagaj. Toplamda aracın ağırlığı 1690 kg geçmediği sürece sorun olmaz. Ha geçsede sorun olmaz. Orda yazan değerler mühendislerin tasarladığı ve uygun gördüğü değerler. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X