Şimdi Ara

Turbo Benzin mi Turbo Dizel mi ?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
5.176
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar benzin ve dizel de turbo olarak ikiside ne gibi farklar var dpf illeti benzinde varmı kronik bir sorun arıza çıkarırmı yakıt bakım maliyetleri vs ne gibi farklar var ikisinide kullanan birisi aydınlatabilirmi ?




  • commandx c kullanıcısına yanıt
    C commandx demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Atmosferik candır, gerisi heyecan

    Bu sözü Lamborghini Aventador SVJ, Porsche GT3 RS için söylüyorsan eyvallah. Ama 125 lik tork fakiri, gürül gürül içeri yol sesi alan, göçüklü çirkin Civic için söylüyorsan; tam bir FAZİAAA  

    Valla 5 senedir dizel araç kullanıyorum, başıma hiç gelmedi enjektördü dpf di hikayesi. Araba kullanmayı biliyorsan, bakımlarını kaçırmadan, masraftan kaçmadan yapıyorsan hiç birşey olmaz. Benzinli araçla dizel arasındaki fark benzinlinin daha performanslı olması, daha fazla yakması. 1.2 turbo glx var şu anda aynı zamanda 1.5 dizel 5008, glx in sürüş konforu gidişi çok başka. Tabi 5008 in 7 yaktığı yerde 8 yakıyo ama aman aman farkta değil. Öncelikle şunu diyeyim, ben 4 yıldır dizel araca biniyorum kendi aracım 5.yılı, ailemde dayım her sene araç değiitirir ama minimum 1 sene biner, 10 senedir dizel alıyor (yaptığı iş dolasıyla dizel ve uyguna geldiğinden) hiç bir sorun yaşamadık. Beni jetta 50 bin kmde yolda bıraktı dizel, o da dsg den. Yok dpf yok enjektör yaşamadım. Ama şu anda satsam, anında turbo benzinli alırım. İster fiyat farkı olsun, ister dizel daha ucuz olsun fark etmez. Aynı araçta olsa benzinli olan araç daha lüks ve konforlu hissettriyor kesinlikle

    Turbo Dizel den, Turbo Benzinli araca geçeli 1.5 Yıl oldu, inanılmaz memnunum. Dizel de yakıt daha az olmasına rağmen, Turbo dizel de yok DPF doldu, yok enjektörler tıkandı, yok Adblue bilmem ne oldu stresi olmaması çok iyi. Özellikle Dizel gürültüsünün olmaması extra rahatlık, ben çok memnunum, şiddetle tavsiye ederim. Kim ne derse desin bakım masrafları çok daha uygun, ilk bakımını yetkili servis de 808 TL ye yaptırdım, araç Dacia Duster 1.0 TCe.

    Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Alisilin07 demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Tdci ve Tce iki motordan da var.

    Ikisinin de yeri ayri. Yalniz dizel araci yakit dusunmeden gazlamasi guzel oluyor.

    Tce sakin kullanirsan dizel kadar az yakiyor ama gazlarsan isler degisiyor.

    Bi de sunu söyleyeyim dizele ekstra hic bir masraf yapmadim.

    yok hocam olamaz. dizelin masrafı bitmez. ben ayda bir takım enjektör, 5 lt yağ, bir adet yeni Dpf değiştiriyorum. keşke atmosferik 125 lik tüplü ve öfkeli Civic alsaydım. gazı koy devam. başka masraf yok.

    Dizel alamayanların kendini avutması.


    Halbuki o aracı almaya giderken 1.5dci almayı planladığına yemin edebilirim ama ispatlayamam.


    Çooook klasik olacak ama dizelin ekonomisi ile MasRafI aZ moRuQ diye övündükleri motosikletlerde kullanılan 3 silindirli süpürgelerin zaten ileriki dönem de aynı parayı harcattığını gayet iyi bildikleri halde yediremiyorlar.

    Jocker35 J kullanıcısına yanıt
    J Jocker35 demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: Jocker35

    Bazi dizelci arkadaslar dizel eleştirilerine paranız olsa dizel alirdiniz gibi sacma bir cevap vermişler
    Dizel aracin az yakma durumu olmasa hicbir dizelci dizel arac almaz .Tek bir avantajı var ekonomik .Haricinde hiç bir başlıkta dizel turbo benzinlinin önüne geçemez

    bu bana biraz abartı geldi :)


    üzülerek söylemeliyim ki rampada yokuşta atiklik olarak turbo lu bir araç her türlü avantajlıdır o hissiyat yüzünden zaten millet dizelci oldu ancak benzinli turbo ve dizel arasında atmosferiğe göre bariz farklar da mevcut

  • Yeni nesil benzinli motorlar da benzin partikül filtresi geldi (GPF).

  • Araca, kullanacağın rotaya, yıllık yapacağın km ye bağlı olarak tercih değişir
  • Önceki aracım dizeldi, şimdiki turbo benzinli. Benimkinde benzin partikül filtresi yok. Üstteki arkadaş yenilerde var demiş, o konuda bilgim yok. Rampa , ani hızlanma gibi durumlarda performans olarak hemen hemen aynı. Ölçüm yapmadım ama gözle görülür ciddi bir fark da hissetmedim. Bakım maliyetlerinde de ciddi bir fark yok. Arabanın turbolu olması rutin bakımda bir fark yaratmıyor. Yakıt olarak turbo benzinli araba turbosuz benzinlilere göre bir tık daha az yakıyor ama çok ciddi bir fark değil. Dizele kıyasla elbette ki dizel daha az yakar. Turbosuz benzinliye kıyasla asıl fark hemen hemen aynı yakıtla çok daha fazla güç alınıyor olmasında. Yaklaşık 2 yıldır kullanıyorum. Bakımlarını en iyi malzemelerle geciktirmeden yaptırırım. Bugüne kadar bir sorunla karşılaşmadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Avante -- 25 Şubat 2021; 13:23:12 >
  • Turbo Dizel den, Turbo Benzinli araca geçeli 1.5 Yıl oldu, inanılmaz memnunum. Dizel de yakıt daha az olmasına rağmen, Turbo dizel de yok DPF doldu, yok enjektörler tıkandı, yok Adblue bilmem ne oldu stresi olmaması çok iyi. Özellikle Dizel gürültüsünün olmaması extra rahatlık, ben çok memnunum, şiddetle tavsiye ederim. Kim ne derse desin bakım masrafları çok daha uygun, ilk bakımını yetkili servis de 808 TL ye yaptırdım, araç Dacia Duster 1.0 TCe.

  • Valla 5 senedir dizel araç kullanıyorum, başıma hiç gelmedi enjektördü dpf di hikayesi. Araba kullanmayı biliyorsan, bakımlarını kaçırmadan, masraftan kaçmadan yapıyorsan hiç birşey olmaz. Benzinli araçla dizel arasındaki fark benzinlinin daha performanslı olması, daha fazla yakması. 1.2 turbo glx var şu anda aynı zamanda 1.5 dizel 5008, glx in sürüş konforu gidişi çok başka. Tabi 5008 in 7 yaktığı yerde 8 yakıyo ama aman aman farkta değil. Öncelikle şunu diyeyim, ben 4 yıldır dizel araca biniyorum kendi aracım 5.yılı, ailemde dayım her sene araç değiitirir ama minimum 1 sene biner, 10 senedir dizel alıyor (yaptığı iş dolasıyla dizel ve uyguna geldiğinden) hiç bir sorun yaşamadık. Beni jetta 50 bin kmde yolda bıraktı dizel, o da dsg den. Yok dpf yok enjektör yaşamadım. Ama şu anda satsam, anında turbo benzinli alırım. İster fiyat farkı olsun, ister dizel daha ucuz olsun fark etmez. Aynı araçta olsa benzinli olan araç daha lüks ve konforlu hissettriyor kesinlikle




  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Yeni nesil benzinli motorlar da benzin partikül filtresi geldi (GPF).

    Hocam bu haberi başka bi yerde daha hatırlıyorum, bilmediğimden soruyorum kaynak var mı ? Ne kadar doğru ? 1.2 turbo benzinli glx var onda yok bildiğim kadarıyla.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi frknsysl -- 25 Şubat 2021; 14:38:53 >
  • Turbo’nun işlevsellikte mucidleri TSİ ve TDİ gibi bani motorlardır. İkiside verimlilikte nirvanaya ulaşarak otto ve diesel’in hatıratlarını yükseltmişlerdir.
  • frknsysl F kullanıcısına yanıt

    2018 sonrası üretilen GDI enjeksiyon (benzin) sistemli araçların çoğunda GPF yada OPF diye adlandırılan sistemler olması lazım, her benzinli de yok ama VW ve Renault yeni benzinli motorlarında var. Google da bilgi alabilrisiniz. Gasoline Particul Filter yazın çıkacaktır. Daha çok yeni bir sistem, mantığı DPF ile aynı.

  • Bu zamana kadar hep turbo dizeldi araclarım ne zaman vw scirocco aldım TSI Turbo benzinli motora gectim araba kullandıgımı o an anladım.. Bundan sonra kapıma Eşşek niyetine Turbo dizel baglarım sadece onun harici TURBO Benzin den vazgecmem. Performans sürüs keyfi harika.

  • Atmosferik candır, gerisi heyecan
  • Hep turbo dizel aldım benzinli aracım hiç olmadı o yüzden bilemeyeceğim 

  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Atmosferik candır, gerisi heyecan

    Tam tersini yazacaktınız herhalde  

  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Atmosferik candır, gerisi heyecan

    Bu sözü Lamborghini Aventador SVJ, Porsche GT3 RS için söylüyorsan eyvallah. Ama 125 lik tork fakiri, gürül gürül içeri yol sesi alan, göçüklü çirkin Civic için söylüyorsan; tam bir FAZİAAA  

  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt

    Hâlâ gocuklu diyorlar ya, nasıl bir kuyruk acınız var arkadaş. Honda kesin bir şeyler yaptı size 

  • Calbor C kullanıcısına yanıt

    Yok hocam, bütün samimiyetimle diyorum bunu. Pdf, gdf, enjektör yağ yakma ıvır zıvır.

    Atmosferik ucuz, bakımı tamiri kolay, dertsiz tasasız, satarken kıymetli. Her türlü avantajlı.

  • Tdci ve Tce iki motordan da var.

    Ikisinin de yeri ayri. Yalniz dizel araci yakit dusunmeden gazlamasi guzel oluyor.

    Tce sakin kullanirsan dizel kadar az yakiyor ama gazlarsan isler degisiyor.

    Bi de sunu söyleyeyim dizele ekstra hic bir masraf yapmadim.
  • Avante A kullanıcısına yanıt

    arac neydi neye gectiniz?


    teknik verilerle beraber yazarsaniz sevinirim

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Tdci ve Tce iki motordan da var.

    Ikisinin de yeri ayri. Yalniz dizel araci yakit dusunmeden gazlamasi guzel oluyor.

    Tce sakin kullanirsan dizel kadar az yakiyor ama gazlarsan isler degisiyor.

    Bi de sunu söyleyeyim dizele ekstra hic bir masraf yapmadim.

    yok hocam olamaz. dizelin masrafı bitmez. ben ayda bir takım enjektör, 5 lt yağ, bir adet yeni Dpf değiştiriyorum. keşke atmosferik 125 lik tüplü ve öfkeli Civic alsaydım. gazı koy devam. başka masraf yok.

  • Turbo dizele devam. Hala az yakıyor.. Belki hybrid çözümleri mantıklı olabilir. Onu da zaman gösterecek..

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.