|
Bildirim
Pratt & Whitney PW4000-112 kullanan uçaklar.
Airbus A300-600/A310 Airbus A330 Boeing 747-400 Boeing 767/KC-46 Boeing 777 McDonnell Douglas MD-11 |
PW motorları çöpten yapılmıştır. Bence GE en iyisi, akabinde RR gelir.
THY'nin envanterindeki B777'lerde GE90 moturu kullanılıyor. Hatta ve hatta, THY B777 yolcu uçakları (ki bunlar B777-300ER) GE90-115B turbofan motoru kullanıyor, şu an sivil havacılıkta kullanılan en dehşet motordur, kuvvetlidir. |
uçuş sırasında motor içinde dönen türbin yapraklarından birisi metal yorgunluğu sebebiyle kopuyor ve içeri çekiliyor. Bu yüzden uçak motorunda patlama yaşanıyor. Bu parça koptuğu için fanlarda dengesizlik oluyor bu yüzden motor titreme hareketi yapıyor. Aynı zamanda kopan parça, yakıt sistemine de hasar veriyor bu yüzden motora giden yakıtı kesmeye çalışmalarına rağmen yanmaya devam ediyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Concorde'un delta kanat yapısında olduğunu hatırlatmak isterim. Kopan parçanın kanada gelmesi ihtimali çok daha düşüktür concorde'a göre ve concorde faciası koşma esnasında olmuştu, concorde ile kıyaslamanın doğru olacağını düşünmüyorum. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Specialized -- 22 Şubat 2021; 17:15:14 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
olursa dedim. olma ihtimallerini karsilastirmadim. |
|
|
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Uçak 16 yaşında, açıkçası metal yorgunluğuna karşı testlerini yapmışlardır diye düşünüyorum ama işte nerede ne olacağını bilemiyorsun. Tek parça inmeleri aslında şans değil çünkü bu tarz motor kayıpları durumları sıkça simülatörlerde çalışılıyor. Ayrıca bu tarz durumlarda yapılacak hareketleri listeleyen checklistleri var. Pilotlar ve ATC baya iyi iş çıkarmış. |