Şimdi Ara

2020 yılında Türkiye'de otomobil satışları %61.8 oranında arttı.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.379
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Forumda ve sokakta kimi görsek ağlıyor para yok battık bittik diye ama istatistikler milletimizin yine ne kadar yalancı olduğunu , gerekirse krediler ile borç batağında bile olsa araba alabildiğini , gelir adaletsizliğini gözler önüne seriyor. Bu ekonomik kriz bu ötv , dolar ve euro kurlarına göre çok iyi satış.

    2020 yılında Türkiye'de otomobil satışları %61.8 oranında arttı.



  • fakirleşmeyi d sınıfının küçülmesinde ve satılan araçların %95'inin 1.6 olmasında, en çok tercih edilen modellerin ucuz yerliler olmasında görebiliriz. bakmak istersek tabi .

    millete yalancı demek daha kolay gelebilir eğer millet yalancıysa, seçilmiş veriler üzerinden propaganda yapmak da dolandırıcılıktır

  • 2019 ve 2018'de o kadar az satıldı ki hollanda gibi nüfusu istanbul kadar olan ülkenin gerisine düşmüştük. filoların batması üzerine sözleşmeleri uzatıldı ve yeni araba almadılar.

    şimdi o bekleyen siparişler ve virüs kaynaklı alımlar ile olması gereken satışa yaklaştık. fakat hala yetersiz. ülkemizdeki otomobil sayısı ve yaşı çok kötü durumda.


    ama amaç sadece iyi rakamlara bakıp sevinmekse. sevinebilirsiniz. 2019'daki batık piyasaya göre %60 büyüdük

  • fakirleşmeyi d sınıfının küçülmesinde ve satılan araçların %95'inin 1.6 olmasında, en çok tercih edilen modellerin ucuz yerliler olmasında görebiliriz. bakmak istersek tabi .

    millete yalancı demek daha kolay gelebilir eğer millet yalancıysa, seçilmiş veriler üzerinden propaganda yapmak da dolandırıcılıktır

  • Üstteki iki yorum çok güzel açıklamış. Artı olarak pandemi sürecinde bireysel araç kullanımı, dolayısı ile ihtiyacı arttı. Avrupa ile kıyaslamak doğru değil, onların zaten fazla fazla var aracı.


    Satılan 610bin binek aracın 91bini fiat egea.

  • Yalandır. Millet asfalt kemiriyor.

  • Avrupa ile kıyaslarken nüfus artış hızını da hesaba katmak lazım. Avrupada nüfusu artan ülke var mı bilmiyorum. Genelde azalıyor.


    Türkiyede nüfus her yıl ortalama 1milyon kadar artıyor. Satılan araç sayısı artan nüfus kadar bile olmuyor. Bu aslında fakirleşmenin göstergesi, talebin düşüklüğünün göstergesi.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Avrupa ile kıyaslarken nüfus artış hızını da hesaba katmak lazım. Avrupada nüfusu artan ülke var mı bilmiyorum. Genelde azalıyor.


    Türkiyede nüfus her yıl ortalama 1milyon kadar artıyor. Satılan araç sayısı artan nüfus kadar bile olmuyor. Bu aslında fakirleşmenin göstergesi, talebin düşüklüğünün göstergesi.

    Türk nüfusu artmıyor Suriyeliler artıyor.
  • Eee 2019 ve 2018'de dibi görmüşsün birikmiş talep var.
    Kredileri patlatmışsın. Pandemi yüzünden araç ihtiyacı artmış.

    Ve sonuçta 2000 yılında sattığın kadar araç satışı olmamış. Ve şuna başarı deniyor. Brehh brehh..
  • Yarısı krizden dolayı esnafın parayı arabaya yatırması sonuuc

  • Artışın sebebi tamamen algılardır. Yahu bu kadar algılara inanan millet görmedim ben yarın misketler artık üretilmeyecek çok değerlencek desek hemen çuvalla almaya gideriz. Bu arabalar bir daha hiçmi üretilmeyecektide herkes talep etti. Araba alanlar şuan ne yapıyo merak ediyorum haftasonu da bir yere çıkamıyorlar bir ihtimal işe gidip geliyordur. Peki ne oldu araba üretimi devam etti ediyor ve edecek. Kurların bu düzeyde sabitlenmesi yada aşağı doğru kırılmasıyla fiyatlarda gevşeme devam edecektir. Avrupalı neden araba almadı çünkü pandemi gibi dönemlerde öncelik barınma ve yemek olur arabayı yemek olarak yiyemeyecekleri için satışları düştü parasını metale aktarmadı bekledi. Bu maaşlarla beraber sıfır araba alan kesim belli onlar sıfır alır ama diğer bireyler için sıfır araç almak söz konusu değil. Bayiler yeteri kadar araba satacak kimseyi bulamayacaklar galericilerde almamaya başlayacak piyasa araba dolmaya başladı kimseye satamıyorlar. Yakında ya da çok uzun olmayan bir dönemde ötv ya da farklı bir teşvik sesleri yükselmeye başlar başka çıkar yol yok. Bu maaşlarla azcık hesap yapın kaç yılınızı arabaya yatıracaksınız ve bunun yıl içinde giderleri de cabası. Araba almayın demiyorum ama ihtiyaç doğrultusunda alın bir daha üretilmeyecekmiş gibi davranıp saldırmayın bunlar son araba değil.
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt

    2000 yılına göre nüfusumuz da 20milyon artmış.


    Nüfusu bize yakın olan almanyanın satışları 4milyondan, 3.2 milyona düşmüş.


    Bizde 491bin'den 796bine çıkmış.


    Almanya ile kıyaslamak doğru değil ama bu rakamları, bu artışı çokmuş gibi görmek saçma.

  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Artı inanılmaz bir kredi kampanyası vardı. Enflasyonun çok altında kredi verilince normal.


    90 milyona dayanmış ülkede 800k satışa sevinmek çok tuhaf.

  • Geçen seneyi geçmeye ne var? 99 depreminden 1 yıl sonra 650 bin araç satıldı.


    Bu arada 2000 yılına ait verilerin paylaşılması hoş bir şey. Ben konusunu açtım diye söylemiyorum ama belki benim konum etkiledi belki değil bilemem yine de insanların veriler üzerinden konuşması güzel.


    https://forum.donanimhaber.com/2000-yilindan-daha-az-arac-satilmasi--137637294#137637294




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 27 Ocak 2021; 12:50:34 >
  • En sağlıklı değerlendirme 5 er yıllık iktidar zamanlarında olur. Yani değerlendireceksek bence 2015 2020 ortalamasını alın öyle konuşalım. Ayrıca AB ile kıyaslıyorsak kişi başına düşen araç sayısı, araçların kullanım ömrü, ortalama araç yaşı, segment segment araç satışları ile kıyaslayacan.

    2021 de araç satışları 500k ya düşsede önemi yok dediğim minvalde.

    Ayrıca artık satılan aracın çokluğundan ziyade niteliği önemli. Satılan her 6 araçtan biri egea. 2021 de 5 te 1 düşecek muhtemelen. 90 lı yıllarda kuş serisi satıp kimse ehonomi çoh eyyi demiyordu. Kaldı ki 90 2000 arasında ortalama 60m nüfusa ortalama 400 bin araç satılıyordu. yani 1000 kişiye 7 otomobil satılıyordu.
    20-20 arasında ise ortalama 640 bin araç satılsa nüfusta 80m olsa 1000 kişiye 8 otomobil satılmış oluyor. Yani son 20 yılda bir arpa yolu ancak gitmişiz. Son 20 yılda tek iyi olduğumuz konu satılan araçların segmentasyonu ve katma değeri yükseldi. Bunu en iyi yerlilik oranından anlarız. 90 larda %85 üzeri yerlilik şimdilerde ise bu oran %50 civarı. Distribütörlerin ortalama pazar için 650 bin rakamını daha yeni yeni anlamaya başlıyoruz. Tr de kişi başına satılan araç sayısı çok çok az artıyor.

    Şunu çok çok net söyleyebiliriz ki satılan araç sayısı 1000 kişiden 8 dir. Çoğu konuda 90 lı yılları yaşadığımız mihvalde hükümetin %80 ötv yi getirmesi yerlilik oranını %90 lara çıkarma isteğidir. Bunun için gerekli herşeyi yapacaklar. Satılan araçların %35 i ege, %55 i diğer yerli montajlar olacak. %10 ithal payı olmalı ki birileri maybachlara binsin. Kısaca ithal araçlarınıza sahip çıkın
  • Regresyon Analizi yapmadan kafadan yorumlamışsınız, elinizdeki veri sadece satış verisi.

    Bunun içinde firmaların filo alımları da var, altın-dolar gibi yatırım amaçlı alanların verileri de var.

    Refah seviyesine yormak bence mantık dışı.

  • Avrupa'nın en kalabalık ülkesiyiz. Bize en yakın nüfus Almanya'da var ve 4 kat araç satılmış. 2019'da ise Almanya'da 8 kat araç satılmış.

  • Bu Ülke nin bitmeyen yarasıdır.

    Araba satışları rekor kırdı herkes zengin.

    Bir mağaza indirim yaptı kuyruk oluştu herkes zengin.

    Olan da zaten var kriz falan hak getire alır.

    Olmayanlardan örnek yok.Arabası olmayana sor bakalım niye almıyor.

    Daha fazla yazıp kafa yormayalım herkese hayat hayırlı olsun.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.