Şimdi Ara

Karlı hava sonrası ilk çalıştırma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.511
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracım 2,5 hafta kadar yatıyordu. Buçuklu haftası kar altında geçti. Bugün yıkamadıysa gideyim dedim. Aracı çalıştırdım. Tek kontak çevirme ile teklemeden çalıştı ama çalıştıktan hemen sonra motor stop edecekmiş gibi sesi kesilir gibi oldu ama sonra toparlayarak kendine geldi. Araç 2013 model. Maalesef hiç antifriz değişmedi. Fabrikasyon anlayacağınız. Ondan olabilir mi? Ya da başka birşey? Ya da normal mi?



  • AKüden yapar bi anda havalar çok soğudu ondandır bende geçen bindim kontak basmadı kabloyla çözdük bi daha sorun çıkarmadı 10 gündür

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • angryagglee A kullanıcısına yanıt
    İnşaallah ondandır. Antifrizden korkuyorum açıkçası.
  • Antifriz özelliğini kaybetmeye başlamıştır değiştirin derim ama bu sorun antifrizden değildir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çalışmanın antifrizle alakası yoktur. akü zayıflamış olabilir ama ilk çalışmada çalışmış sanırım ondan değil. araç dizelse koyulaşmış mazottan olabilir hava kaç dereceydi önemli tabi.

  • Yağın kalındır, kışlık yağ 0W40, 0W30 viskositede bilindik kaliteli yağ konursa kendini daha rahat toparlar araç. Antifirizi değiştirin bu arada, artık özelliğinin çoğunu kaybetmiştir o sıvı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 22 Ocak 2021; 22:44:15 >
  • lionel1 kullanıcısına yanıt
    Depo tam dolu idi. Hava bugün güneşli idi. Havanın derecesini bilmiyorum. Akü yeni değişti. Mutlu agm akü.
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    5w30 yağ. Yeni değişti o da. Antifrizi en kısa sürede değiştireceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xweser -- 22 Ocak 2021; 22:45:3 >
  • 5W30 yeterince ince bir yağ değil. Soğuk havalar için kalın gelir, normaldir ilk başta toplamaması o kadar yatan aracın.

  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Eyvallah. Normal diyeyim o zaman ama antifrizi ertelemeden değiştirmek ilk işim olsun.
  • Kış mevsimi tabiki bu tür şeylerin yaşanması normal, en azından haftada 2 kere falan en az 30 40 km yol yapmaya çalışın, aracın park pozisyonu kış aylarında biraz daha önemli. Benim araç 1 haftadır uzerindeki kari erimedi güneş tarafına park edince 2 güne açıldı buz kalmadı.
  • Benim aracım 2014 Toyota Auris.


    Turuncu renkli antifrizin değişme periyodu, 8 yıl veya 160.000 km. (Hangisi önce dolarsa)


    2013 model aracınızın değişme zamanı gelmiş.


    Ben de bu yaz gireceğim bakımda değişimi yaptırayım.

  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt
    Erteleme hocam. Keşke bu bakımda değiştirseymişim. Motor suyunun donması durumunda motor bloğunun çatlaması dahil inanılmazlar masrafların çıkması muhtemel. Çok da pahalı birşey değil. İşte bu tip ihmaller aracı mahvediyor.
  • Kırmızı ise 80 bin km veya 8 yıl, pembe ise araçtaki 10 yıl veya 160 bin km. Kırmızı varsa yerine pembe konabilir,pembe varsa tekrar pembe ile değiştirilemesi tavsiye edilir. Orjinal antifiriz kullanın, piyasada Toyota'nın özellikle pembe antifrizi kalitesinde ürün yok gibi birşey. İlk değişimden sonrada süreler yarı yarıya genelde indirilmesi tavsiye edilir. 40 bin veya 4 yıl gibi.


    Diğer markalar genelde kırmızı kullanır, G12 diye de geçer. Onlarda 80 bin km 8 yıldır genelde ama kitapçığına bakmak lazım.


    Antifirizin iki özelliği vardır bir aracı soğutma suyunun donmasını engeller diğeri de motorun pas tutmasını. Değişim periyotlarında değiştirilmesi iyidir elbette ama orjinal antifiriz kullanıyorsanız değişim kmsi gelir gelmez de ürün bozulmaz. Bunlar kaliteli ürünler, o yüzden müsait bir vakitte değiştirilebilir.


    @Mehmet Serdar K.

  • Anormal bir soğukla karşılaşınca birden zengin karışıma geçti tabi. O ara dalgalanır tabi ilk saniye.. karbüratörlü kullansanız jigleyi çekmek bile yaramaz o soğuğa.. şey donduran soğuk bunun adı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dogukan_3002 -- 23 Ocak 2021; 17:52:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.


    Ben rengi Turuncu olarak hatırladım ama sanıyorum Kırmızı imiş. (Renk körü de değilim ama Karlı hava sonrası ilk çalıştırma )


    CVT şanzıman olduğu için şanzıman sıvısının değişiminde ikilem yaşamıştım. Bakım kataloğunda 48 ay veya 80.000 km. olarak belirtiliyor. 2019 yılı ortasında bu durumu keşfettiğimde arabam 45.000 km.deydi. Forumlarda 80.000'i bekle diyende oldu. Şanzıman hassas parça, zaten bir yıl geçirmişsin, riske girme diyende.


    Ben riske girmedim. Şanzıman sıvısı hassas eleman olduğu için normalde özel serviste bakımını yaptırmama rağmen bu sıvıyı yetkili serviste değiştirdim.


    Şu an arabam 56.000 km.de. Yazın sanıyorum 60.000 bakımına gireceğim. Antifriz değişimini planladığım için sanıyorum yine yetkili serviste bu bakımını yaptıracağım.


    Karlı hava sonrası ilk çalıştırma




  • Şanzıman yağında markadan bağımsız söylüyorum bunu kullanım tecrübesi olarak tek bir gerçek var. Ne kadar sık değiştirirsen o kadar iyi. Sıklıktan kasıtta yaklaşık 4 yağ bakımında 1 şanzıman yağı değişimi şeklinde. Akdeniz iklimi gibi sıcak yerde yaşıyorsanız veya çok sık trafikte kullanıyorsanız zaten elzem gibi birşey.


    Kataloglardaki değerler hep "tavsiye edilendir" bu şekilde düşünün. Takdir edersiniz ki bizim ülkemiz bile doğusu ile batısı ile çok farklı iklim,trafik,hava koşullarına sahip. Örneğin ben Erzurum taraflarında yaşarken hiç klimayı açmadığım yazları bilirim. Klima koca yaz çalışmadı bile. Haliyle burada şanzıman yağının ömrü ile Urfa'da araç kullananın bir olmaz.


    Ayrıca şanzıman yağının tamamı cihaz olmadan değiştirilemiyor. Bunu da dikkate alın, yani 80 bin km de aslında değiştirdiğiniz yağ şanzımanın içindeki yağın çoğu zaman 4 te 1'i oluyor.


    @Mehmet Serdar K.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.