Şimdi Ara

İyi Bir Web Tasarım Nasıl Olmalı?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
812
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Web siteleri gittikçe daha karışık, dağınık hale mi geliyor? İyi tasarım kuralları ihlal ediliyor mu? Bu yeni bir trend mi? Web tasarımcıların çoğu elle kodlanan sitelerden uzaklaşıyor, UX’in kurallarını kaldırıyor, her şey biraz daha kaotik gelmeye başladı.

    Şık ve çağdaş tasarımın ilkeleri o kadar yaygın ki, artık tasarımcılara sıradan gelmeye başladı. Web tasarım, ilk web sitesinin yayınlandığı 1991’den bu yana uzun bir yol kat etti . İlk web siteleri sadece metin tabanlı, 1. nesil HTML kodları ile oluşturuluyordu. Ardından Flash geldi, hani şu çılgın animasyon siteleri. CSS’nin (Cascading Style Sheets) geliştirilmesiyle birlikte, web tasarımcılara arka plan rengi, metin boyutu ve metin stilleri üzerinde daha fazla kontrol sağlandı. JavaScript bize açılır menüler, gelişmiş navigasyon ve web formları verdi.


    Başlangıçta hiç kimse web tasarımının gerçekten ne anlama geldiğini bilmiyordu. Web’in öncüleri deneme yanılmalarına göre tasarım kalıpları oluşturdular. Web tasarımının ilk dönemlerinde, biçimsel anlam ve erişilebilirliğe çok az önem veren, tablo düzenler kullanılmıştır.


    2000’li yılların ortalarına doğru web sitelerin yapıları daha detaylı ve dikkatli oluşturulmaya başlandı. Gezinme, tarayıcınızın tepesindeydi ve kategoriler soldaki bir çubuğa yerleştirildi. Web sayfaları kısa ve dar tutuldu, içeriği kaydırmaya zorlamamak için içerik birden fazla sayafa yayıldı. Tasarımcılar neyin işe yaradığını, standartları öğrendiler. Gittikçe daha fazla yerleşim seçeneği ile resimler ve metinlerle dolu karmaşık arayüzler karşımıza çıkmaya başladı. Ancak bazı disiplinli tasarımcılar minimalizmden hiçbir zaman taviz vermediler.


    Tasarım trendleri gelir ve gider; Ancak, minimalizm her zaman geçerli olan bir tasarım dilidir. Bir tasarımdaki en basit, en temel unsurlardan yararlanılarak elde edilen formun sadeleştirilmesine odaklanan bir tasarım felsefesidir. Minimalizm web tasarımına münhasır değildir. Minimalist tasarımlar zamansız bir görünüme sahiptir, modaya uymaz, sadece iyi tasarlanmıştır. Tarih her zaman bize yetişmenin bir yolunu bulur. Basılı tasarımda olduğu gibi, minimalizm ve arkasındaki felsefe, web tasarımına ve diğer dijital eserlerede yansımıştır.


    Bazı web sitelerinin birkaç yıl önceki hallerini hatırlayın, parlak düğmeler, renkli satırlar ve metin paragrafları. Ardından tasarımcılar dijital alanda gerçek hayattaki nesneleri taklit eden unsurlar tasarlamaya başladı. Bu tarz çuğu tasarımcıya göre sıkıcıydı. Minimal tasarım rastgele bir sadelik değildir. Gereksiz olan her şeyi ortadan kaldıran ve içeriğe önem vererek maksimum dikkat çekmesi gereken unsurlara odaklanan bir tasarım yaklaşımıdır. Minimalist tasarım yaklaşımı, sadece görünümü hedeflemez. Kullanıcı davranışlarındaki artan anlayışımız ve içerik tasarım süreçlerinin yükselişi bu düşüncenin ilerlemesine neden olmuştur. Mobil kullanıcıların kitlesel büyümesi, UX ve kullanılabilirliğe daha fazla odaklanan minimalizme önem kazandırmıştır.


    Her an internete erişen kullanıcılara sadece gerekli olanı sağlamaya odaklanmak gerekmektedir. Mobil kullanım artık tüm web ziyaretlerinin yarısından fazlasını oluşturuyor ve bu oran giderek artacak. Mobil uyumlu tasarım dijital dünyada bir mecburiyet oldu ve tasarımcıları farklı düşünmeye zorladı. Ortalama bir kullanıcı için minimalizm en kolay kullanım özelliklerini barındırır. En az görsel içeriği kullanarak mükemmel dengeyi sağlamak ve sadece en üst düzeyde şıklığa sahip temel unsurlara odaklanmak aslında çok zordur.


    Minimalizmi zamansız bir kavram olarak düşünebiliriz, bir eğilim veya basit bir geçiş aşaması yerine, zarafeti ve karmaşıklığı yayar. Zamansız ve klasik olmasına rağmen gelişecektir. Hayattaki diğer unsurlarda olduğu gibi, minimalizmde de artılara ve eksilere bakmak zorundayız. Günümüzde web sitelerinin tuzsuz olduğu ve çoğunlukla birbirinin aynı olduğunu iddia ediliyor. Bu sürekli değişen çevrimiçi davranış ve tercihlerimizin bir yansıması mı? Tasarım tutarlılığı ortak kullanıcı davranışı için son derece önemlidir, ancak benzersiz olmanın değerini unutamayız. Tembelleştik mi yoksa düşüncelerimizi özgünlükten uzak ve daha etkili bir kullanıcı deneyimi stratejisine mi kaydırdık?


    Web Tasarımda temel pratikler


    İlk web siten ya da 100. olsun, web tasarım sürecinde kullanıcıların sitede rahat gezinmesini sağlamak bazen zor olabilir. Ziyaretçilerin sevebileceği bir web sitesi oluşturmak için temel seviyede neler yapılabilir.

    Web tasarıma başlamadan önce, web tasarım sürecine giren her şeyi anlamalısın. Hedef kitleni çeken ve onları harekete geçiren bir web sitesi tasarlarmak istiyorsan göz önünde bulundurman gerekenler bazı noktalar var.


    Kullanıcı Davranışı

    Web tasarım planını oluşturmadan önce, çevrimiçi kullanıcı davranışına bakmak önemlidir. Web sitenin hedef kitleni belirli bir eyleme doğru yönlendirmesi gerektiğini unutma. Kullanıcı davranışını analiz ederken incelemen gereken dört temel kriter vardır.


    Kalite ve Güvenlik

    Kullanıcılar, ziyaret ettikleri web sitelerinin kalitesini ve güvenilirliğini istemeden de olsa ölçer. Çok güzel tasarlanmış bir web sitesine sahip olabilirsin, ancak içeriğinin kalitesi kötü ve güvenilirlik sinyalleri eksikse, tasarımın çok fazla bir şey ifade etmez.


    Gözle Tarama

    Kullanıcılar web sayfalarını gelişi güzel tarar. Genellikle, oluşturduğun her bir içerik parçasını okumazlar ve gezinmek için çapa metin veya tıklanabilir öğeler ararlar.


    Hızlı Tanıtım

    Web sitesi, kullanıcının dikkatini birkaç saniye içinde çekmelidir. Ziyaretçilerin sıkılmadan önce sana tanıyacağı süreyi 8 saniyeden az olarak varsayabilirsin. Bence 5 saniye içinde elinden geleni yapıp mesajını en etkili biçimde iletsen daha iyi olur.

    Etkili Web Tasarım İlkeleri

    Aşağıdaki ilkeleri uygularsan, ziyaretçilerinle aranda bir bağ oluşturabilir, siteni daha sonra da ziyaret etmelerini sağlayabilirsin.


    Hedef Belirlemek

    Web sitendeki her sayfanın, ziyaretçinin orada olma nedenlerinden birine uyması gerekir. Ziyaretçinin web sitene gelme nedeni az çok bellidir. Bu nedenleri sırala ve her birine karşılık gelen öğeler ve sayfalar oluştur. Kısaca bilgilenmek isteyene kısa bilgi, detay isteyene detay ver.


    İletişim Kurmak

    Sayfaların okunması ve anlaması kolay olmalı. Fontları büyük tut, öğeler arasında yeteri kadar boşluk bırak. Başlık etikeleri (h2, h3), listeler gibi metin biçimlendirme özellikleri kullan. Böylelikle okuyucularına içerik hakkında önsezi vererek, net bir şekilde yönlendirmiş olursun. Renkleri etkili ve yaratıcı bir şekilde kullan. Tamamlayıcı renkler kullanmak, web sitende uyum ve denge oluşturur. İçeriğinin okunmasını kolaylaştırmak veya bazı metinleri vurgulamak için arka fonlarını renklendir. Renklerin duyguları uyandırma gücü vardır, renk seçimi yaparken bunu hesaba kat.


    Sadece yazı yazarak iletişim kurmak sıkıcı olabilir. Web sitene resim, video ve infografik gibi zengin medyalar ekle. Bu şekilde yazdıklarını desteleyerek sayfada kalma süresini arttırabilirsin.


    Ziyaret Süresi ve Davranış

    Ziyaretçilerin sitende kaldığı süre içinde gerçekleştirebilceği muhtemel eylemleri listele. Bir kullanıcı hedefine ulaşmak için üçten fazla tıklama yapmamalı. Web sitenin, sezgisel kullanıcı akışına sahip, mantıklı bir sayfa yapısına sahip olmasını sağla.

    Sayfan hızlı yüklenmeli, mobil uyumlu olmalı vesaire hepimizin iyi bildiği klasik şeylere değinmek istemiyorum. Ama şunu eklemek isterim: Bazı kullanıcılar, yavaş açılan bir web sitesinin içeriğinin de kötü olduğunu varsayma eğilimindedir.


    Web sitenizi nasıl ücretsiz tanıtabilirsiniz?

    İnternette firmalar için bir çok ücretsiz tanıtım fırsatı vardır.

    Nereye bakacağınızı bilirseniz firmanızı internette bir yere kadar ücretsiz tanıtabilirsiniz.

    Bir iş kurduğunuzda veya hali hazırdaki firmanızın internetteki görünürlüğünü arttırmaya karar verdiğinizde dijital pazarlamaya ayıracak bütçeniz olmayabilir. Firmamı ücretsiz nasıl tanıtabilirim diye düşünüyorsanız bu makale size bazı ipuçları verebilir. Markanızı internette daha görünür yapmanın ücretsiz yolları da vardır.

    Kendi siteniz olmasa bile Google, Bing, Yandex ve Yahoo gibi internete devlerinin küçük işletmelere sunduğu araçları ücretsiz kullanabilirsiniz.


    Google Yerel Rehbere Kayıt

    Google Benim İşletmem (Google My Business) adıyla faaliyet gösteren bu araç yerel hizmet sağlayan küçük işletmeler için harika bir tanıtım fırsatı. Bu servise kayıt olmak oldukça kolay ve ücretsiz.

    Buradan kayıt işleminizi başlatabilirsiniz. Kaydınızı tamamladıktan sonra Google vermiş olduğunuz adrese bir posta yoluyla bir onay kodu gönderecektir. Mektubun gelmesi 1-2 hafta sürebilir.

    Mektuptaki kodu Benim İşletmem Sayfasındaki doğrulama alanına girdiğiniz anda işletmeniz onaylanır ve ilgili aramalarda görünmeye başlar. Google Benim İşletmem uygulamasında firmanız hakkında olabildiğince detaylı bilgiler vermeniz tavsiye edilmektedir.


    Sosyal Medya

    Sosyal Medya bazı sektörlerde marka bilinirliği açısından çok önemli olabilir. Linkedin, Pinterest, Twitter ve Facebook gibi önde gelen sosyal medya uygulamaları içeriğinizin dağıtımı ve geri bildirimi için eşsiz olanaklar sunmaktadır.


    Ücretsiz Web Sitesi, Blog

    Kapsamlı bir web sitesi yaptırmak için çeşitli nedenlerden dolayı henüz hazır olmayabilirsiniz. Bu durumda ücretsiz web sitesi & blog servisleri sizin için iyi bir tercih olabilir. Bu servislerinden faydalanarak hem ücretsiz bir alanadı alabilir hem de kendinize bir web sitesi tasarlayabilirsiniz.

    Bu tür platformlarda işletmeniz hakkında yazacağınız birkaç sayfa özgün tanıtım yazısı internetteki görünürlüğünüze tahmininizden çok daha fazla fayda sağlayabilir. Ücretsiz web sitesi ve blog edinebileceğiniz sitelerden bazıları: Google My Business, Wix, Joomla, WordPress.


    Youtube, Vimeo

    YouTubeve Vimeo, firmanızı veya ürünlerinizi tanıtan videoları dağıtmak için hem etkili hem de ücretsiz bir uygulamalardır ancak, başarılı olmak için ve işinizle alakalı insanların ilgisini çekebilecek içerikler hazırlamanız gerekir; basit bir reklam videosu işe yaramayabilir.


    SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)

    Girişimciler olarak, herhangi bir şirketi çevrimiçi olarak pazarlamanın en iyi yolunun Google’ın arama motoru sonuç sayfalarında (SERP) iyi bir konumda olmak olduğunu hepimiz biliyoruz.

    SEO konusunda teknik bilgiye ihtiyaç duymadan kendi kendinize yapabileceğiniz şeyler var. Bunlardan en basiti ve ilk yapmanız gereken insanların işinizle alakalı ürün ve hizmetleri nasıl, hangi kelimelerle aradıklarını bulmak ve bu terimleri içeriğinizde, blogunuzda, sosyal medyada ve video açıklama ve başlıklarında makul bir şekilde kullanmaktır. Anahtar kelime analizi için ideal platform Google Ads (Adwords) olsa da, yeni başlayanlar için biraz karmaşık olabileceğinden daha basit bir araç olan Ubersuggest‘i kullanabilirsiniz. Anahtar kelime araştırması ile işinizle ilgili

    yeni anahtar kelimeler keşfedebilir ve aranma hacimlerini öğrenebilirsiniz.


    Forumlar, Destek Blogları

    Açık forum, blog ya da sosyal medyada uzmanlık alanızla ilgili konularda insanlara destek olabilirsiniz. Böylelikle sektörünüzü daha yakından inceleyebilir ve dijital pazarlama faaliyetlerinize yön verebilirsiniz.

    Yılmaz Saraç








  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.