Şimdi Ara

Merak ettiklerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
272
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar ben motorsikleti seviyorum ama sürmeyi bilmiyorum 0ım hiç sürmeyi denemedim vitesli motorsiklet sizce ehliyete yazılsam öğrenebilirmiyim doğru düzgün yoksa küçük yaşlardan mı uğraşmam gerekirdi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Benimde sadece bisiklet tecrübem vardı. Ama şöyle diyeyim çocukluktan beri aktif olarak bisiklet kullandım, ehliyet alana kadar. Bu çokta önemli değil denge probleminiz yok ise ehliyette bile öğrenebilirsiniz, ki bende 0 idim motosiklette ehliyet alırken öğrendim. Şimdi ise 2 yıldır aktif olarak motosiklet kullanıyorum.


    Kimse anne karnından başlamıyor bu işlere nasılsa. Hevesiniz varsa öğrenirsiniz yani.

  • Kursu iyi seçtiğin sürece sıkıntı olmaz. Ben direkt a almak istedim gittiğim ilk iki yer ders vermiyoruz öğren öyle gel dedi resmen

  • emr0n kullanıcısına yanıt

    bisiklet kullanmayı biliyorum da bisileti sürerken bazen bi arabayla kaşılaştığımd a hedefe kilitlenme yaşıyorum çoğu zamanda panikliyorum normal vitesli bi motorlamı başlanmasını önerirsiniz yoksa scooter mi acaba


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aslında bisiklet değil araba sürmeye benzer motosiklet. debriyaj ve viteslere hakimiyet gereklidir. denge olayı bisiklete benzesede, gaz verdikçe kendi dengesini kurma eğilimindedir. siz onun dengesiyle oynayarak viraj ve yol alırsınız.


    ehliyet alacağınız kursu iyi seçerseniz eğitimi düzgün alabilirsiniz. aslında sınavı geçecek kadar öğretseler yeter. sonrası sizin pratiğinizle gelişir.


    2006 da ehliyeti aldım, şimdiki kadar üzerine düşülmüyordu, okul bahçesinde 1 tur attım verdiler :)


    motoru aldığımda neredeyse hiç hakim değildim, aldığım arkadaş bana güvenemeyip motoru otoparka kadar getirmişti saolsun otobüsle geri dönmüştü.

    boş araziye kadar elimde ittirip orda düşe kalka 2 gün geçirdim, sonrasında ufaktan trafiğe çıktım.


    yani biraz meraklıysanız hertürlü üstesinden gelirsiniz. maddi sıkıntı yoksa sürüş eğitimi veren yerler de mevcut, oralardan faydalanabilirsiniz.

  • izzmarit kullanıcısına yanıt

    Scooter la vitesli aynı degilmi scooter otomatik vites diğeri manuel değil mi ki acaba 🤔


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eskilerden Biri kullanıcısına yanıt

    aynen dediğiniz gibi scooter otomatiktir.

    bu yüzden vites debriyajla uğraşmadan daha kolay bir kullanımı vardır.


    kullanmayı istediğin modeli belirle sonra ona göre ehliyetini alırsın.

  • Eskilerden Biri kullanıcısına yanıt

    Hocam başlangıç için scooter daha iyi olur neden derseniz hem trafiği öğrenmek için hem de motora alışmak için. Çünkü vitesli kullanırken fren yaparken hem debriyaja basıp fren yapmanız hemde o an trafiğe uygun kullanmanız gerekiyor, vitesi de uygun konuma getirmek gerekiyor tabii ki. O yüzden başlangıçta scooter ile öğrenmeniz sizin için daha avantajlı olacaktır.


    Bu arada kesinlikle paraya kıyın ve eğitim alın. Her kim olursa olsun (motora yeni başlamış yada uzun yıllar motosiklet üzerinde olan) kesinlikle eğitim öneriyorum.

  • emr0n kullanıcısına yanıt

    Scooter in da içinde bi dişli varmı debriyaj vitesli motorsiklet gibi yoksam o okadar karmaşık degil mi yoksa aynı sistem var ama herşey otomatik mi gerçekleşir size bir sorum daha olucak scooter yada motoru kullanmayı zorluyan nedir cc nedir birde kullanılabilmesini güçleştiren nedir acaba ben anlamıyorum da bu cc olayından gücden torkdan felan bana bi açıklamasını yapabilimisiniz 🙏🏻🙂


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eskilerden Biri kullanıcısına yanıt

    Otomatik şanzuman araba nasılsa scooter'ı da az çok öyle düşünebilirsin. Elbette var fakat otomatik oluyor, seni ilgilendiren sadece gaz ve fren. Debriyaj yok, vites yok.


    Kullanmayı zorlayan şey benim için başta debriyaj idi. Stop ettirmemek için kavrama noktasına kadar getirmem gerekiyordu ve aynı anda yeterli bir gaz vermem gerekiyordu ama bunada elin zamanla alışıyor bunada zorluyor demek biraz garip kaçar. Sadece alışma süreci oluyor demek istediğim bu. Ama scooter da sadece dengeni kur gazını aç gitsin frenini yap dursun mantığı var o yüzden hem trafiği öğrenmek, yorumlayabilmek için en uygun başlangıç bence scooter sebebi de daha rahat olması (debriyaj, vites ile uğraşmaya gerek kalmaması yani).


    cc denilen şey motorun hacmi. 125 cc, 250cc, 200cc, 500cc, 600cc bir çok klasman var yani 390, 400. Genel olarak cc büyüdükçe makine güçlenir. Güçlenmesinden kastım beygir gücü (hp) ve tork (nm) değerleri artar yani. Bu değerler arttıkçada güçlenmiş olur.


    Şimdi örneğin hiç araba kullanamış birine Ferrari gibi güçlü bir araba verirseniz o kişinin o arabaya alışma süreci kat ve kat uzar ve pek sağlıklı bir süreç olmaz. Bunuda önermezler yani. O yüzden başlangıçta ufak cc ler ile başlayıp zamanla alıştıkça yavaş yavaş cc yükseltilmesi uygun görülür.

    (Hiç bilmeyen birisine 600cc yada 1000cc super sport önerilmemesinin sebebi ise gaz tepkimeleri aşırı hızlıdır. Yani gazı açtığın gibi altındaki gücü hissediyorsun çok seri makineler yani. 600 super sportlarda sanıyorum ki 0-100'ü 2-3 saniye ordan kur sen kafanda hesabını)


    Örneğin ben 200 cc pulsar ile başladım. Kimine göre bu başlangıç için fazladır kimine göre azdır orasına bir şey diyemem. Kuzenimde cbf 150 vardı mesela o motordan benimkine bindiğim zaman aradaki fark az görünüyor olsa ciddi derecede benimki atik ve hızlı geliyordu. Zamanla insan alışıyor şimdi kendi motorumdan inip (cbr 500) ufak bir cc motora binsem o yavaş gelecektir.


    Tork ve beygir gücü motorun atikliği ve gücü gibi düşünebilirsin. Şimdi tek tek farklarını yazıp açıklayacak kadar bilgili değilim. Biraz araştırsan direk daha net sonuçlara uğraşırsın o yüzden ben hiç yorum yaparak kafanı karıştırmayayım.

  • emr0n kullanıcısına yanıt

    Hocam ben biraz araştırdım da başlangıç olarak scooter bana göre sınırlayıcı geldi biraz da video izledim insanlar şunu diyor küçük teker eşittir yoldaki her sarsıntıyı her titreşimi daha fazla hissedersin ve gine küçük teker den dolay affetmezmiş hatayı bir yanlış kırış tal diye yere yatar kendinizi sakatlarsınız diyorlar küçük hacimli olduğundan trafikde zor görünürsünüz diyorlar bi sorın çıkarsa full kapalı kutu vesaire vesaire bana göre mantıkkı gelen cup denen modeller oldu çünki şöyle tekerler büyük daha az sarsıntıyı hissetme daha faklı yol yapılarına girebilme biyere kadar daha fazla hacim fark edilebilirlik scooter kadar kolay degil ama tam manuel bir motor kadarda kas hafızası istemiyor ki cuplar yarı otomatik olduğundan onunla başlayım tam manuel bi motor sürerken vites ayağımızada kas hafızası yapıcagın dan scooter dan vitesliye geçince oluşabilecek panik kafa karışıklığından alışma sürecini yarı yarıya indirebilir öesela şunu öğrendim hiç unutmucam vites ve debriyaj solda frenler sağda 🙂


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eskilerden Biri kullanıcısına yanıt

    Süremezsiniz değil sürersiniz elbet ama ben sizin dediklerinizden yola çıkarak öyle bir örnek verdim. Çok güzel scooterlarda var mesela xmax ler falan nmaxler lastikleri evet diğer motorlara göre ufak ama sırf bu yüzden dolayı ben bir kaza yada bir sorun yaşayan duymadım. Sen limitlerini zorlarsan her motorda bir sıkıntı çıkar. Ne alıp almayacağınız size kalmış bir şey. Eğitim alın, sürekli kapalı alanda kendinizi geliştirmeye çalışın. Vitesli güzel bir motosiklet ilede başlayabilirsiniz kendinize güveniyorsanız tabii, ufak cc makbuldür.

  • emr0n kullanıcısına yanıt

    Benim ekonomik durumuma en elverişli olanlar cuplar aslında hayalimde ki motor bir chopper ama yapıcak bişey yok scooter lar pahalı hemde cuplar hoşuma daha çok gitti manuel vitesliden tek farkı debriyaj olmamasıymış siz 0dan cupla öğrenmeye sıcak bakarmısınız


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eskilerden Biri kullanıcısına yanıt

    Hocam siz kendinize güveniyorsanız neden olmasın, ne ile başlandığının çok bir önemi yok aslında sonuçta hepsi ufak cc. Ben sadece biraz daha basite indirgemiştim. Herhangi bir problem arz etmez yani hoşunuza gittiyse başlayın.

  • emr0n kullanıcısına yanıt

    cupu şundan dolayı dedim manuel vitesli bi motor alıcak olursam gine 125lük felan daha az bocalamak ve motorun temeli cup zaten scooter daha başka bişey bence mobiletlerin süslenmişi umarım linç yemem 😊🙏🏻 birde size bişey sorucam egzos patlatmak tam olarak ne oluyor acaba ergenken 125lik kubalara cuplara felan arkadaşlarımın arkasına binmiştim de merak ederdim hep 😊




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eskilerden Biri -- 14 Ocak 2021; 19:0:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşım ilk olarak scooter ile başlaman senin için daha hayırlı olacaktır. Ha vitesli ile başlarsın yapamazsın diyemem bir süre kullanırken insanın eli ayağına dolaşıyor neyin nerde olduğunu karıştırabilirsin. Ama scooter ile başlaman hem denge konusunda hemde motosikletin yolda nasıl hareket ettiğini nerede durduğunu aralara girdiğinde nerelere bakman gerektiği konusunda tecrübe sahibi olmana yardımcı olur. Rahmetli Barkın abinin de bu konuda bir tavsiyesi vardı o videoyu da izlemeni öneririm.

  • SchmuTzReqaLx kullanıcısına yanıt

    barkın abinin videolarını hala izliyorum rahmetli hiçbişeyi hafife almayın diyordu haklıda keşke ölmeseydi de kazada gine video çekseydi 😞


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.