Şimdi Ara

N11'deki satıcının şark kurnazlığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
2
Favori
5.040
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,
    Sizlere, yakın zamanda N11 deki bir satıcı ile yaşadığım sorundan bahsedeceğim.

    29 Nisan 2020 tarihinde N11'de satış yapan "Ekostok" adlı firmadan 555 TL'ye Steelseries Stratus Duo gamepad satın aldı. İlk 6 ay her şey güzel giderken oyun kolunun analoglarından birinde gevşeme sorunu oldu.

    Firma ile iletişime geçtim. Kargoyu sizin karşılayacağınız şekilde bize gönderin biz servise göndeririz mesajı aldım. Kargo ücretine sinirlendiğim için firmaya göndermeden ürünü direkt ücretsiz kargo ile Yetkili Servis olan Teklos'a gönderdim.

    Teklos çok hızlı (2 iş günü) bir şekilde işlemi sonuçlandırarak. Ürünün arızalı olduğunu belirten değişim raporunu gönderdiler. Değilim raporu ile birlikte satın alınan firmaya iletip yeni ürünü temin edebileceğimi belirttiler.

    Bu sonucun üzerine ben de N11 üzerinden değişim talebi oluşturarak raporla birlikte 30 Aralık 2020 de ürünü firmaya kargo ile (ücretsiz) gönderdim.

    Ürün ertesi gün ellerine ulaştı. Araya yılbaşı tatili ve hafta sonu girdi. 4 Ocak 2021 pazartesi süreç başladı. N11 de satıcı değişim talebine 3 iş günü + 24 saat içinde yanıt vermek zorunda.

    Değişim raporu ellerinde olmasına rağmen firma herhangi bir işlem yapmadı. Süreci bekledi ve süre dolunca N11 sistemi talebi otomatik olarak iadeye düşürüp paramı bana iade etti.

    Buray kadar her şey yolunda görünüyor ama öyle değil.

    555 TL aldığım ürünün güncel satış fiyatı 999 TL. Aynı üründen tekrar satın almak istedem yaklaşık 450 TL daha cebimden ödemek zorundayım.

    Firma ile iletişime geçtiğimde bana ilk önce "yeni ürünü size gönderdik" dedi. 1 gün sonra da "efendim kargo da yoğunluk olduğundan size barkot kesilmemiş ertesi güne kalmış. Durum bu olunca da otomatik iadeye düşmüş" diye mesaj attılar. N11 i aradığımda (ki baya ilgilendiler yalan söyleyemem) sistemin bu şekilde işlediğini mağaza değişim için onay başlatmadığından sistemin otomatik olarak iadeye düşürdüğünü söylediler.

    Kafamdaki sorular:

    1- Neden N11 arayıp: "arkadaşım mağazan değişim için hala onay vermiyor mağdur olmamak için iade ister misin?" diye soru sormadan direkt iade başlatıyor?

    2- Ekostok, (sonradan adını değiştirdi şuan adı JetKlik oldu) yaklaşık 6-7bin satış yapmış mağaza olarak görünüyor. Bu kadar satış yapan firma değişim işlemi için ürünü göndermenden önce değişim onaylandı butonuna basmayı bilmiyor mu? Yoksa işlerine mi böyle geliyor?

    3- Benim değişim onaylı ürünümü teknik servisten temin edip hiçbir şey yapmadan 450 TL fazlasına satışa koyması haksız kazanç değil mi?

    Bu arada firmanın elinde ürün yok değil. Hala JetKlik mağazası adı altında 900-1000 TL arasında satışta.

    Buraya kadar okuduysanız aklınızda bulunsun. Ekostok Jetklik adlı satıcıdan bir ürün alırsanız bunlara hazırlıklı olun. Bu tarz fiyat artışını kullanarak tüketiciyi mağdur eden firmalar hakkında da bir işlem yapılmalı.

    Ha beni mağdur ettiler mi? Hem evet hem hayır.
    Amazon amerikadan sürekli alışveriş yapıyorum. Orada ürünü buldum. Kargo indirimi istedim. Sürekli alışveriş yaptığımdan kargoyu iade yapacaklarını söylediler ve ürünü 410TL ye satın aldım. Tek sorun 10-15 gün bekleyeceğim. Satıcısı be göndericisi Amazon olduğundan da kafam rahat. En azından sorun çıksa bile her şekilde çözüyorlar.

    İçimi döktüm. Benden bu kadar.
    Sağlıkla kalın.







  • Daha neler neler var.


    Dün samsung 860 evo sata versiyonu arıyordum fiyatı 530-550 TL mi neydi şüphelendim acaba çıkma mı diye , mesaj attım dedim sıfır mı bu kutulu orjinal mi dedim evet dedi adam sonra 900 TL'ye çıkardı birden fiyatı 1-2 saate 590'a çekmiş sonrada tekrar düşürmüş 579 TL'ye satıyor.


    Başka bir mağazaya bakayım dedim 500 GB'a yurt dışından 514 TL ye getirtilebildiğini gördüm , sayfayı yeniledim stokta kalmadığı halde 792 TL'ye çıkarmış fiyatı.


    Adamlar artık saniyelerle fiyat değiştirip bakın biz buradan buraya indirdik indirim yapıyoruz diye zamlı fiyattan ürün satıyorlar şaka gibi ve bonusunuz olsun veya kuponunuz olsun adam fazlası ile kar ederek sizin kuponlarınızıda çöpe yolluyor çünkü fazlasıyla zam yiyorsunuz.


    Cihazınız bozulursa sorumlusu N11 değil , yanlış veya eksik bilgi verildiğinde sorumlusu N11 değil satıcıyla görüşün diyorlar , satıcıyla görüşüyorsunuz satıcıda bu tip uyanıklıklar yapıyor sonra gidip N11'e şikkayet ediyorsunuz ve N11 doğal olarak tüketiciyi satıyor satıcıyı koruyor.


    Bende artık N11'den çok gerekmedikçe bir şey almamaya çalışıyorum uzak durun.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E9F644F03 -- 7 Ocak 2021; 16:33:31 >




  • Bu konulara el atılması şart. Adam zamanında stoğa koyduğu ürünü her kur artışında zamlıyor. Sebebi sorulunca kur artışı bahane gösteriliyor.

    Ben ürünün fiyatını görünce şok oldum açıkçası. Mayısta 500 aralıkta 1000.

    Burada benim ağrıma giden bu ürünü servisten temin edecek ve iki katı fiyata satacak. Bu yanlış bir durum.
  • UglyOwl U kullanıcısına yanıt

    Neden el atsın ki ? Ülkede ki ekonomik sıkıntıları bahane ediyor , doları bahane ediyor. Dolar düşsede 4x zamlayıp geriye 3x zamlanmış fiyatla bırakıyorlar ki n11'de bundan komisyon alıyor neden el atsınlar ?


    Trendyolda aynı haltın laciverti.

  • Ben de aynı şekilde düşünüyorum. Satış yapan komisyon aldığı hiçbir firmaya el atmazlar diye düşünüyorum.

    Komisyon alan memnun, satan memnun, tüketici mağdur :)
  • UglyOwl U kullanıcısına yanıt

    Birde şöyle yapıyorlar , şark kurnazlığından millet uyanmasın diye satışa kapalı , stok yok gösteriyorlar aslında var ellerinde siz ucuza alsanızda size iptal ettirip pahalı fiyata 1-5 gün sonra tekrar aynı mağaza ilanı açıyor veya çok fazla şikayet varsa şikkayetvar.com gibi sitelerde , ekşide felan hemen n11'den isim değiştirip aynen devam ediyor.


    Bu samsung evo 860'ı 1 aydır takip ediyorum yazın alsaydım şu an daha kardaydım yazın 400-350 arasındaydı şimdi ise 550-600 TL bandına çektiler kasımdan intibaren ve fiyat takibi yapılmasın diye sürekli ilanı kaldırıp stok yok gösterip 1-5 gün sonra tekrar ilan açıyorlar yüksek fiyattan. Bu olay bazen bir iki saatte bir oluyor çok dikkatli takibini yapınca fark ediyorsunuz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E9F644F03 -- 7 Ocak 2021; 16:45:17 >
  • Aynen hocam. Mağaza ismi EkoStok idi. Ürünü gönderdim bir gün sonra JetKlik oldu. Siparişime tıklıyorum satışa kapalı diyor. JetKlik ürünlerine bakıyorum ürün orada satışta. Hatta ürünün altında yorumum bile duruyor satışta olan üründe :)

    Bu arada evo 860 ı Amazon Türkiye de takip edin hocam. Bazen anlık ciddi indirimler oluyor. Yakın zamanda 500GB modelin 490 a kadar indiğini gördüm (prime ile). Bende 250GB var. Ben de 500GB lık eklemeyi planlıyorum yakın zamanda.
  • UglyOwl U kullanıcısına yanıt

    Corsair mp510 var bende 250 versiyonu geçen sene itopyadan 350'ye almıştım memnunum ancak itopya çok yavaş kargolama işleminde geçen sene gittim kendim yerlerinden aldım şikkayet varda milletin rtx 2080-gtx1080 ekran kartları kaybolmuş millet sövüp duruyordu vapur + metro ile gittim oraya aldım evde taktım kullanıyorum ama alanı çok az , Visual studio 2017 , MSSQL server , asp.net , C++/C gibi şeyleri kurdum yer kalmadı zaten Windowsta kullanıyor yarısı kadar boşluk bırakıyorum ki ssd çok ısınıp şişmesin.


    Amazondan almayı planlıyorumda , amazon gidip bütün bilgileri NSA ve ABD'ye yollamış kişisel verilerin ihlali mevzuları dönüyordu ortada:


    https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/amazon-kvkk-kurallarina-uymayinca-1-milyon-200-bin-ceza-aldi//


    O yüzden jeff bezos amcaya pek güvenemiyorum.





  • Ben de bugün Hepsiburada'da Jetklik'ten (eski adıyla Ekostok) Steelseries Rival 3 Wireless mouse almayı düşünüyordum, ama bu yazıyı okuyunca çekinceye düştüm.


    İnternette bu firmayla ilgili epey şikâyet var: https://www.sikayetvar.com/ekostok Kimisinden ödemeyi almışlar, ürünü göndermemişler, bir de bloklamışlar. Kimisinin kendilerine garantiye yolladığı ürünün üstüne yatıp sadece para iadesi ödemesi yapmaya çalışmışlar. (Tabii müşterinin ürünü aldığı fiyat neyse onu ödeyecekler, ama şu andaki fiyatlar o zaman ödenen paranın 2 katından fazla) Bir firma internetteki olumsuz yorumlardan kaçmak için her sene isim değiştiren apart oteller gibi isim değiştiriyorsa o firmadan uzak dururum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hitokiri_johndoesai -- 3 Şubat 2021; 13:24:15 >




  • hitokiri_johndoesai H kullanıcısına yanıt
    Benim olayımdan sonra baya bir n11 e serzenişte bulundum. Sonunda bana firma dönüş yaptı. Bize 569 lira havale yapın size yeni ürün gönderelim dedi. Ancak süreci bu kadar yokuşa süren. İsim değiştiren. Binlerce satış yapıp iade sürecinde önce iade onaylandı butonuna basması gerektiğini bilmediğini savununca, açıktan 569 lira havale etmek pek mantıklı gelmedi. O yüzden Amazon amerikadan kargo dahil 410 liraya ürünü aldım. En azından satıcı amazon ve sorun olduğunda her türlü yardımcı oluyorlar. Bana pek güvenilir gelmedi açıkçası. En azından satış sonrası hizmeti kötü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UglyOwl -- 3 Şubat 2021; 15:46:16 >
  • UglyOwl U kullanıcısına yanıt

    güney koreli şirket ile ortaklarmış koreli şirkete yazık


    Hakkımızda

    n11.com

    Doğuş Planet, e-ticaret sektöründe faaliyet göstermek üzere, Doğuş Grubu ile Güney Kore’nin en büyük gruplarından SK Group’un ortaklığında Haziran 2012’de kuruldu.

    Doğuş Planet, SK Group’un teknoloji ve inovasyon konusundaki tecrübesini Doğuş Grubu’nun bilgi birikimi, bölgesel tecrübesi ve gücü ile birleştirmektedir.

    Bu güçlü ortaklık çerçevesinde, Doğuş Planet e-ticaret yatırımı olarak, binlerce marka ve mağazayı milyonlarca müşteriyle buluşturan açık pazar platformu alışverişin uğurlu adresi “n11.com”u açtı.

    n11.com; elektronikten tekstile, mutfak gereçlerinden Türkiye’nin nadide el sanatlarına kadar farklı ihtiyaç ve zevklere hitap eden milyonlarca ürün, alışveriş yaptıkça kazandıran yapısı ile üyelerine yeni bir alışveriş deneyimi sunuyor. n11.com, müşteriler tarafında güven ve kolaylık, mağazalar tarafında ise işbirliği ve e-ticareti geliştirme odaklı bir yaklaşım izlemektedir.

    Siz de alışverişin uğurlu dünyasına katılabilir, milyonlarca ürün ve binlerce mağazanın olduğu n11.com’da, avantaj dolu alışverişin keyfini çıkartabilirsiniz.

    Uğurlu alışverişler.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • enja kullanıcısına yanıt
    N11 baya uğraştı firmayla galan görüştü. N11 i bilmem ama söz konusu satıcı sıkıntılı.
  • enja kullanıcısına yanıt

    Sırf N11 değil ki. Aynı adamlar Amazon.com.tr'de ve Hepsiburada'da satış yapıyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: UglyOwl

    N11 baya uğraştı firmayla galan görüştü. N11 i bilmem ama söz konusu satıcı sıkıntılı.

    yaklaşık 2 ay öncede bir arkadaş kırık gelen lcd tv konusu açmıştı yine n11 hata n11 satıcıyı haklı bulmuş


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hitokiri_johndoesai

    Sırf N11 değil ki. Aynı adamlar Amazon.com.tr'de ve Hepsiburada'da satış yapıyor.

    doğrudur ama amazon.com.tr de en azından ilgileniyorlar

    geçen sene n11 den bisikletim için km saati sensoru aldım n11 üzerinden sürekli alış veriş yaptığım firma erdoğanlar bisiklet kendi sitelerinde

    bulamadım aradığım ürünü google üzerinden aratınca n11 de çıktı dedim neyse satıcı erdoganlar bisiklet sorun olmaz aldım gitti sensor geldi birde baktım yarış bisikletine takmak içinde slikon takma apratı yok poşet açılmış ve sonradan bantlanmış

    hemen aradım anlatım durumu n11 muhatap olma gereği duymadım dedim kardeşim eksik paket içeriği adam daha ben eksik olan parçayı söylemeden abi road bike için olan parça eksik dimi dedi evet nerden bildiniz dedim bende tahmin sadece diyerekten geçiştirdi poşet daha önceden açılmış bantlanmış dedim


    abi çocuklar burda kontrol amaçlı açıp düşürmüşlerdir dedi bana neyse onu bize yolla ben hemen sana kapalı paket yolatıyorum benim yerime acemi birisi olsa paket içerigini bilmese iteliyceklerdi belkide madem eksik olduğunu biliyorsun neden gönderiyorsun kardeşim




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enja -- 3 Şubat 2021; 18:14:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Amazon satıcısı dışında hiçbir siteden alışveriş ya pil maz. İnşaallah bu yerlerinde hepsi batar hiçbirini sevmiyorum. 20-30 liralık üründe bile Amazon geri göndermeyin paranızı verelim dedi ben başka yerden asla alışveriş yapmam
  • enja kullanıcısına yanıt
    Şaşırmam hocam. Ben nereden alırsam alayım. Pahalı elektronik aletlerde, kutu dışında en ufak delik olsun teslim almam. Ama kargolar sağolsun bi acayipler memlekette. Yani UPS sağlam firma bilirdim onlar bile bozdular. İpad aldım adam içinde 8-10k lık malzeme olan kutuyu apartmanın giriş kapısını açıp koridora bırakmış öyle. Yani kutuyu alırken kontrol de edemiyorsun. Öyle olunca değerli ürünlerde ben de benim biradere veriyorum telefonu çek kardeşim videoyu diyorum. Video çekerek açıyorum. Biir şey çıkarsa kanıtla gönderiyorum.
  • Locaste Siarnaq kullanıcısına yanıt
    Kimse batmasın hocam. Düzgün hizmet yapsınlar yeterli. Tek amazon kalırsa ağzımıza kürekle zam vururlar 😂
  • UglyOwl U kullanıcısına yanıt

    Tek N11 Hepsiburada kalırsa daha fazla kazı yeriz. Ben Amzonun tekel olmasını isterim.

  • Locaste Siarnaq kullanıcısına yanıt
    Valla hocam azcık ekonomiden anlıyorsam kimsenin tekel olmasını istemem. Rekabet her zaman müşteriye yarar. Amazonu ben de çok tercih ediyorum. İnşallah hizmet kalitesini yerli firmalar da örnek alırlar. Yoksa zaten amazon çoğunu piyasadan otomatik olarak silecektir.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.