Şimdi Ara

The Last of Us Benzeri - 3D Çevre Çalışması

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
10
Favori
6.755
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
97 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu tip bir çalışmayı THE LAST OF US 2'yi oynadığım ilk günden beri yapmayı düşünüyordum. Bunun başlıca sebebi TLOU 2'nin bana göre en güçlü yanının 3D çevre tasarımı olmasıydı. Mesleki bakımdan da tam olarak benim alanıma girdiği için bu oyunu oynarken sürekli duraksayıp etraftaki detayları incelerdim, yaptıkları işi teknik incelikleri bakımından izleye izleye ilerlerdim. Çok bilgili ve çok yetenekli bir teknik ekibin elinden çıktığı belli olan bir oyundu. 3D sanatlar bakımından söylüyorum bunu. Dolayısıyla oyundakiyle aynı tarzda alternatif olabilecek bir çevre inşa etmek istedim.


    Tabi oyundan esinlendiğim için ona benzer bir ortam geliştirmeye çalıştım.


    Ayrıca sahneyi son kullanıcıların bilgisayarlarında ya da konsollarda çalıştırmak gibi bir kısıtlamam olmadığı için sahnemdeki her şeyi, tüm ışıkları, tüm render efektlerini (gölgeler, AO, yansımaların tümü, Indirect (GI) aydınlatmaları vs) - özetle bütün render elementleri tamamen RayTracing tabanlıdır. Metod olarak ise PBR sistemine Texture & Shader'lar oluşturdum.


    Render'lar yüksek çözünürlüklü olduğu için DH'de küçültülmüş olarak açılacaktır, üzerine tıkayıp Zoomlayarak gerçek çözünürlüğünde görebilirsiniz:


    The Last of Us Benzeri - 3D Çevre Çalışması
    The Last of Us Benzeri - 3D Çevre Çalışması
    The Last of Us Benzeri - 3D Çevre Çalışması
    The Last of Us Benzeri - 3D Çevre Çalışması
    The Last of Us Benzeri - 3D Çevre Çalışması
    The Last of Us Benzeri - 3D Çevre Çalışması
    The Last of Us Benzeri - 3D Çevre Çalışması
    The Last of Us Benzeri - 3D Çevre Çalışması

    ================================================

    ================================================


    BONUS: Bu sahne karavanın iç kısmından, tam olarak kırık pencerenin arka tarafı. TLOU 2'de Workbench denilen silah upgrade masaları bulunuyordu, o mantıkla yaptım burayı. Henüz bu sahne üzerinde farklı açılar için çalışıyorum, bittikten sonra bu silah sahnesi için ayrı bir konu açacağım, çünkü bu kısım yapılan iş bakımından başlı başına ayrı bir proje büyüklüğünde:


    The Last of Us Benzeri - 3D Çevre Çalışması


    ==========================================================

    ==========================================================

    ==========================================================



    The Last of Us Benzeri - 3D Çevre Çalışması
    The Last of Us Benzeri - 3D Çevre Çalışması
    The Last of Us Benzeri - 3D Çevre Çalışması
    The Last of Us Benzeri - 3D Çevre Çalışması
    The Last of Us Benzeri - 3D Çevre Çalışması
    The Last of Us Benzeri - 3D Çevre Çalışması
    The Last of Us Benzeri - 3D Çevre Çalışması
    The Last of Us Benzeri - 3D Çevre Çalışması



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 14 Ocak 2021; 4:10:41 >



  • Grafikler çok iyi olmuş. Sahne tasarımı olarakta bana Seattle Day 1'in başlangıç bölümlerini hatırlattı. Hatta bu ortamı alıp oyundaki Day 1 bölümün bir yerine yerleştirsen cuk diye oturur. Last of Us dokusuna uyumlu olmuş. Renk tercihi daha karanlık olabilirdi belki, o da gün ışığıyla veya sanatsal görüşle alakalı bir şey tabi.



    Bunu PS4'e getirsek grafikleri baya bi Downgrade etmek lazım, hatta Ray Trace'i komple çıkarmak lazım, PS6'ya kadar senin yaptığın görselleri göremeyeceğiz sanırım oyunlarda.   Hatta RDR 2'nin yapımcısı 10 yıl var diye açıklama yapmıştı en son.

    Oyun endüstrisinde işler Vray gibi render'a dayalı gelişmiyor, hiçbir şey bu kadar düz ve basit değil, çok fazla detaya iniliyor, kendiniz yapmanız gerekiyor her şeyi. Oluşturulan şeyleri ise gerçek zamanlı olarak render etmeniz gerekiyor. Vray ile kıyaslanacak bir şey değil bu. Pek çok oyuncu bile az çok bilir ki render işlerinde oyun motorlarının karmaşası çok ayrı bir dünyadır.

  • Elinize sağlık. Bu kalitede oyunları ne zaman görürüz sizce?

  • Elinize sağlık güzel çalışmalar olmuş. Daha özgün yapıtlar elde etmelisiniz bence. Bu sayede gerçek gücünüzü ortaya çıkarmış olursunuz.

  • harika
  • Grafikler çok iyi olmuş. Sahne tasarımı olarakta bana Seattle Day 1'in başlangıç bölümlerini hatırlattı. Hatta bu ortamı alıp oyundaki Day 1 bölümün bir yerine yerleştirsen cuk diye oturur. Last of Us dokusuna uyumlu olmuş. Renk tercihi daha karanlık olabilirdi belki, o da gün ışığıyla veya sanatsal görüşle alakalı bir şey tabi.



    Bunu PS4'e getirsek grafikleri baya bi Downgrade etmek lazım, hatta Ray Trace'i komple çıkarmak lazım, PS6'ya kadar senin yaptığın görselleri göremeyeceğiz sanırım oyunlarda.   Hatta RDR 2'nin yapımcısı 10 yıl var diye açıklama yapmıştı en son.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JustInCase -- 27 Şubat 2021; 22:48:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Death Cube K

    Elinize sağlık. Bu kalitede oyunları ne zaman görürüz sizce?

    Hocam bir üstteki mesajda arkadaşın yazdığı gibi, tahmini 10 yıl içinde fotorealistik görüntüler elde edilir artık oyunlarda.


    Aslında şu anda bile bazı oyunların bazı sahnelerinde nadiren çok gerçekçi görüntüler yakalanıyor, ama bu istisna bir durum, oyun genelinde film kalitesinde görüntüler için hala zaman var.


    UE 5 ile buna ilk adım atıldı bu arada, film kalitesinde assetler kullanılabileceğine dair demo yayınlanmıştı PS5 üzerinden oynatılan. Ancak her oyunun her sahnesinde verimli çalışmayabilir bu tip yüksek kalite assetler, zamanla göreceğiz.

  • Metal-Gear kullanıcısına yanıt

    Elinize sağlık, çok profesyonel bir çalışma olmuş.


    Umarım sizi ileride büyük bir oyun şirketinde sanatçı olarak görürüz ve gelip burada konu açarsınız. The Last of Us Benzeri - 3D Çevre Çalışması 

  • Müthiş iş çıkartmışsın hocam tebrik ediyorum. Umarım hayallerini gerçekleştirebileceğin bir geleceğin olur.

  • JustInCase kullanıcısına yanıt

    O kadar da değil kardeşi, cgi olduğu belli. Son derece başarılı ama.

  • müthiş iş cikartmissin hocam.
  • Müthiş hocam gerçekten. İlerde bi Rockstar oyununu bitirdiğimizde yapımcılar içinde adınızı görmek isteriz

  • Çok güzel olmuş
  • Konuyu yanlış yere açmışsın konu dışında açsan ön plana çıkarırlardı tüm forum görürdü. Konu böyle sönük kalmış.

  • Bu modellemeler ne kadar iyi yapılırsa yapılsın, bişey var bunlarda, asla gerçekle birebir aynı görünmüyor. Yani bakınca gerçekle karıştırmak istiyorum modellemeyi, ama bir türlü o noktaya ulaşılamıyor.

  • Hocam asset store un var mı hiç
  • Hocam elinize sağlık çok güzel görünüyorlar , kullandığınız uygulama nedir?
  • Renderlar orta kalite işten anlamayan bebelerin ağzı sulanması normal. Vray ile daha kaliteli render mümkün fazla yapay duruyor bu haliyle
  • Muazzam
  • Hocam hangi programı kullandınız? Bende blender kullanıyorum daha giriş seviyedeyim modelleme konusunda. Cidden kaliteli iş ortaya koymuşsunuz. Sizin yerinizde olsam dijital göçebe olurdum herhalde. Dünyayı gezerken freelance olarak iş alıp para kazanırdım aynı zamanda. Bunlar da benim satranç taşı modelleri


    The Last of Us Benzeri - 3D Çevre Çalışması
    The Last of Us Benzeri - 3D Çevre Çalışması



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Suppose27now -- 27 Aralık 2020; 0:57:34 >
  • MysticDesign kullanıcısına yanıt

    Oyun endüstrisinde işler Vray gibi render'a dayalı gelişmiyor, hiçbir şey bu kadar düz ve basit değil, çok fazla detaya iniliyor, kendiniz yapmanız gerekiyor her şeyi. Oluşturulan şeyleri ise gerçek zamanlı olarak render etmeniz gerekiyor. Vray ile kıyaslanacak bir şey değil bu. Pek çok oyuncu bile az çok bilir ki render işlerinde oyun motorlarının karmaşası çok ayrı bir dünyadır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kabus2224 -- 23 Şubat 2022; 17:3:41 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.