Şimdi Ara

Hepsiburada.com TELEFON ve TABLETLERİ iade almıyor. Dikkat edin . Alışveriş yapmadan önce düşünün!!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
454
Cevap
1
Favori
15.707
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
97 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,


    Paylaşımımım biraz uzunca ama sizin de mağdur olmamanız için sonuna kadar lütfen okuyun.


    Yıllardır müşteri olduğum hepsiburada.com ile yaşadığım akıllara zarar bir konuyu sizlerle hem paylaşmak istiyorum hem de sizleri uyarmak istiyorum.

    23 Kasım günü hepsiburada.com da indirimli olarak satılan ve satıcısı HEPSİBURADA (yani kendisi ) olan Apple iPad 8. Nesil 32 GB 10.2" WiFi Tablet - MYL92TU/A - Uzay Grisi ürününü satın aldım.


    Ürünü bir süre kullandıktan sonra genel olarak ekran özelliklerinden memnun kalmadığım için zaten 14 gün içinde de koşulsuz cayma hakkımız bulunduğundan 30 Kasım tarihinde hepsiburada.com üzerinden iade kodu olarak ARAS KARGO ile ürünü kendilerine para iadesi almak üzere iade ettim.


    Kargo ellerine 2 Aralıkta geçmiş olmasına rağmen ve iade değerlendirme süresi 2 iş günü içerisinde yapılmasına rağmen kendilerinden herhangi bir dönüş alamadım. En son dün müşteri hizmetleri aracılığı ile iademin durumunu tekrar sorduğumda gecikme söz konusu olduğunu söylediler ve iade birimine tekrar not düştüler.


    Bu sabah iade biriminden arandım ve duyduğum açıklama karşısında adeta şok oldum... " Tablet ürünleri açılıp aktive edilip kullanılmaya başlandıktan sonra iade olarak geri alınamıyor"dediler... Ancak gelin görün ki tüketici haklarının cayma maddeleri kapsamında ne de şirketin kendi internet sitesindeki CAYMA KAPSAMI DIŞINDAKİ HALLER içerisinde böyle bir madde dahi yok. İlgili maddeleri internet sitesinde olduğu şekilde ekran görüntüsü halinde aşağıya koyuyorum.


    Hepsiburada.com TELEFON ve TABLETLERİ iade almıyor. Dikkat edin . Alışveriş yapmadan önce düşünün!!




    Hatta daha sonrasında emin olmak için APPLE TÜRKİYE ve Apple Premium Reseller'ı olan Pozitif Teknoloji firması ile de bilgi alma amacıyla görüştüm ve onlar kesinlikle böyle bir konunun söz konusu olmadığını, ürünlerin açılıp kullanılmasının iadesine mani bir durum yaratmadığını, bu gibi ürünleri sorunsuz şekilde iade aldıklarını ifade ettiler.



    Ne yazık ki bugun talebime de e-posta kanalı ile aşağıdaki şekilde bir yanıt geldi. Yanıtı aynen paylaşıyorum:



    Hepsiburada.com TELEFON ve TABLETLERİ iade almıyor. Dikkat edin . Alışveriş yapmadan önce düşünün!!




    Dikkat ederseniz bu kez de yanıt olarak kişiselleştirme diye ayrı bir bahane bulmuşlar. Zaten biz bu tabletleri iade ederken FABRİKA AYARLARINA döndürüp öyle iade ediyoruz. Kişiselleştirme veya herhangi bir durum nasıl söz konusu olabilir ki? Kaldı ki bu ürünler GERİ DÖNDÜRÜLEMEZ ŞEKİLDE kişiselleştirilen ürünler olsa APPLE veya diğer satıcılar bu ürünleri nasıl iade alabilsin??



    Bu tablet iade rezaletinin benzerini ne yazık ki geçtiğimiz günlerde yine hepsiburada.com üzerinden satıcısı yine HEPSİBURADA olan iPhone 11 64 GB RED alan bir arkadaşım da yaşadı. Telefonun ebatı biraz büyük olduğu için telefona alışamadı ve geri gönderdiğinde " TELEFONUNUZUN WİFİ BAĞLANTISI YAPILDIĞI VE AKTİVE EDİLDİĞİ İÇİN İADE ALAMAYIZ” dendi ve telefon aynen geri gönderildi. Aynı şekilde APPLE TÜRKİYE ile konuyu paylaştığımızda asla böyle bir uygulama olmadığını , bu durumun ürün iadesine engel teşkil olmadığı bilgisini aldık. Ekran görüntüsü ekliyorum. Oraya da kurulumu yapıldığı için alamayız diye anlamsız bir bahane yazmışlar:



    Hepsiburada.com TELEFON ve TABLETLERİ iade almıyor. Dikkat edin . Alışveriş yapmadan önce düşünün!!



    Lütfen indirimlere kanıp HEPSİBURADA.COM'u kurumsal bir firma zannedip buradan onca para verip TELEFON TABLET vs almadan önce TEKRAR TEKRAR düşünün...


    Sizi 2004 yılından beri forum üyesi olan ve zamanında forum buluşmalarına dahi katılmış samimi bir dostunuz olarak uyarmak istedim. Umarım bu bilgi pek çok kişiye ulaşır ve onca para biriktirip bu siteden aldığınız ürünler ile ilgili sorun yaşadığınız da mağdur olmazsınız.



    Edit: Arkadaştan rica ettim iadesinin reddedildiğine dair mesajı istedim. mesaja ekledim.



    Edit: 15/12/2020 tarinde servis raporu ile iade alabileceklerini yazdılar. İlgili mesajın linki:


    https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/147000524




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi surfer -- 15 Aralık 2020; 18:33:43 >







  • 14 günlük iadeyi kötüye kullanmissin. Medeni kanunda da anayasadada da yazar hakkin kotuye kullanilmasini hukuk düzeni korumaz. Ne demek ekran özelliğini begenmedim iade ediyorum? Gidip baksaydin kardesim 3000 bandindaki tabletlerde bundan iyi ekran mi var. Haksizsin umarim iade almazlar boyle yapanlar yüzünden bu 14 gun kuralini yakinda kaldiracaklar göreceksiniz. Ondan sonra her alisveris kutusundan hiyar çıkacak
    İade ürün olduğunu belirtmeden satan firmalara sitem edeceksiniz o zaman. Hakkını kullanan müşteriye değil.

    O Mesafeli Satış Sözleşmesi süs diye imzalanmıyor gerçi bizim Türk halkı hiçbir şeyi okumadığı için bunuda okumuyor.

    Şu forumda şu konu ile ilgili bir araştırma yapsanız %90'ı yasayı bile okumadan firma savunucusu gibi iade edilemeyeceğini savunur.

    Ha kalkıpta bana bir kampanya döneminde milyonlarca ciro yapan firmalar için 'ama onlar iade ürünleri ne yapacak o zaman' falan deme.

    asgari ücretten daha pahalıya bir ürün alırken hiç mi araştırmadınız ekranını? Aldım ekranı beğenmedim iade ettim pek akla yatkın bir açıklama değil bence. İyi niyeti suistimale giriyor bu. Arkadaşınız alıp telefona alışamayıp iade etmek istediği iphone 11 gibi. Teknoloji mağazasında incelersiniz ebatını ekranını öyle alırsınız.


    Bu iade olayını sizler gibi tüketiciler suistimal ettiği için bu uygulamayı da kaldıracaklar yakında. Sırf 1-2 hafta apple kullanıp çevreme hava atıyım nasıl olsa iade edebiliyorum diyen insan doldu ortalık.


    En azından 1 defa başınız yanarsa bundan sonra pahalı teknolojik ürün almadan önce daha çok araştırırsınız.


    çok denedim ama iyi niyetli yaklaşamadım konuya


    güzel forumlar

    Yasal hak bu, bu nasıl sacma bir düşünce ? Avrupada telefonu 14 gün kullanıp beğenmedim diye iade eden bir sürü kullanıcı var. Hatta adam TV alıyor, 14 gün kullanıyor sorgusul sualsiz iade alıyolar. Kural bu, o zaman böyle bir hakkınız yok diyecekler, kuralları eğip bükmeye gerek yok. Ben de 11.11 indirimlerinde Xdrive'dan koltuk aldım, koltuk geldi rahat edemedim, birkaç da sıkıntısı vardı ben koltuğu iade etmek istiyorum dedim. Satıcı kurulumu olan ürünleri iade almıyoruz dedi. Dedim ki yazışmaların görüntüsünü aldım, yasalara karşı cıktığınızı açıkca belirtiyorsunuz ve ben tüketici hakem heyetine gidiyorum. Cevap ne oldu dersin ? Tamam koltuğu iade edebilirsiniz. Eğer sen kendi hakkın olan şeyi, firmanın insiyatifiymiş gibi firmadan beklersen cok beklersin. İade işi ile uğraşmak istemeyen dijital ortamda satış yapmasın bu kadar basit.

  • Konu ile ilgili görüşlerinizi bekliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Soyle dusun herkes senin gibi satin alip iade etmek istese ne olur?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de 2 hafta önce Galaxy M51 aldım HB'den cihaz yamuk geldi. Kusurlu/ hasarlı cihaz seçeneğini işaretleyip iade talebinde bulundum şimdi bekliyorum bakalım ellerine ulaşmış cihaz Aksiyon bekleniyor diyor. İnşallah uğraştırmadan iade yaparlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nature vs. Nurture -- 10 Aralık 2020; 7:41:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüketici hakem heyetine başvurdunuz mu? Hayır. Başvurursanız ne olur? S... S... (Seve seve) geri alırlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PAUL WALKER kullanıcısına yanıt
    Yasaya uygun davranmış olur herkes , satıcı bunları düşünerek bu pazara giriyor zaten . Maskesiz sokağa çıkıyor musunuz ? Hayır dediğinizi duyar gibiyim neden sorusuna gelince yasa böyle .
  • amazon.com.tr açıldıktan sonra bu tür pahalı ürünleri oradan alıyorum. 100TL fazla olsun gene de amazondan gelsin. Hem paketleme Hem kargolanma hızı hem de alışveriş sonrası süreç çok iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mekatroniks

    Yasaya uygun davranmış olur herkes , satıcı bunları düşünerek bu pazara giriyor zaten . Maskesiz sokağa çıkıyor musunuz ? Hayır dediğinizi duyar gibiyim neden sorusuna gelince yasa böyle .

    hocam iade etmek falan güzel ama bir alıcı olarak sıfır ürün parası verip de tarafıma kullanılıp iade edilmiş ürün satılırsa da hoşuma gitmez. problem çıkarırım.

  • El Kedi kullanıcısına yanıt

    Karar lehinize çıkar tamam sonra hb ye başvurursunuz kararla oda ödemeyi reddeder. Mahkemelik olursunuz. Mahkeme 2 sene sürer 2 sene sonunda şuanki tablet parasını verirler o paraylada ciklet alırsınız . burası Türkiye. O yüzden amazon gibi müşteriye %100 güven veren firmaları tercih edin


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Meticulous

    hocam iade etmek falan güzel ama bir alıcı olarak sıfır ürün parası verip de tarafıma kullanılıp iade edilmiş ürün satılırsa da hoşuma gitmez. problem çıkarırım.



    Alıntıları Göster
    Iste bunu anlamiyorlar. Burada anlatmak istedigim birisinin kullanip begenmedim geri veriyorum dedigi urunu ben niye alayim?

    Onlarda oyle mi o zaman git surun diyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: weehwet

    Karar lehinize çıkar tamam sonra hb ye başvurursunuz kararla oda ödemeyi reddeder. Mahkemelik olursunuz. Mahkeme 2 sene sürer 2 sene sonunda şuanki tablet parasını verirler o paraylada ciklet alırsınız . burası Türkiye. O yüzden amazon gibi müşteriye %100 güven veren firmaları tercih edin

    Thh kararı mahkeme hükmünde, uymazsa direkt icraya verilebilir, o aşamada zaten kabul ediyorlar, icralık olmaya cesaret edemez.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Meticulous kullanıcısına yanıt
    Size kullanılmış ürünü alın demedim ki onu nerden çıkardınız ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: El Kedi

    Thh kararı mahkeme hükmünde, uymazsa direkt icraya verilebilir, o aşamada zaten kabul ediyorlar, icralık olmaya cesaret edemez.



    Alıntıları Göster

    Tüketici hakem heyeti kararı mahkeme hükmünde değil tüketici mahkemesi kararıyla karıştırıosunuz. Umarım başınıza gelmez ama bu işler ole kolay olmuyor. Zaman alıyor geçen zamandan dolayı size fark ödemesi yapmıyorlar. Ürünün fiyatını ödüyorlar ve o paraya artık aynı ürünü alamıyorsunuz tr şartlarında.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 14 gün cayma hakkım varsa sonuna kadar haklıyım ,zorla sattırmıyorlar ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Meticulous kullanıcısına yanıt
    İade ürün olduğunu belirtmeden satan firmalara sitem edeceksiniz o zaman. Hakkını kullanan müşteriye değil.

    O Mesafeli Satış Sözleşmesi süs diye imzalanmıyor gerçi bizim Türk halkı hiçbir şeyi okumadığı için bunuda okumuyor.

    Şu forumda şu konu ile ilgili bir araştırma yapsanız %90'ı yasayı bile okumadan firma savunucusu gibi iade edilemeyeceğini savunur.

    Ha kalkıpta bana bir kampanya döneminde milyonlarca ciro yapan firmalar için 'ama onlar iade ürünleri ne yapacak o zaman' falan deme.
  • Tüketici Hakem Heyeti`ne başvurun, Şikayetvar.com`a yazın. Bana gelen defolu telefonu da 40 gün iade almadılar, kavga etmezseniz almayacaklar hocam. Yıldırmaya çalışıyorlar, eninde sonunda iade alacaklar.

  • Kanunen hakkiniz olabilir ama vicdanen rahat misiniz bunu kendinize bir sorun.
    İnternetten alipta paketini actigim hicbir seyi iade etmiyorum vicdanim elvermiyor.Acmadan once bin defa dusunuyorum.
    Keyfi o kadar cok iade vardir ki firmalara gina gelmistir artik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi E.R.W. -- 11 Aralık 2020; 3:14:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüketici hakem heyetine e devlet üzerinden başvuruda bulundum. Sağolsunlar aynı gün içerisinde işleme alıp hepsiburada.com dan savunma istediler. 30 gün içerisinde savunma yapmak zorunda. Sonrasına tüketici hakem heyeti konuyu gündeme alıp bir karar verecek.

    Ne yazık ki 14 günlük cayma hakkımızı kullanmamızı izin vermeyen hepsiburada.com gibi kurumsal olduğunu düşündüğümüz bir firma ile böyle bir konuma gelmemiz üzücü.

    Sanıyorum ülkemizin gidişatı da bunların olmasına yol açıyor. Ekonomik ve sosyal olarak geriye doğru gittikçe tüketici hakları gibi uygar ülkelerdeki hakları da etkin şekilde uygulayamıyoruz git gide. Her açıdan geriye doğru gitmemiz gerçekten çok üzücü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • thh ye basvurun, bir de artik su siteden urun almayin. Her gun ya trendyol ya n11 ya hb konusu aciliyor. 100 lira icin simdi kac gun ugrasacaksiniz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: nuksws_99

    thh ye basvurun, bir de artik su siteden urun almayin. Her gun ya trendyol ya n11 ya hb konusu aciliyor. 100 lira icin simdi kac gun ugrasacaksiniz.

    Başvurdum bekliyorum su an sonucu. Ayrıca tablet 100 lira değil maalesef. 3000 liranın üzerinde.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.