Şimdi Ara

Avrupa'da satılan 0 km araçların gerçek fiyatları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
3
Favori
3.231
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kiminin iyi, kiminin kötü niyetle, liste fiyatına bakarak, avrupa'da x araç bilmem kaç bin euro, burada %50'lik dilime girmesine imkan yok, veya burada vergisiz araç fiyatları avrupaya göre çok ucuz, dolayısı ile daha ucuzlamaz manasına gelen yorumlarını görmekten sıkıldığım için böyle bir konu açma gereği hissettim.


    Tek bir galeriden baktığım, araştırılsa daha ucuzu mutlaka bulunabilecek fiyatlar:


    1- Yeni kasa seat leon 1.0 tsi, %16 KDV dahil fiyatı 14 bin EURO. ötv matrahı 114 bin TL'ye eşit. Buraya ithal edilse navlun hariç geleceği fiyat 200.000 TL gibi bir şey, kdv dahil 2000 bin euroluk donanım eklense hala %80'e girmez.


    https://www.matthesmobile.de/auto-seat-leon-5d-mj2021-reference-mj2021-led-klimaauto-16-alu-radio-x__78284.php


    2- Hyundai i30 1.0tgdi ,%16 KDV dahil fiyatı 13,5 bin EURO. ötv matrahı 110 bin TL'ye eşit.

    https://www.matthesmobile.de/auto-hyundai-i30-limo-my2021-azm-pure-edt-mj21-klima-radio-nsw-blueth-nsw-x__80126.php


    3- kia ceed 1.0tgdi %16 KDV dahil fiyatı 14.300 Euro 14.3 bin EURO. ötv matrahı 116 bin TL'ye eşit. (bunu zaten burda da bu fiyata satıyorlar)

    https://www.matthesmobile.de/auto-kia-ceed-limo-5d-my2020-edition-7-klima-radio-tempomat-lka-bluetooth-4x-el-fenste-x__72829.php


    4- Nissan qasqai 1.3 digt %16 KDV dahil fiyatı 16,2 bin euro, 132 bin lira gibi bir ötv matrahı var, rahatlıkla %50'lik dilimde satılabilir bir araç.


    https://www.matthesmobile.de/alle-nissan-h__4.php?art=a



    5- vw golf 8 1.0 tsi %16 KDV dahil fiyatı 17 bin EURO. ötv matrahı 138bin TL'ye eşit. (led far, hayalet gösterge, adaptif cruise control falan olduğu halde bu fiyat)

    https://www.matthesmobile.de/auto-volkswagen-golf-8-aktion-my2020-8-life-handy-navi-klimaauto-led-pdc-v-h-x__77978.php


    daha boş bir golf 8 %16 KDV dahil fiyatı15.800 euro yani %50lik dilimde.


    https://www.neuwagenkauf.com/volkswagen-golf-8-5-tuerer-neues-modell-eu-neuwagen-a__366a__519_alle.php


    6- suzulk sx4 1.4 turbo hybrid 15800 euro ve vitara 15000 euronun bile altında


    https://www.autoscout24.com/offers/suzuki-sx4-s-cross-club-hybrid-sofort-nur-diese-woche-begrenzt-electric-gasoline-white-ca44520e-640a-4a19-b2dd-2a9f1b9f0529?cldtidx=15&cldtsrc=listPage


    https://www.autoscout24.com/offers/suzuki-vitara-comfort-hybrid-led-navi-winterpak-kamera-electric-gasoline-d6733eaa-b632-4059-907a-2ae692d9d7c4?cldtidx=4&cldtsrc=listPage


    https://www.neuwagenkauf.com/suzuki-vitara-gl-5-1-4-boosterjet-hybrid-48v-130ps-inkl-rot-led-scheinw-rUEckl-klimaautomatik-radio-cd-bt-acc-lichtsensor-regensensor-nebelscheinw-alarm-dachreling-el-fensterheber-vorne-zen-eu-neuwagen-x__15412.php


    7 yeni kasa otavia 15900 euro yani yine %50lik dilimde


    https://www.autoscout24.com/offers/skoda-octavia-limo-active-1-0-tsi-fahrassistent-swing-8-25-gasoline-blue-f1b8e80b-8a33-446e-bd87-672d8b0b9f0e?cldtidx=7&cldtsrc=listPage


    https://www.eu-carimport.de//


    8- ceed 1.6 dizel 15700 euro...


    https://www.neuwagenkauf.com/kia-eu-neuwagen-h__8.php?art=a


    Özetle fiyatlar ucuzlar-ucuzlamaz ayrı bir konu ama, bugün oluşan fiyatlar vatandaşın ihtiyacını istismar eden vergi sistemi ve TL'nin değer kaybının yanı sıra, tüketicinin bilinçsizliği ve satıcıların kar hırsından da kaynaklanıyor.


    Ayrıca burada kar maksimizasyonu nasıl yapılır, 3. derece fiyat ayrımcılığı nedir vs anlatacak halim yok ama gelir düzeyi düşük pazarda satılan aracın fiyatı marjinal maliyete daha yakın olur. her zaman için türkiye'ye vergisiz giriş fiyatı almanyadan düşük olur.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 13 Aralık 2020; 16:3:24 >







  • Hep söylemeye çalıştığımız şeyi rakamlarla da destekleyerek açıklamışsınız hocam teşekkürler.
    Ülkede vergi artar ses çıkmaz, enflasyon artar ses çıkmaz, adalet susar ses çıkmaz.
    E bayiler ve distribütörler mi bu dünyanın kerizi, bu kadar aptalın olduğu ülkede onlar da yolabildiği kadar yoluyor milleti.
    Böyle devam, ne zaman ki gerçekten corona etkisi azalır, matrahlar günün kuruna göre de ayarlanır, alıcılar da yıllardır araba görmemiş gibi bayilere saldırmayı keserse, o zaman dediğiniz gibi, eşek gibi o araçlar %50’ye düşecek. Düşmemesi için matematiksel olarak bir neden yok.
  • Super konu olmus hocam tesekkurler

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Görüldüğü üzere Leon, i30 vs hepsi aynı para neredeyse aralarında kuruş farkı var desem abartmış olmam. Bunlar düşük profilli C segmenti.

    Tabi golf onlardan daha pahalı hatta direk firmaların kendi sitelerinden(.de uzantılı) bakarsanız Golf, 1 serisi, A serisi ve de A3’ün fiyatlarının çok yakın olduğunu görürsünüz. Yani C segmentinde premiumlar ile düşük profilliler arasında fark var.

    Bütün bunlara rağmen en çok satan model tabi ki golf. Avrupalı salak olmayacağına göre demek ki golf, 1’den de A’dan da A3’den de daha ihtiyaca yönelik, daha işlevsel, daha tatminkar, daha tutumlu, daha çevreci ve de daha güzel.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hep söylemeye çalıştığımız şeyi rakamlarla da destekleyerek açıklamışsınız hocam teşekkürler.
    Ülkede vergi artar ses çıkmaz, enflasyon artar ses çıkmaz, adalet susar ses çıkmaz.
    E bayiler ve distribütörler mi bu dünyanın kerizi, bu kadar aptalın olduğu ülkede onlar da yolabildiği kadar yoluyor milleti.
    Böyle devam, ne zaman ki gerçekten corona etkisi azalır, matrahlar günün kuruna göre de ayarlanır, alıcılar da yıllardır araba görmemiş gibi bayilere saldırmayı keserse, o zaman dediğiniz gibi, eşek gibi o araçlar %50’ye düşecek. Düşmemesi için matematiksel olarak bir neden yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adamlarım birim fiyatı göre 14 15 bine araba alıyorsun bizim ülkede Şahin’i bile o birim paraya vermiyorlar
  • Avrupada ortalama maaş 2500 eu. 3-4 Maaşla sıfır araba alınıyor.


    Siz 3-4 maaş ile hangi arabayı alıyorsunuz yazın bakayım.Asıl mesele burada başlıyor. Fakir olduğumuz yetmiyor birde deli gibi ÖTV var.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-007649809

    Görüldüğü üzere Leon, i30 vs hepsi aynı para neredeyse aralarında kuruş farkı var desem abartmış olmam. Bunlar düşük profilli C segmenti.

    Tabi golf onlardan daha pahalı hatta direk firmaların kendi sitelerinden(.de uzantılı) bakarsanız Golf, 1 serisi, A serisi ve de A3’ün fiyatlarının çok yakın olduğunu görürsünüz. Yani C segmentinde premiumlar ile düşük profilliler arasında fark var.

    Bütün bunlara rağmen en çok satan model tabi ki golf. Avrupalı salak olmayacağına göre demek ki golf, 1’den de A’dan da A3’den de daha ihtiyaca yönelik, daha işlevsel, daha tatminkar, daha tutumlu, daha çevreci ve de daha güzel.

    Birader sen ne anlatıyorsun ya?


    Bir doktora fln görün, Golf de Golf saçma sapan her mesajda. Düşük profilli trol


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sıfır araçlar bayağı pahalıya satılmasına rağmen eski ve klasik arabalar, sıfır arabalara göre çok uyguna satılıyor.


    Mesela 73 model Ford Mustang Avrupa'da ortalama 25.000 € bizde 400.000 tl.


    89 model Maserati Biturbo Avrupa'da ortalama 15.000 € bizde 200.000 tl.


    95 model Ferrari F355 Avrupa'da ortalama 75.000 € bizde 1.000.000 tl.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metalciadam335 -- 6 Aralık 2020; 23:57:45 >
  • zotacing kullanıcısına yanıt

    belki dışardan gelen okur diye yazıyorum zaten.


    forumda çoğunlukla akıl devreden çıkmış, hüsnükuruntu devrede. aksine şeyleri görünce de kızıyorlar enteresan şekilde.

  • Şu ülkede en azından premium hariç orta halli arabaların fiyatı maksimum 40-50 bine sabitlenmesi lazım.

    10 senelik perti çıkmış arabalara 100 bin istiyorlar.

    Devletin buna bi el atması lazım.

    Arabayı alacak kişinin al satçı olmadığını ispatlar belge imzalayıp en az 2 sene satmama sözüne uygun fiyata verilmesi lazım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sssemih24 -- 7 Aralık 2020; 18:10:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    Avrupada ortalama maaş 2500 eu. 3-4 Maaşla sıfır araba alınıyor.


    Siz 3-4 maaş ile hangi arabayı alıyorsunuz yazın bakayım.Asıl mesele burada başlıyor. Fakir olduğumuz yetmiyor birde deli gibi ÖTV var.

    Hem TL'nin içler acısı hali, yetmiyor gibi fahiş vergiler tokatlıyor insanları.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 7 Aralık 2020; 18:25:21 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel çalışma, yapanın eline sağlık.

  • golf de var alt dilime giren konuyu güncelledim.

  • Emeğinize sağlık guzel bir yazı . Şu kesın ki aracın net fiyatı kadar kar ettıklerını biliyoruz .




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5070D7B98 -- 13 Aralık 2020; 18:22:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir Rind kullanıcısına yanıt

    Vergi kaçırmalarından milleti aptal yerine koymaları belli ve biz de bu paraları verıyoruz. Kesınlıkle haklısınız. Adamlar istediği gibi at koştuyorlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bayilerin nasıl orantısız kar ettiklerinin ispatı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yani hocam bu fiyatları verdiğin site nedir ne değildir bilmiyorum ama benim markaların kendi sitelerinde gördüğüm rakamlar bambaşka. Almanya sitelerindeki rakamlar. Siz de girip bakabilirsiniz. Bu arada Kia'nın fiyatları kdvsiz. 'Hoşçakal KDV' diye bildirim çıkıyo siteye girince :)

    Avrupa'da satılan 0 km araçların gerçek fiyatları


    Avrupa'da satılan 0 km araçların gerçek fiyatları


    Avrupa'da satılan 0 km araçların gerçek fiyatları


    Avrupa'da satılan 0 km araçların gerçek fiyatları

    Hepsine ayrı ayrı bakmaya üşendim ama bir kaçı bu şekilde




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mandal3534 -- 20 Aralık 2020; 22:21:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Senin baktığın sarı siteye yabancı birisinin bakıp Türkiye'de araç fiyatları şu şekilde demek ki Türkiye çok zengin bir ülke demekten bir farkı yok. Bu araçların çoğu Alman aracı ayrıca donanımlarına tam bakmadım tek tek karşılaştırmak gerekiyor. Daha da önemlisi otomobil fiyatlandırması toplam karlılık esas alınarak yapılır. Yedek parça,servis ücretleri vs vs. Avrupa'da bakım fiyatları ülkemize göre çok pahalı özellikle de kuzey ülkelerine çıktıkça her ülkenin kendi bazı özel durumları var. Kısacası çok fazla detay var fiyatlandırma konusunda.


    Neyse sadede gelirsek ülkemizde fiyatları kıyaslamak için genelde İngiltere yetkili satıcı fiyatlarına bakılır orası ile kıyaslanır. Genel pazar olarak bir miktar birbirimize benziyoruz. Ortalama bir araç Polo diyelim 14 bin pound civarındadır vergisiz, Golf türü araçlar ise 20 bin pound civarında yer alır. Türk parası ile 135 bin TL 200 bin TL civarında vergiler hariç yine. Bu en basit yorumlama yöntemi. Fakat ben özet geçeyim bu bilgi kesin, isteyen inanmasın ayrı konu umurumda değil bilenler bilir beni çok satan piyasa araçları diyelim bunların tamamı için marka model fark etmez Avrupa merkez ortalama 2-3 bin Euro ülkemize araçları sübvanse ederek veriyor. Hatta ülkemiz pazarından alınıp yurt dışına satılan araçlar mevcut ki ciddi bir sorun oldu bu sene o yüzden Avrupa bu desteği artık gönülsüz veriyor, onlara kalsa iptal edecekler. ( Doğuş daha doğrusu VW grubunun bambaşka bir destek sistemi var onlar ayrı).


    Kısacası evet araçlar Avrupa hatta çoğu dünya ülkesine göre ülkemizde ucuz satılıyor. O yüzden zaten araç bulunabilirliği hep sorun oluyor çünkü ana firmalar fabrika burada olsa dahi belli adetin üzerinde araç vermek istemiyorlar. Türkiye pazarı karlı değil fakat gelecek vaat ettiği için firmalar çıkmazlar ama destek kısmı uluslararası piyasalara bağlı. Aniden araç fiyatları yükselir mi evet bu risk her zaman mevcut sektörde.


    Tabi şunu da unutmamak lazım, nasıl bizim ülkemize destek var yabancı ülkeler de bazen ciddi destekler veriliyor. Bu araçları da direk galerilere o ülkelerde veriyorlar ülkemiz gibi değil orada bazı işler.


    Ek olarak da şunu belirteyim ülkemize bu araçları getirip satmak serbest. Herhangi bir galeri senin iddia ettiğin gibi ucuz olsa araç fiyatları bunları alır burada satar. Bu işin önünde yasal bir engel yok. Bir ara çoğu İstanbul özel galerileri yapıyordu hatta. Dene bakalım o 14 bin Euro ve %50'ye girer dediğin aracı da devlet baba nasıl yakana yapışıyor. Ivır zıvır bir ton masrafı var bu işlerin. Yoksa ne diye galericiler uğraşacak getirirler araçları satarlar yetkili satıcılardan daha ucuz fiyata burada.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 20 Aralık 2020; 22:18:22 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.