Şimdi Ara

2013 AUDI A5 2.0TFSI QUATTRO S-TRONIC FACELIFT UZUN DÖNEM KULLANICI TESTİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
4
Favori
4.130
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, herkese iyi forumlar dilerim.


    Uzun zaman önce eski üyeliğimde açtığım konular arasında en çok ilgi görenlerden birisi Audi A5 incelemesi ve motor rektifiyesi konusuydu. Bir süredir kullanıcı testi yayınlamadığım için karantina nedeniyle fırsat bulmuşken bu araç hakkındaki kullanıcı yorumlarımı yaparak aracı alacak veyahut almayı düşünen arkadaşlara yardımcı olmak istedim.


    Aracım başlıkta da belirtmiş olduğum üzere 2013 Model ve 92.000 KM'de. Yaklaşık 10 ay önce satın aldım, bu süre zarfında 6 bin kilometre kadar yol yaptım. Bu konuda bu süre boyunca araç ile ilgili genel olarak beğendiğim, beğenmediğim özellikleri ve arızalarından bahsedeceğim.


    Bu araç benim aynı motora sahip üçüncü, model olarak ise dördüncü A5'im, bundan önce 2010 Model A5 Coupe, 2011 Model A5 Sportback ve son olarak 2018 Model 1.4 TFSI A5 sahibi olma imkanım olmuştu. Yazımızın ilerleyen kısımlarında, eski ve yeni jenerasyon ile kıyaslamayı da yapacağım.


    Yazıya öncelikle aracın fotoğrafı ile başlayalım;



    2013 AUDI A5 2.0TFSI QUATTRO S-TRONIC FACELIFT UZUN DÖNEM KULLANICI TESTİ




    Audi A5 2012 yılında makyajlandı, bu makyajla beraber içi ve dışında bir çok değişiklik yapıldı. Yapılan bu değişiklikler gerçekten aracın karakterini inanılmaz değiştirmiş. 2018 modeli de dahil olmak üzere Premium segment kalitesine en yakın Audi A5 bu diyebilirim. Zira özellikle iç mekanında yapılan onlarca iyileştirme Audi'nin A5 konusunda istediği kaliteye ulaşmasını sağlamış gibi gözüküyor. Göreceli olarak kişiden kişiye değişmekle birlikte bence dış görünüş olarak da bir alt modelinden çok daha gösterişli durduğunu söyleyebilirim.


    Hakeza motor olarak da makyajlı kasada iyileştirmeler yapıldı lakin burada dikkat edilmesi gereken nokta şu, 2012 yılında aracın dışı ve içi değiştirildi fakat 2013 yılının sonlarına doğru motorda iyileştirmeler yapılarak 211 HP olan ünite 225 HP'ye çıkarıldı. Sadece güç artışı ile kalmadı, bilindiği üzere 2.0TFSI 211 HP'lik ünite yağ yakma sorunuyla bir hayli meşhur olmuştu hatta ben coupe aracımda blok patlattığım için sil baştan araca motor yaptırmıştım. Bir sonraki nesil olan 225 HP'lik versiyonda ise yağ yakma sorununun çözüldüğü söyleniyor, benim aracımda da herhangi bir yağ eksiltme söz konusu değil fakat 6 bin kilometre kullandığım için emin bir şekilde yorum yapamıyorum. Bunu görmek için 10.000 KM kullanmak gerekli diye düşünüyorum.


    Şimdi sırasıyla aracın konfor, iç mekan, donanım, performans, yol tutuş, yakıt tüketimi, bakım maliyetleri gibi konulara değineceğim.



    KONFOR


    Araç selefi olan makyajsız kasaya göre çok daha konforlu, bir önceki aracımda çukurlara düşünce tam bir eziyet yaşardım. Fakat konfor konusunda 2018 model A5 kesinlikle içlerindeki en konforlu A5 diyebilirim. Lakin genel olarak bir D segment konforu yok hatta SuperB ve Passat gibi araçların konforu da bu araçtan daha iyi. Tabii aynı platformdaki BMW 4 serisi ile kıyaslarsanız durum Audi'nin lehine olacak şekilde değişir.


    Benim aracımın lastik ölçüleri 245/40 R18, aracı aldığım gün lastiklerin eski olması sebebiyle Continental Premium Contact 6 taktırdım. Lastikler Michelin'e göre biraz daha sert karakterli ekstra olarak 18" jantın sertliğini de hesaba katmak gerekir.


    Dolayısıyla eğer konfor tutkunu biri iseniz bu araç pek size hitap etmiyor.




    İÇ MEKAN


    Aracın iç mekanı daha önce de söylediğim gibi makyajla beraber inanılmaz bir kaliteye kavuşmuş. Özellikle Coupe aracımda trim sesleri çok yoğundu, kapı elinizde kalacak gibiydi fakat makyajla beraber tüm bu sorunlar gitmiş. Aracın içi çok sessiz ve daha kaliteli bir ortam haline dönüştürülmüş.


    Tabii sadece malzeme kalitesini yükseltmekle de kalmayıp, aracı daha güncel hale uyarlamışlar. Özellikle eski kasanın direksiyonu bence bu tarzda spor görünümlü bir otomobile hiç yakışmıyordu. Araç gerçekten malzeme kalitesi olarak çok iyi mi derseniz tabii ki değil, sonuçta VAG grubunun D segmentinde üretilmiş bir aracı lakin belirttiğim gibi önceki nesille kıyaslama yapmak gerekirse eskisi Tofaş ise bu gerçek bir Audi şeklinde düşünebiliriz.


    Benim aracımda iç ve dış renk kombinasyonları biraz daha 45'li yaşlarda bu araca sahip olan kişilerin tercih edeceği şekilde yapılandırılmış. Özellikle trimlerin ahşap kaplaması ve Nougat Kahve-Atlas Bej olarak geçen iç kombinasyon aracı bir hayli olgun göstermekte.


    2013 AUDI A5 2.0TFSI QUATTRO S-TRONIC FACELIFT UZUN DÖNEM KULLANICI TESTİ

    Aracın iç mekanında herhangi bir trim sesi duymadım yine hakeza yıpranma belirtisi de yok. Bu biraz kullanımla alakalı olsa da %80 gibi malzeme kalitesiyle alakalı. Özellikle BMW'nin deri koltuklarında yıpranma ve aşınma durumu çok ciddi şekilde mevcut.


    İç mekanda özellikle krom çerçeveli yerlerin güneşte parlamasından dolayı çok rahatsız olan biri olarak aracın içinde bolca krom çerçeve olmasına rağmen gözü rahatsız edecek bir yansıma asla yapmıyor. Kronik arıza olarak ön kol dayamanın kırılması şikayeti var, bir önceki aracımda benimde başıma geldi. Parçanın ismi kol dayama labeli olarak geçiyor serviste, $=7.75TL iken 475 TL gibi bir fiyatla satın alınabiliyor.




    DONANIM


    Maalesef Audi'lerin en büyük sorunu donanımdır, bu gün en üst seviye Audi'yi bile alacak olsanız mutlaka eksik bir donanım olur içinde. 2011 Model A5 SportBack aracım iç dış S-Line donanıma sahipti fakat koltukların ortası düşük kalitede olduğunu düşündüğüm bir kumaştı ve maalesef koltuk ısıtma mevcut değildi. Hakeza Coupe aracım ağzına kadar doluydu neredeyse, Kör Nokta uyarı sisteminden, Anahtarsız giriş ve çalıştırmaya, Bang&Olufsen ses sisteminden, Hafızalı ön koltuklara varana değin tüm fonksiyonları vardı fakat o araçta da Cam tavan yoktu :) Ben şimdiye bindiğim hiç bir Audi'de standart donanımlı bir Lexus'taki donanımların tamamını göremedim.


    Bu araca gelirsek; Bang&Olufsen Ses sistemi, Koltuk Isıtma, Bluetooth, DVD Çalar, F1 özellikli Fonksiyonel Direksiyon, Hız Sabitleme, Torpido Soğutma, Sunroof, Nougat Kahve Ahşap Trim, Ön Arka park sensörü gibi ıvır zıvır donanımlar mevcut. Yeterli mi derseniz evet standart bir otomobil için yeterli fakat aynı fiyata alınacak olan bir Japon otomobiline göre çok düşük bir donanım seviyesinde. Hatta tüm Alman otomobilleri, emsali olan Japon otomobillerine göre donanım bazında yetersiz kalmakta.




    PERFORMANS


    Yukarda da bahsettiğimiz gibi aracın üzerinde 225 HP'lik ünite mevcut, bu aracı almamdaki ve vazgeçmememdeki yegâne sebep 2.0 motordan çıkan benzersiz performansın 4 çeker ile uyumlu çalışması. Mesela bir 428i xDrive ile kıyaslarsak, Quattro'da aldığınız verimi asla xDrive ile alamazsınız. Üstüne üstlük transfer kutusunda da ciddi problemler yaşarsınız. Hakeza benim 525d xDrive aracım 2015 yılında 12 bin kilometredeyken bu arıza yüzünden 6 defa yetkili serviste uzun süre yattı.


    Aracımın üzerinde DL501 şanzıman mevcut, bu şanzıman diğer DSG ve S-Troniclere göre çok daha uzun ömürlü ve dayanıklı bir şanzıman, yeter ki Launch Control'e benim gibi abanmayın. TVS firması ufak bir upgrade ile bu şanzımanın 1000 HP ve 1000 NM torka dayandığını iddia ediyor fakat bana pek inandırıcı gelmedi zira ben stock halde kullandığım aracımda bile problem yaşadım.


    Aracın vites geçişleri harikulade zaten her ne kadar çok hızlı olsa da, benim için şanzıman konusunda birinci sıra ZF8 ikinci sıra ise DL501'dir. Bu şanzıman 2.0TFSI motor ile inanılmaz bir uyum içerisinde çalışıyorlar. Kick-Down sırasında çok ama çok hızlı tepki veriyor, sollamalarda ise gaz pedalına dokunduğunuz an anında gitmeye başlıyor. Makyajsız kasa da aynı şanzımanı kullanmış olmama rağmen bu aracın motoru yatay yerleştirildiği için şanzıman oranlarında da farklılıklar yapılmış ve gayet başarılı olmuş.


    Fabrika verilerine geleceğim fakat özellikle günümüzde Dünya Sağlık Örgütünün kararı üzerine bildiğiniz gibi akaryakıtların içine konan Ethanol yasaklandı. Dolayısıyla özellikle yüksek sıkıştırmalı motorlarda performans kaybı hat safhada. Araç Fabrika verisine göre 0'dan 100'e 6.5 saniyede hızlanıyor, normal standart Shell V-Power ile ölçüm yaptığımda 6.8 Saniye, Torco yakıt katkısı kullandığımda 6.4 saniyede 100'e ulaştım.


    Araçtan beklediğiniz performans eğer 2.0 motor gibi gitmesi ise bu araç size daha fazlasını sunuyor, özellikle selefi 211 hp versiyonda 130 KM/H'den sonra başlayan yavaşlama yeni nesilde tamamen gitmiş. Araç daha rijit daha stabil bir hale getirilmiş. Eski konudan belki bilirsiniz, eşimin aracı olan Range Rover Evoque 2.0Si4 240 HP ile deneme videosu atmıştım, kalkışta A5 geçse de 80 KM/H'den sonra Range Rover mesafeyi kapatıyordu. Bu araçta ise mesafeyi kapatmayı geçin hızlandıkça aradaki fark daha da açılıyor. Buyrun video:





    YOL TUTUŞ


    Bu araç yol tutuş anlamında kullandığım en başarılı otomobiller arasında ilk 5'e girmeyi hakediyor. Tren gibi bir yol tutuşa sahip. Rakibi olan BMW 4 serisi bir kenara; Audi A7, Porsche Panamera gibi otomobillerden bile çok daha üstün yol tutuşu var.


    Özellikle uzun yolda yüksek süratlerde viraj almak gerçekten çok güven veriyor. Hiç bir şekilde yüksek süratte arabayı yoldan çıkartmanız mümkün değil, adeta kedi gibi yapışıp apeksten taşmadan istediğiniz hızda viraja giriyorsunuz. Tren gibi yol almak kelimesinin karşılığını fazlasıyla verdiğini düşünüyorum. Eğer sizde benim gibi yoldan kopmayı sevmeyen birisi iseniz kesinlikle sizin aracınız bu.




    YAKIT TÜKETİMİ, BAKIM MALİYETLERİ VE KRONİK SORUNLAR


    Yakıt tüketiminden başlarsak, ben start/stop kullanmayı sevmediğim için arabaya biner binmez tuştan bu iğrenç özelliği kapatıyorum dolayısıyla yakıt tüketimim de yükseliyor haliyle. Bunu göz önünde bulundurursanız daha iyi olur.

    Şehir içi sıkışık trafikte 12 Litre

    Normal şehir içi trafikte ortalama bir kullanımla 10.8 Litre, performanslı kullanımla 14 Litre

    Şehirler arası normal kullanım (120-150 KM/H) 7.5 Litre

    Şehirler arası yüksek performanslı kullanım (180+ KM/H) 13.5 Litre yakıt tüketimine sahibim

    Bu aracım için pek tutumlu olduğunu söyleyemem, yakıtı düşünen biri iseniz bu araç pek size göre olmayabilir. Zira 3.2 V6 Motorlu A6 ile yakıt tüketimleri hemen hemen aynı.



    Kronik arıza konusunda bilindiği üzere S-Tronic'ten çok fazla yakınan var, bu araçtaki şanzıman her ne kadar en sağlam S-Tronic ünvanına sahip olsa da maalesef bu sorun vermediği veyahut vermeyeceği anlamına gelmiyor, şahsen ben bu araç ile 3-4 kez DBN almak için Launch Control yaptım sonrasında araçta vuruntu başladı. Işıkta durduğumda sanki arkadan biri vuruyormuş gibi araç ileri gitme eğiliminde bulunuyordu. Bu sorunu serviste sadece şanzıman adaptasyonu yaparak çözdük. Onun dışında herhangi bir problemle veya arıza ile karşılaşmadım.



    Bakım maliyetleri ise gerçekten çok uygun, geçen hafta bakım için yetkili servise götürdüm. Yağ, filtreler, fren hidroliği, antifriz değişimi toplamda 2.300 TL'ye yakın tutmakta. Dışarda yaptırırsanız kaliteli filtreler ile 800 TL'den daha düşük bir maliyetle bakımı halledebilirsiniz.



    Aklınıza takılan bir soru olursa çekinmeden sorabilirsiniz, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 5 Aralık 2020; 13:20:5 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    Guzel anlatmissiniz, tek tek okudum. Bakimi cok ucuz 2300 tl dediginiz yerde bastim kahkahayi kusura bakmayın

    insanın gelir seviyesine gore rakamlara karsi bakis acilari farklı oluyor :)
    Evet, gerçekten ucuz ama neye göre? Honda jazz rutin bakım sadece yağ ve filtreler 1500 tl olduğuna göre audinin bakımı (yapılan ekstra işleri de katarsak) gerçekten ucuz...
  • Güzel araç, bir o kadar da güzel inceleme. 👍

    Bir şeye kafam takıldı. Koltukların ortası kumaş olduğu için ısıtma yok demişsiniz. Yıllar evvel sahip olduğum ‘88 model volvo 244 ve şu an sahip olduğum honda jazzda koltuklar kumaş ve ısıtma mevcut(tu). Koltuk ısıtma için deri şart değil kısacası.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam videoda yanda ki araç neydi şahin falan mı çok ani gözden kayboldu Sanki hiç gaza basmadı o

    İnceleme için ayrıca teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bunun 16 kasalarını düşünüyorum da deli paralar :D

  • Guzel anlatmissiniz, tek tek okudum. Bakimi cok ucuz 2300 tl dediginiz yerde bastim kahkahayi kusura bakmayın

    insanın gelir seviyesine gore rakamlara karsi bakis acilari farklı oluyor :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    Guzel anlatmissiniz, tek tek okudum. Bakimi cok ucuz 2300 tl dediginiz yerde bastim kahkahayi kusura bakmayın

    insanın gelir seviyesine gore rakamlara karsi bakis acilari farklı oluyor :)
    Evet, gerçekten ucuz ama neye göre? Honda jazz rutin bakım sadece yağ ve filtreler 1500 tl olduğuna göre audinin bakımı (yapılan ekstra işleri de katarsak) gerçekten ucuz...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • selamlar hocam, eline sağlık inceleme için;


    Senin kasa makyajlı A5'i seviyorum, yeni kasası tabi daha hoş estetik duruyor o ayrı :)


    Ortası kumaş S line koltuklarda ısıtma oluyor sana mı denk gelmedi bilmiyorum hatta ısıtmasız olanı da pek görmedim..


    Bende de 2015 FL A4 var 2.0 tdi 177 hp.Makyajsız A4'leri de sizin a5 gibi cok eleştiriyorlar kalite,trim,konfor yaltıım vs konularında.Makyajla beraber gerçekten adam etmişler bu arabaları.


    A5'te 225 hp yi son olarak bir de 230 hp yaptılar sanırım yeni kasa öncesi.Yeni kasayla zaten beygir uçup gitti 250 lere :)


    Güle güle kullan aracını.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bianconera -- 5 Aralık 2020; 11:25:19 >
  • Merhaba hocam @bianconera hocam da aynı şeyi söylediği için ikinize aynı anda cevap vermeye çalışayım.


    Öncelikle değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Sağolun varolun.


    Belirttiğiniz gibi ortası kumaş S-Line'larda koltuk ısıtma var evet orada söylemek istediğim biraz farklıydı sabah saatleri olduğu için uykusuzlukla beraber saçmalamışım biraz bunun için üzgünüm :)

  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    Guzel anlatmissiniz, tek tek okudum. Bakimi cok ucuz 2300 tl dediginiz yerde bastim kahkahayi kusura bakmayın

    insanın gelir seviyesine gore rakamlara karsi bakis acilari farklı oluyor :)

    Merhabalar;


    Değerli yorumunuz için teşekkür ederim, maalesef ülke ekonomisinin geldiği son nokta bu. Bu gün Egea 1.4 Fire model bir baz araç bile yetkili servisten 1.200 TL aşağısına çıkamıyor. Ben bakım maliyetleri uygun derken kastettiğim aynı segmentteki araçlara göre kıyaslamamdı. Hali hazırda bakım fiyatı 2.300 TL çıksa dahi bana yaptıkları iskonto ile 1.600 TL gibi bir rakama bakımını yaptırdığım gerçeği de var lakin iskonto olayı değişebilen bir durum olduğu için konu içerisinde paylaşmak yerine liste fiyatı yazdım.





  • Gene siz gene mükemmel bir inceleme daha. Hocam sizden bir çok inceleme daha bekliyoruz. Ellerinize sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RedViper

    Gene siz gene mükemmel bir inceleme daha. Hocam sizden bir çok inceleme daha bekliyoruz. Ellerinize sağlık

    Merhaba

    Değerli yorumunuz için teşekkür ederim umarım bundan sonra daha sık inceleme yazıları yayınlayacağım. İlginiz alakanız için tekrar teşekkür ederim sağolun varolun

  • Konuyu satır satır okudum. Şu an 1,8 TFSI A4 B8 araç kullanıyorum. Yaz döneminde aracımı değiştirme planım var. Otomobil konusunda merakımdan dolayı beğendiğim ve ölmeden önce binmek istediğim araç model sayısı fazla. Ama bu işte son noktayı muhtemelen A5 Quattro ya da A4 Allroad ile yapacağım. Her Türk erkeği gibi boş vakitlerimde PC başında ya da mobilden sarı siteden ilanları incelerim. Benzinli aracı çok sevmeme rağmen, kendi aracımda başıma gelen motor kilitleme deneyimi biraz pahalıya maloldu. Benim yaşadığım soruna benzer bir sorunu yaşayan başka birisi daha vardı forumda, belki sizdiniz. A5 TFSI ile motor kilitlemişti. Bu sebeple hep bir mesafeli baktığım TFSI motorlu araç için daha dikkatli okudum. Arayıpta bulamadığım bir kaynak gibi birşey oldu. Yeni nesil TFSI motor ile ilgili duyduğunuz ya da yaşanan kronik sorun var mı ?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: resulcaliskan

    Konuyu satır satır okudum. Şu an 1,8 TFSI A4 B8 araç kullanıyorum. Yaz döneminde aracımı değiştirme planım var. Otomobil konusunda merakımdan dolayı beğendiğim ve ölmeden önce binmek istediğim araç model sayısı fazla. Ama bu işte son noktayı muhtemelen A5 Quattro ya da A4 Allroad ile yapacağım. Her Türk erkeği gibi boş vakitlerimde PC başında ya da mobilden sarı siteden ilanları incelerim. Benzinli aracı çok sevmeme rağmen, kendi aracımda başıma gelen motor kilitleme deneyimi biraz pahalıya maloldu. Benim yaşadığım soruna benzer bir sorunu yaşayan başka birisi daha vardı forumda, belki sizdiniz. A5 TFSI ile motor kilitlemişti. Bu sebeple hep bir mesafeli baktığım TFSI motorlu araç için daha dikkatli okudum. Arayıpta bulamadığım bir kaynak gibi birşey oldu. Yeni nesil TFSI motor ile ilgili duyduğunuz ya da yaşanan kronik sorun var mı ?

    Merhaba

    Yorumunuz ve ilginiz için teşekkür ederim.

    Geçen sene Temmuz ayında aracı aldıktan 45 dakika sonra motoru kilitleyen hatta blok kıran şanslı kişi sizin de tahmin ettiğiniz üzere benim. Eski üyeliğimi sildirdigim için konular da gitti haliyle. 2.0 TFSI dediğiniz gibi sorunlu bir ünite hakeza 1.8’de pek farklı değil aynı problemler yaşanıyor ama artık 2.0 TFSI benim için problemli olmaktan çıktı çünkü yeterli bilgi ve bakımla bu araçlar gerçekten uzun KM yapabiliyorlar.


    Sorunuza gelecek olursak, yeni jenerasyonda benim karşılaştığım herhangi bir problem yok, etrafımda uzun süre kullanan kişiler arasında volan problemi yaşayan biri oldu onun haricinde bir sorunu duymadım hocam. Yalnız chiptuning yani yazılım yapılırsa krank devir sensörü çok sık bozuluyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben de 124 bin km de aldığım aracımda 131 bin km de zincir sente attı, motor kilitledi. Uzun uğraşlar sonucunda birkaç usta değiştirerek sonunda iyi bir usta bulup yaptırdım. Artık ne yağ eksiltme ne su eksiltme ne de başka bir sorun kalmadı kronik. Model yenileme niyetim var. 2.0 TFSI da bu konu sonucu radarıma aldım. Benim aracımla aynı yakar, hatta fabrika verisi sanırım 1lt daha düşük olmalı.

  • Bmw 4 e göre konfor konusunda iyi demişsiniz, Passat Superb daha iyi demişsiniz ilginç.
    Superb hariç tüm araçlara sahibi olarak bindim.
    Passat kadar rezil, vasat insanlara hitap eden bir araba yok, yürüründen hissiyatına kadar.
    A5 gergin ama kaliteli bir yapıya sahip konforsuz değil ama spor yapısı gereği tabi ki süspansiyon toleransı düşük ama tok hissettiriyor.
    En büyük haksızlığı 4’e yapmışsınız 4 serisi Cabrio aracım vardı, bu kadar gergin ama rahat hissettiren bir araç daha yoktu, asla öyle yalap şalap kendini bırakır gürültülü bir süspansiyonu yoktu,
    Hatta çerçevesiz, gerçekten tavan olmayan bir hartTop’a göre sessiz, gürültüsüz ve süspansiyonu çok rahat bir arabaydı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    Bmw 4 e göre konfor konusunda iyi demişsiniz, Passat Superb daha iyi demişsiniz ilginç.
    Superb hariç tüm araçlara sahibi olarak bindim.
    Passat kadar rezil, vasat insanlara hitap eden bir araba yok, yürüründen hissiyatına kadar.
    A5 gergin ama kaliteli bir yapıya sahip konforsuz değil ama spor yapısı gereği tabi ki süspansiyon toleransı düşük ama tok hissettiriyor.
    En büyük haksızlığı 4’e yapmışsınız 4 serisi Cabrio aracım vardı, bu kadar gergin ama rahat hissettiren bir araç daha yoktu, asla öyle yalap şalap kendini bırakır gürültülü bir süspansiyonu yoktu,
    Hatta çerçevesiz, gerçekten tavan olmayan bir hartTop’a göre sessiz, gürültüsüz ve süspansiyonu çok rahat bir arabaydı.

    Merhaba;

    Konuya ilginiz için öncelikle teşekkür ederim. Bende daha önce 428i xDrive Gran Coupe sahibiydim aracım 19” janta sahipti kıyaslama yaparken de bu aracı baz aldım.

    Nerede ikamet ettiğinizi bilmiyorum hocam fakat benim bulunduğum şehirde 100 metre boyunca çukura düşmeden gitme şansınız asla yok hatta bazı yerlerde asfalt tonajlı araçların frene basması nedeniyle kesik kesik olmuş durumda, yollar çok kalitesiz ve maalesef sizin tabiriniz ile gergin yapıya sahip araçlar burada çok yoruluyorlar. Arka arkaya 3-5 tane sağlı sollu çukura düşünce direk belinizde hissediyorsunuz yolun hissiyatını. Zira bildiğiniz üzere bu araçlarda yürüyenin salınımı spor hissiyatının önüne geçmemek adına daha düşük seviyelerde tutulmuş. Lakin kaymak asfaltta dediğinize tamamen hak veriyorum, özellikle 4 serisinin içinde giderken yola tamamen hakim bir tavır sergiliyor otomobil, ayrıca yol hakimiyetindeki kararlılık konusunda da 4 serisi çıtanın üstünde.


    Passatlar şirkette pazarlama ekibim tarafından kullanılıyor, 2015 yılında 3 ay kadar 1.4 TSI modelini kullandım araç şirket aracı olduğu için en boş modeliydi eğer yanlış hatırlamıyorsam 16” janta sahipti.

    Hali hazırda Anadolu’nun az gelişmiş şehirlerinde Passat gibi gerçekten vasatın altında olan bir aracın tutma sebebi de bu, aracın salınımı daha fazla olduğu için art arda geçilen çukurlarda daha rahat hissettiriyor, çünkü araç 4 serisi veyahut A5 gibi gergin değil esnek bir yapıda. Kullanmaya alacağım bir araç asla değil, hakeza belirttiğiniz gibi yalap şap bir amortisör sistemine sahip olduğu için yüksek süratte girdiğim virajlarda yatma hissi veriyordu fakat şehir içinde düşük süratlerde aracın içinde daha az sekiyorduk. Buna bağlı bir kıyaslama yaptım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2020 modellerin 2.0 benzinlilerinin hem içi hem dışı harika geliyordu fiyatlarına bakayım dedim 1 milyon isteniyor. Hocam incelemeleriniz çok iyi, böyle bir önceki kasalar hakkında daha fazla inceleme yaparsanız çok iyi olur bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • A4 Allroad Quattro için de deneyimiiniz var m ı ?

  • Yandaki a7 ve panamera incelemeside gelsin hocam. İkiside merak edilen nadir bulunan araçlardan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Coupe bir A5 her zaman hayalimdir, alış fiyatından ziyade yürütme, bakım ve arıza konularında beni çok tedirgin ettiği için henüz cesaret edemedim ama ilerleyen zamanlarda kesinlikle denemek istiyorum. Yeni 2020 A3'e geçmiş biri olarak Audi'nin tok bir araba olduğunu anladım, her ne kadar giriş seviyesi bir Audi olsa da 2013 AUDI A5 2.0TFSI QUATTRO S-TRONIC FACELIFT UZUN DÖNEM KULLANICI TESTİ  İnceleme için teşekkürler.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.