Şimdi Ara

Soğuk Havada Marş Basma ve Akü Tavsiyesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
2.424
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Ülkenin doğusunda soğuk bir yerde yaşıyorum. Ford Fiesta 2010 1.4 Tdci aracım var. Çok soğuk havalarda normal olarak geç marş alıyor. Marş basarken marşı kısa tutup tekrar mı marş basmalıyız yoksa her marş uzun mu olsun? Bir de bu aralar yeni akü almayı düşünüyorum. Bu araç için tavsiye edilen aküler 45ah ve 60ah. Ben 72ah ve ilk marş gücü yüksek bir akü alsam bir zararı olmaz sanırım değil mi? Teşekkür ederim.




  • Orjinal değerin bir üstü Varta,Mutlu vb firmaların kaliteli olan serilerini alın genelde pahalı olan daha kaliteli oluyor. Yani 45 Amp ise 55 veya 60 amper, 60 amper ise 72 amper gibi çok bir üstünden fazla değere çıkmayın ama çoğu araca kaliteli 60 amper yeterli gelir. Aracı soğuktan koruyacak bir yere park etmeniz lazım, rüzgarı direk almamalı araç, duruma göre kaputa battaniye örtebilirsiniz veya araç üstü çadır. -10 sonrasında akü zorlanmaya başlar, -20 dereceden sonra ise çalıştırmak zordur aracı.


    Aracı çalıştırmadan önce de önce kontağı açıyorsunuz ışıkların sönmesini bekliyorsunuz sonra kontağı kapatıyorsunuz,sonra tekrar açıyorsunuz yine ışıkların sönmesini beliyorsunuz ve kontağı kapatıyorsunuz ... duruma göre bu işlemi 2-4 arası yapabilirsiniz ondan sonra marşa basıyorsunuz, tek seferde marşa basıp çalıştırmanız lazım yoksa araç aşırı akım çeker aküyü erken bitirirsiniz.


    Kısacası kontağı aç kapa yapacaksınız ama marşa basmayacaksınız, havanın soğukluğuna göre 2 veya 3-4 defa bunu yaptıktan sonra marşa basacaksınız, eğer marşı zor alıyorsa ya araç çok soğuk bir yerde park edilmiş ya akü kalitesiz ya da akü bitiyor.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Orjinal değerin bir üstü Varta,Mutlu vb firmaların kaliteli olan serilerini alın genelde pahalı olan daha kaliteli oluyor. Yani 45 Amp ise 55 veya 60 amper, 60 amper ise 72 amper gibi çok bir üstünden fazla değere çıkmayın ama çoğu araca kaliteli 60 amper yeterli gelir. Aracı soğuktan koruyacak bir yere park etmeniz lazım, rüzgarı direk almamalı araç, duruma göre kaputa battaniye örtebilirsiniz veya araç üstü çadır. -10 sonrasında akü zorlanmaya başlar, -20 dereceden sonra ise çalıştırmak zordur aracı.


    Aracı çalıştırmadan önce de önce kontağı açıyorsunuz ışıkların sönmesini bekliyorsunuz sonra kontağı kapatıyorsunuz,sonra tekrar açıyorsunuz yine ışıkların sönmesini beliyorsunuz ve kontağı kapatıyorsunuz ... duruma göre bu işlemi 2-4 arası yapabilirsiniz ondan sonra marşa basıyorsunuz, tek seferde marşa basıp çalıştırmanız lazım yoksa araç aşırı akım çeker aküyü erken bitirirsiniz.


    Kısacası kontağı aç kapa yapacaksınız ama marşa basmayacaksınız, havanın soğukluğuna göre 2 veya 3-4 defa bunu yaptıktan sonra marşa basacaksınız, eğer marşı zor alıyorsa ya araç çok soğuk bir yerde park edilmiş ya akü kalitesiz ya da akü bitiyor.

    Çok teşekkürler hocam her şey çok açıklayıcı olmuş. Aynen sizin dediğiniz gibi 3-4 kere kontak kapatıp açıyorum ama o soğuklarda yine de imkansız tek marşta çalışmıyor. Zaten sabah saatlerinde -10'un üstüne çıkmadığı dönemler oluyor. Kapalı otopark yok aracı soğuk almayan bir yere park etmem de olanaksız. Çok soğuk bir günde tek marşta çalışmayacağını varsayarak marşları kısa mı tutmalı uzun mu?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M1Abrams -- 1 Aralık 2020; 23:32:12 >




  • Kısa tutmak (5 sn gibi) ve iki marşta bir ara vermek lazım (1 dk kadar). Yalnız -10 derecede çalıştırmak için bu kadar uğraşıyorsanız kızdırma bujilerinize baktırın hala düzelmez ise enjektör ayarlarına baktırın. -20 dereceye kadar zorlanmamanız lazım. Yeni Varta gibi kaliteli bir akü 1 sene kesin gider 2 seneyi de zorlar soğuk havalarda.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Kısa tutmak (5 sn gibi) ve iki marşta bir ara vermek lazım (1 dk kadar). Yalnız -10 derecede çalıştırmak için bu kadar uğraşıyorsanız kızdırma bujilerinize baktırın hala düzelmez ise enjektör ayarlarına baktırın. -20 dereceye kadar zorlanmamanız lazım. Yeni Varta gibi kaliteli bir akü 1 sene kesin gider 2 seneyi de zorlar soğuk havalarda.

    Hocam -10u en yüksek değer olarak belirttim. Bir de bugüne kadar kullandığım aküyü değiştirmemiştim. Soğuk memlekete geldiğimde akü en az 3 yıllıktı 2 yıl da burada kullandım yani minimum 5 senelik. Yarın Varta akü alacağım bakalım. Tekrar teşekkür ederim.

  • aynı araç kullanıcısı olarak varta/mutlu 72amper alçak tip akü tavsiye ederim. varta akü modeli e43 olması lazım. hangisinin üretim tarihi daha yeni ise onu alabilirsiniz.
    bu arada aracın geç çalışmaması lazım ısıtma bujilerini bi kontrol ettirin isterseniz
  • @tenekekutu @metinTasci

    Arkadaşlar akü olarak Varta aldım 74 amper alçak tip. Bugün de ısıtma bujileri söküldü tek tek. Hiç birisi çalışmadı. Onları da değiştirdim. Bakalım bundan sonra nasıl olacak. Teşekkür ederim yardımlarınız için.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M1Abrams -- 17 Aralık 2020; 23:47:21 >
  • M1Abrams kullanıcısına yanıt
    araç hata kodu vermedi mi?
    sökmek basit mi? 4 ünü kaça aldınız acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    araç hata kodu vermedi mi?
    sökmek basit mi? 4 ünü kaça aldınız acaba

    Kendisi vermedi. Geçen hafta bilgisayara bağlayıp bakıldı bir tane ısıtma bujisi arıza gösterdi ama sabah akü bitmişti ondandır dediler. Soğukta çalışmama sorunu yine başlayınca bujileri değiştirdim. Markası Beru ve tanesi 35 lira. Orjinal mi değil mi bilmiyorum artık.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M1Abrams -- 18 Aralık 2020; 14:48:54 >
  • M1Abrams kullanıcısına yanıt
    cevabınız için çok teşekkürler

    işçilik kaç saat sürüyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    cevabınız için çok teşekkürler

    işçilik kaç saat sürüyor?

    2 saat falan sürdü. Biraz ters bir yerde Fiesta'nın bujileri. Zor çıkardılar.

  • 1.4 tdci = 1.4hdi . geç marş almasıda marş motorundan kaynaklanıyor. onu tamir ettiriyosun düzeliyor.

  • Vincent54 kullanıcısına yanıt

    fiestada ki motorla 1.4 hdi aynı motor mu? okula giderken 2004 model pejo 307 im vardı 1.4hdi 15dk sürüyodu sabah arabayı çalıştırmak aklıma geldi.  

  • Kardeşim, akünün kaç amper olduğu önemli değil. Sen cca ve hatta rc değerleri yüksek olanları seçmelisin. Araştırırsan bulursun. Bence aküyü orijinal amperiyle al fakat cca değeri ( soğuk havada çalışma değerleri ) yüksek olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tonodias

    Kardeşim, akünün kaç amper olduğu önemli değil. Sen cca ve hatta rc değerleri yüksek olanları seçmelisin. Araştırırsan bulursun. Bence aküyü orijinal amperiyle al fakat cca değeri ( soğuk havada çalışma değerleri ) yüksek olsun.

    Evet diğerlerine göre cca değeri yüksek olanı seçtim ama rc değerine bakmadım. Bunun cca değeri 680'di. Akü modeli Varta E11.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M1Abrams -- 18 Aralık 2020; 14:52:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vincent54

    1.4 tdci = 1.4hdi . geç marş almasıda marş motorundan kaynaklanıyor. onu tamir ettiriyosun düzeliyor.

    Geç marş alma sadece soğuk havalarda olduğu için ilk ısıtma bujileri değişti. Bugün de hava sıcak olduğu için test etme şansım olmadı. Pazartesi sabaha kadar bekleyecek zaten. Pazartesi erken deneyip sonucu yazarım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M1Abrams -- 18 Aralık 2020; 14:49:53 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.