Şimdi Ara

Mondeo MK2'nin otomatiğini nasıl bilirsiniz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.702
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar, 98-99 model Mondeo 2.0 Ghia benzinli otomatik vites almak gibi bir düşüncem var. Malum 22 yaşında araba her an hata verebilir, kullanan varsa otomatiği nasıldır, almakla büyük risk alır mıyım?

    Şayet bu yaşlarda güvenebileceğimi düşündüğünüz bir otomatik model varsa onu da yazabilirsiniz.

    Teşekkür ederim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi usmanoguz -- 27 Kasım 2020; 22:8:32 >



  • Tek kelimeyle macera olur.

  • phbfmv kullanıcısına yanıt

    Bu yaşlarda önerebileceğiniz otomatik bir model var mı?

  • usmanoguz U kullanıcısına yanıt

    Eski model otomatik bakıyorsanız japonlara yönelmenizi tavsiye ederim arıza çıkarma ihtimali en düşük olanlar japondur yalnız bu sebeple fiyatları daha yüksek oluyor.

    Toyota Corona, Carina, Avensis

    Mazda 323, 626

    Nissan Primera

    Mitsubishi Carisma vs.

    Almadan önce mutlaka tam otomatik şanzımandan anlayan bir ustanın bakması lazım eğer vuruntu, kaçırma vs. varsa kesinlikle almamak gerek

  • Bu aracın 1998 GLX düz vitesini 5.5 yıl kullandım. Yakın bir arkadaşım ise halen otomatik vitesini kullanıyor. Bu aracın Ghia donanım seviyesi önerilir. Aracı dilim döndüğünce anlatmaya çalışayım.


    Hatırladığım kronik sorunları:

    -Kapı kilitleri, özellikle şoför kapı kilidi arıza yapar ve sanayide tamir edilir değişim gerekmez.

    -Direksiyon hidrolik borusundan yağ kaçırabilir bozuk yola çok uygun değildir.

    -Göğüsteki ön panel kaplaması çatlar ve zamanla kırılır. Yenisini bulmak zor olacağından sıcak işlemle dikiş atılarak kullanılabilir.

    -Fren testi yapılmalı sorun varsa taşıyıcılara baktırılmalıdır. Taşıyıcıların işlemden geçirilmesi ya da değiştirilmesi gerekebilir.

    -Boğaz kelebeği kurumlanma nedeniyle arıza yapar. Söktürerek benzinle temizletmek gerekir. Sonrasında adaptasyon gerektirmez.


    Motorun sesi yüksektir, yüksek devirlerde layıkıyla bağırır, rüzgar sesi alır. Bunun yanında koltukları rahattır ve uzun yolda sallı tabir edilen bir gidişi vardır. Sürüş keyfi üst seviye bir araçtır. Yol tutuşu çok iyidir ve kullandığım dönemde tarafımdan layıkıyla test edilmiştir.


    Otomatik şanzımanı Mondeo MK3'te kullanılan otomatik şanzımanla aynı koda sahiptir. Yalnız, 3 versiyonu bulunan bu şanzımanın MK3'te son versiyonunun kullanılmış olması muhtemeldir. Bu şanzımanda dikkat edilecek husus şudur:

    Şanzıman yağı sarımtrak beyaz renktedir. (MK3'te bu şekilde) ve Türkiye'de bu yağ bulunmamaktadır. Zamanında Ford İngiltere tarafından yayınlanan bir bültende; ağır ticari faaliyette bulunulmuyorsa söz konusu şanzıman yağının değişim gerektirmediği belirtilmiş olup, standart kullanımda değişim önerilmemektedir.


    2.0L zetec motorun da birkaç versiyonu bulunuyor. Yanılmıyorsam 99-2001 arası daha yeni versiyona sahip motor kullanıldı. Bu konuyu araştırabilirsiniz.


    Alınır mı diye sorarsanız, öncesinde kapsamlı bir kontrol ve sonrasında kapsamlı bir bakım yaptırırsanız pekala alınır derim. Bu aracın halen ilk sahibi olup satmayan insanlar bulunmaktadır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi plf -- 28 Kasım 2020; 16:42:19 >




  • phbfmv kullanıcısına yanıt

    Civic'i de katabilir miyiz sence hocam bunların arasına?

  • plf P kullanıcısına yanıt

    Çok faydalı bir anlatım olmuş, teşekkür ederim 👍

  • Otomatik mecbur mu

  • defiant82 kullanıcısına yanıt

    Evet ne yazık ki, otomatik olmak durumunda. Bütçe de kısıtlı.

  • usmanoguz U kullanıcısına yanıt

    Rica ederim.

    Şanzıman konusunda biraz ek bilgi vereyim eksik kalmasın. 6 yıl MK3 Mondeo A/T kullandım.

    Şanzıman 4 ileri tam otomatik, Vites üzerinde O/D tuşu bulunur ve bu tuş vasıtasıyla 4. vites devre dışı bırakılabilmektedir. Ayrıca vites P R N D 1 2 şeklindedir. 1 birinci vitesi 2 ikinci vitesi ifade eder ve gerektiğinde manuel kullanım sağlar. Ayrıca vites topuzunun yanında daire şeklinde bir kapak bulunur. Şanzımanın P konumunda kilitli kalması halinde bu kapak çıkartılarak bir tornavida yardımıyla baskı uygulanarak kilit açılır. Kullandığım süre boyunca herhangi bir şanzıman arızası ile karşılaşmadım ancak aracı sattığımın ertesi günü bahsettiğim durum gerçekleşti, anlattığım şekilde kilit açıldı.

    Halen MK2 A/T kullanan arkadaşım ise 4. vitese geçmeme sorunu yaşadı ve şanzımanı tamir ettirmesi gerekti.

  • usmanoguz U kullanıcısına yanıt

    Katabiliriz hocam onların tam otomatik şanzımanı da gayet sağlam. Yalnız civiclerin piyasası bu araçlara göre pahalıdır. Geneli apaçilerin eline düştüğünden çoğu hor kullanılmış oluyor temizini bulursanız da çok para isterler değmez bana kalırsa. Efsane kasa corolla da yazacaktım fakat pahalıdır diye yazmadım.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.