Şimdi Ara

Garantiden Şanzıman Değişti 88000 TL. Honda CRV (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
110
Cevap
0
Favori
12.756
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
65 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efefor

    Tramere işleniyor sanırım değil mi?

    Yok işlenmiyor sigortayla bir ilgisi yok işlemin. Öyle olsa zaten 7 dereden su getirirlerdi. Garanti kapsamından değişiyor. Honda ile alakalı bir durum

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Merdomable

    Mevcut aracım geçen haftasonu 150334 KM oldu, yağını değiştirmek istedim, servis kontrol etti, dedi ki vurma, ses , geç değiştirme vites geçmeme var mı? Yok dedim, o zaman yağ değiştirmeye gerek yok dedi, çok sallamadım çıktım 2-3 bin tl lik işlem için beni yolladılar mı yoksa gerçekten değiştirmeme gerek yok mu? Kafamda deli sorular.

    Ben e39 aracımda aynı ikilemiş yaşamıştım. Lifetime oil yazıyor ancak bir çok kişi değişim öneriyordu. Uzun süre araştırdım. Hatta eskiler hatırlar forumda "Vezir" isimli bir abimiz vardı yüksek makine mühendisi. Teknik bilgisi , tecrübesi tarih konusunda ilber ortaylı ne ise o. Sağ olsun zamanında uzun uzun anlattı. Bu arada ben servislerle de tanış oldum. Sonuç olarak Şanzıman yağını gene içinden çıkan zf yağ ile değiştirdim. İçeriden siyaha yakın bir yağ çıktı. Aşınan parçaların metallerini toplayan magnetlerin üzeri dolmuş. Filtre eskimiş. Hepsi güzelce değişti. Değişimden sonra resmen arabanın gidişi değişti diyebilirim. bmw Lifetime yazıyor ama 200-250-300 ne giderse gidiyor sonra komple şanzıman takıyor. Hiç bir yağ o kadar uzun süre özelliğini koruyamıyor. Burada lifetime yazması seni beni düşündüğünden değil yani. Siz derseniz ki ben 200 bini bile görmem asla. Evet belki sizin için şart değil ama şanzımanın arıza verme olasılığı kesinlikle artıyor.


    Aşınan , mekanik olarak çalışan parçaların hepsinin canı kanı yağıdır. Abartmamak koşuluyla ne kadar sık değişirse o kadar iyi çalışır. ZF 9 ileri şanzıman mesela bütün hondalarda 80 bin(yanlış hatırlamıyorsam) civarı yağ değişiyor. Benimki kısmet belki 1000 şanzımandan 1inde yaşanan bir sorun. Ama şanzıman yağı değişmişti benimde. Uzun ömür ve iyi çalışması için kesinlikle değiştirin.


    Bu konuyu tam 11 yıl önce yaşamış ve forumda başlık açmıştım. Resimler , tartışmalar hala duruyor. :)

    https://forum.donanimhaber.com/sanziman-yagi-degisim-tecrubeleri-onemli--36582430





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    Ben e39 aracımda aynı ikilemiş yaşamıştım. Lifetime oil yazıyor ancak bir çok kişi değişim öneriyordu. Uzun süre araştırdım. Hatta eskiler hatırlar forumda "Vezir" isimli bir abimiz vardı yüksek makine mühendisi. Teknik bilgisi , tecrübesi tarih konusunda ilber ortaylı ne ise o. Sağ olsun zamanında uzun uzun anlattı. Bu arada ben servislerle de tanış oldum. Sonuç olarak Şanzıman yağını gene içinden çıkan zf yağ ile değiştirdim. İçeriden siyaha yakın bir yağ çıktı. Aşınan parçaların metallerini toplayan magnetlerin üzeri dolmuş. Filtre eskimiş. Hepsi güzelce değişti. Değişimden sonra resmen arabanın gidişi değişti diyebilirim. bmw Lifetime yazıyor ama 200-250-300 ne giderse gidiyor sonra komple şanzıman takıyor. Hiç bir yağ o kadar uzun süre özelliğini koruyamıyor. Burada lifetime yazması seni beni düşündüğünden değil yani. Siz derseniz ki ben 200 bini bile görmem asla. Evet belki sizin için şart değil ama şanzımanın arıza verme olasılığı kesinlikle artıyor.


    Aşınan , mekanik olarak çalışan parçaların hepsinin canı kanı yağıdır. Abartmamak koşuluyla ne kadar sık değişirse o kadar iyi çalışır. ZF 9 ileri şanzıman mesela bütün hondalarda 80 bin(yanlış hatırlamıyorsam) civarı yağ değişiyor. Benimki kısmet belki 1000 şanzımandan 1inde yaşanan bir sorun. Ama şanzıman yağı değişmişti benimde. Uzun ömür ve iyi çalışması için kesinlikle değiştirin.


    Bu konuyu tam 11 yıl önce yaşamış ve forumda başlık açmıştım. Resimler , tartışmalar hala duruyor. :)

    https://forum.donanimhaber.com/sanziman-yagi-degisim-tecrubeleri-onemli--36582430



    Alıntıları Göster
    Vay be müdür, icerisi sampiyonlar ligi gibi. Polemik, Coskun, O.K.B vs tum kral elemanlar konuda...

    Guzel gunlerdi be.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bütün şanzımanların yağı ömürlüktür, yağ ömrü bittiğinde şanzımanın da ömrü biter. Şanzımanı uzun yıllar kullanmak için yağını değiştirin. Yağ değişimi sonrası sorun yaşanan otomatik şanzımanlar da genelde yanlış yağ kullanılanlardır.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    Ben e39 aracımda aynı ikilemiş yaşamıştım. Lifetime oil yazıyor ancak bir çok kişi değişim öneriyordu. Uzun süre araştırdım. Hatta eskiler hatırlar forumda "Vezir" isimli bir abimiz vardı yüksek makine mühendisi. Teknik bilgisi , tecrübesi tarih konusunda ilber ortaylı ne ise o. Sağ olsun zamanında uzun uzun anlattı. Bu arada ben servislerle de tanış oldum. Sonuç olarak Şanzıman yağını gene içinden çıkan zf yağ ile değiştirdim. İçeriden siyaha yakın bir yağ çıktı. Aşınan parçaların metallerini toplayan magnetlerin üzeri dolmuş. Filtre eskimiş. Hepsi güzelce değişti. Değişimden sonra resmen arabanın gidişi değişti diyebilirim. bmw Lifetime yazıyor ama 200-250-300 ne giderse gidiyor sonra komple şanzıman takıyor. Hiç bir yağ o kadar uzun süre özelliğini koruyamıyor. Burada lifetime yazması seni beni düşündüğünden değil yani. Siz derseniz ki ben 200 bini bile görmem asla. Evet belki sizin için şart değil ama şanzımanın arıza verme olasılığı kesinlikle artıyor.


    Aşınan , mekanik olarak çalışan parçaların hepsinin canı kanı yağıdır. Abartmamak koşuluyla ne kadar sık değişirse o kadar iyi çalışır. ZF 9 ileri şanzıman mesela bütün hondalarda 80 bin(yanlış hatırlamıyorsam) civarı yağ değişiyor. Benimki kısmet belki 1000 şanzımandan 1inde yaşanan bir sorun. Ama şanzıman yağı değişmişti benimde. Uzun ömür ve iyi çalışması için kesinlikle değiştirin.


    Bu konuyu tam 11 yıl önce yaşamış ve forumda başlık açmıştım. Resimler , tartışmalar hala duruyor. :)

    https://forum.donanimhaber.com/sanziman-yagi-degisim-tecrubeleri-onemli--36582430



    Alıntıları Göster

    Uzun uzun yazmışsınız ellerinize sağlık, konuya da daldım zevkle okudum :) o zaman ilk fırsatta bu işi hallediyorum. Bugün hafif devir düşürdüm, tekrar gaza bastığımda ileri doğru bir silkeleme hissettim bakalım ne çıkacak. Arızayı çağırıyorum resmen, 1 haftadır kafam oraya takıldı ya şimdi zırt sesi gelse yandım Allah moduna gireceğim :)





  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Vay be müdür, icerisi sampiyonlar ligi gibi. Polemik, Coskun, O.K.B vs tum kral elemanlar konuda...

    Guzel gunlerdi be.

    Alıntıları Göster

    Hic sorma valla gözler yaşlı :) . Valla güzel günlerdi. Sürekli açıp foruma bakıyordum kim ne yazmış ne durumda diye :)

  • Whisper911 W kullanıcısına yanıt
    Ben arabayı alacak olsam servis kaydına ulaşmak isterim, servis bana garantiden 90 bin liraya yakın şanzıman değişti dese ben o arabadan koşarak uzaklaşırım, içime şüphe doğar, burası Türkiye malesef
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efefor

    Ben arabayı alacak olsam servis kaydına ulaşmak isterim, servis bana garantiden 90 bin liraya yakın şanzıman değişti dese ben o arabadan koşarak uzaklaşırım, içime şüphe doğar, burası Türkiye malesef
    Ben de sanziman km.sini degistigi andan itibaren sifir sayar, iki arac arasinda kalsam yeni sanzimanliyi secerdim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efefor

    Ben arabayı alacak olsam servis kaydına ulaşmak isterim, servis bana garantiden 90 bin liraya yakın şanzıman değişti dese ben o arabadan koşarak uzaklaşırım, içime şüphe doğar, burası Türkiye malesef

    Tercih meselesi tabi. Günümüz araçlarında en üzecek parçalar mekanik olan motor ve şanzıman. Şanzımanı sıfırlanmış son versiyon takılmış bir araç benim tercihim olurdu. Zaten satacak olsam ilanda belirtirim bu durumu.


    Daha önce satın aldığım megane edc debriyaj seti garantiden komple sıfırıyla değişmişti. Serviste yapıldığı için hiç şüphe duymadım. Aksine en pahalı parçalardan biri sıfır ve en güncel versiyonu olduğu için işime gelmişti çünkü garantisi bitmek üzereydi aracın.


    Garanti bitince km 150 binlere gelince en korkacağım parça şanzımandı. Ancak şimdi açıkçası böyle bir korkum kalmadı kısmet olursa uzun süre daha bu araca binmeyi düşünüyorum. Sıfırlar aldı başını gitti zaten. Dizel + otomatik kombinasyonu da kalmadı pek. Dediğim gibi tercih meselesi bazısı da sizin gibi düşünüyor hiç bir yeri sökülmesin istiyor.





  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.