Şimdi Ara

Otoyol ve köprülerden araç değil dolar akıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
400
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Otoyol ve köprülerden araç değil dolar akıyor

    Kur uçtu, müteahhitlere sadece 3 projede ödenecek ek para 632.7 milyon TL oldu. Dolar kuruna müteahhitler çok yakından bakıyor. Prof. Emek’in bloğunda yer verdiği hesaplamalarına göre, dolardaki artış nedeniyle 2020’nin sadece ikinci yarısında 3 KÖİ projesine 275 bin asgari ücretlinin maaşı kadar ek ödeme yapılacak.

    Otoyol ve köprülerden araç değil dolar akıyor


    Dolar kurunda dizginlenemeyen artış, kamu özel işbirliği (KÖİ) projelerinde müteahhitlere yapılacak ek ödemeleri şişiriyor. KÖİ projeleri ile müteahhitlere verilen araç geçiş garantileriyle milyarlarca liralık ödemeler pandemi döneminde devlet bütçesine daha da fazla yük olurken, kurdaki artış faturayı her geçen gün büyütüyor. Dolara endeksli bu ödemeler müteahhitler “kurdan zarar etmesin diye” yılda iki kez güncelleniyor.



    Başkent Üniversitesi İktisat Bölümü Başkanı ve Devlet Planlama Teşkilatı eski Planlama Uzmanı Prof. Dr. Uğur Emek, bu ek ödemenin sadece 3 proje için 632.7 milyon TL olduğunu hesapladı. Gebze-İzmir Otoyolu, Avrasya Tüneli ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü için yılın ilk 6 ayında yapılan ödemenin 4 milyar TL olduğunu belirten Emek, artışla ikinci yarıda ödemenin 4.7 milyar TL'yi bulacağını yazdı. Prof. Emek, bloğunda şöyle dedi:



    275 BİN ASGARİ ÜCRET

    “Otoyolların sözleşmelerinde revizyon yapıldı. Eskiden dolar üzerinden belirlenen geçiş ücretleri sene başında TL'ye çevrilmekteydi. Kurlardaki hızlı yükseliş nedeniyle müteahhitler ücretlerin yılda iki defa güncellenmesini talep etti. Bu revizyonlarla sadece Gebze-İzmir Otoyolu, Avrasya Tüneli ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde müteahhitlere yılın ikinci yarısında ekstra 632.7 milyon TL ödeme yapılacak. Bu parayı geçerlerse kullanıcılar, geçmezlerse vergi mükellefleri ödeyecek.”



    Prof. Emek, sadece adı geçen üç projede müteahhitlere 275 bin net asgari ücret ödemesi kadar ödeme yapılacağına dikkat çekti.

    MEVZUAT ASKIDA

    KÖİ sözleşmelerinin Türkiye'de de sıklıkla revize edildiğini belirten Prof. Emek, Cumhurbaşkanlığı Strateji Başkanlığı'nın Özel İhtisas Komisyonu Raporu'nda projelere firmaların “Nasıl olsa ihaleyi aldıktan sonra çözeriz” mantığıyla teklif verdiğinin belirtildiğini vurguladı. Emek yazısında, “Yani ihaleleri sözleşmelerde değişiklik yaptıracaklarına inanan firmalar kazanıyor. Örneğin, şehir hastanelerinde mevzuata göre kullanım bedelinin 3 ayda bir ödenmesi gerek. Ancak uygulamada ödemeler aylık yapılıyor” dedi.

    Otoyol ve köprülerden araç değil dolar akıyor


    KAMU ÖZEL İŞBİRLİĞİNDE DÜNYA BİRİNCİSİYİZ

    Prof. Dr. Uğur Emek, yazısında Dünya Bankası verilerine göre Türkiye'nin kamu özel işbirliği (KÖİ) projeleri açısından gelişen ülkeler içerisinde dünya birincisi olduğunu belirtti. Emek, yazısında “Esasen sözleşme sayısına göre yedinci ve sözleşme büyüklüğüne göre de dördüncüdür. Sözleşme büyüklüğünü, sayısına bölerseniz ortalama sözleşme büyüklüğünü elde edersiniz. Bu veriye göre Türkiye birincidir” ifadelerine yer verdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Last Troll Bender -- 6 Kasım 2020; 19:33:3 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >







  • Okumadım.

    Köprü, yol

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeşim 1 dolar 100 japon yeni. Japonyada iyiyiz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok eleştirilen, AKP gelmeden önce yağ kuyruğundayız diye algı yapılan, AKP öncesi yapılan otoyolar 10 lira civarında ücretlendirirken, "yol yabdı" diye pohpohlanan, gurur duyulan yolların 100 üzeri olması bile utanç verici bir durumdur.


    Geçen hafta izmir-istanbul yaptım nasıl olsa geçsekte ödüyoruz geçmesekte diye otobanı kullandım, köprü- otoban falan filan derken tek yön 300 Tl ye patlıyor. İşte istenilen yeni Türkiye, eskisi batıyordu, umarım oy verenler, burada ölümüne savunanlar mutludur.


    Bir İst-İzm. git gel yakıt hariç 600 liraya ( asgari ücretin 3 te 1 ) mal oluyorsa vah halimize. AHaber çıkıp ama fransa-ingiltere tüneli 50 euro diyip, TL ye çevirir, tüm akparti sevdalıları mutlu olur.

  • Hani yerli ve milli olacaktın devlet yerli mütahit yerli neden dolarla ödeme alıyorlar

  • Kamu milyarlarca dolar zarara uğratılıyor, hemde göz göre göre, resmen planlı şekilde ve kendi çoluğu çocuğu ve torunu bütün bunların bedelini senelerce ödeyeceği halde malum seçmen kesimi halâ buna ses etmiyor, yetmiyor destek veriyor. Şaka gibi, ansiklopedilik ülke yeminle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 6 Kasım 2020; 21:43:49 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir ülkücü olarak en çok bu dolar garantili ihaleler ağrıma gidiyor. Senin, benim, Çoluk çocuğumuzun hatta torunlarımızın geleceğini ipotek altına aldılar.

    Ama en çok ne koyuyor biliyor musunuz?

    Parasının değerini korumak için dolar alan sıradan vatandaşa "vatan haini" diyen namussuzlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçmeyen yollarda övünen halk bizim akp seçmenidir.Otoyol ve köprülerden araç değil dolar akıyor 

  • Yarın birgün iktidar değişirse bu ödemelerin durdurulması mümkün mü? İhalede ya da yasalarda böyle bir olanak var mı?
    Chp'den Aykut Erdoğdu,
    Geçiş ücretlerini TL üzerinden belirleyeceklerini,
    Geçiş ücretlerinde %50 indirim yapılacağını
    Kamuyu zarara uğrattığı için yüksek geçiş garantilerinin iptal edileceğini söylemiş.
    Bu konuda nasıl adımlar atılabilir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aeson01 kullanıcısına yanıt
    Yargı makamı lonrdra mahkemeleri olarak belirlenmiş. Başlarına gelecekleri bildikleri için.

    Gerekirse bütün dünyayı karşımıza alıp kamulaştırma yapılması lazım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.