Şimdi Ara

Uzun yolda neden çok hız yapıyorsunuz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
419
Cevap
7
Favori
29.093
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
183 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar sürekli olarak uzun yol yaparım ve genel olarak hız limitlerinde hatta altında giderim, bu konu hakkında biraz konuşmak istiyorum.

    D yada E sınıfı bir aracım yok, genel olarak B ve C arasında değişiyor ara ara ve uzun yol ağırlıklı kullanırım.

    Yolun durumu ne olursa olsun bölünmüş yada tek gidiş geliş pek farketmiyor 100km/s sabit hızla ilerlerim.


    Geçenlerde Konya-Urfa yaptım sabit 100km/s hızla maksimum 110 olmuştur sollamalarda.

    İnsanlar yavaş gidenlerin acemi olduğunu düşünüyor ama o iş öyle değil bakın anlatayım;

    100km/s sabit hızla otobanda orta şeritte uzun süreler boyunca gidebiliyorsunuz, yorulmuyorsunuz geçmek isteyen geçip gidiyor sizi ilgilendiren bir durum yok.

    Yol sesi az, rüzgar sesi az, hafif müzikle rahat şekilde yolculuk yapıyorsunuz.

    800km yi tek molada gidebilirsiniz eğer araba dolu değilse, kişi sayısı artınca ihtiyaçlar artabilir tabi.

    Hızlı giderseniz sürekli her aracın konumunu hesaplamaktan, tetikte olmaktan zaten yorulacaksınız ve normal süreden maksimum 2 saat erken gideceksiniz ama yol bittikten sonra dinlenme faslı çok daha uzun sürecektir.

    Geçen yıl barış pınarı harekatı olduğu zaman ceylanpınardaki kardeşimi alıp dönmüştüm aynı gün içinde 1600km tek şöför 100-110km/s sabit hızla.

    Bunu yüksek hızlarda yapabileceğinizi düşünmüyorum çünkü 100 yerine 200le giderek 8 saatlik yolu 4 saate düşüremiyorsunuz, yol şartları veya diğer sürücüler buna izin vermez.


    Güvenlik kısmına hiç gelmedim daha yahu arkadaş hiç mi canınızın kıymeti yok ülke koskocaman bir tımarhane nereden ne çıkacağı belli değil ne cesaretle o hızlara çıkıyorsunuz gerçekten anlamıyorum.

    Hafriyat kamyonları makas atıyor ülkede bi düşünün bi bakın.








  • otobanda hız sınırı alt limit olarak 40 üst limit olarak 120dir. otobanda 90la giden bir kimse kuralları çiğnemiş olmaz. 120nin üzerine çıktığı zaman yasaya karşı gelmiş olur. gel gelelim canım ülkemde hız sınırları içinde giden hem trafiği tehlikeye atıyor, hem de sorunlu oluyor.


    söyleyeceklerim bu kadar.

    çok hızdan kastınız nedir bilmiyorum ama hız yapılacak yol var, yapılmayacak yol var.

    örneğin otobana giren bir kişi rahat rahat gidebilmek için otobana giriyor. önünde 90'la giden araç var. bu adam trafiği en az bölünmüş yolda yüksek hızda giden bir araç kadar tehlikeye atar.

    ayrıca düşük seyir hızı sürücünün uykusunu getirmeye çok uygun. ayrıca 100 km ile uzun yolda ben kafayı yerim. bir 180 ile hayatımda gitmedim ama yol hipnozu olayına düşmemek adına 130-140'a çıkarım. kaldı ki 130-140 çok yüksek bir hız değil hatta turbo beslemeli bir ünite ve otoban için düşük bile denebilir.

    işin özü bence sorun sizde.

    140'la giden değil de 90'la giden mi trafiği tehlikeye atıyor? =)


    Yasal hız limitleri arasında uygun şeritte seyredildiği müddetçe kimse trafiği tehlikeye atmış olmaz. Ancak sorun şu ki şerit kuralına uyan yok. Sağ şerit ağır vasıta olmadığında bomboş oluyor. O haldeyken orta şeritte ardarda sıralanıyor millet. Öcü mü var da geçmiyorlar anlayamıyor insan.

    Hız yapmayı seven birisi olarak geçen gün 280 km gidiş 280 dönüş aynı gün içimde yolculuk yapmam lazımdı, sabah erken çıktığım için acelemde yoktu hayatımda ilk defa bölünmüş yolda 115 e sabitledim sollamalar hariç hiç 130 u geçmedim. Sonuç olarak arabam ilk defa lpg de 7,8 litreleri gördü, daha az yoruldum, rüzgar ve yol sesi benim araba da 120 den sonra epey artıyor 120 yi geçmediğim için kısık sesle müzik dinleye dinleye gittim geldim. Aslında işin doğrusunu konuşmak gerekirse hız limitlerine uymak
    Güvenli ve ekonomik bir sürüş sunuyor. Ayrıca radar korkusu da ortadan kalktığı için kalp sağlığını da destekliyor :)
    Tek sıkıntı araba otomatik, cruze control de açık olunca biraz sıkıldım :)))

    Herhangi bir otoyol veya yol da hız limitleri içinde giderken arkadan hız limiti +50km/h ile dibime gidip birde selektör yapan "insan" çocuklarına güzelce sövüyorum mecburen.


    Evet paran çok olduğu için merso,bmw türünden araçlara binebilirsiniz ama verdiğiniz parayı diğer "fakir" araçlardan hızlı giderek çıkaramazsınız.

    Özetle aşırı hızlı gitmenin 2 nedeni var;

    1-Başmışım parayı niye bu ezikler ile aynı hızda gidiyorum.(Halbuki o gerizekalı verdiği fiyat farkının güvelik,konfor,hacim gibi nüanlardan ötürü olduğunun farkında değil çünkü gerizekalı)

    2-Param yok bende pahalı arabalar kadar hızlı giderim özentisinde ki başkalaşmış gerizekalılar.Genelde şirket aracı megan veya focus türü oluyor.


    Aşırı hızlı gitmeyin vatandaşlar.Kendinizin gebermesi sakat kalması hiç ama hiç önemli değil.Aksine doğal seleksiyon oluyor.Ama başkasının canına malınada zarar veriyorsunuz.

    Bugun dengesizin biri yagmur yagmasina ragmen takip mesafesini hice saydi sagda da tir var yol veremiyorum, tirin altina mi gireyim lan ok herif, neyse 1km sonrada radar var.. geldi bu tampona kadar girdi frene dokundum , dikizden baktim frene sert basti yanindaki adamla kafalari gidip geldi araba baya burun indirdi, serefsiz sonra selektor atip otobana girdi korkusundan , cunku tiri gectikten sonra kafa goz dagitmak icin yavasladim ama kacti..


    Kafa goz dagitacak kadar gerizekali bir insan degilim ama sirf ders olsun diye hirpalayacaktim, acemi biri olsa o tirin altima kesin girerdi o derece sabirsiz, tampon tampona geliyor selektorle de taciz ediyor..


    Ulkede adalet olmayinca yargiyi mecbur kendimiz dagitiyoruz cahil , maco bir adam oldugum dusunulmesin gayet efendi biriyim ama beni bile cileden cikarmayi basardilar

  • 90+ yapınca uçuyorum sanıyorum adamlar yanımdan fişek gibi gidiyor. Benle alakalı bir durum sanırım
  • Araç nedir
  •  

  • çok hızdan kastınız nedir bilmiyorum ama hız yapılacak yol var, yapılmayacak yol var.

    örneğin otobana giren bir kişi rahat rahat gidebilmek için otobana giriyor. önünde 90'la giden araç var. bu adam trafiği en az bölünmüş yolda yüksek hızda giden bir araç kadar tehlikeye atar.

    ayrıca düşük seyir hızı sürücünün uykusunu getirmeye çok uygun. ayrıca 100 km ile uzun yolda ben kafayı yerim. bir 180 ile hayatımda gitmedim ama yol hipnozu olayına düşmemek adına 130-140'a çıkarım. kaldı ki 130-140 çok yüksek bir hız değil hatta turbo beslemeli bir ünite ve otoban için düşük bile denebilir.

    işin özü bence sorun sizde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emir.ksk -- 19 Ekim 2020; 13:36:22 >
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt
    130 la gidenlere lafım yoktur ben genel olarak 150 üstü gidenlere karşı böyle bir konu açmak istedim.
    Anlatmak istediğim ise hız arttıkça yorgunluğun daha fazla olacağı.
  • Olay altındaki araçla da ilgili.önceki aracım 1,3 cdti 90 beygirdi.110-120 ile giderdim.şimdiki aracım 1,6 crdi 136 beygir dokununca fırlıyor.bende basıyom 140-150 .




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nirvana333 -- 19 Ekim 2020; 13:44:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenjaminGreen

    130 la gidenlere lafım yoktur ben genel olarak 150 üstü gidenlere karşı böyle bir konu açmak istedim.
    Anlatmak istediğim ise hız arttıkça yorgunluğun daha fazla olacağı.
    bu biraz altındaki araçla ilgili. misal şuan imzamdaki aracı kullanmaktayım standart B sınıfı araç 135'ten sonra güvenliğin azaldığını hissettiriyor. premium üst segment bir araçta yolcu olarak bulundum benim araç ile yaptığım 135 bu araçta 70-80 gibi.
  • yol müsaitse 120 sabit giderim. eğer hızlanıp yavaşlamak zorunda kalıyorsam hızımı düşürürüm. sürekli hızlan yavaşla hızlan şeklinde daha çok yorulduğumu farkettim. sonuç olarak yolda trafiğin akışına göre hızlanma ya da yavaşlama gerektirmeyecek şekilde gitmek en iyisi bence
  • Tuzak radarlar yüzünden Gunduzleri 120-130 geceleri 150 üstü hızlarla gidiyorum bilgi acisindan arac s40 gece yavas gidince uykum geliyor sağa cekip durdugundada uyuyamıyorum o sebeble gece hızlı giderim

    Zaten şehir ici her tarafa eds koymuşlar 50 veya 70 in üstünde gidemiyorsun misal ankara izmir net 1 saat uzadi bu sacma eds ve şehiriçinden geçen karayollari yüzünden kardeşim 21. yuzyilda koyun ilçenin ortasından karayolumu gider ya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 19 Ekim 2020; 14:20:11 >
  • Hız yapmayı seven birisi olarak geçen gün 280 km gidiş 280 dönüş aynı gün içimde yolculuk yapmam lazımdı, sabah erken çıktığım için acelemde yoktu hayatımda ilk defa bölünmüş yolda 115 e sabitledim sollamalar hariç hiç 130 u geçmedim. Sonuç olarak arabam ilk defa lpg de 7,8 litreleri gördü, daha az yoruldum, rüzgar ve yol sesi benim araba da 120 den sonra epey artıyor 120 yi geçmediğim için kısık sesle müzik dinleye dinleye gittim geldim. Aslında işin doğrusunu konuşmak gerekirse hız limitlerine uymak
    Güvenli ve ekonomik bir sürüş sunuyor. Ayrıca radar korkusu da ortadan kalktığı için kalp sağlığını da destekliyor :)
    Tek sıkıntı araba otomatik, cruze control de açık olunca biraz sıkıldım :)))
  • Solomon eğrisi hızın trafik kazalarına etkisi çalışması 1964 yılında ABD'de yapılmıştır. Kendi görüşlerimiz kadar, bilimsel araştırmalara da değer verelim.
  • Yol bitsin diye hız yapıyoruz, ne yapacağız bomboş Yolda aracın içinde güneşin altında pisecekmiyiz, radar oluyor Ankara Yalova ücretsiz yoldan 8 saat sürdü, ücretli yolda 5 saat sürdü, 25 lira otoyol kesti 3 saat kazandım ve fazla yakıt yakmış oldum,

    Ankara İzmir 10 saat sürüyor, ücretli yol Yok, bursa üzerinden iyi bir araçla 4 saatte gidilebilir, yani hızlı tren olsa 2-3 saatte gidebilirsiniz, şimdi neden bir şehire gitmek için fazladan 7-8 saat harcayalim,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redferrari -- 19 Ekim 2020; 14:32:16 >
  • redferrari R kullanıcısına yanıt
    Nikinizdeki araca sahip değilseniz hız yapmak sağlıklı değil hocam. Güvenli değil, ekonomik değil her türlü zarar. 2-3 saat kısaltacağım diye risk almaya gerek yok. Onun yerine 2-3 saat erken çıkın sağ salim dönün.
  • 90-100 benim için aşırı sıkıcı oluyor dikkatim dağılıyor. Yolun durumuna göre 110-140 skalasını ideal görüyorum. Fazlası da riskli zaten.
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt

    otobanda hız sınırı alt limit olarak 40 üst limit olarak 120dir. otobanda 90la giden bir kimse kuralları çiğnemiş olmaz. 120nin üzerine çıktığı zaman yasaya karşı gelmiş olur. gel gelelim canım ülkemde hız sınırları içinde giden hem trafiği tehlikeye atıyor, hem de sorunlu oluyor.


    söyleyeceklerim bu kadar.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psyduck17

    otobanda hız sınırı alt limit olarak 40 üst limit olarak 120dir. otobanda 90la giden bir kimse kuralları çiğnemiş olmaz. 120nin üzerine çıktığı zaman yasaya karşı gelmiş olur. gel gelelim canım ülkemde hız sınırları içinde giden hem trafiği tehlikeye atıyor, hem de sorunlu oluyor.


    söyleyeceklerim bu kadar.

    hız limitlerini biliyorum fakat benim anlatmak istediğim düşük hızın her yolda uygun olmayacağı. daha doğrusu sol şeridi kapatanlara sitem ettim.
  • Sabit 135 gidiyorum otobanda, bazen 200+ indirip geri sakince sürmeye devam ederim. Maksat kan akışı hızlansın uykumuz açılsın.
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt

    bu işler bilinç meselesi. hız sınırı olmayan almanyada adamlar son sürat gitmiyor. bizim otobandaki gibi bir kısım hızlı gidiyor bir kısım yavaş gidiyor. hız sınırı kalktı diye çoğunluk hız yapıp canını tehlikeye atmıyor. hız yapan da sağ şerit boşken solda gitmiyor. 200le giderken sağ şerit müsait olunca sağ şeride geçiyor adamlar. dediğim gibi bunlar eğitilmişlik ve bilinçle alakalı. bizde hiç biri yok. sol şeritten 90la giden de kendini savunuyor, 190la giden de.

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.