Şimdi Ara

Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
12
Favori
9.645
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
240 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaslar, forumdaki tamir/restorasyon konularini okumaktan keyif aldigim icin ben de aracimla ilgili tecrubelerimi paylasmak istedim.

    Kisaca kendimden bahsetmek gerekirse, Amerika’ya gecen sene doktora egitimi icin geldim. Toplu tasimanin yetersiz olmasi ve arac fiyatlarinin ucuzlugundan dolayi gelir gelmez arac alimi icin arastirma yapmaya basladim. Bildiginiz gibi burada yuksek iscilik/tamir fiyatlarindan dolayi avrupa menseili 2. el araclar cok uygun fiyatlara satiliyor. Ben de araclara merakimdan dolayi bakimlarini olabildigince kendim yapacagimi planlayarak, dusuk fiyatli ama kaliteli bir araba almak istedim. Amerika’ya ayak basmamin 3. gununde (evet 3 😊) asagida fotografini koydugum 2005 model Mercedes E320 araci 4000 dolara satin aldim. Aldigimda 267 bin kmde (167 bin mil) idi.

    Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım)


    Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım)


    Araci aldigimdan beri, planladigim gibi nerdeyse her seyini kendim yapmaktayim. 1 sene icerisinde;

    Yag/yag filtresi/hava filtresi/kabin filtresi degisimi

    Rot kolu ve rot basi degisimi

    Android radyo ve geri gorus kamerasi montaji

    MAF sensoru/Bogaz kelebegi temizligi

    yaptim. Bunlari yaparken cok fazla fotograf cekmek aklima gelmedi, ancak en son gectigimiz hafta yaptigim sanziman yagi degisimindeki adimlari fotograflayarak paylasmak istedim. Eger forumdaslarimdan ilgi olursa bundan sonraki isleri de paylasabilirim 😊.

    Neyse cok uzatmadan islemlere gecelim. Oncelikle aracimizi kriko ile kaldirip takozlari yerlestiriyoruz. 


    Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım)


    Alt koruma plastiklerini cikardiktan sonra sanziman yagi toplama kabini goruyoruz. Fotolarda goruldugu uzere koseden sizinti var ve genis bir alana yayilmis.


    Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım)




    Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım)


    Once yag cozucu spreyle kabaca temizliyoruz.

    Oncesi:

    Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım)



    Sonrasi:

    Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım)


    Daha sonra sanziman yagi toplama kabinin koselerindeki 8 vidayi sokerek kabi dikkatlice indiriyoruz. Icinde yaklasik 4 litre sanziman yagi bulundugundan ortaligi batirmamak icin altina genis bir kap koymak gerekiyor. Kap ve icindeki eski yag:


    Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım)


    Kabin sokuldugu yer. Siyah oval parca sanziman filtresi.




    Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım)


    Karsilastirmak icin aractan cikan eski yagdan ve yeni ekleyecegim yagdan bir miktar alip beze doktum. Sanziman yaginin fotodaki gibi kirmizi renkte olmasi gerekiyor.


    Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım)




    Kabin icindeki yagi geri donusum icin bir siseye bosalttiktan sonra kabi ve icindeki miknatisi iyice temizliyoruz.

    Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım)


    Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım)


    Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım)



    Yeni contayi duzgunce yerlestiriyoruz. Ve kabi tam olarak kurumasi icin birakiyoruz.

    Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım)





    Bu arada sanziman filtresini degistiriyoruz.

    Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım)




    Bu noktada kritik bir adim daha var. Sanzimana giden konektor eger belirli araliklarla degistirilmezse sanziman yagini elektronik parcalarin oldugu kisma sizdirarak buyuk masraflara yol acabiliyor. Elimiz degmisken bu parcayi da degistiriyoruz. Eski parca;


    Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım)


    Hali hazirda zaten ufak ufak sizdirmaya basladigini goruyoruz.


    Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım)





    Yeni parca;

    Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım)




    Konektoru degistirdikten sonra kuruyan yag toplama kabini da yerine yerlestirip tork anahtariyla uygun tork degerlerinde vidaliyoruz.

    Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım)




    Araci krikodan indirip motor kaputunu aciyoruz. Sanziman yag cubugundan 4 litre yeni sanziman yagini dolduruyoruz.

    Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım)



    Normalde, servislerin yaptigi sanziman yag degisim islemi burada tamamlanmis oluyor. Ancak sanzimanin icerisinde ve tork konvertorunde bulunan 8 litre civarindaki eski yagi degistirmedikce bence bu islem verimli degil. Bu yuzden internetten buldugum ve bana mantikli gelen su yontemi izliyorum. Normalde arac calisirken bir pompa araciligiyla sanziman yag kabindan alinan yag, tork konvertoru ve sanzimana, oradan da radyatore pompalaniyor. Orada soguyan sanziman yagi da geri donerek ilk basladigi yere yani toplama kabina geliyor. Biz de kullanacagimiz yontemde bu sirkulasyon sayesinde eski yagi disari alacagiz. Bunun icin radyatore giden sanziman yagi hortumunu sokup bir siseye yonlendiriyoruz.

    Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım)



    Daha sonra arabayi calistiriyoruz ve pompa otomatik olarak sazimanin icerisindeki ve tork konvertorundeki yagi radyatore (yani bizim yonlendirdigimiz siseye) pompaliyor. 2-3 litre yag siseye pompalandiginda  araci sondurup bir onceki adimdaki gibi yag cubugundan ayni miktari ilave ediyoruz. Bu sekilde toplamda 8 litre yagi sirkule ettiriyor ve yeniliyoruz. Bu islemi yaparken basta siseye kahverengi tonlu bir yag pompalanirken sonlarda kirmizi renk, yeni koydugumuz sanziman yagi gelmeye basliyor. Daha sonra hortumu radyatore tekrar takip islemi bitiriyoruz.

    Boylelikle sanzimandaki yagi komple degistirmis ve en az 500 dolarlik iscilik masrafindan kurtulmus oluyoruz. Umarim begenmissinizdir, sorulariniz olursa memnuniyetle yanitlarim.

    Kisa vadede yapmayi planladigim diger islemler;

    Ust kapak contasi ve bagli hortumlarin degisitirilmesi

    Bujilerin degisimi

    Bi-xenon donusumu, projektor lens ve far cami degisimi




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seckin01 -- 17 Ekim 2020; 8:17:56 >



  • Tebrikler, temiz iş çıkarmışsınız.
    Zamanında ben de orada öğrenciyken Türk arkadaşlardan bazıları evin bahçesinde/garajında motor indirir kaldırırlardı. Anlayan ve meraklı olanlar için sonsuz fırsatların olduğu yerde bu işler hem büyük zevk verir hem de çok büyük ekonomi yaptırır insana.

    Elinize sağlık.

    İnternet nimeti sayesinde eli alet tutan bir vatandaş İngilizce de biliyorsa onlarca/yüzlerce farklı kaynağı okuyup, sıfırdan motor toplayacak hale gelebilir. Takıldığınız yerde de o araca ait bir forumda konusunu açarsınız, illa ki birisi yardımcı olur .

    Arabalardan bu kadar ürkmemek lazım, evet maalesef çok zor şartlarda alıyoruz bu nedenle yüklediğimiz değer yüksek oluyor; aman bozulmasın, aman kurcalarken elimde kalmasın vs. Fakat neticede belirli kurallarla çalışan mekanik bir düzenek.

    Evet, kendi aracımı 2-2.5 senedir ustalara bir iki istisna dışında götürmedim (o da amortisör değişimi vs. malum yayı sıkıştırmak için gerekli aletim henüz  yok). Rutin bakımlardan tutun balata-disklere; soğutma hortumlarına, fren hortumları, benzin pompası vs. ve bazı sensörler. Hatta ustanın 3 farklı zamanda uğraşıp beceremediği karter havalandırma problemini de emme manifoldunu vs. sökerek kendim halletmiştim. Dediğiniz gibi mekan büyük problem, alet edevat bir şekilde halloluyor da çevreden izole bir ortam şart. O açıdan şanslıyım, üstü kapalı falan olmasa da sokaktan izole şekilde aracın üzerinde çalışabileceğim ufak bir yerim mevcut.


    Dediğim gibi eli alet tutan, evdeki vs. ufak tefek işleri kendi halledebilen birisinin (mesela atıyorum bir vidayı sıkarken/açarken ne zaman sıyıracağını önceden kestirebilecek), gerekli araştırmayla başarabileceği işler. Ben de en başta ufak ufak başladım, devamında araştıra araştıra bayağı bir şeyi halledebilecek seviyeye geldim. Özellikle ingilizce platformlar tam anlamıyla bilgi cenneti bu konuda. Fren hortumu değiştireceğim zaman mesela, belki 1 hafta öncesinden hortumlar ve değişimleriyle alakalı onlarca video (özellikle bazı yabancı kanallar bu tür konularda çok iyi) ve yazı okuyup incelemiştim. Böyle arkasını teori ile doldurunca pratiğe dökmesi de çok rahat oluyor, sanki daha önce yapmış gibi oluyorsunuz. Hatta biraz küstahça olacak belki ama, şu an bazı konularda sanayide yılların ustası diye gezinenlerden daha fazla bilgiye sahip olduğumu düşünüyorum.


    Sizin endişenize de katılıyorum kesinlikle, daha önce hiç teknik-alet edevatlarla haşır neşir olmamış birisinin direkt motor yağı fren hidroliği falan değiştirmesini tavsiye etmem. Olayı bütün boyutlarıyla algılayıp ona göre hareket edilmezse cana mal olabilecek problemler meydana gelebilir.

  • Temiz iş olmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tebrik ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam tebrik ediyorum gerçekten çok başarılı iş cikarmissiniz..Motordan bukadr nasıl anlıyorsunuz?Bransiniz nedir?4000 TL'ye mükemmel bı araç almissiniz burda malesef hurda bile yok !!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ciddi bir deneyim, bilgi ve uğraş gerektiriyor.
    Tebrik ediyorum...
    Böyle güzel konuları daha sık görelim lütfen....

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Tebrikler, temiz iş çıkarmışsınız.
    Zamanında ben de orada öğrenciyken Türk arkadaşlardan bazıları evin bahçesinde/garajında motor indirir kaldırırlardı. Anlayan ve meraklı olanlar için sonsuz fırsatların olduğu yerde bu işler hem büyük zevk verir hem de çok büyük ekonomi yaptırır insana.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tebrikler güzel iş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende klima gazını değiştirmiştim.

  • Elinize sağlık.

    İnternet nimeti sayesinde eli alet tutan bir vatandaş İngilizce de biliyorsa onlarca/yüzlerce farklı kaynağı okuyup, sıfırdan motor toplayacak hale gelebilir. Takıldığınız yerde de o araca ait bir forumda konusunu açarsınız, illa ki birisi yardımcı olurMercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım) .

    Arabalardan bu kadar ürkmemek lazım, evet maalesef çok zor şartlarda alıyoruz bu nedenle yüklediğimiz değer yüksek oluyor; aman bozulmasın, aman kurcalarken elimde kalmasın vs. Fakat neticede belirli kurallarla çalışan mekanik bir düzenek.

  • Güzel iş masallah

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne güzel konu lan bu? Ne işi var bu adamın bu çukur forumda

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • cok guzel konu.
    devamini bekleriz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • güzel konu teşekkür ederim , maşallah işçilik fiyatları çılğınmış haftabaşı mcp şanzıman aracıma baskı balata volan değiştirdim 600 tl verdim türkiye bedava gerçekten oraya göre

  • Bu tür işlerin hastası bir çok insan var bende dahil. Youtube videosu haline getirirseniz getirisi bile olur.


    chrisfix 'i takip ederim youtube da yıllardır, 7 milyona yakın abonesi var mesela.

  • Gayet başarılı bir çalışma olmuş, elinize sağlık. Kullandığın aracın yağını, suyunu değiştirecek seviyede bilgi kesinlikle şart.
    Acil bir durumda sanayiye gidersen soyuyorlar resmen. Bir de aracın başında durmazsan eski yağın üstüne 1 bardak yağ koyar tamam abi yağı değiştirdik derler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benimde Türkiye de bmw motorum var olabildiğince kendim yapıyorum hem işçilikler yüksek hemde herkes anlamıyorum özenmiyorum üzerine düşmüyor diye altından kalkıyorsam kendim yapmaya çalışıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yorumlariniz icin cok tesekkurler. Arkadaslarin da dedigi gibi arac uzerindeki bircok isi Youtube'dan ve yabanci kaynaklardan arastirdiginizda rahatlikla yapabiliyorsunuz. Turkiye'de iscilik ucretleri nispeten makul oldugu icin insanlar hakli olarak kendileri yapmaya pek girismiyorlar. Ancak yurtdisinda isin bir ucundan tutmazsaniz cok buyuk odemeler yapmaniz gerekiyor. Soyle bir ornek vereyim, bu araci fren hortumu degismesi icin bir ozel servise goturdum (kendim degistirmeyi dusundum ama islem icin fren sisteminin elektronik modulu ile haberlesen bilgisayar gerekiyordu mecbur kaldim Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım) ) ve o islem yapilirken full mekanik ekspertiz yapilmasini da istedim. Ekspertiz sonucu yapilmasi gerekenleri madde madde yazip bir rapor verdiler ve toplam ucret tam 4800 dolardi Mercedes E320 Şanzıman Yağını Kendim Değiştirdim (Fotoğraflı Anlatım)  En basitinden buji degisimine 640 dolar yazmislar. Halbuki 12 bujinin fiyati 60 dolar. 6 ay once 15 dolara alip degistirdigim kabin hava filtresinin degismesi gerektigini yazip 180 dolar da ona eklemisler. Simdi o listede gercekten yapilmasi gereken isleri yavas yavas kendim yapacagim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seckin01 -- 18 Ekim 2020; 0:22:36 >
  • Vay be çok güzel. Tebrik ederim.

  • Güzel çalışma

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.