Şimdi Ara

Yeni Araçların Frenleri Nasıl Bu Kadar İyi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
2.560
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, bugun bir yakınımın 4000 km deki c3 ünü sürme fırsatı buldum. Fren dozaşlaması acayip hassas frenin en üst kısmında yumuşacık bassanız bile cok iyi duruyor ve şehir içinde acayip güven veriyor, ancak evimizdeki iki aracında (2005-2006 modeller) o ilk yumuşak basışta hiç kimse yok ve duması için cok daha fazla kuvvet uygulamak gerekiyor, elbette eski araçlarla arada fark olması normal ancak bu kadarını beklemiyordum kendimi cok güvende hissettim.

    Evdeki araçların birininde fren hidroliğini değiştirdim belki hava vardır sistemde felan diye Chrisfix kanalındaki uygulamayı birebir yaptıp hava olması mümkün değil gibi duruyor yeni fren hidroliğine rağmen beklediğim değişim olmadı. Disk + balata + hidrolik değişse yeni araçlara en azından bir nebzede olsa yaklaşma şansı olur mu acaba 2005-2006 model C sınıfı araçların. İstiyorum ki pedala basar basmaz araba bir tepki versin.

    Sizin yeni araçlardaki frenler konusundaki tecrübeleriniz, düşünceleriniz nelerdir?

    Sizde kendi araçlarınızdaki fren hislerini yazarsanız ve özellikle disk balakata hidrolik değişiminden sonra ki hislerinizi yazarsanız fikir edinmiş oluruz bizde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi modifix06 -- 11 Ekim 2020; 11:33:37 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >







  • Fren performansı ile fren pedal hissini karıştırmayın ki sizin bahsettiğiniz azıcık basınca fazla tutan fren istenilen bir şey değildir.


    Ben bunu 2011 C4 te bariz bir şekilde hissettim pedal hissi çok kötü başka arabadan ona geçince her bindiğinizde alışmanız gerekiyor.


    2020 C3 te de vardı ama o kadar değil. Asıl istenen dozajlaması kolay olan ve bastığınız kadar tutan frendir.

  • Teknolojik gelişmeler var elbette ama esas daha yumuşak disk ve balatalar kullanıyorlar. Tabi eskiden 200 bin km giden diskler şimdi 50-60 bin km bile anca gidiyor.

  • O dediginizi arkadasim benim Focus 3.5 u kullaninca soylemisti.

    Hatta ilk frende hep beraber bi one yigildik.

    Aslinda onun araba da eski degil 2012 Civic.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fren merkezinde zamanla aşınma vakumu yetersiz olabilir. Westinghouse contası zamanla aşınır ve fazla vakum yapmayabilir. Bu yüzden daha fazla basınç uygulamak gerekir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 89 göbekten vites şahinde araba kullanmayı öğrenirken virajda yavaşlamak için frene orta kuvvet basıyordum, 98-99 euro civic direksiyonuna geçince (sene de 99 falan) aynısını yaptım, güzelce sarsıldık. Güncel araçlarla kıyaslanınca o civicte güçsüz kalır muhtemelen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • parçalar zamanla aşınıyor. sizin o arabaların normalde yıllar önce hurdaya ayrılması lazımdı :/ ama ülkenin durumu malum.

  • Bu bahsettiğiniz fren dozajlamasıdır.Bazı araçlarda aşırı hassastır.Fren mesafesi tabiki farklı şeylerdir.Aslında bu özellik çokta sevilmez.Karda buzda ve yüksek hızda iyi olmaz.Kendi aracınızda hassasiyet artsın istiyorsanız düşük viskoziteli fren hidroliği ve yumuşak balata kullanımı tavsiye ederim.Örneğin Dot ibaresinin yanında Esp yazan fren hidroliklerinin viskozitesi düşük olduğundan tepkimesi daha iyidir.

  • Yanlış bilmiyor isem eski arabalar hidrolik fren ama yenileri elektronik fren destekli bu yüzden frenler ilk basışta çok iyi tutuyor. Birde kullandığınız arabada yeni imiş. Onunda etkisi vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fren hidroliğiniz ne zaman değişti?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Teknolojik gelişmeler var elbette ama esas daha yumuşak disk ve balatalar kullanıyorlar. Tabi eskiden 200 bin km giden diskler şimdi 50-60 bin km bile anca gidiyor.

    yeni nesil balataların uzun dayanmamasının sebebi asbesli malzeme kullanımının yasaklanması.

  • Benim aracım da öyle kim binse aracı yanlıyor arkadaş, binmeden söylüyorum frene dokun sadece araç duruyor diyorum millet anlamıyo daha da vermem kimseye zaten. Neyse aracım 2009 model frene dokunduğun an duruyo azcık itelesem lastik yakcam

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • yeni araçlarda esp sistemide frenlemede yardımcı oluyor ve fren diskleri genelde eski araçlara göre daha büyük oluyor

  • 2010 yılında aldığım puntoyu ik sürdüğümde sırf bu yüzden frenler arızalı diye az kalsın servise götürüyordum.Benim gibi paliodan geçen adam direk cama yapışır.

  • 4 yılda bir fren hidroliğini değiştirmek gerekiyor. Çoğu kullanıcı bunu ihmal ettiği için fren gücü düşüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim 2005 model araçta fren en üstte tutuyor, test sürüşü yaptığım 2020 model nissan navarada fren ortaya kadar basınca tutmaya başlıyor, sürdüğüm makyajlı vw cc de fren pedalına ilk basışta boşluk vardı sonradan tutuyordu, bunun model yılıyla alakası yok.

  • Şimdi kullandığım otomobili aldığımda fren dozlaması kötüydü. Orta kuvvetle frene bastığımda dört tekeri kilitliyor ve lastiklerden çıkan dumandan içeride boğuluyordum. Fren mesafesi tutunma kesildiği için artıyordu.
    1/2 kalınlığa düşen disklerden kurtuldum ve dozajı iyileşti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ben Kemal Geliyorum -- 11 Ekim 2020; 10:47:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2005 model albeaya alır almaz yeni disk ve fren balatasi taktik opar. Frenleri acayip yukarıda ve hassas tepkili olmuştu. Hatta bir ara o albea ile saga sola gitmem gerekti. Gelip kendi 2010 fiestama binince frenler tutmuyor gibi hissetmistim, hatta disk balata bakmaya başlamıştım ama ustam balatalarin ömrü var daha dedi ve aradan 5 6 ay geçti, şuan yeterli ve normal geliyor. Alışkanlık meselesi bir yandan da bence. Tabi güvenlikden ödün de vermemek lazım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Fren performansı ile fren pedal hissini karıştırmayın ki sizin bahsettiğiniz azıcık basınca fazla tutan fren istenilen bir şey değildir.


    Ben bunu 2011 C4 te bariz bir şekilde hissettim pedal hissi çok kötü başka arabadan ona geçince her bindiğinizde alışmanız gerekiyor.


    2020 C3 te de vardı ama o kadar değil. Asıl istenen dozajlaması kolay olan ve bastığınız kadar tutan frendir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bizim ustalar fren sıvısı değişmez, ömürlük dediği sürece araçlar eskisikçe sümgerimsi his oluşuyor.
    fren sıvısı yapısı gereği içine nem çeker ve kaynama derecesi ciddi oranda düşüyor onun için 2-3 senede bir mutlaka yetiletin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.