Şimdi Ara

Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
118
Cevap
10
Favori
13.050
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
39 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar;

    Öncelikle herkese iyi haftasonları dilerim. Bir süredir işlerimin yoğun olması nedeniyle araçlarıma pek zaman ayıramamıştım. Şu sıralar bir boşluk bulduğum için bu fırsatı değerlendirmek istedim. Daha öncesinde biliyorsunuz bir çok aracın uzun dönem kullanıcı testlerini, bakım-tamirat çalışmalarını paylaşmıştım. Bu gün yine garajımda bulunan günlük olarak kullandığım Audi A6 3.2 FSI Quattro aracımın 200.000 KM'ye gelmesi ile birlikte ağır bakımını yaptıracağım için birilerine faydalı olmak amacıyla konu açmış bulunmaktayım. Fakat bu konunun işleyişi diğerlerinden farklı olacak, önceki konularımı bir bütün haliyle yayınlamıştım bu konu da ise gün gün konuyu düzenleyerek paylaşım yapacağım. Bu sayede her noktayı atlamadan anlatmış olacağımı düşünüyorum.

    Forumdan beni tanıyan arkadaşlar araçlara ne kadar düşkün olduğumu bilir, aynı şekilde bakım ve tamirat konularında da çok hassas davranırım. Belki bir çok kişi burayı okuduğunda aracı satıp yenilemenin daha mantıklı olacağını düşünebilir fakat ben aracı satarak konunun çözüme kavuşacağını düşünmüyorum ki hakeza aracımı zaten satmak gibi bir düşüncem de yok. Konuyu daha fazla uzatmadan sadede geleyim. Aracım 2005 model okuduğunuz üzere 200.000 km'ye geldi, çok şükür şimdiye kadar hiç bir sorun vermemesi bir yana arıza lambası dâhi yakmadı. Araçla alakalı tek sorunumuz son dönemde yağ kaçaklarının başlamış olmasıydı, zincir kapağı ve külbütör kapağının altındaki yerden yağ kaçakları egzoz manifolduna denk geldiği için çok aşırı performanslı kullanımda araç içine bir miktar yağ kokusu geliyordu. Onun haricinde belirttiğim gibi hiç bir sorun olmamasına rağmen yılda diğer araçlarıma beraber toplamda 60 bin kilometre civarı yol yaptığım için aracı baştan aşağı bakıma sokma ihtiyacı hissettim.

    Aracım 125.000 KM'ye kadar yetkili servis bakımlıydı, son yetkili servis bakımında triger zincirlerini, diskleri, balataları, filtreler, şanzıman yağı, motor yağı gibi bir çok aksamını değiştirtmiştim. Bu zamana kadar da her 5.000-7.500 km'de bir yağ ve filtre bakımlarıyla sorunsuz sıkıntısız geldik.

    Aracı neden yetkili servis bakımından çıkarttığıma gelirsek, daha öncesinde sanayide tanıştığım bir ustamın fabrikasyon iş yaptığı kanısındayım, yetkili servise yaptırdığım işlerde dahi bir çok aksaklık yaşadığım için son bir kaç yıldır aracımı garanti dışı bırakmak pahasına kendisine yaptırıyorum tüm işlerimi. Daha önceki konularımdan dolayı burada da tanıyan vardır, a5 2.0tfsı aracımın motor yenileme konusunda bayağı ilgi görmüştü. İzmir'den Antalya'dan ve bir çok büyük şehirden çok arayan soran olmuştu kendisini. Bu aracımda da hakeza yetkili servise bu işlemi yaptırmayarak ne kadar doğru bir karar verdiğimi görmüş oldum. Yetkili servisin bir önceki triger değişiminde yaptığı hataları da fotoğraflarıyla birlikte paylaşacağım.

    Aracımı 1.10.2020 tarihinde sökülmek üzere, ustama teslim ettim, kendisi sağolsun bu gün motor ve şanzımanı tamamen sökmüş şaseden ayırmış. Zincirleri, gergileri, kızakları, külbütör kapağını ve bir çok yeri parçalamış, eksik listesine kadar hazırlamıştı. Motor bir çok arkadaşın sevdiği şekilde sökülüyor hani Range Rover'lardaki gibi beşikle beraber aşağı iniyor bu sayede aracın tamponunu dahi sökmenize gerek kalmıyor buraya hemen bir fotoğraf ekleyeyim daha rahat anlaşılması açısından.

    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi


    Aracın motorunu indirdikten sonra parçalama işlemi sırasında, bir çok hatayla karşılaştık. Aracın şimdiye kadar yağ kaçırmamış olması bir mucize. En basitinden yağ filtre kabının blok kısmına takılan yerinde olması gereken conta yoktu. Hakeza, contası değişen yerlerde tam olarak conta ıssırmamış, hatta ezilmiş ve yırtılmıştı. Bunun yanı sıra yine ben yetkili servise aracımı bıraktığımda tüm zincir ve gergilerin değişmesini söyleyerek bırakmama rağmen sadece krank, sibop arasındaki zincirler değişmiş kızakların çoğu ve yağ pompası ile yağ balansörünün zincirleri değişmemiş. Bunu gördüğümde zaten yetkili servis dahi olsa hiç bir yere aracımı güvenerek bırakamayacağımı anladım. Buyrun, ezilmiş ve yırtılmış contalardan bir örnek;

    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi


    Yalnız burada dikkatimi çeken bir şey var, araç 15 yaşında ve 200.000 km'de olmasına rağmen bir çok parça yıpranmamış sıfır gibi duruyordu. Özellikle egzantrik, silindir kapağı ve segmanlar gibi aşınması, yamulması gereken parçalarda bile hiç bir şey yoktu. Bu durum beni oldukça şaşırttı ama bir o kadar da sevindirdi zira ben araçlarımı sakin kullanmam, yolun müsaitliğine göre 200 kmh ve üzerindeki hızlarda uzun yol yaparım. Tek dikkat ettiğim nokta soğuk motorda gazlamam bunun haricinde araçlarımın canını alıyorum desem yeridir. Buradan çıkardığım sonuç şu bakımı yapılan bir otomobile asla bir şey olmadığı. Hatta hazır bahsetmişken egzantriklerin fotoğrafını ekleyeyim:

    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi
    Bu arada sevgili dostlarım, belirtmem gereken bir şey daha var, bu aracın trigerini değiştirecek kişiler aparat konusunda sıkıntı yaşıyorlar şahsen bende aynı sorundan dolayı çekimser davranmıştım ama 2.0FSI motorlardaki triger değiştirme aparatları bu motora uymakta, tek sorun krank kilitlemeden kaynaklı oluyor, onun için ise tornacıda 2.0FSI için olan aparatın bir tık büyüğünü yaptırmanız yeterli olur.

    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi
    Resimlerde de gördüğünüz gibi şu an aracımız bu halde, parçaların tamamını kayıtlı ve faturalı olması amacıyla yetkili servisten siparişini verdik, parça listesi ise şu şekilde;
    Triger Zincir Seti
    Triger Kızak Seti
    Triger Gergi Seti
    V Kayış
    Devirdaim
    Trigerdeki Tüm Dişliler
    Külbütör Contaları
    Arka Zincir Kapağı Contası
    Krank Keçesi
    Alternatör Saplamaları
    Egzoz Manifold Contaları
    Kartel Contası
    Alt ve Üst Takım Contalar (Sensör dibindeki contalar dahil 23 parça)
    Buji Seti*
    Kırmızı Bobin Seti*
    Yağ Filtresi
    Motor Kulakları
    Balatalar*
    Diskler*
    El Fren Motoru*

    Bu parçalardan * ile belirttiklerim hariç diğer hepsi yetkili servisten alındı, * ile belirtilen parçalar hariç 2.10.2020 tarihi itibari ile 7.74 TL dolar kuru baz alınarak servise 12.500 TL geri kalan * ile belirttiğim parçalar OEM olarak orjinalleri alındığı için 3.500 TL civarında tuttu. Şu ana kadar toplamda 16.000 TL civarında parça için harcandı. Fakat servisin yurtdışından getirteceği 5-6 kalem malzeme olduğu için 10 gün sonrasında bu parçalar elimizde olacak. Bunların haricinde; işçilik, motor yağ, diğer filtreler ve olası diğer masrafları aracı toplarken belirteceğim. Şu an için geriye bir tek nokta kaldı. Bu konuda da fikir alışverişi açısından yardımcı olmanızı rica ediyorum. Aracımın görmüş olduğunuz gibi şanzımanı da prosedür gereği motorla beraber indi, şanzımanla alakalı ciddi bir problemim yok, herhangi bir şekilde viteste kalma, boşa çıkma, vuruntu, vites geçişlerinde sarsıntı, devir sıkıntısı gibi bir sorunum yok lakin geri vitese taktığımda soğuk motorda yarım saniyelik bir gecikme var. Aracın ilk halini bildiğim için bu gecikmenin olduğunu bir tek ben biliyorum, gösterdiğim şanzıman ustaları hiç bir sorun olmadığını söylemişlerdi. Fakat kafamda hala soru işareti var, Hakan ustamda bana bıraktı, ben de tamamen size bırakıyorum burada gelecek yorumlar neticesinde oy birliği ile tork konvertörüne işlem yaptırıp yaptırmayacağıma karar vereceğim.

    Konuyu okuyan herkese çok teşekkür ederim, umarım keyif aldığınız bir konu olmuştur. Bundan sonra kısmet olursa konuyu her işlemde adım adım güncelleyeceğim.


    10.10.2020 tarihinde gelen edit:

    Yeniden Merhaba arkadaşlar;

    Doğuş oto’ya siparişlerimizi acil koduyla verdikten tam 8 gün sonra yurtdışı siparişlerimiz de dahil olmak üzere tüm parçalar elimize ulaştı. Üstelik bu sürenin 2 günü İstanbul-Kayseri arası kargo da geçti. Doğuş otoyu normalde sevmediğimi tanıyanlar bilir fakat gerçekten bu başarısını tebrik ettim. Demek ki acil ihtiyac durumunda gerçekten çok hassas çalışıyorlarmış.

    Parça fotoğrafları şu şekilde;

    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi


    Bu süre zarfında ben de dışardan aldığım parçaları toparladım, hepsini beraber ustama teslim ettim. Nasipse Çarsamba gününe araç toplanmış olacak :)



    19.10.2020 tarihinde gelen mutlu son :)

    Herkese yeniden merhaba arkadaşlar;

    Hafta içi işlerimin yoğun olması nedeniyle konu açamadım kusura bakmayın. Aracım ayın 14'ü salı günü yani parçalar geldikten yaklaşık 3 gün sonra toplandı. Bu süre zarfında eksik olan bir kaç parçamız vardı, onları da aldık. Şimdi sırasıyla anlatıma geçeyim.

    Aracın söktüğümüz tüm parçalarını yıkamaya verdik, bunu yapma sebebimiz silikon çekilecek olan yerlerin yüzeyinin daha temiz olmasını bu sayede silikonun yapışma potansiyelini arttırmak istememizden kaynaklıydı. Mümkünse sizde silikon conta kullanılan parçaları söktürdükten sonra yıkatın, bu sizin açınızdan çok daha faydalı olur, ileriki dönemlerde oluşabilecek yağ kaçaklarını da önlemiş olursunuz. Bizim için tüm parçaların yıkanması 200 TL'ye mâl oldu. Yıkamaya giden parçaların bir kısmının fotoğrafını ekliyorum;

    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi




    Parçalar geldikten sonra zincir setindeki bir gerginin revize edildiğini farkettik. Aşağıdaki fotoğrafta gösterdiğim parça yeni haliyle revize edilmiş olan; eski parçadaki sorun, kızağın kırılması neticesinde ses yapmasıymış ama bizde böyle bir sorun olmamıştı:

    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi



    Bunun dışında tabii ki filtreler, şanzıman ve motor yağı, antifrizi de değiştirdik. Tüm filtreleri yetkili servisten tamamlamak istedim ama bulunduğum ilde ki yetkili serviste sadece yağ filtresi olduğu için diğer filtrelerin gelmesi zaman alacağından dolayı sadece yağ filtresini yetkili servisten aldık. Benzin filtresi hariç diğer filtreleri ise VW grubunun OEM filtre üreticisi olan MANN marka tedarik ederek aracımın son eksiklerini gidermiş oldum. Aşağıdaki fotoğrafta servisten alınan yağ filtresinin üzerinde de MANN logosunu görebilirsiniz. Bu kısma ufak bir not ekleyeyim, bu araçların şanzıman filtresi standart ZF6HP19 modelindeki gibi dikdörtgen değil, üçgen şekle benzer bir filtre çıkıyor MANN Online Katalogdan baktığımızda H2628 KIT olarak gözüken model bu araca ait değil. Şanzıman filtresinin fiyatı ise yetkili serviste 465 TL fakat buradaki saçmalık eğer contasını almak isterseniz (ki mecburen filtre değişimi yaparken almanız gerekmekte), 680 TL'de sadece conta için ödemeniz gerekiyor. Ayrıca benim gibi ücreti ödemeye razı olsanız bile yetkili servisin veya Doğuş Oto'nun elinde bulunmadığı için yurtdışı siparişi vermeniz lazım, bu da yaklaşık 6-7 iş günü kadar sürüyor. Ben bunun yerine Mahle marka filtreyi bulunduğum bölgeden contasıyla beraber ikisini set halinde 280 TL'ye tedarik ettim. Diğer tüm filtreler için ise 585 TL ödeme yaptım.


    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi


    Ayrıca aracın marş motoru ve şarj dinamosu söküldüğü için kendi işyerime götürerek garanti departmanındaki arkadaşlara tamirat ve bakımlarını yaptırdım, bu bakımda aracın kilometresinden kaynaklı olarak şarj dinamosunun içindeki tüm rulmanlar, kasnağı ve rotor bakırı ile konjektörün kömürleri değişti. Marş motorun da ise hiç bir sorun olmadığı gibi kömürleri dahi daha yarısına gelmemişti. Bunun için sadece marş motorunun temizliği yapıldı ve her ihtimale karşı marş dişlisini değiştirdik. Buranın fotoğrafını çekemedim zaten çokta kaile alınacak işlemler değildi. Kendi şirketim olduğu için işçilik ödemedim, değişen rulmanlar, kasnak, rotor bakırı, konjektör kömürü, dişli gibi parçalar yaklaşık 180 TL tuttu.



    Aracın tüm işlemleri tamamlandıktan sonra motor toplandı, tekerlekli tezgah üzerine alınarak şanzımana montajı yapıldı. Bu işlemi yaparken benim çok şanslı olmam(!) nedeniyle motor kaldırma vinci bozulduğu için en ilkel yöntemler ile motorumuzu sehpa üzerine alabildik :) Fotoğrafını eklediğimde siz de halime eminim ki acıyacaksınız.

    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi


    Evet evet yanlış görmediniz lift ile motoru kaldırdık, zira motor çok ağır ve 2-3 kişi kaldırsak dahi dengesinin şaşma ihtimali ve düşürme olasılığımız olduğu için bu şekilde bir yönteme başvurduk. Bunun akabinde neyse ki aksilik olmadan motorumuzu şanzımanla buluşturup araca montajlamaya hazır hale geldik.

    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi


    Buradan sonra işlerim yoğunlaştığı için aracın başında pek duramadım, sağolsun ustam gereken her şeyi en ince ayrıntısına kadar toplayıp eksiksiz bir şekilde aracımı hazırladı. Daha önceki konulardan bilenler ustamın ne kadar zanaatkar birisi olduğunu bilirler yine aynı zanaatını bu aracımda da gösterdi. Bu arada aracın motoru daha önce triger zinciri değişimi için yetkili serviste söküldüğünde bozdukları ve kırdıkları bir kaç yeri de orijinal parçalar kullanarak ilk gün ki haline getirdi. Bu işlemlere toplam işçilik olarak 3.000 TL ödedim.

    Bu arada arkadaşlar, yorumlara yazılanları okuyorum bazıları aracın motorunu sorun olduğu için indirdiğimi düşünüyorlar sanırım ki atmosferik motorun 200.000 KM'de bozulmayacağını söyleyenler var. Ben de durumun farkındayım, benim aracımda yağ kaçağı dışında bir sorun yoktu zincirden ses dâhi gelmiyordu. Fakat triger zinciri kilometreden dolayı artık değişmeliydi çünkü ben bu aracı genelde 200 KM/H üzerinde kullanıyorum yani ses gelmesini beklemek bu şekilde bir kullanım tarzıyla ahmaklık olur kanaatindeyim. Bu yüzden zincir değişimi yapıldı ve bu yapılırken de yağ terlemesi olan yerlerin conta ve oringleri değiştirildi.

    Ayrıca şanzıman için yağ değişimini geciktirdiğimizi söyleyenler de oldu, burada yazılan her yorum benim için değerlidir ve dikkate alırım. Fakat sanırım aracı sürekli uzun yol sayılabilecek alanda kullandığımız için olacak, şanzımanda en ufak bir problem çıkmadı. Tabii bu süre zarfında içime kurt düştüğü için tork konvertörünü tamire gönderdim bunda bir şey yok diyerek geri gönderdiler, yine de her ihtimale karşı Ankara'da sıfır şanzıman buldum ve neredeyse satın alıyordum, oradaki arkadaşlarımda önce bir kendi şanzımanına bak eğer bir sorun olursa gelir alırsın dedikleri için rezerve ettirmiştim fakat şansım yaver gitmiş olacak ki şanzımanımızda ve tork konvertörümüzde bir sorun çıkmadı. Eğer olur da ileriki zamanlarda vuruntu, geriye veya ileriye geçerken doldurmama gibi bir şey hissedersem sıfır şanzıman alıp takacağım.

    Triger zinciri değişimi sonrası farkettiğim bir kaç durum var bunlardan biri ise motor daha sessiz, daha stabil çalışıyor. Sanırım değiştiğimiz bobin ve bujilerden kaynaklı olacak marş alma süresi de ciddi manada kısaldı diyebilirim. Zaten sessiz ve titreşimsiz olan aracım şu an çok daha sessiz ve stabil çalışıyor. Bunun da bir videosunu ekleyeyim;








    Aracın yağ, antifriz, şanzıman yağ, fren ve direksiyon hidrolik yağları gibi tüm yağlarını da değiştirdik. Yarın yetkili servisten aldığımız parçaların faturası ile beraber tüm masrafı paylaşacağım.



    19.10.2020

    Herkese yeniden merhaba;

    Konunun sonuna gelmiş bulunmaktayız, bu mesajda yapılan tüm işlemlerin ve parçaların maliyetlerini yazacağım. Bu sayede bu aracı almak isteyen kişi bu maliyetleri göze alırsa daha yararlı olur kanaatindeyim. Yalnız burada yeniden belirtmek istediğim bir nokta var, değişen parçaların neredeyse tamamı bakım amaçlı değiştirildi, yani nasıl ki 10.000/15.000 km aralığında yağ ve filtre bakımları yapılıyorsa aynı o şekilde düşünülmesi gerekir.

    Ayrıca bu konu Dolar Kuru 7.74 TL iken açılmış olup maliyetlendirmeyi yaparken bunu göz önünde bulundurmanız faydanıza olacaktır. Şimdi geçelim maliyetlere;

    Yetkili servis için ödeyeceğimiz tutar 12.500 TL civarındaydı fakat iskonto yaptıkları için 9.144 TL ödeme yaptık. Bu faturada içeriğinde tüm zincirler, kızaklar, gergiler, oringler ve contalar mevcut. Faturayı fotoğraf halinde ekliyorum

    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi


    Ön Diskler, 4 balata, 6 adet kırmızı bobin, 6 adet buji, 1 adet sağ arka el fren motorunu dışardan OEM olarak temin ettik. İlk başta 3.500 TL gibi bir tutar tutsa da gelen parçaların yanlış olması sebebiyle değiştirdiğimiz parçalar olduğu için fiyat bir hayli arttı. Burası için de toplamda 4.840 TL ödeme yaptım.


    Sökülen parçaların yıkama bedeli olarak 200 TL
    Yağ, Hava, Polen, Benzin ve Şanzıman filtresi toplamda 865 TL
    6.5 Litre Shell Helix 5-30 ECT Motor Yağ 312 TL
    10 Litre ZF6HP19 LifeGuard şanzıman yağı 2.200 TL
    12 Litre Motul G13 InuGel Antifriz 720 TL
    Alternatör ve Marş Motorunun bakımı 180 TL
    İşçilik 3.000 TL

    Olarak toplam maliyetimiz buraya kadar 21.461 TL (2.775 USD) çıktı.


    12.12.2021 tarihinde yazılan ek bilgilendirme

    Yeniden Merhaba arkadaşlar;

    Şanzıman yağı değişimi sonrası okuduğunuz yazılar üzerine içime bir kurt düşmüştü, ya şanzıman bozulursa modunda bakıyordum arabaya. Yağ değişiminden yaklaşık olarak 20.000 KM sonra beklenilen oldu ve şanzıman sadece soğuk havalarda sabah ilk 1-2 KM rampa aşağı inerken gazdan ayağımızı çekince 90 KM/H civarında devir saatinde dalgalanma yapmaya başladı. Ayrıca yine ilk 1-2 KM vites geçişlerinde normal birinin hissetmesi imkansız olan çok ufak vuruntu vardı.

    Sorunun çözümü için ilk önce yetkili servise gittim, aracım 1 hafta yetkili serviste kaldı ve ısrarlarım üzerine bir çok usta tarafından 5 kez kontrol edildi. Şanzımanda sıkıntı olmadığını ifade ediyordu hepsi. Baktım Kayseri'de olacak gibi değil, Ankara'daki yetkili servislerden birine götürdüm aracı. Yine orası da 1 gece serviste beklettikten sonra soğukta arabayı deneyerek şanzımanda problem olmadığını aracın gayet güzel çalıştığını ifade ettiler. Hal böyle olunca kuruntu yaptığımı düşünüp aracı alıp yeniden günlük olarak kullanmaya başladım ama gün geçtikçe ve havalar soğudukça vuruntu aynı şekilde çok hafif devam etmesine rağmen rampa aşağı inerken devir saatindeki dalgalanmalar daha da artmaya başladı. Araç artık rampa inişlerinde soğuk motorda 100-150 devir kadar yukarı aşağı hareket ediyordu. Videosu da bu şekilde buyrun;










    Yine yetkili servisin yolunu tuttum, bu sefer sorun olduğunu kabul ettiler ve adaptasyon yaptılar. Rampa aşağı inerken devir dalgalanması sorunu çözüldü lakin vuruntu hala devam ediyordu.

    Kafamı çok kurcalayan bu sorun karşısında bir kaç özel servisle ve şanzıman ustasıyla görüştüm. Nihayet Kayseri'de gerçekten sorundan anlayan bir usta buldum, hatta benim farkedemediğim bir kaç sorunu daha gösterdiğinde kendisine güvenip aracı teslim ettim. Bu vuruntuların kaynağının Valflerden olduğunu söyledi fakat ben şanzıman tamirine yanaşan biri olmadığım için şanzımanın komple tork konvertörü ve beyinle beraber yenilenmesini istedim.

    Daha önce sıfır şanzıman bulduğum bir yer vardı, fakat şanzıman satılmıştı. Sağolsun ustam bu konuda da yardımcı oldu ve sıfır sandık içi 2009 üretimi şanzıman bulduk. Buyrun efendim fotoğrafları;

    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi

    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi

    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi


    Biz sadece beyin, tork konvertörü ve şanzıman olarak satın almıştık lakin diferansiyelde şanzıman üzerinde geldi ki bu durum beni çok mutlu etmişti, zira bunun anlamı sandık bizden önce hiç açılmamış demektir. Şanzıman için toplamda 17.000 TL ödeme yaptık. Eski şanzımanımızı da revizyonlanıp o şekilde satılması için aldığımız yere verdik.

    Şanzıman geldikten hemen sonra içine yağ doldur-boşalt yaparak herhangi bir kullanım belirtisi olup olmadığını kontrol ettik ve şanzımanın gerçekten sıfır olduğuna yeniden şahit olduk. Ardından araçtaki şanzımanın sökümüne başlandı, bu aşamalarda aracın başında durmadım zaten durmama da gerek yokmuş gerçekten böylesine kaliteli bir şanzıman servisinin Kayseri gibi bir yerde olması beni çok fazla şaşırttı. Aracın şanzımanı söküldüğünde tork konvertörünün civatalarında yamukluk ve uzama olduğunu gördük ve yetkili servisten tüm civataları 1.710 TL+KDV şeklinde sipariş ettik.

    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi



    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi



    İşlem yaklaşık 2 gün kadar sürdü, tüm bunlardan sonra nihayet sorunsuz sıkıntısız bir şekilde şanzımanımıza kavuştuk. Aracımın performansında değişen çok bir şey olmasa da top speed olarak eskiden 270 KM/H gibi bir süratte kalan araç artık 280+ hızlara ulaşabilir hale geldi.

    Bu işlerin toplam maliyeti ise yağ + şanzıman + tork konvertörü + valfler + beyin + diferansiyel + yeni tork konvertörü civataları ve işçilikle beraber 24.000 TL (2.730 USD) oldu.

    Araç için harcanan toplam maliyet 5.500 USD oldu. Bunun dışında görsel maliyetler olan direksiyon sıfırlaması ve önümüzdeki hafta yapılacak olan komple boya işlemi dahil değil. Bunları da araç çıktıktan sonra ekleyeceğim.

    Herkese yeniden merhaba;

    Farkındayım aralık uzun oldu ama maalesef ancak şimdi vakit bulabildim, konuyu bekleyen herkesten özür dilerim.

    Bilindiği üzere aracımı aşağıdaki fotoğraflarda göreceğiniz üzere çeşitli yerlerindeki boya atmaları ve daha önce boyanmış olan sağ iki kapının harita gibi olması nedeniyle boyaya vermiştim, aracın rengi nispeten özel bir renk olduğu için boyada ton farkı olmaması adına tavan dahil komple boyattım. Boyanırken tamponlar, kapılar, farlar, depo kapağı komple sökülerek boyandı bunun avantajını aşağıda açıklayacağım. Problemli parçalar şu şekildeydi:



    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi


    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi


    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi





    Kapıların sökülerek boyanmasının avantajı şu; araç üzerinde dikey durduğu zaman ustanın macun ve astara zımpara yapmak için eğilmesi gerekiyor, bir süre sonra eğilerek çalışmaktan yorulan usta işin daha hızlı bitmesi için işi sallamaya başlıyor fakat kapı söküldüğünde bu durum söz konusu olmuyor, bir tabla üzerine yatırılan kapılar daha rahat ve güzel şekilde macunlanıp zımparalanıyor. Ayrıca belki psikolojiktir ama boya ve verniğin de bu şekilde daha iyi işlediğini düşünüyorum.



    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi


    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi


    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi



    Araç yaklaşık 1 ay kadar boya işlemine tâbii tutuldu, bu süreç içerisinde macunun kurumasına özen gösterildi. Neden fırında daha kısa sürede kurutulmadığını soran arkadaşlar illa ki olur diye belirteyim, artık yeni nesil fırınlarda çevreye zarar vermemesi adına eski usul bacalar kullanmıyor bunun yerine altından su geçen fırınlar kullanılıyor.

    Fırındaki ısı sebebiyle alttan geçen su buharlaştığı için fırının içi daima nemli kalıyor ve macunun tamamen kuruması imkansız oluyor. Boya işlemi bittiğinde durumun farkına varmıyorsunuz fakat araç bir süre güneş ışığında kaldıktan sonra macun tamamen kuruyup içindeki nemi atınca adeta çekiyor, adeta bir harita gibi boyada dengesizlikler oluşuyor. Biz de tam olarak bunun önüne geçmek için kuru ve temiz bir alanda direk güneş ışığı etkisiyle macun ve astarın kurumasını beklediğimiz için süreç uzadı.


    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi


    Boya olarak iki seçenek var, biri su bazlı boya diğeri ise solvent bazlı boya. Su bazlı boyalar Glasürit, Standox gibi kaliteli markalar tarafından kullanılırken, Solvent bazlı boyalar daha düşük bütçeye hitap eden boya markaları tarafından kullanılmakta. Peki arasındaki fark nedir? Temel mantıkta su bazlı boyalar daha çabuk kuruyor ve kokusuz olmasıyla dikkat çekerken, solvent bazlı boyalarda kuruma süresi daha uzun sürüyor ve tiner kokusu gibi kokması. Fakat iş bununla bitmiyor aslında su bazlı boyalar ömür olarak daha uzun ömürlü. Solvent bazlı boyalarda 4-5 yıl gibi kısa zaman içerisinde boyada atmalar ve soyulmalar gözlenirken su bazlı boyalarda bu süre 10 yıl ve daha uzun süre gidiyor. Su bazlı boyanın tek handikapı ise pahalı olması.

    Bende bu sebepten ötürü su bazlı boya kullandım, yıllardır Glasürit markasını duyduğum için aracım için Glasürit marka boya seçtim. Glasürit boyanın özelliği istediğiniz her rengi elde edebilmeniz ve boyanın araca yapışması. Araştırdığım kadarıyla BMW fabrikasyon olarak Glasürit kullanıyor, Audi ve Porsche'de bazı modellerinde bu markayı tercih etmiş dolayısıyla hatalı bir seçim yapmamış olduğumu düşünüyorum.

    Boya işlemi yapılırken sürekli parfüm kullanan biri olduğum için fırın içerisine girip fotoğraf çekme imkanım olmadı maalesef. Zira parfüm boya üzerinde göz açar küçük küçük delikler oluşturur. Olur da arabanızı boyatırsanız bu konuya önemle hassasiyet göstermenizi tavsiye ederim.

    Araç boyanırken daha önce çatlayan farımız o dönem orijinali bulunmaması sebebiyle yan sanayisiyle değiştirildiği için orijinal far almaya karar verdim, far yetkili servisin elinde olmaması ve yurtdışı siparişini beklemenin uzun sürmesinden dolayı Hella markada karar kıldım ve renk sorunu yaşamamak için 2 adet far aldım. Bunun haricinde stop lambaları da zamanla yıkamanın etkisiyle çizildiği için 2 adet ULO marka OEM ekipman stop lambası da aldım. Bu parçalar bana 13.000 TL'ye mâl oldu ama sanayiden başka biri alsa sanırım 17-18.000 tl civarı tutar. Ben direk bu markaların distribütörü ve yetkili satıcısı olduğum için haliyle fiyatlar uygundu. (Bu parçalar için de harcanan 850$)

    Aracı sökerken bir kısım plastikler zamanın vermiş olduğu eskime sebebiyle tırnakları kırıldı, tampon braketleri ve far braketleri gibi bir çok parçayı da yetkili servisten sipariş vermem gerekti bu parçalara yaklaşık 7.500 TL verdim (500$)

    Kapının alt bantları maalesef A6 C6'larda kronik olarak bozuluyor, plastik parça zamanla esniyor yerine oturmaz hale geliyor plastik kaynağı yapan bir yerde işlem yapılıp yerine takılabilir ama ben bu yolu tercih etmedim. Yurtdışı siparişle uğraşmaktan o kadar kaçmama rağmen maalesef bu bantlar Doğuş Oto'nun elinde olmadığı için yurtdışı siparişi verip 12-13 gün bekledik ürünler bu süre içerisinde elimize ulaştı. Komple 4 kapı bandı servisten alındı 12.000 TL tuttu. (800$)

    Araç tamamen boyandıktan sonra sıra vernik seçimine geldi, ben yine tercihimi Glasürit markadan yana kullandım. Yalnız Glasürit vernik olarak bir hayli seçenek sunuyor. Klasik araçlar için aracı çok parlak gösteren vernikleri bile var. Premium otomobillerde genelde çizilmelere karşı orta dirençte olan HS923-255 modeli tercih ediliyor zira fabrikasyon olarak da en çok tercih edilen vernik bu modeldir. Dilerseniz aracınızın hiç çizilmemesi adına HS925-2002 vernik tercih edilebilir lakin bu verniğin parlaklığı HS923-255 modeline göre biraz düşük kalıyormuş ayrıca uygulayan arkadaşlardan öğrendiğim bilgilere göre olur da çizik oluşursa pasta ile alınması imkansıza yakın dediler. Dolayısıyla biz de HS923-255 modelini uyguladık.


    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi


    Vernik işlemleri de tamamlandıktan sonra sıra aracı geri toplamaya geldi, geri toplarken kapı içleri de boyadan önce söküldüğü için hoparlörlerinden bir kaçının patlak olduğunu gördüm. Yerine yenisini almak istedim ama üretimde olmadığını söyledi yetkili servis, yan sanayi de takmak istemediğim ve Kayseri'de bu işi hakkıyla yapan bir yer olmadığı için orijinal hoparlörleri tamir yoluna gittik bu tamir 4 hoparlör 4 twiter için 3200 TL tuttu. (215$) Lakin memnun kalmadığımı söyleyebilirim. Aklınızda bulunsun hoparlör tamiri mantıklı bir iş değil aman aman bir fark oluşmadı hatta hala sağ ön hoparlörümden bazen yüksek seste tıngırtı sesi geliyor.

    Tüm bu işlemlerden sonra araç toplanmaya hazır hale geldi;


    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi


    Aracı toplayan kişi bu bölgedeki en iyi usta, ben parça konusunda hassas biriyim mümkün mertebe orijinal parçalar hatta civatalar ile araç toplarım fakat iş benimle bitmiyor bir de usta faktörü var. Sağolsun ustam da toplarken aşırı özen gösterdiği için sanki fabrikadan yeni çıkmış gibi oldu araç. Özellikle tamponu toplarken tüm aralıkların eşit olması için çok büyük bir uğraş verdi kendisi.

    Araç toplandıktan sonra ekranda far arızası çıktı, Audi grubu araçlarda far değişimi sonrası olan bir arıza bu. Far kodlama adı altında 500-1.000 TL gibi uçuk kaçık fiyat isteyenler var aman diyim uzak durun vag-com ile 10 dakika bile sürmeyen bir işlem bu aslında.

    Tüm bu işlemlerden sonra araç gözüme çok hoş gözüktüğü ve o dönem vaktimin de bol olması sebebiyle kendim aracı elime alıp parlatmaya başladım. Normalde iş yerinde ticari araçlar için kullandığımız tüm boya koruma ve seramik gibi katmanları söküp atan bol kostikli olduğunu düşündüğüm Atas DLS150 ile aracı önce güzelce yıkadım. Boya yeni olduğu için kil uygulaması yapmadan direk pasta uygulamasına başladım. Pasta olarak araçta çizik olmadığı için ağır bir pasta uygulamadım, yapılan uygulamaların hepsini kendime ait Rupes LHR21 Mark III orbital cihazım ile yaptım.

    İlk kat pastası Koch Chemie F06.01 uygulaması yaptım bu pastanın özelliği hafif aşındırıcı olması nedeniyle boya katmanına minimum düzeyde tahribat vererek kılcal çizikleri alması ama benim amacım kılcal çizikten ziyade boya yapan servisin uygulamış olduğu düşük kalitedeki boya korumayı sökmekti. F06.01 için ben genelde yine aynı markanın ürünü olan sarı renkli Fine Cut pedi kullanıyorum.

    Pasta işleminden sonra aracı yeniden yıkama alanına alıp İzopropil Alkol ile komple temizledikten sonra bol köpüklü bir yıkama yaptık. İyice kuruduğundan emin olduktan sonra hare giderici işlemini uygulamaya geçtik.

    Sonraki katmanda hare giderici olarak yine Koch Chemie markasının M03.02 marka ürününü kullandım. Bu ürün için ise tavsiye edeceğim ped Koch Chemie'nin yeşil renkli Polish&Sealing pedi. Ürün uygulandıktan sonra üzerine wax atacağım için yeniden izopropil alkol ve köpüklü su ile yıkadık.

    Pasta ve hare giderme işleminin tamamlanmasının ardından sıra parlatmaya gelmişti. Zamanında bu işlere çok meraklı olduğum için, ucuzundan pahalısına bir çok seramik ve wax almıştım. Bu olaylar olurken kafamda hep en son seramik atmak vardı ama nedense iş bitiminde seramik koruma yerine wax atmak daha mantıklı geldi ve Auto Finesse Desire'ı araç üzerine uyguladım. Bu wax uygulaması çok olay ama silmesi hayli zor bir ürünmüş. Yaz sıcağında akşam 10-15 dakika arası wax kuruduktan sonra silmeye çalışınca bayağı bir zorlandığımı farkedip dinlenmek için mola verirken buraya kadar fotoğraf çekmenin hiç aklıma gelmemiş olduğunu farkettim ama o an bir aydınlanma yaşayıp fotoğraf çekmiştim.


    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi

    Auto Finesse Desire wax boncuklanma anlamında da gayet güzel bir wax fakat ben wax üzerine her ne kadar toz tutsa da dayanamayıp bir kat Sonax BSD uygulaması yaptım. Yağmurda çekilmiş görüntüsü şu şekilde:


    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi


    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi


    Aracın cilala parlat işleri bittikten sonra biraz orijinal ekipmanla modifikasyon yapmak istediğim için eski 16" jantları söküp yerine sıfır arabadan sökülmüş 17" orijinal Audi jantı taktırdım, bu jantlara 225/50 R17 ebatında 99Y endeks etikete sahip Michelin Primacy 4+ lastik taktırdım. Jant lastik için 22.000 TL (1.300$) civarında ödeme yaptım Takılan lastiklerden hiç memnun değilim, araba çok sertleşti fren mesafesi güzel olsa da viraj kabiliyeti olarak pek yeterli değil gibi geldi bana. Tabii bu daha yeni takılmış bir lastik, üzerinden bir kış geçtikten sonra büyük ihtimal yol tutuşu da zayıflayacaktır.

    Bu kadar yazıdan sonra biraz sizi görsellerle baş başa bırakayım:


    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi


    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi


    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi


    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi


    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi


    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi


    Bu arada dip not olarak belirteyim, panjurun sol ön tarafında ufak bir açıklık kaldı, bunun sebebi gelen braketin makyajlı kasaya uygun olmasından kaynaklıymış daha sonra aracıma uyan braket geldi sorunu çözdük.

    Maliyet konusuna gelirsek:

    Boya ve kaporta işlemleri için servise 37.500 TL (2.500 USD)
    Far ve Stop 13.000 TL (850 USD)
    Kırılan Plastik Parçalar 7.500 TL (500 USD)
    Dört Kapı için alt bantlar 12.000 TL (800 USD)
    Hoparlör Tamiri 3.200 TL (215 USD)
    Jant ve Lastik 22.000 TL (1.300 USD)

    Toplamda harcamamız 95.200 TL tuttu. (Boya kaporta ve parçaların çoğu alındığı gün ki dolar kuru üzerinden hesaplandığında 6.165 USD yapıyor.) Bundan önceki motor, şanzıman, yürüyen aksamla ve kaporta boya ile beraber toplamda 11.670 USD harcamış oldum.

    Umarım keyif almışsınızdır. Yorumlara göre aracın iç mekanında yaptığım restorasyon ve yenileme çalışmalarını da paylaşabilirim. Okuduğunuz için Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 23 Nisan 2023; 1:23:21 >







  • Hocam siz Avrupa rüyalarına çok daldınız sanırım. Yaptığım hangi işlem Avrupa’da 800.000 km’de yapılıyor? Zincir seti değişimi mi? Şanzıman yağı değişimi mi? Motor kulakları da mı 800.000 km gidiyor Avrupa’da? Bobin ve bujileri arabanın ömrü boyunca mı kullanıyorlar? Hadi burayı geçtim size kim motorun ömrü bitti dedi? Biz burada arabaya her 200.000 km’de bir yapılması gereken bakımları anlatıyorduk.


    Saçma sapan komik yorumlar yapmayın lütfen.

    Herkese yeniden merhaba arkadaşlar;


    Hafta içi işlerimin yoğun olması nedeniyle konu açamadım kusura bakmayın. Aracım ayın 14'ü salı günü yani parçalar geldikten yaklaşık 3 gün sonra toplandı. Bu süre zarfında eksik olan bir kaç parçamız vardı, onları da aldık. Şimdi sırasıyla anlatıma geçeyim.


    Aracın söktüğümüz tüm parçalarını yıkamaya verdik, bunu yapma sebebimiz silikon çekilecek olan yerlerin yüzeyinin daha temiz olmasını bu sayede silikonun yapışma potansiyelini arttırmak istememizden kaynaklıydı. Mümkünse sizde silikon conta kullanılan parçaları söktürdükten sonra yıkatın, bu sizin açınızdan çok daha faydalı olur, ileriki dönemlerde oluşabilecek yağ kaçaklarını da önlemiş olursunuz. Bizim için tüm parçaların yıkanması 200 TL'ye mâl oldu. Yıkamaya giden parçaların bir kısmının fotoğrafını ekliyorum;





    Parçalar geldikten sonra zincir setindeki bir gerginin revize edildiğini farkettik. Aşağıdaki fotoğrafta gösterdiğim parça yeni haliyle revize edilmiş olan; eski parçadaki sorun, kızağın kırılması neticesinde ses yapmasıymış ama bizde böyle bir sorun olmamıştı:




    Bunun dışında tabii ki filtreler, şanzıman ve motor yağı, antifrizi de değiştirdik. Tüm filtreleri yetkili servisten tamamlamak istedim ama bulunduğum ilde ki yetkili serviste sadece yağ filtresi olduğu için diğer filtrelerin gelmesi zaman alacağından dolayı sadece yağ filtresini yetkili servisten aldık. Benzin filtresi hariç diğer filtreleri ise VW grubunun OEM filtre üreticisi olan MANN marka tedarik ederek aracımın son eksiklerini gidermiş oldum. Aşağıdaki fotoğrafta servisten alınan yağ filtresinin üzerinde de MANN logosunu görebilirsiniz. Bu kısma ufak bir not ekleyeyim, bu araçların şanzıman filtresi standart ZF6HP19 modelindeki gibi dikdörtgen değil, üçgen şekle benzer bir filtre çıkıyor MANN Online Katalogdan baktığımızda H2628 KIT olarak gözüken model bu araca ait değil. Şanzıman filtresinin fiyatı ise yetkili serviste 465 TL fakat buradaki saçmalık eğer contasını almak isterseniz (ki mecburen filtre değişimi yaparken almanız gerekmekte), 680 TL'de sadece conta için ödemeniz gerekiyor. Ayrıca benim gibi ücreti ödemeye razı olsanız bile yetkili servisin veya Doğuş Oto'nun elinde bulunmadığı için yurtdışı siparişi vermeniz lazım, bu da yaklaşık 6-7 iş günü kadar sürüyor. Ben bunun yerine Mahle marka filtreyi bulunduğum bölgeden contasıyla beraber ikisini set halinde 280 TL'ye tedarik ettim. Diğer tüm filtreler için ise 585 TL ödeme yaptım.




    Ayrıca aracın marş motoru ve şarj dinamosu söküldüğü için kendi işyerime götürerek garanti departmanındaki arkadaşlara tamirat ve bakımlarını yaptırdım, bu bakımda aracın kilometresinden kaynaklı olarak şarj dinamosunun içindeki tüm rulmanlar, kasnağı ve rotor bakırı ile konjektörün kömürleri değişti. Marş motorun da ise hiç bir sorun olmadığı gibi kömürleri dahi daha yarısına gelmemişti. Bunun için sadece marş motorunun temizliği yapıldı ve her ihtimale karşı marş dişlisini değiştirdik. Buranın fotoğrafını çekemedim zaten çokta kaile alınacak işlemler değildi. Kendi şirketim olduğu için işçilik ödemedim, değişen rulmanlar, kasnak, rotor bakırı, konjektör kömürü, dişli gibi parçalar yaklaşık 180 TL tuttu.




    Aracın tüm işlemleri tamamlandıktan sonra motor toplandı, tekerlekli tezgah üzerine alınarak şanzımana montajı yapıldı. Bu işlemi yaparken benim çok şanslı olmam(!) nedeniyle motor kaldırma vinci bozulduğu için en ilkel yöntemler ile motorumuzu sehpa üzerine alabildik :) Fotoğrafını eklediğimde siz de halime eminim ki acıyacaksınız.



    Evet evet yanlış görmediniz lift ile motoru kaldırdık, zira motor çok ağır ve 2-3 kişi kaldırsak dahi dengesinin şaşma ihtimali ve düşürme olasılığımız olduğu için bu şekilde bir yönteme başvurduk. Bunun akabinde neyse ki aksilik olmadan motorumuzu şanzımanla buluşturup araca montajlamaya hazır hale geldik.



    Buradan sonra işlerim yoğunlaştığı için aracın başında pek duramadım, sağolsun ustam gereken her şeyi en ince ayrıntısına kadar toplayıp eksiksiz bir şekilde aracımı hazırladı. Daha önceki konulardan bilenler ustamın ne kadar zanaatkar birisi olduğunu bilirler yine aynı zanaatını bu aracımda da gösterdi. Bu arada aracın motoru daha önce triger zinciri değişimi için yetkili serviste söküldüğünde bozdukları ve kırdıkları bir kaç yeri de orijinal parçalar kullanarak ilk gün ki haline getirdi. Bu işlemlere toplam işçilik olarak 3.000 TL ödedim.


    Bu arada arkadaşlar, yorumlara yazılanları okuyorum bazıları aracın motorunu sorun olduğu için indirdiğimi düşünüyorlar sanırım ki atmosferik motorun 200.000 KM'de bozulmayacağını söyleyenler var. Ben de durumun farkındayım, benim aracımda yağ kaçağı dışında bir sorun yoktu zincirden ses dâhi gelmiyordu. Fakat triger zinciri kilometreden dolayı artık değişmeliydi çünkü ben bu aracı genelde 200 KM/H üzerinde kullanıyorum yani ses gelmesini beklemek bu şekilde bir kullanım tarzıyla ahmaklık olur kanaatindeyim. Bu yüzden zincir değişimi yapıldı ve bu yapılırken de yağ terlemesi olan yerlerin conta ve oringleri değiştirildi.


    Ayrıca şanzıman için yağ değişimini geciktirdiğimizi söyleyenler de oldu, burada yazılan her yorum benim için değerlidir ve dikkate alırım. Fakat sanırım aracı sürekli uzun yol sayılabilecek alanda kullandığımız için olacak, şanzımanda en ufak bir problem çıkmadı. Tabii bu süre zarfında içime kurt düştüğü için tork konvertörünü tamire gönderdim bunda bir şey yok diyerek geri gönderdiler, yine de her ihtimale karşı Ankara'da sıfır şanzıman buldum ve neredeyse satın alıyordum, oradaki arkadaşlarımda önce bir kendi şanzımanına bak eğer bir sorun olursa gelir alırsın dedikleri için rezerve ettirmiştim fakat şansım yaver gitmiş olacak ki şanzımanımızda ve tork konvertörümüzde bir sorun çıkmadı. Eğer olur da ileriki zamanlarda vuruntu, geriye veya ileriye geçerken doldurmama gibi bir şey hissedersem sıfır şanzıman alıp takacağım.


    Triger zinciri değişimi sonrası farkettiğim bir kaç durum var bunlardan biri ise motor daha sessiz, daha stabil çalışıyor. Sanırım değiştiğimiz bobin ve bujilerden kaynaklı olacak marş alma süresi de ciddi manada kısaldı diyebilirim. Zaten sessiz ve titreşimsiz olan aracım şu an çok daha sessiz ve stabil çalışıyor. Bunun da bir videosunu ekleyeyim;



    Arkadaşlar buraya kadar okuduğunuz ve değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. En kısa zamanda yeniden bu aracın detaylı incelemesini ve bilgilerini paylaşacağım.

  • 200bin km motoru açmak için çok erken değil mi? Açılmışken vicdansız yetkili servislerin yediği haltlar da ortaya çıkmış ama masrafı vs. tuzlu görünüyor.


    TR'de böyle işlere kalkışabilecek hassas insan sayısı sanırım bir elin parmağını geçmez.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    200bin km motoru açmak için çok erken değil mi? Açılmışken vicdansız yetkili servislerin yediği haltlar da ortaya çıkmış ama masrafı vs. tuzlu görünüyor.


    TR'de böyle işlere kalkışabilecek hassas insan sayısı sanırım bir elin parmağını geçmez.

    Merhaba;

    Konuya olan ilginiz için teşekkür ederim, dediğiniz gibi normalde 200.000 km’de kimse motoru açmıyor ama benim aracım atmosferik olduğu için yüksek devir çevirebiliyor, durum böyle olunca er ya da geç bunu yaptırmak zorundaydım. Yolda kalmak yerine önceden tedbir almak daha doğru diye düşünüyorum.


    Eskilerden çok iyi bir ustamız en iyi tamirat bakımdır derdi, bu söz benim için hic bir zaman geçerliliğini yitirmedi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 2 Ekim 2020; 22:51:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Podgoritsa kullanıcısına yanıt
    6750 devir çevirebiliyordan kastınız nedir? Artık eskisi kadar yüksek devire çıkamıyor mu? V6 motorlar için normal bir revlimit değil midir hocam?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bilgilendirici yazılarınızı tekrar görmek çok güzel. Devamını merakla bekliyorum. Sağlıcakla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Profes124

    6750 devir çevirebiliyordan kastınız nedir? Artık eskisi kadar yüksek devire çıkamıyor mu? V6 motorlar için normal bir revlimit değil midir hocam?

    Merhaba;

    Aracın ilk hali de 6.750 devir çeviriyordu araçtan yana bir problem yok mesajı biraz yanlış anlatmışım bunun için kusuruma bakmayın düzenleyeceğim. Lakin 2005 yılındaki teknoloji ile 6.750 devir çevirmek biraz riskli özellikle audi gibi yağ yakmaya ve zincir kırmaya eğilimi yüksek olan marka için risk biraz daha yüksek haliyle.


    V6 motorda bu kadar yüksek çevrilen devir neticesinde illa ki triger zinciri gibi aksamlarda sorunlar oluşacaktır. Bu şimdi olmazsa yarın bir gün uzun yolda başıma gelir araç yolda kalır diye erkenden önlem almak istedim. Bunun daha sıhhatli olacağını düşünüyorum. Aynı şekilde yine bir sorun yokken 125.000 KM’de de zincir değişimini yetkili servise yaptırmıştım, dişlilerin zaman icinde daha sivri hale gelmesinden dolayı zincir değişim periyodu kısalıyor. İlk zincir 125 binde değişirken ikincisinin 200 binde değişmesi daha mantıklı olur kanaatindeydim. Hakeza bu değişimde de dişlileri de değişiyorum bu sayede sonraki zincir değişimi 325.000 KM’de olacak. Velhasıl benim yaptığım şey sadece bir önlem ve bakım




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 2 Ekim 2020; 22:51:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Podgoritsa kullanıcısına yanıt
    Açıklayıcı anlatım için sağolun hocam. Demek istediğinizi daha iyi anladım. İlk baş aracın önceden daha yüksek devirlere çıkabildiğini lakin zamanla redline kısmına gelmeden boğulduğunu sandım. Siz aracı hepimizden iyi tanıyorsunuz. Bir şeylerin bozulmasını beklemektense önlem alarak yenisi ile değişimini ya da bakımının yapılmasının daha iyi olacağı kanaatindeyim ben de. Kolay gelsin şimdiden. Uzun bir iş olacak gibi duruyor. Takipteyim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Işlem yapmaya gerek Yok şanzıman yağını prosedürüne tam uygun olarak değiştirin, beyinden de gerekli prosedürü takip edin yeterlidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg li mi ? Suan guncel benzin kuruyla 1.5 tl km basina yakit yakar keza renault symbol 1.2 16v benzinde sehirici tam tamina 60 kurusa yakin benzin iciyor, bilgisayarda 7.4 lt benzin tuketimi gosteriyor. Lpg lovato italyan obd2 sistemiyle 30 kurus yakmakta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Saygilar sunuyorum takdir ediyorum..araclarinizla olabilecek en profesyonel sekilde ilgileniyorsunuz. Ve de en onemlisi bunu gercekten cok dikkatli ve ozenli bir sekilde paylasarak kullanicilar icin cok degerli bir rehper haline getiriyorsunuz.
    🙋👏

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yine okuması güzel zevkli bir konu olmuş. Eğer aracı gerçekten seviyorsanız ve binme niyetindeyseniz şanzımana da el atabilirsiniz. Sinek küçük ama mide bulandırır derler. Kafanız rahat olmuş olur. Eskilerden belki tanıyan olur ATTRACTION nickli Serhat Bey vardı. Forumdaki bazı kendini bilmezler çekemedi, adamı kaçırdılar. Sizin konularda da biraz o tadı alıyorum. Umarım sizin de saçma sapan ithamlarla canınızı sıkan olmaz. Kolaylıklar dilerim. Takipteyiz

  • Teşekkürler

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üstad çok güzel olmuş, mükemmel bir konu yine.

    Çok teşekkür ederim kendi adıma.


    Bir audi kullanıcsı olarak bende takipteyim.


    Sormak istediğim iki konu var size.

    1. bu aracın şanzuman'ı nedir acaba. Multitronic midir? Eğer öyleyse ne düşünüyorsunuz onun hakkında. 2012 a6 var bizdede.
    2. bizim araçta hararet yükselmiyordu, uzun yolda falan 2 diş. hatta 1 dişe düştüğü bile oluyordu(klima sıcaklığında problem yoktu, hep sıcak üfleyebiliyordu.). obd ile takip ettiğimde 60 derecelere düşüyordu. Sizin q7 konunuzdan(termostatı değiştirmiştiniz) sonra kafama koyup götürdüm aracı servise(araç 150 bin km'ye geldi. 150 bin bakımınına serviste yaptık). Artık yetkiliyi bırakmaya niyetlendim. (daha önce y.serviste sorduğumda, bunlar böyle demişlerdi. Sonra(2 yıl sonra falan) yeniden sorduğumda abi olmaz sen bir getir bakalım dediler, götürmedim. Özel servisin biri de bilgisayara bağlayıp, araba hata vermiyor problem yok bunda demişti. Sonra başka bir servise gittim. ) Gittiğim serviste 2 termostatı'da değiştirdik. Yaz olduğundan mıdır nedir, şimdi sıcaklık yerine geliyor.(4 diş'e) Ancak sabahları işe giderken sıcaklık hala 1 diş. 8 kilometrelik yolum var, ve hep neredeyse yol yokuş aşağı, yakıt ortalamam 2,5-3 litre. o kadar yokuş aşağı. Bu bir problem midir. Değilmidir. Anlayamadım bir türlü. Termostatları da değiştirdik, ama bilemedim yani. Araç 2 litre dizel, quatro değil.

    Teşekkür ederim.





  • Bu aracın motorunun inmesi değil aşağıda yazan bir iki maddeyi es geçersek bildiğimiz ağır bakım. Normalde ağır bakım bu şekilde yapılır çoğu araçta ( illa motor inmesine gerek yok tabi aracına bağlı).


    Gelelim şanzımana, eğer yağ değişimlerini üreticinin tavsiye ettiği aralıkta yaptıysanız 60 veya 80 bin km de bir gibi büyük ihtimalle otomatik şanzıman balataları baya aşınmıştır. Ülkemiz sıcak iklime sahip zaten otomatik şanzıman yağı erken bozuluyor, bir de performans aracı ise daha erken bozulur, yaklaşık 30 bin km de bir değiştirmeniz lazımdı. Zaten değişim denilen de 1/3 anca değişiyor yani 60-80 bin km de aslında tamamı değişmesi lazım tavsiye edilen aralık bu şekilde oluyor ama o kmde bir de tamamı değişmeyince iş iyice karışıyor kısacası eğer şanzıman yağ değişim makinasında tam değişim yapılmıyorsa ise 30 bin km normal, makinada tam değişim yapılacak ise kullanıma göre 60 bin km'ye kadar yolu var ama performanslı kullanılırsa yine 30 bin km'dir. Tabi bunlar tecrübe sonucu oluşan kmler,çıkan yağın kokusu, akışkanlığına göre aslında değişim süresini siz de ayarlayabilirsiniz tecrübeniz varsa.


    Yağını boşaltıp bilen bir ustanın bakması lazım, eğer yoğun balata kokusu varsa büyük ihtimalle balatalardır. Ustanın yanılmaması için aracın km bilgileri gibi şeyleri ilk başta vermeyin.





  • Şu yazılara hastayım hocam, 4 gözle bekliyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam sizin yazılarınızın hepsini soluksuz okudum. yazının devamını merakla bekliyorum ...

  • Forumda gerçekten böyle yazıların daha fazla yer alması gerekiyor. Elinize sağlık. Devamını bekliyoruz.

  • Podgoritsa hocamı bilirim, kendisinin açtığı belki 10. kaliteli konu, ellerine sağlık.


    Bana sorarsanız şanzımana girişmekte fayda var. Türkiye'deki iklimin Avrupa'dan farklı olması + Türkiye'de zaman zaman karşılaşılan sıradışı trafik ile birlikte şanzımanlar erkenden elveda diyor. Kafa rahat şekilde binmek için ben olsam şanzıman üzerinde çalışırdım.

  • V6 motorun 200 binde indirilmesini ben şahsen az gereksiz bir masraf olarak görüyorum. Bu da benim fikrim. Araç anladığım kadarıyla uzun süredir sizde ve sizden önce de yetkili servis bakımlı. Yani araç yağsız susuz bakımsız kalmamıştır ve V6 motor 200 binde falan bitmez bakımlı ise. Dediklerinizi 300-400 bin km aralığında yapsaydınız hak verirdim, ama ortada sorun yok iken 200 bin çok erken. Araç'ta performans kaybı, farklı renkte duman veya başka bir sorun tespit edersiniz hak veririm. Hafif yağ kaçağı şikayetleri vardı demişsiniz, onlara baktırmanız gerekir tabi ve bunlar için motoru indirdiyseniz tamam, bişey diyemem.

  • Off off off kimler gelmiş hocam konunuzu yeni gördüm 3.2 fsi v6 yepyeni taze kanlarına kavuşuyor demek yine zevkle yine güzel bir akışla konuyu yazmışsınız ve okudum harika.

    Bu arada yetkili serviste bile umursamamazlık ve bazı işçilik aksaklıklarını yaşamanız üzücü olmuş. Herşeyden emin işini bilen ustayla böyle klas araçların elden geçmesi arabaya bindiğinizde aldığınız güvenle dahada bi keyifli hale geliyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.