< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 23 Nisan 2023; 1:23:21 > |
Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi
-
-
200bin km motoru açmak için çok erken değil mi? Açılmışken vicdansız yetkili servislerin yediği haltlar da ortaya çıkmış ama masrafı vs. tuzlu görünüyor.
TR'de böyle işlere kalkışabilecek hassas insan sayısı sanırım bir elin parmağını geçmez.
-
quote:
Orijinalden alıntı: synthesizer200bin km motoru açmak için çok erken değil mi? Açılmışken vicdansız yetkili servislerin yediği haltlar da ortaya çıkmış ama masrafı vs. tuzlu görünüyor.
TR'de böyle işlere kalkışabilecek hassas insan sayısı sanırım bir elin parmağını geçmez.
Merhaba;
Konuya olan ilginiz için teşekkür ederim, dediğiniz gibi normalde 200.000 km’de kimse motoru açmıyor ama benim aracım atmosferik olduğu için yüksek devir çevirebiliyor, durum böyle olunca er ya da geç bunu yaptırmak zorundaydım. Yolda kalmak yerine önceden tedbir almak daha doğru diye düşünüyorum.
Eskilerden çok iyi bir ustamız en iyi tamirat bakımdır derdi, bu söz benim için hic bir zaman geçerliliğini yitirmedi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 2 Ekim 2020; 22:51:5 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
6750 devir çevirebiliyordan kastınız nedir? Artık eskisi kadar yüksek devire çıkamıyor mu? V6 motorlar için normal bir revlimit değil midir hocam?
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Bilgilendirici yazılarınızı tekrar görmek çok güzel. Devamını merakla bekliyorum. Sağlıcakla.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Profes124
6750 devir çevirebiliyordan kastınız nedir? Artık eskisi kadar yüksek devire çıkamıyor mu? V6 motorlar için normal bir revlimit değil midir hocam?Merhaba;
Aracın ilk hali de 6.750 devir çeviriyordu araçtan yana bir problem yok mesajı biraz yanlış anlatmışım bunun için kusuruma bakmayın düzenleyeceğim. Lakin 2005 yılındaki teknoloji ile 6.750 devir çevirmek biraz riskli özellikle audi gibi yağ yakmaya ve zincir kırmaya eğilimi yüksek olan marka için risk biraz daha yüksek haliyle.
V6 motorda bu kadar yüksek çevrilen devir neticesinde illa ki triger zinciri gibi aksamlarda sorunlar oluşacaktır. Bu şimdi olmazsa yarın bir gün uzun yolda başıma gelir araç yolda kalır diye erkenden önlem almak istedim. Bunun daha sıhhatli olacağını düşünüyorum. Aynı şekilde yine bir sorun yokken 125.000 KM’de de zincir değişimini yetkili servise yaptırmıştım, dişlilerin zaman icinde daha sivri hale gelmesinden dolayı zincir değişim periyodu kısalıyor. İlk zincir 125 binde değişirken ikincisinin 200 binde değişmesi daha mantıklı olur kanaatindeydim. Hakeza bu değişimde de dişlileri de değişiyorum bu sayede sonraki zincir değişimi 325.000 KM’de olacak. Velhasıl benim yaptığım şey sadece bir önlem ve bakım
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 2 Ekim 2020; 22:51:46 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Açıklayıcı anlatım için sağolun hocam. Demek istediğinizi daha iyi anladım. İlk baş aracın önceden daha yüksek devirlere çıkabildiğini lakin zamanla redline kısmına gelmeden boğulduğunu sandım. Siz aracı hepimizden iyi tanıyorsunuz. Bir şeylerin bozulmasını beklemektense önlem alarak yenisi ile değişimini ya da bakımının yapılmasının daha iyi olacağı kanaatindeyim ben de. Kolay gelsin şimdiden. Uzun bir iş olacak gibi duruyor. Takipteyim.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Işlem yapmaya gerek Yok şanzıman yağını prosedürüne tam uygun olarak değiştirin, beyinden de gerekli prosedürü takip edin yeterlidir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Lpg li mi ? Suan guncel benzin kuruyla 1.5 tl km basina yakit yakar keza renault symbol 1.2 16v benzinde sehirici tam tamina 60 kurusa yakin benzin iciyor, bilgisayarda 7.4 lt benzin tuketimi gosteriyor. Lpg lovato italyan obd2 sistemiyle 30 kurus yakmakta.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Saygilar sunuyorum takdir ediyorum..araclarinizla olabilecek en profesyonel sekilde ilgileniyorsunuz. Ve de en onemlisi bunu gercekten cok dikkatli ve ozenli bir sekilde paylasarak kullanicilar icin cok degerli bir rehper haline getiriyorsunuz.
🙋👏
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yine okuması güzel zevkli bir konu olmuş. Eğer aracı gerçekten seviyorsanız ve binme niyetindeyseniz şanzımana da el atabilirsiniz. Sinek küçük ama mide bulandırır derler. Kafanız rahat olmuş olur. Eskilerden belki tanıyan olur ATTRACTION nickli Serhat Bey vardı. Forumdaki bazı kendini bilmezler çekemedi, adamı kaçırdılar. Sizin konularda da biraz o tadı alıyorum. Umarım sizin de saçma sapan ithamlarla canınızı sıkan olmaz. Kolaylıklar dilerim. Takipteyiz
-
Teşekkürler
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Üstad çok güzel olmuş, mükemmel bir konu yine.
Çok teşekkür ederim kendi adıma.
Bir audi kullanıcsı olarak bende takipteyim.
Sormak istediğim iki konu var size.
- bu aracın şanzuman'ı nedir acaba. Multitronic midir? Eğer öyleyse ne düşünüyorsunuz onun hakkında. 2012 a6 var bizdede.
- bizim araçta hararet yükselmiyordu, uzun yolda falan 2 diş. hatta 1 dişe düştüğü bile oluyordu(klima sıcaklığında problem yoktu, hep sıcak üfleyebiliyordu.). obd ile takip ettiğimde 60 derecelere düşüyordu. Sizin q7 konunuzdan(termostatı değiştirmiştiniz) sonra kafama koyup götürdüm aracı servise(araç 150 bin km'ye geldi. 150 bin bakımınına serviste yaptık). Artık yetkiliyi bırakmaya niyetlendim. (daha önce y.serviste sorduğumda, bunlar böyle demişlerdi. Sonra(2 yıl sonra falan) yeniden sorduğumda abi olmaz sen bir getir bakalım dediler, götürmedim. Özel servisin biri de bilgisayara bağlayıp, araba hata vermiyor problem yok bunda demişti. Sonra başka bir servise gittim. ) Gittiğim serviste 2 termostatı'da değiştirdik. Yaz olduğundan mıdır nedir, şimdi sıcaklık yerine geliyor.(4 diş'e) Ancak sabahları işe giderken sıcaklık hala 1 diş. 8 kilometrelik yolum var, ve hep neredeyse yol yokuş aşağı, yakıt ortalamam 2,5-3 litre. o kadar yokuş aşağı. Bu bir problem midir. Değilmidir. Anlayamadım bir türlü. Termostatları da değiştirdik, ama bilemedim yani. Araç 2 litre dizel, quatro değil.
Teşekkür ederim.
-
Bu aracın motorunun inmesi değil aşağıda yazan bir iki maddeyi es geçersek bildiğimiz ağır bakım. Normalde ağır bakım bu şekilde yapılır çoğu araçta ( illa motor inmesine gerek yok tabi aracına bağlı).
Gelelim şanzımana, eğer yağ değişimlerini üreticinin tavsiye ettiği aralıkta yaptıysanız 60 veya 80 bin km de bir gibi büyük ihtimalle otomatik şanzıman balataları baya aşınmıştır. Ülkemiz sıcak iklime sahip zaten otomatik şanzıman yağı erken bozuluyor, bir de performans aracı ise daha erken bozulur, yaklaşık 30 bin km de bir değiştirmeniz lazımdı. Zaten değişim denilen de 1/3 anca değişiyor yani 60-80 bin km de aslında tamamı değişmesi lazım tavsiye edilen aralık bu şekilde oluyor ama o kmde bir de tamamı değişmeyince iş iyice karışıyor kısacası eğer şanzıman yağ değişim makinasında tam değişim yapılmıyorsa ise 30 bin km normal, makinada tam değişim yapılacak ise kullanıma göre 60 bin km'ye kadar yolu var ama performanslı kullanılırsa yine 30 bin km'dir. Tabi bunlar tecrübe sonucu oluşan kmler,çıkan yağın kokusu, akışkanlığına göre aslında değişim süresini siz de ayarlayabilirsiniz tecrübeniz varsa.
Yağını boşaltıp bilen bir ustanın bakması lazım, eğer yoğun balata kokusu varsa büyük ihtimalle balatalardır. Ustanın yanılmaması için aracın km bilgileri gibi şeyleri ilk başta vermeyin.
-
Şu yazılara hastayım hocam, 4 gözle bekliyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam sizin yazılarınızın hepsini soluksuz okudum. yazının devamını merakla bekliyorum ...
-
Forumda gerçekten böyle yazıların daha fazla yer alması gerekiyor. Elinize sağlık. Devamını bekliyoruz.
-
Podgoritsa hocamı bilirim, kendisinin açtığı belki 10. kaliteli konu, ellerine sağlık.
Bana sorarsanız şanzımana girişmekte fayda var. Türkiye'deki iklimin Avrupa'dan farklı olması + Türkiye'de zaman zaman karşılaşılan sıradışı trafik ile birlikte şanzımanlar erkenden elveda diyor. Kafa rahat şekilde binmek için ben olsam şanzıman üzerinde çalışırdım.
-
V6 motorun 200 binde indirilmesini ben şahsen az gereksiz bir masraf olarak görüyorum. Bu da benim fikrim. Araç anladığım kadarıyla uzun süredir sizde ve sizden önce de yetkili servis bakımlı. Yani araç yağsız susuz bakımsız kalmamıştır ve V6 motor 200 binde falan bitmez bakımlı ise. Dediklerinizi 300-400 bin km aralığında yapsaydınız hak verirdim, ama ortada sorun yok iken 200 bin çok erken. Araç'ta performans kaybı, farklı renkte duman veya başka bir sorun tespit edersiniz hak veririm. Hafif yağ kaçağı şikayetleri vardı demişsiniz, onlara baktırmanız gerekir tabi ve bunlar için motoru indirdiyseniz tamam, bişey diyemem.
-
Off off off kimler gelmiş hocam konunuzu yeni gördüm 3.2 fsi v6 yepyeni taze kanlarına kavuşuyor demek yine zevkle yine güzel bir akışla konuyu yazmışsınız ve okudum harika.
Bu arada yetkili serviste bile umursamamazlık ve bazı işçilik aksaklıklarını yaşamanız üzücü olmuş. Herşeyden emin işini bilen ustayla böyle klas araçların elden geçmesi arabaya bindiğinizde aldığınız güvenle dahada bi keyifli hale geliyor
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Merhaba; Konunun devamının gelmesi adına talep var mı görmek istiyorum? Eğer talep edilirse boya ve iç mekan restorasyonunu da konunun devamı olarak ekleyebilirim. |
200bin km motoru açmak için çok erken değil mi? Açılmışken vicdansız yetkili servislerin yediği haltlar da ortaya çıkmış ama masrafı vs. tuzlu görünüyor. TR'de böyle işlere kalkışabilecek hassas insan sayısı sanırım bir elin parmağını geçmez. |
Hocam siz Avrupa rüyalarına çok daldınız sanırım. Yaptığım hangi işlem Avrupa’da 800.000 km’de yapılıyor? Zincir seti değişimi mi? Şanzıman yağı değişimi mi? Motor kulakları da mı 800.000 km gidiyor Avrupa’da? Bobin ve bujileri arabanın ömrü boyunca mı kullanıyorlar? Hadi burayı geçtim size kim motorun ömrü bitti dedi? Biz burada arabaya her 200.000 km’de bir yapılması gereken bakımları anlatıyorduk. Saçma sapan komik yorumlar yapmayın lütfen. |
Herkese yeniden merhaba arkadaşlar; Hafta içi işlerimin yoğun olması nedeniyle konu açamadım kusura bakmayın. Aracım ayın 14'ü salı günü yani parçalar geldikten yaklaşık 3 gün sonra toplandı. Bu süre zarfında eksik olan bir kaç parçamız vardı, onları da aldık. Şimdi sırasıyla anlatıma geçeyim. Aracın söktüğümüz tüm parçalarını yıkamaya verdik, bunu yapma sebebimiz silikon çekilecek olan yerlerin yüzeyinin daha temiz olmasını bu sayede silikonun yapışma potansiyelini arttırmak istememizden kaynaklıydı. Mümkünse sizde silikon conta kullanılan parçaları söktürdükten sonra yıkatın, bu sizin açınızdan çok daha faydalı olur, ileriki dönemlerde oluşabilecek yağ kaçaklarını da önlemiş olursunuz. Bizim için tüm parçaların yıkanması 200 TL'ye mâl oldu. Yıkamaya giden parçaların bir kısmının fotoğrafını ekliyorum; Parçalar geldikten sonra zincir setindeki bir gerginin revize edildiğini farkettik. Aşağıdaki fotoğrafta gösterdiğim parça yeni haliyle revize edilmiş olan; eski parçadaki sorun, kızağın kırılması neticesinde ses yapmasıymış ama bizde böyle bir sorun olmamıştı: Bunun dışında tabii ki filtreler, şanzıman ve motor yağı, antifrizi de değiştirdik. Tüm filtreleri yetkili servisten tamamlamak istedim ama bulunduğum ilde ki yetkili serviste sadece yağ filtresi olduğu için diğer filtrelerin gelmesi zaman alacağından dolayı sadece yağ filtresini yetkili servisten aldık. Benzin filtresi hariç diğer filtreleri ise VW grubunun OEM filtre üreticisi olan MANN marka tedarik ederek aracımın son eksiklerini gidermiş oldum. Aşağıdaki fotoğrafta servisten alınan yağ filtresinin üzerinde de MANN logosunu görebilirsiniz. Bu kısma ufak bir not ekleyeyim, bu araçların şanzıman filtresi standart ZF6HP19 modelindeki gibi dikdörtgen değil, üçgen şekle benzer bir filtre çıkıyor MANN Online Katalogdan baktığımızda H2628 KIT olarak gözüken model bu araca ait değil. Şanzıman filtresinin fiyatı ise yetkili serviste 465 TL fakat buradaki saçmalık eğer contasını almak isterseniz (ki mecburen filtre değişimi yaparken almanız gerekmekte), 680 TL'de sadece conta için ödemeniz gerekiyor. Ayrıca benim gibi ücreti ödemeye razı olsanız bile yetkili servisin veya Doğuş Oto'nun elinde bulunmadığı için yurtdışı siparişi vermeniz lazım, bu da yaklaşık 6-7 iş günü kadar sürüyor. Ben bunun yerine Mahle marka filtreyi bulunduğum bölgeden contasıyla beraber ikisini set halinde 280 TL'ye tedarik ettim. Diğer tüm filtreler için ise 585 TL ödeme yaptım. Ayrıca aracın marş motoru ve şarj dinamosu söküldüğü için kendi işyerime götürerek garanti departmanındaki arkadaşlara tamirat ve bakımlarını yaptırdım, bu bakımda aracın kilometresinden kaynaklı olarak şarj dinamosunun içindeki tüm rulmanlar, kasnağı ve rotor bakırı ile konjektörün kömürleri değişti. Marş motorun da ise hiç bir sorun olmadığı gibi kömürleri dahi daha yarısına gelmemişti. Bunun için sadece marş motorunun temizliği yapıldı ve her ihtimale karşı marş dişlisini değiştirdik. Buranın fotoğrafını çekemedim zaten çokta kaile alınacak işlemler değildi. Kendi şirketim olduğu için işçilik ödemedim, değişen rulmanlar, kasnak, rotor bakırı, konjektör kömürü, dişli gibi parçalar yaklaşık 180 TL tuttu. Aracın tüm işlemleri tamamlandıktan sonra motor toplandı, tekerlekli tezgah üzerine alınarak şanzımana montajı yapıldı. Bu işlemi yaparken benim çok şanslı olmam(!) nedeniyle motor kaldırma vinci bozulduğu için en ilkel yöntemler ile motorumuzu sehpa üzerine alabildik :) Fotoğrafını eklediğimde siz de halime eminim ki acıyacaksınız. Evet evet yanlış görmediniz lift ile motoru kaldırdık, zira motor çok ağır ve 2-3 kişi kaldırsak dahi dengesinin şaşma ihtimali ve düşürme olasılığımız olduğu için bu şekilde bir yönteme başvurduk. Bunun akabinde neyse ki aksilik olmadan motorumuzu şanzımanla buluşturup araca montajlamaya hazır hale geldik. Buradan sonra işlerim yoğunlaştığı için aracın başında pek duramadım, sağolsun ustam gereken her şeyi en ince ayrıntısına kadar toplayıp eksiksiz bir şekilde aracımı hazırladı. Daha önceki konulardan bilenler ustamın ne kadar zanaatkar birisi olduğunu bilirler yine aynı zanaatını bu aracımda da gösterdi. Bu arada aracın motoru daha önce triger zinciri değişimi için yetkili serviste söküldüğünde bozdukları ve kırdıkları bir kaç yeri de orijinal parçalar kullanarak ilk gün ki haline getirdi. Bu işlemlere toplam işçilik olarak 3.000 TL ödedim. Bu arada arkadaşlar, yorumlara yazılanları okuyorum bazıları aracın motorunu sorun olduğu için indirdiğimi düşünüyorlar sanırım ki atmosferik motorun 200.000 KM'de bozulmayacağını söyleyenler var. Ben de durumun farkındayım, benim aracımda yağ kaçağı dışında bir sorun yoktu zincirden ses dâhi gelmiyordu. Fakat triger zinciri kilometreden dolayı artık değişmeliydi çünkü ben bu aracı genelde 200 KM/H üzerinde kullanıyorum yani ses gelmesini beklemek bu şekilde bir kullanım tarzıyla ahmaklık olur kanaatindeyim. Bu yüzden zincir değişimi yapıldı ve bu yapılırken de yağ terlemesi olan yerlerin conta ve oringleri değiştirildi. Ayrıca şanzıman için yağ değişimini geciktirdiğimizi söyleyenler de oldu, burada yazılan her yorum benim için değerlidir ve dikkate alırım. Fakat sanırım aracı sürekli uzun yol sayılabilecek alanda kullandığımız için olacak, şanzımanda en ufak bir problem çıkmadı. Tabii bu süre zarfında içime kurt düştüğü için tork konvertörünü tamire gönderdim bunda bir şey yok diyerek geri gönderdiler, yine de her ihtimale karşı Ankara'da sıfır şanzıman buldum ve neredeyse satın alıyordum, oradaki arkadaşlarımda önce bir kendi şanzımanına bak eğer bir sorun olursa gelir alırsın dedikleri için rezerve ettirmiştim fakat şansım yaver gitmiş olacak ki şanzımanımızda ve tork konvertörümüzde bir sorun çıkmadı. Eğer olur da ileriki zamanlarda vuruntu, geriye veya ileriye geçerken doldurmama gibi bir şey hissedersem sıfır şanzıman alıp takacağım. Triger zinciri değişimi sonrası farkettiğim bir kaç durum var bunlardan biri ise motor daha sessiz, daha stabil çalışıyor. Sanırım değiştiğimiz bobin ve bujilerden kaynaklı olacak marş alma süresi de ciddi manada kısaldı diyebilirim. Zaten sessiz ve titreşimsiz olan aracım şu an çok daha sessiz ve stabil çalışıyor. Bunun da bir videosunu ekleyeyim; Arkadaşlar buraya kadar okuduğunuz ve değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. En kısa zamanda yeniden bu aracın detaylı incelemesini ve bilgilerini paylaşacağım. |
Siz Türkiye'de yaşamak için fazlasınız. Bu kadar emek ve para verdiğiniz arabanızı yarın öbür gün satmak istediğinizde dalya***ğın biri gelip araba komple boyalı yaramaz diye yorum yapacak. Çok acı
|
Benzer içerikler
- opel corsa elektrikli yorum
- bilmeden km düşürülmüş araç sattım
- citroen berlingo tavsiye eder misiniz
- lpg beyninde kw ne demek
- frene basınca ses kesiliyor
- honda hornet 750 fiyat
- togg ortakları
- chery tiggo 7 fiyat listesi 2023
- fiat egea 2022 fiyat listesi
- opel mokka
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X