Şimdi Ara

Yakıt İbresi Neden Doğru Göstermiyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
4.539
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. Çoğu otomobilde durum böyle diye biliyorum. Benim aracımın 8 çizgisi var. Tek çizgi kaldığında ışık yanıyor ve 45 litre yakıt alıyor. Haliyle her çizgi ortalama 6,4 litre yapıyor..

    Araç genellikle ışık yandığında klima kapalı 800 yapıyor. Bu değerleri çizgilere bölersek 115km her çizgi için yaptığı kilometre değeri çıkıyor. Fakat bugün 2. Çizgi 290km yaptığımda söndü. 230kmde sönmedi 290da söndü haliyle bu yakıt deposu çizgisi doğruyu göstermiyor..

    Bu örnek telefon şarjı yaparken %0dan 60a 1 saatte dolarken %60'dan tam doluya ise 1.5 saate yakın sürebiliyor. Bunun nedeni bataryaların çalışma prensibi nedeniyle oluyor. Ama yakıt deposu bilindiği üzere böyle bir şekilde çalışmıyor..

    Demem o ki, bunun nedeni nedir? Sizce neden böyle bir şekilde çalışıyor? İyi forumlar..


    Yakıt İbresi Neden Doğru Göstermiyor?



  • - yeni nesil araçlar son 40-50km'de ki (bazı modellerde
    bu sayı değişik olabilir) sürüş durumunuza göre kalan yakıt hesabı yapar. diyelim basarak gidiyorsunuz "araba bu hızla gidilirse yakıt daha çabuk bitecek diye düşünür ve yakıt ikaz lambasını daha erken yakar" tersi durumda mümkün "diyelim çok sakin sürdünüz yada denk geldi yokuş aşağı viteste saldınız aracı hiç yakıt harcamadan bi süre gittiniz" o zamanda az yakıyorum diyerek kalan yakıt bilgisini o anki duruma göre ayarlar araç.

    - siz yinede mümkün oldugunca lamba yanmadan yakıt koymaya çalışın, çünkü yakıt pompasını soğutan tek şey depodaki yakıtın kendisi, çok çok az kalırsa zamanla yakıt pompası ısınmadan dolayı zarar görür hocam. yanlış anlamayın ama pompa önemli

    @Konu Sahibi
  • Yakıt i.nesi işte adı üstünde i.nelik hamurunda var. Bi yüzümüz gülemedi milletçe
  • butterfly_effect_53 B kullanıcısına yanıt
    Hocam dediğinizden sonra 3 kere kontrol ettim. Telefondan yazdım çünkü her şey olabilir
  • - yeni nesil araçlar son 40-50km'de ki (bazı modellerde
    bu sayı değişik olabilir) sürüş durumunuza göre kalan yakıt hesabı yapar. diyelim basarak gidiyorsunuz "araba bu hızla gidilirse yakıt daha çabuk bitecek diye düşünür ve yakıt ikaz lambasını daha erken yakar" tersi durumda mümkün "diyelim çok sakin sürdünüz yada denk geldi yokuş aşağı viteste saldınız aracı hiç yakıt harcamadan bi süre gittiniz" o zamanda az yakıyorum diyerek kalan yakıt bilgisini o anki duruma göre ayarlar araç.

    - siz yinede mümkün oldugunca lamba yanmadan yakıt koymaya çalışın, çünkü yakıt pompasını soğutan tek şey depodaki yakıtın kendisi, çok çok az kalırsa zamanla yakıt pompası ısınmadan dolayı zarar görür hocam. yanlış anlamayın ama pompa önemli

    @Konu Sahibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 1 Ekim 2020; 13:12:23 >
  • analog göstergeli aracımızda ilk 8L yakıt bitene kadar gösterge oynamıyor. sizin aracınızda da benzer bir olay oluyor. tahminlerime göre ilk ışık yaklaşık 200 km de sönüyor. ikinci 290, üçüncü 380 kmde. ayni araç depo 7/8 doluyken tam dolu gösteriyor.
  • depo şekli ile alakalı olabilir.

    mesela bu fiesta deposu. ilk çeyreği çok hızlı biter.
    Yakıt İbresi Neden Doğru Göstermiyor?
  • Yukarıda suatcagdas'ın da yazdığı gibi kalan menzil o çubuklar, ortalama yakıt tüketimiyle alakalı.

    Mesela sabahları 300 km menzil gösteriyor aracım garajdan çıkarken 3 km şehir içi takılayım 280 e kadar düşüyor çünkü ortalama yakıt tüketimi 11 litre civarında ama otobanda o 280 uzun süre öyle kalıyor.
  • Deponun şekli ve şamandıra ile alakalı diye biliyorum.

    Örneğin Tam dolu deposu olan araç 1/4 yakıtla 300 km yaparken, kalan 3/4 ile 600 km yol yapıyor. İbrenin ilk hareketinden sonra hızla azalmaya başlıyor. Bindiğim bütün otomobillerde benzer seviyelerdeydi.
  • Gösterge çok şeye bağlı olarak değişiyor, aracın bulunduğu eğim, havanın sıcaklığı vs gibi ufak detaylar bile çok az da olsa oynatıyor ibreyi. Hele bir de sizinki gibi dijital bir gösterge varsa çizgi hesabı yapmak imkansıza yakın olur.
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt
    Hocam her gün işe gidip geliyorum. Başka bir yola gitmiyorum o nedenle az bastınız, çok bastınız olayı değil. Öyle olsa dahi gidiş dönüş hep olduğu için 290km yol olduğu için ortalama için gayet yeterli bence
  • Keiichi Tsuchiya kullanıcısına yanıt
    En mantıklısı bu. Şamandıra belkide tam doluyu hesaplamıyor, belli bir çizgiden sonra tam dolu olduğunu düşünüyor, ondan sonra düşmeye başlıyor..
  • Bu da çok mantıklı. Aslında bir üstteki şamandıra ile ilgili mesaj da çok mantıklı geliyordu. İkisi de olabilir gibi duruyor..
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Yanlış anlaşılmış olabilir. O arkadaşa da yanıt verdim ama benim dediğim menzil değil, yakıt tüketimi de değil. Sonuçta ışık sönüyor, şamandıra belirli bir şekilde düştüğünü bildiriyor. Şamandıra, deponun tam dolu halini ölçemiyor olabilir, biz şamandıranın ölçtüğünden daha fazla mazot da katıyor olabiliriz veya depo tasarımı kaynaklı da olabilir. Bu iki konu daha mantıklı geliyor, aydınlandım denebilir..
  • crssover C kullanıcısına yanıt
    Bende onu çözmeye çalışıyorum. Tüm arabalarda aynı, bunun nedeni nedir acaba diye. Şamandıra tasarımı veya depo tasarımı etkiliyor ama tüm araçlarda neden bu şekilde onu anlam veremiyorum..
  • Gravaze kullanıcısına yanıt
    Böyle durumlarda 5-10 kilometre oynaması lazım, daha farklı durumlar şamandıra konumu veya depo tasarımı daha mantıklı geliyor. Dijital ile analog gösterge farkı illa ki vardır ama asıl olay diğer iki konu gibi duruyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    En mantıklısı bu. Şamandıra belkide tam doluyu hesaplamıyor, belli bir çizgiden sonra tam dolu olduğunu düşünüyor, ondan sonra düşmeye başlıyor..
    başıma gelen birşeyi aktarayım birgün ankaradan bursaya 380 km aile ziyareti için aracımla gidiyorum araç 2015 yeni i20 dizel digital gösterge ankaradan cıkmadan fulledım opetten adama dedımki pompa atınca taşana kadar doldur oda tamam dedi full+full yaptım yani borular yakıt hattı depo kapağından mazot taşana kadar artık neyse ankaradan çıktım eskişehire 220 km ordan bozuyük derken inegöl girişinde göstergede sadece 1 diş azaldı full den düşünün fulledikten sonra yaklaşık 300 km yol yaptım ve sadece 1 diş düştü :) şamandıralar büyük ihtimal depo içerisinde çentiklere göre hesaplıyor belli aralıkları var ve yakıt çok azaldığı zaman örneğin sarı uyarı lambası yandığı zaman bile aslında depo içerisinde minimum 8-10 litre kalıyor ben gidip 25-30 tl mazot alıyorum hemen sönmüyor bir 10-20 km yol yapınca 2.kademeye geçip ışığı söndürüyor geç algılıyor çabuk azaltıyor yada tam tersi de olabilir tam sağlıklı %100 çalıştığını düşünmüyorum bende



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haykouz -- 1 Ekim 2020; 16:30:45 >
  • Yanlış gösterse neyse yokuş çıkarken benzinin az kaldığına dair sarı işaret kayboluyor inerken tekrar yanıyordu.
  • Clio 4'lerde de aynı sıkıntı vardı.
    250km gidersin ibre hala full'u gösterir. Sonrasında 100km yaparsın ibre yarıya düşerdi.
  • Benimde gıcık olduğum durumlardan bir tanesi. Yıl olmuş 2020 hala şu yakıt göstergelerini homojen yapamıyorlar arkadaş. Dediğiniz gibi gösterge çeyreği gösteriyosa çeyrek kalsın yarıyı gösteriyosa tam yarıda olsun çok mu zor her çizgi arasını eşit yapabilmek
  • Trident682 kullanıcısına yanıt
    İşte benim sorunum bu

    Takıntılı değilimdir ama şu konunun bir çözümü olsa araştırıp yaparım o derece
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.