Şimdi Ara

Elektrikli Hyundai Kona Türkiye'ye ne zaman gelecek?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.067
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Pandemiye rağmen Türkiye'deki üretimine ivme kazandıran Hyundai, bunun yanında elektrikli Kona'yı Türkiye'ye getirmek için de çalışmalarını sürdürüyor.



    Ülkemize geliş tarihi çeşitli nedenlerle birkaç kez ertelenen elektrikli Hyundai Kona için yeni bir açıklama geldi. Türkiye'de elektrikli otomobillere olan ilginin artmaya başladığını belirten Hyundai Assan Genel Müdürü Murat Berkel, "Kona EV Avrupa’da satışa çıktıktan sonra Türkiye’de henüz biz pazara sunmadan grey market üzerinden getirildiği ve 5 adet satıldığı konusunda duyumlar aldık. Elektrikli Kona modelini 2021’in ilk çeyreğinde satışa sunmayı hedefliyoruz" dedi.



    Ayrıca Bkz.Cardata: "2. el araç fiyatları yılbaşından bu yana yüzde 85 arttı"



    Söz konusu açıklama doğrultusunda elektrikli Kona'nın 2021'in Mart ayı sona ermeden Türkiye pazarına giriş yapmasını bekleyebiliriz. Hyundai Kona Electric, tam dolu batarya ile 415 kilometre sürüş menzili vadediyor. Hızlı şarj özelliği, güvenlik ve konfor donanımlarıyla dikkat çeken modelde 201 beygir (150 kW) güç üretebilen yüksek verimli elektrik motoru bulunuyor. Söz konusu motoru beslemek için de yüksek voltajlı 64 kWh batarya kullanılıyor.





    Elektrikli Hyundai Kona'nın Türkiye fiyatına dair henüz net bir bilgi yok. Fakat yurtdışı fiyatlarına baktığımızda Almanya'da yaklaşık 34 bin euro'dan başlayan fiyatlarla satıldığını görüyoruz. Sunulan teşviklerle bu fiyatı çok daha uygun hale getirmek mümkün. ABD'deki başlangıç fiyatı ise 37.190 dolar. Müşteriler burada da yine 7.500 dolara kadar vergi indiriminden faydalanabiliyor.



    Hyundai, elektrikli Kona'yı Türkiye'ye getirmenin yanı sıra İzmit'te üreteceği yeni modeller için hazırlıkları sürdürüyor. Bu kapsamda, i20 platformu üzerinde üretilecek yeni B-SUV'un üretimine Mart 2021'de başlanacak. i20’de olduğu gibi B-SUV’da da hibrit versiyonu üretimin başlangıcından itibaren satışa sunulacak. Bunun yanında i20'nin yüksek performanslı modeli i20 N ve sportif donanımlı i20 N Line da Türkiye'de üretilecek. Yeni i20 N'in şu ana kadar Türkiye'de üretilen en güçlü seri üretim otomobil olacağı belirtiliyor.



    Kaynak:https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/tam-gaz-yerli-uretim-41616435







  • Neden aynı araca %15 ötv ödemek barken %80 ödeyelim.
    Yolda kalma muhabbeti diye bişey yok çünkü elektriğin olmadığı yer yok. Yola çıkarken ona göre planını yaparsın, ayrıca o gittiğin dağdan inerken harcadığının %40 ını geri kazanıyorsun zaten, yani dağda şarjın bitti aşağı in dolar.
  • Gelsede bir çok kişi almaz bunu şehir bu arazi tarafıyla ön plana çıkarttıkları araç elektrikle dağa bayıra gideyim dedim sarjı biterse ne halt yiyecek giden ?

  • Dağa bayıra gitmeden bakarsın heralde şarj durumuna. 415 km az değil. Benzinli bi arabayla gitsende bakarsın ne kadar kaldığına. Sanki dağda bayırda yerden benzin çıkıyor.

  • BOLDVIPER kullanıcısına yanıt
    Alanlar çoğunlukla şehirde kullanacakları için sıkıntı olmaz.

  • bykrm kullanıcısına yanıt

    40 dk lık yokuş çıktıktan sonra ki o yokuş dağlık 415 kilometre  gidebiliceğini sanmak  

  • Hangisi gelecekmiş, makyajlı yeni Kona mı eskisi mi?

  • BOLDVIPER kullanıcısına yanıt

    Dağa bayıra gittiğinde benzinin biter diye gitmiyormusun?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayret “aldyapı yoh yiğenim” dememiş. 2021 ilk çeyrek diyorsa 2022 gibi burda olur. Yine de çok geç kalındığını gerçeğini değiştirmiyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • BOLDVIPER kullanıcısına yanıt
    Neden aynı araca %15 ötv ödemek barken %80 ödeyelim.
    Yolda kalma muhabbeti diye bişey yok çünkü elektriğin olmadığı yer yok. Yola çıkarken ona göre planını yaparsın, ayrıca o gittiğin dağdan inerken harcadığının %40 ını geri kazanıyorsun zaten, yani dağda şarjın bitti aşağı in dolar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • BOLDVIPER kullanıcısına yanıt

    Bu tür kullanımlarda elektrikli araçların menzili ne kadar azalıyor acaba? Benzinliden daha mı verimli daha mı kötü?


    Geçenlerde yaylaya çıktım. Yaylaya vardığımda tüketim 23litre görünüyordu. Deniz seviyesinden 1450metre gibi bir seviyeye çıktım. İnerken de 2 litre tüketti. İniş çıkış ortalama 12.5litre. Normalde 6litre yakardı. Özetle menzilim yarıdan daha fazla düştü. Elektrikli olsa ne olurdu? Eğer hibrit araçlar gibi fren ve yokuş inişte akü şarj özelliği varsa daha verimli olabilir. Yoksa daha verimsiz olacaktır çünkü benzinli araçlara göre ağırlık dezavantajı var.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 22 Eylül 2020; 16:44:6 >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Ben karadeniz tarafındayım yükseklikte özellikle etkiler çünkü yükseldikçe burada havada ciddi oranda soğuyor yani 0-1 derecelerde geziyor zaten -3 derecede kar yağıyor bu soğuğunda etkisiyle menzil ciddi manada düşer yarı yarıya neredeyse ve tırmanırkende hem yokuş hem ağırlık sebebiyle asla normal bir dizel araç kadar az tüketmez tüketimden kastım burada 30 litre yakıt ile en az 3 kez aynı yeri iner çıkarsınız ama aynı oranda menzıle sahip bir elektrikli aracın o şekilde inip çıkacağını hiç sanmıyorum , çıkarken klima açsan dert elektronik herşeyi kısmak zorunda kalırsın araçtaki menzil çok hızlı düşmesin diye


    ancak düz yolda işler değişir zaten ona sözüm yok suv tarzıyla ön plana çıkan araç için bu yorumum




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BOLDVIPER -- 22 Eylül 2020; 17:4:39 >
  • Düz Kona olmuş 300k, elektriklisi de 350 olur, bak o zaman gerçekten mantıklı olur, parası olan değerlendirir. 400km menzil az değil, Hyundai nin elektriklileri de en az Tesla kadar verimli.

    Şimdi kontrol ettim Mini Cooper Se 32500 eurodan başlıyor, burada 350k, Borusan biraz kastırmıştır mutlaka o fiyata. 350k da bu araç için olabilecek bir rakam bence. Tabi kur buralarda kalırsa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Arkasına tekne bağlayıp dipgaz git, yine de en az yakan benzinliden fazla yakmaz enerji olarak.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • DoğanGörünümlüToros kullanıcısına yanıt

    415km menzil bu tarz arazi, yayla yollarında ne kadara kadar düşer? Arabanın menzili 800den 375 civarına düşüyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hasan7

    Düz Kona olmuş 300k, elektriklisi de 350 olur, bak o zaman gerçekten mantıklı olur, parası olan değerlendirir. 400km menzil az değil, Hyundai nin elektriklileri de en az Tesla kadar verimli.

    Şimdi kontrol ettim Mini Cooper Se 32500 eurodan başlıyor, burada 350k, Borusan biraz kastırmıştır mutlaka o fiyata. 350k da bu araç için olabilecek bir rakam bence. Tabi kur buralarda kalırsa.
    Malum sitede 515k miro fiyatı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • sen de getir bir zahmet. biraz bastırsanız ötv düşürüp kapış kapış elektrikli satarsınız


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Direkt alırım. Bizim hükümet işe uyanmadan kapmak gerekiyor.

    Ha benim evimde çok uygun tabi. Şarj derdim olmaz.

    Elektrikli Mini, zoe gibi saçma sapan bir araçta değil. 330 falan olacaktır 0'ı. 3008 ile anında takas ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiyatini hak etmeyen bir arac bana gore.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Batıda elektrikli araçların tutmasının bir sebebi çoğu insanın iki veya daha fazla aracının olması. Mevcut ekonomik durumda Türkiye’de birçok insan için hayalden öte bir durum bu. Şehir içi kullanımlarda elektrikli araçlar ekonomi, temizlik ve sessizlik konusunda İstanbul gibi yoğun şehirlerde harika çözümler oluyor. Şehir dışı için Tesla’nin supercharger gibi bir ağı olacak gibi kafa rahat gidilsin gelinsin. Çoğu arac ömrünün %90 ini şehir içi trafikte geçiriyor zaten, uzun yolda da araç kiralanabilir. Fiyatları çok uçuk olacağı için bizimkisi de hayal işte...

  • Ben sero B kullanıcısına yanıt

    34k euro +%15 ötv =39100 euro X 9 = 351900 TL


    O arkadaş çok kar koymuş, benim de hesabım giriş donanım için. Bu kurla şu an mümkün diye düşünüyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.