Şimdi Ara

'Atmosferik Motor + Manuel Vites' kombinasyonu tekrar yükselişe geçer mi?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
147
Cevap
0
Favori
8.226
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Turbo motorların gittikçe gelişmesi ve maliyetlerinin düşmesiyle artık atmosferik motorlu araçları "çağ dışı" görür olduk hepimiz. Özellikle düşük tork değerlerinden ötürü devirli kullanılması gerektiği için bu motorları tercih eden insan sayısı oldukça azaldı.

    Ayrıca benzer maliyet düşüşü otomatik vitesli araçlarda da gerçekleştiği için, manuel vitese olan talep de giderek azaldı özellikle son 5 yıldır. Halkımız uzun yıllar uzuak durduğu otomatik vites kolaylığını tattıktan sonra hızla bu araçlara yöneldi. Günümüzde neredeyse satılan 100 otomobilin 70 tanesi otomatik vites olarak satılıyor. (Grafikte görebileceğiniz gibi)

    "Atmosferik Motor + Manuel Vites" kombinasyonu tekrar yükselişe geçer mi?


    Ancak yaşadığımız ekonomik koşullar malum. Hem ÖTV artışı hem de kurların yükselişi alım gücümüzü oldukça düşürdü. Bu durumda burun kıvırdığımız atmosferik motorlu araçları yeniden değerlendirir miyiz diye aklıma geliyor. Zaten hali hazırda satış yapan belli başlaı modeller mevcut. Ancak bunlar genelde yerli seçenekler. Belki ithal seçenekler de bu araçların yanına katılabilir. Aklıma gelen örrnekleri yazmaya çalışacağım:

    -Toyota Corolla 1.6
    -Honda Civic 1.6
    -Fiat Egea 1.4 Fire (1.6 Motor euro 6d normlarını karşılayamadığı için artık satılmıyor maalesef)
    -Hyundai Elantra 1.6 MPI
    -Hyundai i10 1.0 ve 1.2 MPI
    -Renault Clio 1.0 SCE
    -Kia Ceed 1.4 (Eskiden i30'da da kullanılıyordu)
    -Ford Focus 1.5 ti-VCT

    gibi gibi.... Daha da arttırılabilir örnekler. Bu ve benzeri araçlar özellikle manuel vites ile de birleştirildiğinde ÖTV dilimiolarak avantajlı hale gelebilirler. Bundan ötürü ilerleyen dönemde satışlarında artış olabileceğini öngörüyorum ben.


    Bu noktadan yola çıkarak şu anda piyasada bu kombinasyonlarda ekonomik bulduğum birkaç modelden bahsetmek istiyorum. bayilerde bulunmadığının farkında olsam da liste fiyatları üzerinden yorum yapacağım araçlar hakkında.

    FİAT EGEA 1.4 FİRE (95 Beygir 127 nm Tork)

    Kim ne derse desin şu fiyatlarıyla Egea çok alınası bir araç. Özellikle Sedan Easy paketi %45'lik dilime de girebildiği için bedava resmen. Ancak benim favori donanımım hatchback+mirror oluyor baktığımda. Hem dışarıdan çok şık bir araç Egea HB hem de Mirror donanımı ile fazlasıyla tatmin edici. AppleCarPlay/AndroidAuto ve Geri Görüş kamerası Urban Plus donanıma göre temel artıları. Ayrıca jantları da çok güzel. 137.900 lira liste fiyatı var. Urban plus ise 131.900. Bence aradaki farka değer. NOT: Eğer listeler gerçek ise aman diyeyim Street donanımını almayın. Sadece 3 bin lira fark var Urban plus ile ve iki araç arasında dağlar kadar fark var.

    "Atmosferik Motor + Manuel Vites" kombinasyonu tekrar yükselişe geçer mi?


    "Atmosferik Motor + Manuel Vites" kombinasyonu tekrar yükselişe geçer mi?



    HYUNDAI i30 1.4 mpi (100 Beygir 134 nm Tork)

    Evet biliyorum bu araç artık ülkemizde satılmıyor. Ama tam da bu sebepten ötürü fiyatı 2. el olarak oldukça ucuz. 145.000 liralara 2 yaşında araçlarbulmak mümkün. C segmenti bir arabam olsun, çok güçlü olmasa da olur derseniz özellikle iç tasarım olarak bence oldukça tatmin edici bir model i30. Birkaç fotoğraf atalım...

    "Atmosferik Motor + Manuel Vites" kombinasyonu tekrar yükselişe geçer mi?

    "Atmosferik Motor + Manuel Vites" kombinasyonu tekrar yükselişe geçer mi?


    FORD FOCUS 1.5 Ti-VCT (123 Beygir 150 nm Tork)

    Yine liste fiyatına araç bulma gibi bir mucizenin gerçekleştiğini düşünürsek, 184.400 liraya Alman üretimi, geniş bir sedan alıyorsunuz. Evet orta konsoldaki ekranın küçüklüğü can sıkıyor ama ne olursa olsun kaliteli bir araçta olduğunuzu hissettiren bir model Focus. Ben kesinlikle turbo ollsun önyargısı olmayanlar değerlendirsin derim bu modeli. İçinde bazı japon rakiplerinden daha mutlu olabilirsiniz.


    "Atmosferik Motor + Manuel Vites" kombinasyonu tekrar yükselişe geçer mi?

    "Atmosferik Motor + Manuel Vites" kombinasyonu tekrar yükselişe geçer mi?



    DACIA DUSTER 1.6 sce (109 Beygir 144 nm Tork)

    Bu listede bir Dacia modeli olmasa ayıp olurdu. Zaten kendisi şu an Türkiye'nin en çok satan SUV'u 2020 yılı için. Fazla söze gerek yok. Fabrikasyon LPG'li olması garanti bozmadığı için avantaj olabilir birçok kullanıcı için. bence dış dizaynı gayet güzel ancak içeride problem var (Birçok Dacia modelinde olduğu gibi)

    "Atmosferik Motor + Manuel Vites" kombinasyonu tekrar yükselişe geçer mi?

    "Atmosferik Motor + Manuel Vites" kombinasyonu tekrar yükselişe geçer mi?




    DEVAM EDECEK
    .
    .
    .
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redmaner -- 13 Eylül 2020; 23:59:19 >







  • Valla insan, ortam şartlarına adapte olma özelliği ile her şeye alışabilir zaten evrimsel süreçte bizi hayatta tutan ve gelişmemizi sağlayan en önemli şeylerden bir tanesi bu.

    Bana kalırsa ufak hacim + turbo kullanmış bir insan bu araçlara dönüp bakmaz ama zorunda kalırsak alırız ne yapalım yani toplu taşımadan iyidir.
    Araba sürememenin adı çağdaşlık olmuş Atmosferik motorlar çağ dışı değil,dizel motorlara ağırlık verilince geliştirilmesi durdu. Önümüzdeki süreçte elbette yükselişe geçecekler ama tek başlarına değil,yakıt ve ömür için en iyi kombinasyon elektrik motor + atmosferik benzinli yani hibrit. Şu anda da Toyota bu segmentte lider. Ama ülkemizde motor hacmine göre vergi alınıyor her konuda olduğu gibi bu konuda da yine "çağdışı" biziz.
    Atmosferik manuel candır ya, sorun çıkarmaz, bakımı ucuzdur, motor sessiz çalışır titreşim yapmaz, 15 bin km de bir bakıma gidersin onun dışında canını sıkmaz sanayiye uğramazsın.

    Abartmıyorum kısa zamanda en az üç dört tane yolda kalan otomatik araca denk geldim yolda.Otomatik şanzımanlara güvenmiyorum şahsen.

    Daha geçen son model otomatik audi en sol şeritte yolda kala kalmıştı şanzıman yüzünden.
  • Valla insan, ortam şartlarına adapte olma özelliği ile her şeye alışabilir zaten evrimsel süreçte bizi hayatta tutan ve gelişmemizi sağlayan en önemli şeylerden bir tanesi bu.

    Bana kalırsa ufak hacim + turbo kullanmış bir insan bu araçlara dönüp bakmaz ama zorunda kalırsak alırız ne yapalım yani toplu taşımadan iyidir.
  • Turboya alışmadım öyle kalsın ben hala çağdışıyım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • herşey cebindeki paraya bağlı, seçme özgürlüğün olursa geriye dönmezsin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba sürememenin adı çağdaşlık olmuş Atmosferik motorlar çağ dışı değil,dizel motorlara ağırlık verilince geliştirilmesi durdu. Önümüzdeki süreçte elbette yükselişe geçecekler ama tek başlarına değil,yakıt ve ömür için en iyi kombinasyon elektrik motor + atmosferik benzinli yani hibrit. Şu anda da Toyota bu segmentte lider. Ama ülkemizde motor hacmine göre vergi alınıyor her konuda olduğu gibi bu konuda da yine "çağdışı" biziz.
  • Bu ülkede seçme lüksün yok , ne ucuzsa onu Alcan

    Bugün Passat 150 bin lira olsaydı , kimse egea veya Megane almazdı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbosuz benzinli arabalar motor bakım vb bazı artılara sahip olduğu için kolay kolay vazgeçilmeyeceklerdir. Mesela iki yıldır 97 model atmosferik kullanıyorum. 10 sn de 100 e çıkıyorum. 112 bg ve 145 tork. 23 yıllık araba ile çok seri araba kullanabiliyorum. Şimdi 2020 yılında üretilmiş bir turbo benzin linin 2043 yılında hala kullanılabileceğine inanmıyorum..2043 yılında eğer arabama iyi bakabilirsem benim atmosferik arabanın hala canavar gibi gideceğini düşünüyorum.

    Benim araba otomatik cvt. Ama manuel içinde aynı şeyleri düşünüyorum. Gerçekten araba kullanmaktan zevk alan insanların manuel den vazgeçmesi mümkün değil.

    Otomatik de ise işler bence elektrikli araçlarla değişecektir. Bilmeyenler için anlatayım, Elektrikli arabalardan gazı ayağınızdan çektiğiniz de araba fren yapar. Çok acil ve hızlı durma yapmak istemedikçe frene basmazsınız. Otomatik araçlarda zannedildiği kadar çok sıkışık trafikte ayak yorgunluğu az olmuyor. Yine sağ ayağınız sürekli fren gaz arasında yoruluyor. Ancak elektrikli arabalarda bu söz konusu değil. Sadece gaz pedalında tutuyorsunuz.

    Atmosferik araçlar 145 yıldır var, turbo 1960 larda geliştirilmiş olsada yeni yaygınlaştı. Ve elektrikli bmwi3 smart tesla gibi yeni gelen Elektrikli ler ile kıyaslanamaz. Çok hızlı şekilde martıların scuter yayıldığını gördünüz. Elektrikli küçük arabalarda hızla yayılacaktır. Ve turbo benzinli arabalar hem otomatik şanzuman da hem de yakıt tüketiminde kaybeden taraf olacaklardır. Ve 40 Yıllık bir mazi ile piyasadan kalkarlar. Yıl 2030 lar olduğunda 200.000 - 300.000 km de o arabalarda hurdalığa gider.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • C-max varken 60bin gibi turbo arızası verdi, yaptırdım, 90bin gibi enjektor arızası verdi, onu da yaptırdım (euro4, dpf falan yok). Sonra gittim 9 yaşında c-max titaniumu bayiye 41bine verdim, üstüne az ekleyip 48700e corsa 1.2 manuel enjoy ile çıktım bayiden. Güç, konfor, donanım, iç hacim hepsi gitti ama muazzam bir kafa rahatlığı geldi.

    Fiyatlar ocak 2017 bu arada, c-max 2008 makyajlı, corsa 2016 model sıfır km.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ikinci elde otomatik farkı çok açılıyor. 2 yaşında dediğiniz 2018 model i30 manuel olunca 145 bine, otomatik olunca 200 bine bulunuyor maalesef. halbuki sıfır alırken otomatik vites için verdikleri fark 5-10 bin lira.
  • 1-2 senelik sürede en ucuz paket araçlardaki talep mecburen artacak.
    hükümet kasıtlı olarak düşük matrahta sadece bu araçları bırakıyor.
    anlaşılan vatandaşa otomatik arabayı çok görüyorlar.

    fakat uzun vadede özellikle hibritlerin çoğalması ile manuel bulunmaz hale gelecek.

    bizim gibi küçük pazarlar için özel üretimle kimse uğraşmaz.
  • Zorunluluktan geçebilir diyecemde o paralara turbolu araçta bulabildiğin sürece gene pek tercih edilmez.

    Mesela araçlar yok ama olsaydı;
    Egea 1.3Mjet Urban Plus 155 bin tl
    Sandero Stepway 0.9Tce Easy-R 140 bin tl
    vs vs

    Atmosferik manuel araçlarda aşşağı yukarı bu fiyatlarda geziyor. Egea hariç 1.4 harbi f-p arabası orası net. Ancak bayide olsa bile Atmosferik manuel focusa 185 bin tl ödemek ne kadar mantıklı bana hiç hitap etmiyor. Trend-X paket renkli yol bilgisayarından fln kısılmış 2010 larda kullanılan siyah-beyaz ekran var. Farlar halojen fln aynı özellikte 100 binede araba var. İkinci el al zaten bu klasmanda donanım motor malzeme kolay kolay bozulmaz...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferik manuel candır ya, sorun çıkarmaz, bakımı ucuzdur, motor sessiz çalışır titreşim yapmaz, 15 bin km de bir bakıma gidersin onun dışında canını sıkmaz sanayiye uğramazsın.

    Abartmıyorum kısa zamanda en az üç dört tane yolda kalan otomatik araca denk geldim yolda.Otomatik şanzımanlara güvenmiyorum şahsen.

    Daha geçen son model otomatik audi en sol şeritte yolda kala kalmıştı şanzıman yüzünden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferik motorlu otomatik Focus tercih ettik zaten. Turbo motorlu araçta kullandık. Önyargıya gerek yok atmosferikler de teknolojik cihazlar. 1.5 Ti-Vct motor turbosu çıkartılarak 1.5 Ecoboosttan türetilen bir motor. Gayet teknolojik yani.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu kombinasyonda en iyi seçenek Toyota Corolla

    lpg'ye tam uyumlu 132 beygirlik güçlü motoru var. 0'dan 100'e 9,7 saniyede çıkıyor, turbo motorlu diğer c segmenti rakiplerinden rakiplerinden geri kalmıyor.

    Ben yeni kasa Corolla 1.6 dream paket 1 sene kullandım ve performansından memnun kaldım. 1 sene kullanıp satacağım için LPG taktırmadım.

    1.0 tsi'dan Corolla'ya geçtiğim için ilk başta gitmiyor hissi veriyordu ama bir kaç hafta kullandıktan sonra doğru vites devir aralığına alışıyorsunuz ve performanstan memnun kalıyorsunuz.

    Uzun yolda kasarak (hypermilling stili) istanbul kartaldan Adapazarına 4,5 ortalama ile gittiğimi hatırlıyorum. Yola devam edip Safranboluna vardığım 5.0 litre ortalama gösteriyordu. Aynı yolu karadeniz sahil yolundan döndüğümde yine 5.0 litre yakmıştı.

    İstanbul - KOnya 5 yetişkin bagaj agzına kadar dolu şekilde geldiğimde 6,2 ortalama yaktı.

    şehir içinde güzergah çok etkilediği için yorumum size uymayabilir ama ben trafiğe girmediğim için şehir içinde kontagı kapattığımda hiç 9 litreleri gördüğümü hatırlamıyorum. İşe giderken servis kullandığım için trafiğe girmiyorum. Eğer siz iş giriş çıkış saatlerinde e5, köprü trafiği gibi trafikte iseniz 10 litre yakar.

    Ayrıca fiyatlarına baktığınızda şu anda resmen bedavaya satılıyor şu iğrenç piyasada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Donald Draper -- 14 Eylül 2020; 10:14:33 >




  • Donald Draper kullanıcısına yanıt
    Aslında doğru diyorsunuz. Ben Corolla'yı sahibinden.com'da takip ettiğim için çok da ucuz gelmiyordu ancak liste fiyatları oldukça uygun. 177.900 liraya Dream donanım mevcutmuş (Vision mantıklı değil çünkü otomatik olan versiyonu ile arasındaki fiyat farkı sadece 300tl :) Bu durumda kimse manuel Vision tercih etmez)

    Özellikle Dream donanımın sundukları da oldukça yeterli aslında. Üstüne yerli üretim olması da çok büyük bir artı maliyetler düşünüldüğünde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beklenti meselesi. 1.6 dizel 120hp hp 300nm motordan, 1.6 atmosferik 4*4 cvt xv ye geçtim. 0 100 14saniye. Hiç şikayetim yok. Atmosferik candır diyenlerdenim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Raider

    Zorunluluktan geçebilir diyecemde o paralara turbolu araçta bulabildiğin sürece gene pek tercih edilmez.

    Mesela araçlar yok ama olsaydı;
    Egea 1.3Mjet Urban Plus 155 bin tl
    Sandero Stepway 0.9Tce Easy-R 140 bin tl
    vs vs

    Atmosferik manuel araçlarda aşşağı yukarı bu fiyatlarda geziyor. Egea hariç 1.4 harbi f-p arabası orası net. Ancak bayide olsa bile Atmosferik manuel focusa 185 bin tl ödemek ne kadar mantıklı bana hiç hitap etmiyor. Trend-X paket renkli yol bilgisayarından fln kısılmış 2010 larda kullanılan siyah-beyaz ekran var. Farlar halojen fln aynı özellikte 100 binede araba var. İkinci el al zaten bu klasmanda donanım motor malzeme kolay kolay bozulmaz...
    "O paralara TURBOLU araç" bulunsa haklısınız ama maalef çok yok. Verdiğiniz örneklerden gideyim:

    -1.3 multijet 155 bin lira iken birebir aynı donanım 1.4 motor 124 bin lira. Birçok insan sırf motoru daha güçlü diye 30 bin lira fazla vermez (%24 daha pahalı)

    - Sandero için de 140 çok ama çok pahalı (Zaten satılmıyor odd verilerine bakınca) Onun yerine 0.9 Eski Clio'lar 120 bin lira. Belki o tercih edilebilir (Ki Egea 1.4 Fire motora göre çok fazla bir artısı yok performans olarak ve ona göre çok daha donanımsız)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: izengel

    ikinci elde otomatik farkı çok açılıyor. 2 yaşında dediğiniz 2018 model i30 manuel olunca 145 bine, otomatik olunca 200 bine bulunuyor maalesef. halbuki sıfır alırken otomatik vites için verdikleri fark 5-10 bin lira.
    Burada bir yanlışınız var hocam. Bahsettiğim i30'un otomatik versiyonu hiç satılmadı. Yani sizin baktığınız araçlar çok yüksek ihtimalle dizel-otomatik olan modellerdir ki zaten onlar sıfır olarak satıldığı zaman da 1.4 mpi motora göre çok daha pahalı satılıyordu. yani aradaki fark 5-10 bin değildi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rhodium

    Turbosuz benzinli arabalar motor bakım vb bazı artılara sahip olduğu için kolay kolay vazgeçilmeyeceklerdir. Mesela iki yıldır 97 model atmosferik kullanıyorum. 10 sn de 100 e çıkıyorum. 112 bg ve 145 tork. 23 yıllık araba ile çok seri araba kullanabiliyorum. Şimdi 2020 yılında üretilmiş bir turbo benzin linin 2043 yılında hala kullanılabileceğine inanmıyorum..2043 yılında eğer arabama iyi bakabilirsem benim atmosferik arabanın hala canavar gibi gideceğini düşünüyorum.

    Benim araba otomatik cvt. Ama manuel içinde aynı şeyleri düşünüyorum. Gerçekten araba kullanmaktan zevk alan insanların manuel den vazgeçmesi mümkün değil.

    Otomatik de ise işler bence elektrikli araçlarla değişecektir. Bilmeyenler için anlatayım, Elektrikli arabalardan gazı ayağınızdan çektiğiniz de araba fren yapar. Çok acil ve hızlı durma yapmak istemedikçe frene basmazsınız. Otomatik araçlarda zannedildiği kadar çok sıkışık trafikte ayak yorgunluğu az olmuyor. Yine sağ ayağınız sürekli fren gaz arasında yoruluyor. Ancak elektrikli arabalarda bu söz konusu değil. Sadece gaz pedalında tutuyorsunuz.

    Atmosferik araçlar 145 yıldır var, turbo 1960 larda geliştirilmiş olsada yeni yaygınlaştı. Ve elektrikli bmwi3 smart tesla gibi yeni gelen Elektrikli ler ile kıyaslanamaz. Çok hızlı şekilde martıların scuter yayıldığını gördünüz. Elektrikli küçük arabalarda hızla yayılacaktır. Ve turbo benzinli arabalar hem otomatik şanzuman da hem de yakıt tüketiminde kaybeden taraf olacaklardır. Ve 40 Yıllık bir mazi ile piyasadan kalkarlar. Yıl 2030 lar olduğunda 200.000 - 300.000 km de o arabalarda hurdalığa gider.
    Turbo benzinlileri geciyorum, mesela hangi dizeli hurdalikta gordunuz hocam

    Motor yaptirma rektefiye diye bir kavram var. O araclarin hicbiri cope gitmez. Sizin araciniz da o kadar uzun sureleri km.leri rektefiyesiz cikaramaz. Sanirim ilk araciniz, fazla tecrubeniz yok gibi yazmissiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1 yıl kadar 1.4 atmosferik Fiesta kullanmıştım. Rampalarda, şehir içinde kanser olunca satıp kurtulmuştum. Yıl olmuş 2020 bu eziyeti kimse çekmemeli bence. Ufak hacim de olsa bi turbo motor alın, araba sürdüğünüzü o zaman anlarsınız.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.