Şimdi Ara

Conta yakmış Lancer

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.735
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar hikayeyi kisaca anlatıp yarın başlayacak servis macerasını gün-gün aktarmak istiyorum amacım bu dönemde elimizdeki araçların kıymetini bilmemiz gerektiği gerçeğini iyiden iyiye hissetmiş olmamız ve olası aynı sorunlar için ne kadar masrafla karşılaşacagimi(zi) beraber değerlendirmek.
    10 aydır günlük kullandığım çok da sevdiğim 2004 Mitsubishi Lancer otomatik aracım son 1 ayda su eksiltti ve akabinde hararet yapti.Yağda su karışımı-suda yağ karışımı-beyaz duman-sesli çalışma vs hiçbir sorunu yok conta yanığına dalalet edecek. Özel servis ustası radyatör hortumunda basınç var conta yakmış 3000-5000 TL dedi soluğu yetkili serviste aldım ordaki usta da aynısını söyleyince iyi bir usta araştırıp yarın sanayide eksozcu dükkanı olan amcamın komşusuna götüreceğim.Allah var tanıdıkla iş yapmayi hiç sevmiyorum ama bakalım ne bekliyor bizi.
    Sizlerden; başına gelmiş olan tecrübeli arkadaşlardan ricam değerli yorumlarınızla beni usta karşısında cahil kalmayacak şekilde bilgilendirin ki yoktan yere fazla masrafa girmeyim bütçem kısıtlı
    -Aracta lpg yok
    -Km 164000
    -Suan mevcut arıza olarak yağ lambası rolantide yanıp gaza basınca sönüyor.
    -Motor arıza ışığı yanık
    -Son bakım aracı aldığimin ertesinde yapıldı (filtreler vs rutin bakım)
    -6-7 ay önce termostat arızası nedeniyle değişim yapılıp antifriz eklendi.
    Uzun yazdim değerli vaktinizi aldığım için kusura bakmayın herkese şimdiden teşekkür ederim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >







  • Yağ pompası bozuk gibi gaza basınca yağ lambasının gitmesi rölantide gelmesi ona işaret olabilir.

    Su eksiltmesi lpg sistemiyle de alakalı olabilir. Bence siz o arıza ışığının nedenine bakın önce sonra duruma göre hareket edin. Ayrıca 5000 lira çok para. 2000 liraya eğer sübap değişimi olmazsa gömleklere pistonlara zarar gelmediyse silindir kapağında ağır hasar yoksa o fiyata çıkarsınız çünkü büyük bir hararet görmediyse conta değişir silindir kapağı kontrol edilir taşlanır kapak geri kapatılır.

    Aracı yaptırmadan önce neden hararet yaptı onu tespit edin devirdaime de baktırın belki ordan su kaçırdı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Conta 2004 model araç için normal bir arıza. Üst kapağı yamultmadan değiştir devam et.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ustayla görüştüm kışa girerken gelirsen antfirz ekleme yapmadan değişimleri yapalım şuan için araçta ciddi bir conta yanigi durumu yok dedi.Kafam iyiden iyiye karıştı.Bir de conta değişimi yaparken triger kayışını da değiştiririm bilgin olsun dedi sokerken esneme yapar vs birseylerden bahsetti tmm ben bı araştırıym dedim çıktım.Yetkili servisteki usta da conta değişimi yaptığım her araçta termostat değişimi yaparım bilgin olsun demişti.Gelisme oldukça eklerim teşekkür ederim yazan arkadaşlara

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Lancerda conta yakmak çok da kolay birşey değil. Ancak araç 14 yıllık. Eğer sadece conta ise takam çok fazla. Ankaraya yakın iseniz iba otomotiv ile iletişime geçebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Conta yanığı için sanayide Bosch'un bir aleti ile genleşme kabında egzoz gazı olup olmadığından yola çıkarak bir test yapan alet var. İçinde mavi bir sıvı var eger egzoz gazı varsa yeşile dönüyor ve yanık olduğu anlaşılıyor.

    Birde sallama çay gibi plastik posette yine genleşme kabına konularak yapılan bir test var. n11 hepsiburada da filan da var.

    Contanın yanık olup olmadığını bu testlerle anlayabilirsin.
  • Deneyeyim hocam teşekkürler

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Dreamerrrr D kullanıcısına yanıt
    Konya'dayim hocam.Son bir usta daha görsün istiyorum arayış devam ediyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Conta işi hep bir sıkıntı stress yaratır ama senin problem yağ pompasından kaynaklı motorun aşırı ısınıp contaya zarar vermesine benziyor peki her rölantidemi yanıyor yağ lambası yoksa arada birmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Araç ısındıktan sonra yakıyor hocam istisnasız her gün diyebilirim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yağ pompası durumu önemli. Basınç rölantide az geliyor demek ki. Öncelikle ona bakın yoksa yatak sararsa masraflar artacaktır.
  • ezimuse kullanıcısına yanıt
    Aynen hocam önce yağ ve filtre ile beraber müşür değişimi yaptırıp biraz kullanacagim duruma göre yağ pompasına geçiş yapacağız yani ben ustadan bu şekilde rica etmeyi düşünüyorum ustanin tavrı da önemli tabi ;)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ftrhüseyin kullanıcısına yanıt
    Yağ basıncı düzelmez ise conta değişimi ile beraber yağ pompası devirdaim triger onları da değiştirin mutlaka. Satma düşünceniz yoksa motor kısmı uzun süre daha sorun çıkartmayacaktır.
  • ezimuse kullanıcısına yanıt
    Yok hocam şuan bakımını güzelce yapıp uzun süre binerim.Dediginiz siralamayla gidecek işlemler muhtemelen.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Su eksiltmesini takip etseydiniz yakmazdı.

    2005 260bin km de sürekli su eksiltirdi. Cahil eski sahibi sürekli çeşme suyu eklemiş radyatör kapağı bozulmuş basınçtan kaçırıyormuş. Kaynayan su sürekli dışarı çıkıyor... Uzun yolda ne zaman hararet biraz yükselsin suyuna bakar eklerdim. 100km de bir suyuna bakardım. Sonrasında kapaktan olduğunu bulduk. ondan önce lpg boruları ve regülatör de değişti. Bütün problem lpg'den kaynaklı idi.

    Ayrıca bu kasalarda radyatör çatlatma sorunu var yaşından ötürü 15yıllık radyatörler artık basınç altında plastiğinden ayrılıyor. bir de radyatör beyni bozuluyor. yansanayileri ucuz, fan açıyor mu ona bakılmalı ve klima açınca 2fan da devreye giriyor mu incelenmeli...

    280bin km de sattığımda bir sıkıntısı yoktu. alan arkadaşta radyatörü patlamış. onu değiştirdi bir sıkıntı yaşamadı başka... hala sıkıntısız biniyor.


    ben de lancer 2005 model 230bin km de benzinli aldım tekrar. sadece renk ve kaporta için değişiklik yapmıştım yağ eksilttiğini 3bin km sonra öğrendim eski sahibi 5-6yıl yağına hiç bakmamış bana satarken katkı ile satmış. Komple motor yapıldı. ciddi bir maliyet çıkıyor.

    Sizin arızanız benimkinden de büyük bende hiçbir arıza ışığı veya yağ lambası yanmıyordu.

    Şimdi aracınıza kesin yapılacaklar:

    Conta takımı(motor bütün kaucuk ve metal contaları var, ben victor reinz almıştım) 400-500 gibi bi şey sanırım.
    yağ pompası (YSK marka iyi, 500tl civarı olabilir)
    devirdaim (iyisinden al aisin 150tl ye almıştım geçen sene)
    iyisinden termostat (tama 90tl ye almıştım)

    Subapların iyiyse subaplara girilmez.

    Ancak hararet gördüğü için muhtemelen üst kapağın eğrildi. üst kapak taşlama 1000tl ye çıkıyor.

    3.5lt motor yağı
    yağ filtresi

    2-3 paket loctite ısıya dayanıklı sıvı conta

    eğer motor yağ su karışımından yatakları yediyse yatak takımlarını alırsın.
    pistonlar umarım çizilmemiştir. pistonlar da işin içine girerse maliyet artar. japon malı piston ve segman takımına 600tl vermiştim.

    ayrıca kaliteli organik antifriz ve saf su almanı tavsiye ederim. motor toplanırken çeşme suyu koymasın o eli kırılasıca ustalar. saf su para değil 5lt yetiyor 10tl, 3lt organik antifriz de 100tl yok...

    motor söken usta tanıdık olursa 1000, olmazsa 2000tl işçilik alır. ayrıca kapakçı alır yukarıda bahsettiğim gibi.

    malzemelerin 3000tl yi bulabilir. ayrıca hiç değişmediyse şanzıman yağını da değiştirin. Motul Multi Atf 5lt yeterli oluyor. Motor söküleceği için muhtemelen isteyeceklerdir.

    lancer ile ilgili herhangi bir sorununuz varsa cevaplarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 15 Eylül 2020; 15:56:33 >




  • Sadece Sürücü kullanıcısına yanıt
    Hocam detaylı bilgi için teşekkürler.Belirttiğiniz markalara parça tedariğinde dikkat edeceğim.Şanziman yağ değişimini de ekledim listeye sanmıyorum daha önce değişim yapıldığını.Gelişme oldukça eklerim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Üstad aynı problem şuan bende de var su eksiltiyordu baktık radyatör cortlamis radyatörü dün degistim bugün hafif eksiltti usta ilk gün eksiltir radyatör değiştiği için tekrar su ekle takip et azalırsa gel dedi , takipteyim şuan arabada yanan arıza lambasi yok lakin bir süre calistiktan sonra radyatör hortumu da halen basınç var neden olur bilmiyorum eger conta yandı ise başka bir belirti vermesi gerekmez mi onu da bilmiyorum araç 320i 2005 model e90

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.