Şimdi Ara

Arabam 2.vitese mandalsız geçmiyor baskı balata değişti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
575
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba 2005 model chverolet kalos arabam var bugün köye giderken aracım vitese geçmedi vites kolu gevşedi. Stop edip tekrar vitese geçirmeyi denedim gitmedi yanık kokusu geldi. Çankırı Şabanözü gümerdiğin den Ankara Keçiören e 400 lira çekici parası vererek ustaya geldik. Usta baskı balata seti ve vites değiştirme çubuğu değişecek dedi. Hepsi değişti yaklaşık 6 saat sürdü. Sonra usta arabayı test etti. Araba 2 vites hariç hepsine geçiyor ama 2 vitese normal geçmiyor geri vites mandalı ile geçiyor. Usta pazartesi gelin vites dişlisi tamir edeceğim dedi ortalama 150-200 TL tutar dedi. Benim anlamadığım zaten ben baskı balata ve vites geçmiyor sorunu ile gittim bir o kadar işçilik verdim. Benden neden ekstra para isteniyor. Baskı balata değişirken belki olmazmi viteslerde sıkıntı olup olmadığı. Kafam karıştı birde vites dişlisinde sorun varsa neden mandalla geçiyor



    edit. arabam bugün mandalsız normal şekilde 2.vitese geçti sorunsuz kullandım. ama kontak kapalıyken 2.vitese geçmiyor. garip kafam karıştı iyice akşam ustaya götüreceğim. birde aracım vitesteyken hafif sola geliyor. yani tam sabit durmuyor viteste



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi balci1987 -- 14 Eylül 2020; 13:38:31 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >







  • baskı balata ve işçiliği boşu boşuna olmuş.
    moral bozmak istemem ama ustalar çoğunlukla böyle.
    vitese geçip hareket etmiyorsa baskıdır, ilk başta vitese geçmiyor demişsiniz.
    yüksek ihtimal ya vites kolu mekanizması bozuldu yada vites kutusu içinde klavuz klips veya mandal tarzı bir parça bozuldu.

    geçmiş olsun o adamdan da uzak durun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    baskı balata ve işçiliği boşu boşuna olmuş.
    moral bozmak istemem ama ustalar çoğunlukla böyle.
    vitese geçip hareket etmiyorsa baskıdır, ilk başta vitese geçmiyor demişsiniz.
    yüksek ihtimal ya vites kolu mekanizması bozuldu yada vites kutusu içinde klavuz klips veya mandal tarzı bir parça bozuldu.

    geçmiş olsun o adamdan da uzak durun.
    Valla hocam bana baskı balatayi gösterdi duman ve yanık lekesi vardı. Şimdi benim anlamadığım ikinci vitese araç neden normal geçmiyor mandalla geçiyor? Usta tekrar bakacağım diyor tamir parası alırım 150-200 lira diyor eğer vites dişlisi kırık ise + parçası olur dedi. İlk şanzımanı söktüğünde anlaşılmaz mıydı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Ne yapıcaz bu usta işini. Yazık günah millete.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • balci1987 kullanıcısına yanıt
    baskı balata değişirken şanzuman kutusu açılmıyor, sadece motorla bağlantısının olduğu yer aralanıp yeni balata yerleştiriliyor.
    dişliler kutunun içinde yarısına kadar yağ dolu neredeyse hava geçirmez şekilde duruyorlar.
    o yüzden kutuyu açmadan anlayamaz o konuda haklı.

    duman ve yanık izi normaldir özünde o parçalar sürtünme ile çalışıyorlar, aşırı zorlarsanız yanar ve iz bırakırlar.
    performansları düşer ancak vitese geçmeme v.s. olmaz, vitese geçer ama hareket etmez.

    araçların bazılarında vites dişlileri (ön klavuz, klips veya mandal ne derseniz) yardımcı parçalar ile hareket ediyor ve/veya yerinde sabit duruyorlar.
    Mesela S-tronic vitesler için bu 1 ve 2. vites için geçerli.
    Tahminin aracınızda 2.vites için böyle bir parça vardı ve bozuldu.
    vites kutusu açılacak bakılacak, ona göre tamir veya yeni parça ile eski haline dönecek.




  • Yine sanayi ustası yine bildiğimiz şeyler. Bunları bi paraya doyuramadık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilmiyorum ama bide şöyle düşünün vitese geçmeme nedeni olan parçayı tamir etmiş veya değiştirmiş sonra baskı balatayı değiştirmiş, daha sonra 2. vites dişlisinin bozuk olduğunu anlamış olabilir.
  • edit. arabam bugün mandalsız normal şekilde 2.vitese geçti sorunsuz kullandım. ama kontak kapalıyken 2.vitese geçmiyor. garip kafam karıştı iyice akşam ustaya götüreceğim. birde aracım vitesteyken hafif sola geliyor. yani tam sabit durmuyor viteste
  • quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    baskı balata değişirken şanzuman kutusu açılmıyor, sadece motorla bağlantısının olduğu yer aralanıp yeni balata yerleştiriliyor.
    dişliler kutunun içinde yarısına kadar yağ dolu neredeyse hava geçirmez şekilde duruyorlar.
    o yüzden kutuyu açmadan anlayamaz o konuda haklı.

    duman ve yanık izi normaldir özünde o parçalar sürtünme ile çalışıyorlar, aşırı zorlarsanız yanar ve iz bırakırlar.
    performansları düşer ancak vitese geçmeme v.s. olmaz, vitese geçer ama hareket etmez.

    araçların bazılarında vites dişlileri (ön klavuz, klips veya mandal ne derseniz) yardımcı parçalar ile hareket ediyor ve/veya yerinde sabit duruyorlar.
    Mesela S-tronic vitesler için bu 1 ve 2. vites için geçerli.
    Tahminin aracınızda 2.vites için böyle bir parça vardı ve bozuldu.
    vites kutusu açılacak bakılacak, ona göre tamir veya yeni parça ile eski haline dönecek.
    yani benden ekstra para istemesi normal mi




  • 15.09.2020 EDİT:

    Usta vites kutusunu söktü. Vites kutusunda parçalar dağılmış. Vites kutusu sökülüp toparlanacak tamir olacak dedi. 150 tl istedi. 100 tl ye anlaştık.
  • balci1987 kullanıcısına yanıt
    geçmiş olsun ucuz atlatmışsınız.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.