Şimdi Ara

Fiat Egea 1.4 Fire Motor Urban Plus Donanım İnceleme

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
104
Cevap
4
Favori
16.171
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
35 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, forumda çok fazla 1.4 Egea konusu görüyorum özellikle 1.4 motor hakkında çok fazla soru işareti var. Bu konuda yaklaşık 1700 km kullandığım Egea'yı anlatarak, yer yer kıyas yaparak sizlere bilgi vermeye çalışacağım. Konuyu kapsamlı tutmaya çalışacağım, uzun olabilir. Bölüm bölüm gideceğim için istemediğiniz kısımları atlayabilirsiniz, konuda cevabını bulamadığınız durumları sorabilirsiniz. İsterseniz ufaktan aracın bir resmiyle başlayalım:
    Fiat Egea 1.4 Fire Motor Urban Plus Donanım İnceleme

    Arkadaki benim...

    Bölüm 1: Motor ve Şanzıman
    [size=5]Aracın en çok merak edilen kısmı motoru. 1.4 atmosferik bir motor ister istemez kafalarda soru işareti oluşturuyor. Öncelikle belirtmeden geçemeyeceğim; 1.6 atmosferik 110 beygirlik motor olsaymış daha tatlı olurmuş diyorum ama 1.4 motor da yeterli. Aşağıda detaylarıyla anlatacağım.

    Motor 4500 devirde 127 nm tork 6000 devirde 95 beygir güç veriyor. Değerler pek iç açıcı değil hatta 20 sene önceki 1.4 atmosferik motorlarla denk diyebilirim. Zaten insanlar da bu rakamlardan korkuyor fakat kazın ayağı öyle değil.

    Öncelikle şehir içi kullanımdan bahsetmek istiyorum, araç sadece debriyajla adeta dizel arabalar gibi çok rahat kaldırılabiliyor. Bunu nasıl yapmışlar tam çözemedim zira devir saatinde hiç bir oynama olmuyor, kalkış anında debriyaja geri bassanız motor aniden boşa çıktığı için devir fırlamıyor v.b. Araç bir şekilde ayarlıyor bunu. Bu yüzden kalkışlar inanılmaz rahat. Hatta 2.0 atmosferik arabayı kaldırmaktan daha kolay diyebilirim. Benim aracı almadan önceki en büyük korkum motorun cansızlığı olmuştu ancak gerek araç fiyatlarının saçma sapan yerlere gitmesi, gerekse Egea'nın motor dışında gayet mantıklı bir araç olması sebebiyle "Amaan nolacak en fazla biraz devirli kullanırım" düşüncesi ile gözümü karartıp aldım. Size şöyle söyleyeyim şehir içi sakin kullanımda 2.0 atmosferik bir Volvo'dan geçmiş olmama rağmen hiç bir eksiklik hissetmedim. 3000 devri dahi görmem gerekmedi, 2500 devirde vites büyütüp 2000 devir civarında gayet rahat kullanabiliyorsunuz. Hatta 1500 devirde bile araç gaza cevap verebiliyor ama tabii ekranda bir "Vites düşür" uyarısı çıkıyor. Kısaca şehir içi kullanımlarda 1.4 motor gayet yeterli, size bir eksiklik hissettirmiyor. Yokuşlu yerlerde de şehir içi hızlarda bir problem yaşatmıyor. Araçtan performans beklediğiniz zaman ise 1.4 atmosferik gerçeği ile yüzleşiyorsunuz.

    Şehirler arası yolculuklar söz konusu olduğunda da hız sınırları dahilinde motor gayet yeterli. Klima açık ve 2 kişi + kitap dolusu bagaj ile dahi bir eksiklik hissettirmedi. Otoyoldaki klasik rampalarda 6. vitesi korumayı başarırken daha dik rampalarda ya da geçit tırmanışlarında nasıl bir performans gösterir bilemiyorum. Genel olarak hız sınırları içerisindeki kullanımlarda sıradan bir kullanıcıya gani gani yeter. Performans istediğinizde ya da 150-160 sol şeridi kapatayım dediğinizde yine dediğim 1.4 atmosferik gerçeği karşınıza çıkıyor.

    Şimdi bu motor ne kadar yakıyor? Arkadaşlar çok cimri bir motor diyemem. Şehir içinde 21 km/sa ortalama hızla 9 litreleri bulacak gibi. Uzun yolda 110-120 km/sa sakin kullanımla (90 km/sa ortalama hız) 5,5 litre gösteriyor yol bilgisayarı. Benim gerçek kullanımımda 28 km/sa ortalama hızla 7,8-8 litre arası gözüküyor. Turbo benzinli benzer hacimde çok daha güçlü motorlar daha iyi performans verecektir elbet ancak o motorların olduğu arabalar epeyce pahalı. Ayrıca Egea ile emsal paralara alabileceğiniz araçlar genelde daha güçsüz 1.0 atmosferikler. Bir tek Renault grubunda 0.9 tce istisnası var ancak onda da arabanın geri kalan kısmında Egea'nın artıları var ki ona ileride değiniriz.

    Lafı toparlayacak olursam; 1.6 atmosferik olsa daha iyi olurdu ama 1.4 atmosferik de Egea'ya -parasını da düşününce- gayet de yetiyor. Aracın fiyatını ve geri kalanındaki sunduklarını da düşününce yüksek model olsun, sıfır olsun v.b derseniz alınmaması için hiç bir sebep yok.

    Kısaca şanzımana da değinelim. Araçta 6 ileri manuel bir şanzıman var. 6 vitesi duyunca uzun oranlı bir 6. vites geliyor akla ama Egea'da 5 vitesli bir şanzımana 6. vites eklenmemiş de; 1.6 litre arabalarda bulunan 5 vitesli şanzımana yeni bir 1. vites eklenmiş gibi. Evet biraz fazla vites değiştirmeniz gerekiyor belki ama arzu ederseniz araç 2. viteste de gayet rahat kalkıyor (Sadece biraz ara gazı istiyor) ve 2. vitesin oranı da ortalama bir atmosferik aracın 1. vites oranına yakın olduğu için bir sorun olacağını zannetmiyorum.

    6. Vites 3000 devirle 115 km/sa hız yapıyor ki bence 1.4 atmosferik bir araba için gayet yeterli. Motoru da sessiz olduğu için uzun yolda kafa ütülemiyor.


    Bölüm 2: Konfor

    [size=5]Konfor kısmı bir kaç farklı dalda incelenmesi gereken bir konu. O yüzden konuyu "Genişlik", "Süspansiyon" ve "Yalıtım" olarak incelemek istiyorum.

    Genişlik açısından araç net şekilde C sınıfı onu söyleyebilirim. Hiç bir B sınıfı ile kıyas kabul etmeyecek kadar geniş. Sedan için konuşuyorum hangar gibi bagajı var. Yanlış bakmadıysam 520 litre. Cidden geniş bir bagaj. Arka diz mesafesi oldukça geniş, baş mesafesi yeterli. Önde zaten sorun yok. Saklama gözü konusunda yeterli, kapı içleri geniş, kolçağın altında devasa bir göz var.

    Süspansiyon konusuna gelince; süspansiyonlar yumuşak ve konforu fena değil. Gerçi 20 yıllık Volvo'nun çukur ve tümsek sönümlemesi daha başarılı, özellikle şu kauçuk kasislerden Volvo çok daha yumuşak geçiyor ama Egea da öyle kötü değil. Abuk subuk yerlerde bir Volvo kadar düzgün davranmıyor ama Volvo'nun dört tekerden bağımsız süspansiyon olduğunu düşünürsek o kadarı normal. Egea'da bu bir sorun mudur bilemem ya da gerçek C sınıfı araçlarda nasıldır bilemiyorum ama çukur ve tümsekten geçerken "Dup dup" sesleri duyuluyor. Rahatsız etmiyor ama o sesler var. Onun dışında süspansiyonlarda sıra dışı bir olay yok. Konforlu kabul edilebilir.

    Yalıtım kısmına gelirsek; özellikle motor sesi çok az geliyor. Bu motorun sessiz bir motor olmasından mıdır yoksa yalıtımı mı iyi yapılmıştır bilemem ama 3000 devirde dahi motor sesi çok az. Anca böyle 5000 devirlere çıkacaksınız ki motor sesi gelsin. Gelen motor sesi de pek rahatsız edecek düzeyde değil zaten. Uzun yolda 3000 devirle giderken aracın içinde motor sesi hiç rahatsız etmiyor.
    Lastik sesi ise yok değil, lastik sesi özellikle asfalta göre duyuluyor ama kafa ütülemiyor. Araçtaki lastikler Continental Ecocontact 6 bu arada.
    Rüzgar sesi de yine aynı şekilde var ama sadece var. Öyle kafa ütüleyecek, rahatsız edecek bir rüzgar sesi yok. Tabii bu dediklerim hız sınırları dahilindeki koşullar.

    Şöyle bir toparlayacak olursam, parası düşünüldüğünde gayet konforlu bir araba denilebilir. Daha konforlu emsali yok mu? Var tabii ama parası da ona göre. Boş donanım Golf'ün Megane'ın 180'den başladığı bir ortamda 125 bin liraya aynı büyüklükte orta donanım bir araba için konforlu demek istiyorum.

    Fiat Egea 1.4 Fire Motor Urban Plus Donanım İnceleme




    Bölüm 3: Donanım

    [size=5]Aracımız Urban Plus isimli paket. Boşun bir üstü. Güncel Egea Sedan'da 4 donanım paketi var bunlar sırasıyla:

    Easy: En boş paket, donanımın yanı sıra malzeme kalitesi de bir tık aşağıda (Plastik kalitesi değil de mesela gösterge tablosundaki bilgi ekranı v.b) olsa da, Hill Holder ve Bluetooth (Telefon) standart olarak mevcut. Ayrıca ön kolçak da bu donanımda mevcut.

    Urban Plus: Yaklaşık 15 bin lira farkla geçilen bu pakette hem yukarıda bahsettiğim malzeme kalitesi iyileşiyor hem de hatırı sayılır donanımlar ekleniyor. Hız sabitleme, Bluetooth (Telefon + Müzik), Sesli komut, Dijital Klima, Park Sensörü, Led Gündüz farı ve sis farı (Ayrıca bu farlar mercekli), 16' alaşım jantlar ve en önemlisi 6 hava yastığı geliyor.

    Mirror: Urban Plus'a 4 bin lira fark verip alınabilen bu donanımda en hayati iki unsur geri görüş kamerası ve Apple Carplay / Android Auto desteği. Geri kalanı jant, krom detay v.b. Geri görüş kamerası sonradan ilave edilebilse de Carplay / Android Auto desteği bildiğim kadarıyla olmuyor şu anda. Mirror donanım bulmak zor yalnız.

    Lounge Plus: En üst donanım olan Lounge Plus sadece 1.6 Dizel motorla alınabildiği için epey pahalı. Ekledikleri ise yağmur ve far sensörü ve otomatik kararan dikiz aynası. Bir de arka kolçak vardı sanırım. Far ve yağmur sensörü sonradan takılabiliyor.

    Şöyle bir detay var, araç B sınıfı seviyesinde ama en üst donanımda B sınıfında dahi olan pek çok şey de bulunmuyor. Yine de dizel otomatik en üst donanımın 190 bin lira seviyesinde seyrettiği düşünüldüğünde, B sınıfı orta donanım doluluğunda oluyor.

    Fiat Egea 1.4 Fire Motor Urban Plus Donanım İnceleme




    Bölüm 4: Kalite

    [size=5]Şimdi Egea C sınıfı büyüklüğündeki bir aracın B sınıfı fiyatıyla sunulması olduğu için kalite olarak B sınıfı seviyelerinde seyrediyor. Hatta daha kaliteli B sınıfları da (Fiyatı da Egea'dan yüksek olarak) mevcuttur. Kaliteden kastım ön göğüste, torpidoda kullanılan plastiğin kalitesi değil yalnız. Daha çok aracın geneli ile ilgili bir husustan bahsetmek istiyorum. Araçta genel bir tok olmama durumu var. Mesela tavan döşemesi olarak mukavvanın üzerine kumaş kaplanmış, görüntü olarak bir sorun yok ama güneşliği kapatırken güneşlik tavana çarpınca çok boş bir ses çıkıyor. Benim Volvo'da orada kumaşın altında sünger bir döşeme var ve üstünün dolu olduğu da belli oluyor. Yani o süngerin altı da dolu onu demek istiyorum. Egea'da mukavva ile tavan arasında bir boşluk var. Kalite sorunu olarak dikkatimi çeken bazı unsurları yazayım:

    Vites: 284 bindeki Volvo s40'ın vites geçişleri çok daha tok ve tabiri caizse "lokum gibi" hissettiriyor. Egea'da da fena değil geçişler ama bir Volvo tokluğu yok. Bir de 4'ten 5'e geçerken bir yere takılır gibi yapıp öyle geçiyor. Bu hissiyatı pek sevmedim. Ayrıca vitesteyken gaza bas çek yapınca vites topuzu oynuyor. Bu durumu 6. viteste gördüm, pek rahatsız edici ya da sorun oluşturan bir şey değil. Dikkatle vites topuzuna bakıp gaza bas çek yapmazsanız fark bile etmezsiniz ama gördüğüm için yazmak istedim.

    Aracın genelinde aslında bir tokluk hissi yok. Kapı sesinden bahsetmiyorum ama mesela ön kapıyı kapatınca arka kapının titremesi hoş bir görüntü değil. Ya da silecekleri son kademede çalıştırınca araç durduğu yerde hafiften sallanıyor sanki. Aslında çok sorun olan şeyler değil ama dediğim gibi gördüğümü yazmak istiyorum.

    Ancak bu tür ufak detayları saymazsak aracın genelinde bir sorun yok, işçilik seviyesi fena değil ve kaporta montajı düzgün. Genel olarak aklıma gelenler bunlar. Sizin sormak istediğiniz bir şey varsa çekinmeden sorun lütfen.







  • Easy sirket paket disindaki egealar guzel zaten ..
    Fiyat performans olarak iyi.

    11.5 saniyelik bi 100 km degeri olan bi arabaya kotu denmez cogu iyi dediginiz arabalarin bazilari 0 100 u 12 saniyeyi geciyor.

    Yokusta turbolu arac gibi dusuk devirde gitmeye kalkanlar bastan kaybeder. Atmosferik de turbolu bi araca gore bastan fazla devir cevirterek yokus cikilir.
    Hah şöyle sonunda iç açıcı bişey 1.4 egeayla ilgili yav arkadaş yok 1.viteste klima açıkken gitmez, yokuşta arabayı sırtına alırsın, 1000 kmde bütün yağı bitirir, hiç yürümez poh gibi ulan beni bile şüphelendirdiler Bi ara hakikatten böylemi bu motor dedim bizim millet abartmayı ne kadar çok seviyor ya
    quote:

    Orijinalden alıntı: thestell

    Edit: Fazla bildirim geliyor
    Vitesin önünde genişçe bir göz var, telefonu oraya koyuyorum ve bir sorun yaşamadım. Kolçağın altında devasa bir göz var epeyce derin. Pek çok şey sığar. Kapı içleri gene yeterli genişlikte.

    Hani koltuk altında çekmece v.b yok tabii ama dediğim gibi yeterli. Elinizdeki telefonu falan koyacak yeriniz var en azından. Ben normal bir insana göre bir tık fazla eşyayla bindiğim halde hiç bir şey elimde kalmıyor ki bu yeterli.

    Motor yeterli dedim evet. Aynı paraya boşunu bile alamıyorsunuz ama Clio 5 alırsanız 1.0 72 beygir, Polo alırsanız 1.0 80 beygir, Corsa alırsanız 1.2 75 beygir, i10 (i20 değil bakın) alırsanız aynı paraya 1.0 (Beygirini sitede yazmıyor ama 1.4 atmosferikten iyi değildir) motorla geliyorlar. Bunların yanında sunduğu donanımları da düşünürseniz 1.4 95 beygir motor yeterli. Ayrıca aracı kullandım, 2.0 Volvo'dan sonra sakin kullanımda bir eksiklik hissettirmedi. Ne "Bu araba gitmiyor ya inip itesim geldi" durumu oldu ne 3000 devrin üstü ne de gaz pedalına yarıdan fazla basma ihtiyacım. Şimdi ben bu motora yeterli demeyeyim de ne diyeyim?
  • Easy sirket paket disindaki egealar guzel zaten ..
    Fiyat performans olarak iyi.

    11.5 saniyelik bi 100 km degeri olan bi arabaya kotu denmez cogu iyi dediginiz arabalarin bazilari 0 100 u 12 saniyeyi geciyor.

    Yokusta turbolu arac gibi dusuk devirde gitmeye kalkanlar bastan kaybeder. Atmosferik de turbolu bi araca gore bastan fazla devir cevirterek yokus cikilir.
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Savunmadım Çıkar Göster -- 17 Eylül 2020; 19:48:10 >
  • Hangi aracın sizinki olduğunu yazmanız hoş olmuş.
  • On numara yazı

    Bendeki de aynı renk, krom set yaptırmanızı tavsiye ederim, iyi durur.
  • öndeki araba sandım diyanete başkanmı oldun diyecektim.egea yerine az daha koyup sandero tercih ederdim 1.0 100 bg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akhenatonnn -- 11 Eylül 2020; 15:39:46 >
  • @Lınc Yokuşta 4. vites 4000 devrin üstüne çıkınca rampa yukarı da 110 km/sa hızı yakaladım. Klima açık araçta 2 kişiydik. Motor sesi de gayet makuldü. Devirli kullanınca 1.3 multijetten pek eksiği yok zira ikisi de 95 beygir.

    @por favor Teknik olarak resimdeki araba benim diyebiliyorum.

    @lojistisyen Hocam aslında istediğim gibi olmadı bile. Yazdım sildim v.b çok oldu ama bu kadar oldu. Artık sorusu olan sorsun.

    @Akhenatonnn Çerez parası ya




  • Güle güle kullanın, detaylı olarak, olumlu/olumsuz yönleriyle paylaşmışsınız. Her görüşünüze katıldım, özellikle tokluk hissi yok diyorsunuz ya araçta, ben de çok hissediyorum bunu. Kapılar, bagaj kapanırken çıkan sesler hoş değil. Gece sessizliğinde arabayı çapraz bir engelden geçirin kapılar esniyor, gıcırtı seslerini (kapı contalarından geliyor) duyuyorsunuz, hoş duygular değil ama bu paraya da bundan iyisi yok işte, böylede bir gerçek var.
  • Bende araç baktığımda Mirror paket bulunmuyordu. Bende onu anlamıyorum, ekstra olarak 1 sayfa donanım yok sonuçta jant değişiyor, CarPlay ve geri görüş kamerası var sadece. Açıkcası olsaydı ben almayı düşünüyordum ama denk gelmedi almamıştım. Bence parasına göre gayet iyi bir araç. Elinize sağlık güzel bir yazı olmuş bir solukta okudum..
  • 2017 1.3 urban kullanıcısı olarak görüşlerinize katılıyorum. Kapı içlerinden ve camlardan gelen trim sesleri ve özellikle arka süspansiyonun derin çukurları iyi sönümleyip tırtıklı bozuk yüzeylerde zıplayarak ilerleme hissi olmasa gerçekten çok iyi araba. Aslında uğraşırsanız bunlar da çözülemeyecek şeyler değil. Yüksek model bir araca bineyim sanayiyle haşir neşir olmayayım standart şeyler olsun bakımı da çok yormasın isteyen Türk halkı için biçilmiş kaftan. Bunların yanında halk yapısı olarak genellikle kalabalık aile olduğumuzdan ve bir yerden bir yere giderken arabayı tıka basa doldurduğumuzdan genişliği de mutlu ediyor. Koç grubu 90larda kuş serisi ile yaptığı ülke insanının ihtiyacına göre araba üretme hamlesini 2015te egea ile yaptı. Ne kullandığını bilerek kullanınca mutlu etmeyecek çok bir tarafı yok bence.
  • Eline saglik

    Tokluk konusundaki hassasiyetlerini okurken kendimi okuyor zannettim. Sanirim ayni kafadaniz bu hususta. tabi balyoz kasa s40 tan inip binince kabak gibi hissetmişsindir eksiklikleri

    Emin ol bugun gidip 250 bin bayilip alacagin civic veya corolla da karoser isciligi ve tokluk bakimindan ayni çapta bir araç. Yani 100 bine bu araba gayet uygun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Güle güle kullanın, detaylı olarak, olumlu/olumsuz yönleriyle paylaşmışsınız. Her görüşünüze katıldım, özellikle tokluk hissi yok diyorsunuz ya araçta, ben de çok hissediyorum bunu. Kapılar, bagaj kapanırken çıkan sesler hoş değil. Gece sessizliğinde arabayı çapraz bir engelden geçirin kapılar esniyor, gıcırtı seslerini (kapı contalarından geliyor) duyuyorsunuz, hoş duygular değil ama bu paraya da bundan iyisi yok işte, böylede bir gerçek var.
    O capraz gecislerde karoserin esneme olayi 2019 passatta bile var.

    Yani kafaya takmaniza gerek yok.
  • Aynı donanım ve aynı motor şuan kullandığım şirket aracında mevcut ve rengide aynı. Birincisi ben aracı beğendim yalan yok. Sessiz bir motoru var. Performans bekleyen ayıp eder. 1.4 bu motor ve atmosferik. Ama şu var ki arabanın limitlerini bilerek kullanınca güzel. Kendi aracım turbo dizel. Belki daha seri ama daha da sesli.

    Egea ile işim gereği bir çok ile de gidiyorum. Dediğim gibi altınızdaki arabanın limitlerini bilmek çok önemli. Atmosferik ile rampada bir anda ağır giden bir aracın arkasında sollamaya çıkmak mantıklı iş değil. Dolayısıyla ya o araçla arana mesafe bırakıp hızlanıp geleceksin ya da boş zamanı bekleyeceksin.

    Donanımı gayet yeterli. Dokunmatik ekranı güzel. Motoru sessiz. Dijital klima mevcut. Bluetooth üzerinden görüşme yapabilme ve müzik çalabilme durumu var. Hız sabitleyici mevcut. 6 airbag var. Koltukların renkleri güzel.

    Bu piyasa şartlarına ve bu döviz kuruna göre makul bir araç.




  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Bende de s40'ın makyajlısı var malum, 7 senedir biniyorum. Her türlü yolda kullandım arabayı daha hiç kapılardan esneme sesi duymadım. Sadece o da değil, geçen passat kullandım bir süre. Forumlarda gruplarda falan hep görüyoruz çok iyi malzeme kalitesi vs. Sadece göğüs ve ön kapı üstlerini yarım santim kauçukla kaplamışlar gerisi fos çıktı. 20 senelik S40 bariz daha kaliteli. Benim A sütunu kumaş altı sünger kaplı. Dokununca bir derinliği var, passat'da hocamın dediğine benzer şekilde plastik üstüne direkt kumaş gerdirilmiş gibi. Passat yahu bu en preminiyum araba.
    Yeni üretimlerde altyapıda çok ciddi maliyet kısmaları var. Ne olursa olsun 20 sene öncesinin teknolojisi, şasi rijitliği falan ona göre, ama buna rağmen sonuç ortada. Tek açıklaması var, çaldıkça çalıyorlar. Sadece VW falan değil her marka yapıyor artık bunu, volvo da dahil.
    Durum böyle olunca günümüz araçlarında sırf üst segment diye parayı basıp normalin süslü hali bir araç almak mantıklı değil hiç. İşini gören en ucuz aracı al geç. İlla premium olacaksa da eski modeller gibisi yok, daha da olmayacak.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Daha da olmayacak....

    İste bunu çok guzel dedin :) bu yuzden 18 yasinda bir araba kullaniyorum ya... Aşığım arabaya resmen. Her santimetrekaresinden detay ve kalite akar mi arkadas bir arabanin, akiyor iste.

    90 larin ikinci yarisi avrupali ureticilerin kalite acisindan govde gosterisi yaptiklari yillardi. Gerekirse aractan zarar etme pahasina bile olsa asla taviz vermezlerdi. (w211 kasa e de başlarina geldi) Şimdi son kasa S cikti mesela, araba jetgillerin arabasi gibi. Boyle araba mi olur arkadas. İcerisi tablet ve direksiyondan olusuyor komple. İcine binsen yeni alinmis elektronik esyalar gibi kokuyordur heralde.
  • @MÜŞAVİR Ben de araç bakarken nice arabalara baktım. Dolu B olarak Hyundai i20 1.0 turbo benzin 7 ileri otomatiğe niyetlendim. Hyundai fiyat listesini güncelleyip 1.0 7 ileriyi kaldırıp 1.4 atmosferik 4 ileri otomatik yazdı aynı paraya. Ondan öyle caydım, Megane 4 istedim hem de çok istedim şöyle 1.3 TCE 140 beygir 6 ileri (2000 devirle 100 km/sa) ama bütçem boş donanıma anca yetiyordu ve boşu gerçekten boştu. Hız sabitleyici dışında hiç bir şey yoktu arabada. Açıkçası 170 bine plastik direksiyonlu, kapak jantlı, kolçaksız, stepnesiz, sis farsız v.b bir araca da binmek istemedim. Bir diğer etmen de boş donanımdaki orta konsol adeta Clio tadındaydı, dolu donanımdaki orta konsol ise Talisman tadındaydı. O yüzden ondan da öyle vazgeçtim. Clio'nun orta donanımına anca yetiyordu gücüm, o kadar para verip de orta donanım B sınıfına da binmek istemedim. Opel Astra 1.4 Turbo mantıklıydı orta donanım ama ondan da kasa değiştirecek olmasından dolayı vazgeçtim. Egea'yı 1.4 motordan dolayı hiç düşünmemiştim ama sonra 120 bin lira civarına dijital klimalı, kol dayamalı, alaşım jantlı, tablet ekranlı v.b olması cezbetti. Hem Volvo'yu satmadan hem kredi çekmeden alabilecek olunca 1.4 motora gözümü karartıp aldım. Pişman da olmadım sonuçta fiyat olarak yola çıktığım bütçenin neredeyse 2/3'üne aldım arabayı. Bunu bildiğim için de yok tavanı boşmuş yok ses geliyormuş çok umursamadım. Hatta Volvo'da gelse üzecek bir ses Egea'da gelse "Fiat sonuçta" deyip kafam rahat gezebilirim.

    @brkprlk35 Mirror donanım ben de çok istedim. Bayi sipariş dahi almıyordu ve 2. elde de yakınlarımda istediğim kıstasta hiç yoktu. Yani 2020 model olacak 5-6 bin km civarında olacak dedim mi hiç araç çıkmıyordu. Mirror pakete göre tek olmasını istediğim Android Auto oldu onun dışında geri görüş kamerası sonradan takılabiliyor. Nikelaj ve jant da çok umurumda değil açıkçası. Gerçi Mirror'un metalik mavi rengini güneş altında inceledim de hakikaten benim aracın renginden çok daha iyi. Yine de donanım olarak gayet yeterli bir araba. Yazıyı rahat okumanıza sevindim çünkü bir kaç defa bu uzunlukta yazıp sildiğim oldu. Ya olay çok karışıyordu ya istediğim gibi yazamıyordum ki hala istediğim detaylara değinemedim ama rahat okumanıza sevindim.

    @rubelhizb Süspansiyon konusunda Egea'nın saçmaladığı yerde Volvo daha iyiydi dediğim kısım buydu. Tırtırlı şeklinde dalgalı yollarda Egea biraz daha saçmalıyor, Clio bayağı top gibi sekmişti aynı yerde. Volvo oralarla çok daha rahat baş ediyordu ki daha sert karakterli olmasına rağmen. Kapı gıcırtısı vesaire çok umurumda değil ben "İyi araba" hazzını çok üst düzey olmasa da Volvo ile yeterince aldım. Artık yazdığınız "Dertsiz tasasız yüksek model" düşüncesi ile hareket ettiğim için Egea'ya yöneldim. Yoksa Egea'nın kalite olarak S40'dan epeyce geri kalacağını bilerek aldım. Ayrıca dikkat ettim Fiat her dönemde B sınıfı kalitesinde C sınıfı araba üretmiş. Siena'ya bakıyorum, kocaman bagajı var mesela. Albea'ya bakıyorum ufak ama içi falan geniş. Egea ona keza B sınıfında C sınıfı genişliği.

    @The Division Bell Aslında tokluk konusu çok sıkıntı değil. Yani güneşliği kapatırken boş bir ses gelmiş ya da kapıyı kapatırken arka kapı titremiş falan çok sorun değil benim için. Beni dertsiz bir şekilde sağdan sola götürsün getirsin yeter seviyesindeyim. Malum Türkiye şartlarında iyi bir arabayı geçtim, normal bir araba bile çok çok zor. O yüzden bazı şeylerden feragat etmek gerekiyor. Bir de Mercedes'in Actros Mp5'te içinde 4-5 tane tablet var sağda solda.

    @antizero Tam anlamıyla "Yeterli" bir araba. Motoru şaşırtıcı derecede sessiz geldi bana. Ben uzun yolda epeyce kafa ütüler diyordum ama gayet sessiz kalıyor motor. 5000 devirde bile kafa ütülediğini söyleyemem.

    @nacker Hocam s40 Volvo'nun en ucuz arabası olduğu halde ön göğüste olan malzeme (Plastik de değil, kauçuk da değil ama güzel bir malzeme) arka kapının alt kısmında da aynen var. Bir tek A sütunu kumaş iken B ve C sütunları bakalit. Konsolda herhangi bir yer bastırınca çıtırdamadığı gibi, parmağımı kıracak kadar bastırsam da esneme yapmıyordu. Bundan sebep arabada trim sesi 'yok' Ama ben aracın konsol plastiğinden ziyade genel kalitesine baktım. Mesela 284 bindeki Volvo'nun vites geçişleri sıfır ayarında Egea'dan daha iyi. Bir de S40'ın vites topuzu daha alçakta ve yolu da daha kısa onu fark ettim. Bir araba manuel olacaksa vites kolu direkt S40 derim.




  • Aracın yol tutuşu-direksiyon hakimiyeti nasıl hocam?
    Bu arada daha evvel de demiştim, bu piyasada en mantıklı hareketi yapmışsınız sıfır egea ile. Temel ulaşım amacını görecek daha iyi bir seçenek yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 11 Eylül 2020; 19:35:55 >
  • Guzel bir inceleme tesekkur ediyoruz.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Yol tutuşu test edecek bir ortam olmadı hocam. S40'ı bile bir kaç kere mecburiyetten test etmiştim. Ama direksiyon fonksiyonel olduğundan mıdır bilemiyorum s40 direksiyonu gibi kavrayamadım.
  • Güzel inceleme olmuş, özellikle 1.4 yerine 1.6 atmosferik olayına katılıyorum. Şu araç 1.6 atmosferik ile gelseydi bu kadar performans konusunda tereddüt oluşmazdi. Lpg taktırmayı düşündünüz mü? Mantıklı oluyor bunlara bence.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.