Şimdi Ara

3000 SERİSİ GELİRKEN NATIVE 1080P VS 4K VSR/DSR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
1.136
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar, hepimizin malumu NVIDIA 3000 serisi ardından da AMD BIG NAVI PC donanım dünyasına geliyor.
    mevcut ekran kartlarının çoğunun 1080p üzerinde oldukça düşük performans vermesi, bir tık daha iyi performans veren üst seviye kartların ise maliyetlerinin yüksekliği nedeni yüksek hz 2K ve 4K çözünürlükte oyun oynamak çoğu oyuncu için "gitmesek de görmesek de o köy bizim köyümüzdür" konumunda idi.
    hiç bir zaman orta seviye hiç bir kartın yüksek çözünürlük için tam anlamı ile çare olamamış olması benim gibi bir çok oyuncuyu ileride çıkacak kartlar için de umutsuzluğa düşürdü ve bir çoğumuz 2K ve 4K için çok sık ekran kartı değiştirmek zorunda kalmamak için 1080p 75-144hz panellere yöneldik ve monitör yatırımlarımızı buna göre yaptık.

    lakin NVIDIA bizim gibi düşünenlere beklenmedik bir süpriz yaptı ve alınabilir fiyatlara müthiş bir performans sıçraması gerçekleştirerek en azından 2K çözünürlüğü standart haline getirme yoluna girdi, en azından iddiaları bu yönde, muhtemelen AMD bu harekete cevap vermek için elinden geleni yapacaktır.
    velhasıl gelecek yüksek çözünürlük dönemi olacak gibi görünüyor.

    peki biz yakın zaman 1080p 144hz monitör alan kullanıcıları ne yapacaklar, monitörleri yok pahasına satıp tekrar monitör masrafına mı gireceğiz, yoksa 3060, 3070 veya benzeri AMD kartları alıp bunların tam hakkını veremeden mi kullanacağız?

    işte tam bu anda belki çoğu oyuncunun kullanmayı aklına getirmediği, belki varlığını dahi unuttuğu (o oyuncu benim) iki temel destekleyici teknoloji imdadımıza yetişebilir.
    AMD VIRTUAL SUPER RESULATION (VSR)
    NVIDA DYNAMIC SUPER RESULATION (DSR)

    VSR ve DSR teknolojileri oyunların daha yüksek çözünürlüklerde oluşturulmasına izin verir ve ardından bunları daha düşük olan monitörünüzün ekran çözünürlüğüne düşürür, böylelikle monitörün doğal çözünürlüğü dışına çıkılmadığı için görüntüde bulanıklaşma olmadan 1080p ekranda bile çözünürlüğü 4K'ya kadar çıkartabilirsiniz.
    Bu teknolojiler ile performans normal bir 4K monitörden daha düşük olmayacaktır, görüntünün ölçeklendirilmesinde neredeyse hiçbir kayıp olmadığı gibi normal bir 4K monitörle elde edeceğiniz görüntü kalitesine yakın bir görüntüyü 1080p monitörde sağlayabilirsiniz.

    ben bu teknolojinin çok işe yaramayacağını düşünürken dün kendi ekranımda deneme yapmaya karar verdim, The Witcher 3 oyununda aynı sahnede 1080p ve VSR ile 2K ve 4K çözünürlüklerde görüntüler alarak yan yana karşılaştırmalar yaptım, aşağıda bu örnekleri sizler ile de paylaşmak isterim.
    bu görüntülerin tamamında RADEON IMAGE SHARPENING açık ve %80 etkinliğinde idi, ek bilgi olarak RADEON IMAGE SHARPENING aynı çözünürlükte performans düşüşü olmadan görüntü kalitesine çok olumlu katkı yapıyor, son görsel de bu karşılaştırmayı da ekleyeceğim.
    elimde NVIDIA kart olmadığı için görüntülerin tamamını Vega56 ile aldım, NVIDIA kullanan arkadaşlarım konuya DSR kullanarak örnek görüntüler eklerse faydalı olacaktır.

    3000 SERİSİ GELİRKEN NATIVE 1080P VS 4K VSR/DSR
    Native 1080p VS 2K VSR
    3000 SERİSİ GELİRKEN NATIVE 1080P VS 4K VSR/DSR
    Native 1080p VS 4K VSR
    3000 SERİSİ GELİRKEN NATIVE 1080P VS 4K VSR/DSR
    2K VSR VS 4K VSR
    3000 SERİSİ GELİRKEN NATIVE 1080P VS 4K VSR/DSR
    Native 1080p RADEON IMAGE SHARPENING ON/OFF

    sizlerinde görsellerde görebileceği üzere VSR ciddi manada görüntü kalitesini arttırmakta, elbette performans düşüşü de görüntü kalitesi ile orantılı şekilde düşmekte örnek oyun olan The Witcher 3' te 1080p' de en yüksek kalite ayarlarında en düşük fps 90 civarında iken 2K' da 60 civarına, 4K' da 35 civarına inmekte.
    lakin özellikle biraz yaş almış, kartları çok yormayan oyunlarda kullanıldığında oldukça iyi sonuçlar alınabilir.
    ben kendi özelimde yeni seri kartlara geçersem ki geçeceğim, en azından bir süre daha monitör değişikliği yapmadan NVIDA DSR+DLSS ve veya AMD VSR+IS gibi teknolojileri kullanarak devam etmeyi planlıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratBayrakçı -- 9 Eylül 2020; 22:1:43 >







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.