Şimdi Ara

Araç başına Mercedes'ten 43 kat daha fazla kar etmek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
2.118
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Egea ve Ferrari için de örnekler verilmiş. Hepimizin bildiği şeyler ama sayılar açık konuşulunca daha da bir hayret ediyor insan
    https://www.youtube.com/watch?v=tb8MubO7cYM&ab_channel=Sekizsilindir



  • Yerli otoyu 30 bin tlye alacagini zannedenler daha komik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • S Class'dan bile yanlış hatırlamıyorsam sadece 5700 Euro kâr hesaplamışlar. Şaka gibi. Bu kadar düşük kâr marjına böyle meşakkatli iş yapılmaz. Bu mantıkla A Class'dan 500-1000 Euro falan kâr yapıyor olmalılar. Resmen komedi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    S Class'dan bile yanlış hatırlamıyorsam sadece 5700 Euro kâr hesaplamışlar. Şaka gibi. Bu kadar düşük kâr marjına böyle meşakkatli iş yapılmaz. Bu mantıkla A Class'dan 500-1000 Euro falan kâr yapıyor olmalılar. Resmen komedi.
    Yuzde 6.6 sabit kar varsaymis o yuzden.
    Sirketin ortalamasi yuzde 6.6 ise. Adam A dan yuzde 4 kar yaparken S den yuzde 10-15 kar yapiyordur.

    Ayrica yuzde 6 hesaplanirken icinde tabiiki araci gelistirme fabrikaya koydugun robot vs de. var, CEOnun maasi da var vs. Net kilciksiz diyor ya aynen oyle. Yani malzeme+ iscilik degil sadece. Sadece malzeme +iscilik hesaplarsaniz S classta kar orani daha yuksektir.

    Ama ben bu forumda cok yazdim hep dalga gectiler. Hatta enayi diyenler var. Otomotivde kar marji dusuk. S classta bile asil parayi kaldiran sirket S class in icindeki teknolojiyi ureten sirket. O ekranlarin, islemcilerin, yazilimlarin falan ureticileri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 9 Eylül 2020; 16:10:43 >




  • Mb nin son yıl ortalaması itibariyle kar marjı %10 un altında. Daha iyi anlamak için 50k euroluk e serisinde 4 5k arası kazanıyorlar. Hadi olsun 5k euro. 45 bin tl yani maksimum.

    Bizde e serisinde devlet 50k euro, bayi 10k euro, galeriye satmışsa bir 10k euro da o kazanır. Yani 70k euro aracılar kazandı. Yani üreticin tam 14 katı aracılar kazanıyor.

    Sadece araçta mı? Ürettiğimiz domates tarlada 50 kuruş markette 7 tl. Markette Maksimum 2 tl edecek salkım domatesten bahsediyorum. Aradaki 3.5 kat kazanç kime. Bilin bakalım.

    Bu ülkenin en büyük hastalığı aracılık. Aracılığı biterecek aşamalar belli. En başta aracıların kralı akp bey gidecek. Sonra tedarik zinciri, üretim planlaması ve harcama ile bu işler kontrol altına alınacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ben sero -- 9 Eylül 2020; 16:38:27 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    S Class'dan bile yanlış hatırlamıyorsam sadece 5700 Euro kâr hesaplamışlar. Şaka gibi. Bu kadar düşük kâr marjına böyle meşakkatli iş yapılmaz. Bu mantıkla A Class'dan 500-1000 Euro falan kâr yapıyor olmalılar. Resmen komedi.
    Var mersonun boyle manyakliklari Zamaninda w211 den de kar edemediler pek.

    Dönemin daimler yetkilisinin aciklamasi vardi, araci olmasi gerekenden asiri kaliteli yaptik, maliyet cok yuksek kar edemiyoruz diye.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben sero

    Mb nin son yıl ortalaması itibariyle kar marjı %10 un altında. Daha iyi anlamak için 50k euroluk e serisinde 4 5k arası kazanıyorlar. Hadi olsun 5k euro. 45 bin tl yani maksimum.

    Bizde e serisinde devlet 50k euro, bayi 10k euro, galeriye satmışsa bir 10k euro da o kazanır. Yani 70k euro aracılar kazandı. Yani üreticin tam 14 katı aracılar kazanıyor.

    Sadece araçta mı? Ürettiğimiz domates tarlada 50 kuruş markette 7 tl. Markette Maksimum 2 tl edecek salkım domatesten bahsediyorum. Aradaki 3.5 kat kazanç kime. Bilin bakalım.

    Bu ülkenin en büyük hastalığı aracılık. Aracılığı biterecek aşamalar belli. En başta aracıların kralı akp bey gidecek. Sonra tedarik zinciri, üretim planlaması ve harcama ile bu işler kontrol altına alınacak.
    Bu ülkenin kendisi biter de aracılığı bitmez. Herkes her şeyden üç beş bir şeyler kopartmak istiyor. Ülkedeki ticaret döngüsünün yarısından fazlası al-sat işine dayanıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stand Alone

    Bu ülkenin kendisi biter de aracılığı bitmez. Herkes her şeyden üç beş bir şeyler kopartmak istiyor. Ülkedeki ticaret döngüsünün yarısından fazlası al-sat işine dayanıyor.

    Alıntıları Göster
    Aynen. Hastalık bu. Dövizden, altından aracılık alan bir ülke. Bu ülkede boşuna çalışana veya okuyana kadar beynini çalıştırıp aracı olacaksın. İşim gereği emlakçılar ile yüzyüzeyiz. Hepsi ağzımın içine bakar. Adam el pençe resmen. Adama bir ayda kazandığım maksimum parayı söyledim. Gel yanımda çalış daha çok kazanırsın dedi. 10 aylık çocuğum var. Okutursam yurt dışına gönderirim. Burada b.içi odtü ye bile göndermem. Eğer gücüm yeterse..

    Ama okutamazsam veya istemezse kesinlikle emlakçı yaparım. Benim bilgimin 100 de 1 ine sahip olmayan insanlar benden kat kat kazanacaklar. Madem düzen böyle. Bizde aracı oluruz. Çalışanı okuyanı seviyorlar bu ülkede..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben sero

    Aynen. Hastalık bu. Dövizden, altından aracılık alan bir ülke. Bu ülkede boşuna çalışana veya okuyana kadar beynini çalıştırıp aracı olacaksın. İşim gereği emlakçılar ile yüzyüzeyiz. Hepsi ağzımın içine bakar. Adam el pençe resmen. Adama bir ayda kazandığım maksimum parayı söyledim. Gel yanımda çalış daha çok kazanırsın dedi. 10 aylık çocuğum var. Okutursam yurt dışına gönderirim. Burada b.içi odtü ye bile göndermem. Eğer gücüm yeterse..

    Ama okutamazsam veya istemezse kesinlikle emlakçı yaparım. Benim bilgimin 100 de 1 ine sahip olmayan insanlar benden kat kat kazanacaklar. Madem düzen böyle. Bizde aracı oluruz. Çalışanı okuyanı seviyorlar bu ülkede..

    Alıntıları Göster
    Ne iş yapıyorsunuz mesleğiniz nedir bilmiyorum ancak bu ülkede yaklaşık 10 senedir maaşla bir yerde çalışmak, okul okumak ve eğitime değer vermek, nitelikli insan yetiştirmek için insana yatırım yapmak kaybettirir durumda. Aracılık yapmak ve bu kadar kolay kazanç sağlamak kadar güzeli yok.

    Nisan ayında pandemi zamanında arkadaşımın annesi 2014 model 1.2 benzinli otomatik Icon paket Clio aracını 72,000'e satmış. Haberim olsaydı ben alıp 2 ay sonrasında 90,000'e okuturdum. Yani bu devirde aklı olan çoluğunu çocuğunu üniversite eğitimine değil direkt mesleki eğitime yönlendirmeli ve onlara girişimciliği aşılamalı. Öteki türlü varacakları yer hüsrandan başka bir yer olmaz. Sabancı mezunu olup işsiz dolaşan insanlar tanıyorum. Yaşadığın ülkeyi tanıyıp buranın dinamiklerine göre hareket edeceksin her şeyden önce.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.