|
Bildirim
|
lpg atmofrek otamatik araç kullanıyorum ankara içi sabah işe git gel haftalık ortalama 300 km kullanıyorum benzinli kullandığım da aynı güzergahı 10 litre benzin ile tamamlıyor km de 0,68 kuruşa tekamül ediyor eksi artı azda olsa olur lpg ile bugün fulledim 103 tl 270 km gittim oda 0,38 kuruşa tekamül ediyor bu hesaba göre 0,30 kuruş km kazancım var biz buna 0,25 diyelim 10000 km sor kar 2500 tl kit maliyetim 2200 tl 10000 km sonra kar etmeye başlamışım
|
Yorumları okudum şaka gibi resmen LPG fiyatı 3.80 diyenler 3.09 dan aldım en son hem de bpden her depoda 50-60 liralık benzin alan mi dersin herhalde karbüratörlü eski araçlarda kaldılar yıl 2020 AVM ye giremiyor diyen mi dersin yedek lastiğin yerine simit tanklar var bugüne kadar giremedigim hicbir yer olmadı dolum Ağzı bile benzin kapağı içinde ayrıca bu sorun AVM otiparklarinin havalandirmalarinin zeminde olması gerekirken tavanda olmasından dolayı yani inlarin sorunu LPG'li araçlar sanayiden çıkmıyor diyen mi dersin yahu taksici tayfasini bilirsiniz vakit nakittir öyle olsa bu adamlar nasıl iş yapacak taş mı yesinler
Açıkça deyin ki hiç LPG'li araç kullanmadım korkuyorum yada orjinallik bozulmasın ben az km yapıyorum yada ben zenginim benzine para bayılırım bunları deyin gözünüzü yerim anlaştık mı canlarım Son olarak başlığa cevap LPG her zaman kârlı dir her zaman benzinin yarı fiyatidir iyi bir kit iyi bir işçilik yılda bir filtre değiş devam et aklin yolu bir yahu sıfır araç alıp LPG takiyoruz yada birçok marka sıfır LPG'li araç satıyor şaka mı yapiyorsunuz |
lpg benzin üretilirken oluşan bir yan ürün. bundan dolayı fiyatı ucuz.
otomobillere uygulanması konusunda uzun yıllardır çalışmalar yapılıyor günümüzde bir çok otomobilde uzun süre sorunsuz kullanılabiliniyor. basitçe karşılaştırırsak honda civic örneğinden ilerleyebiliriz. hodan civic lpg li versiyon ile dizeli arasında 65 bin tl fark var. dizelin yakıt tüketimi 4.7 litre benzinlinin yakıt tüketimi 8.7 litre lpg'de ortalama 2 litre fazla yakıyor 11 litre diyebiliriz şu an dizelin litre fiyatı 6,09 TL benzinin litfe fiyatı 6,63 TL lpg litre fiyatı 3.85 TL bu verilerle dizelin km başına tüketimi 28,6 kuruş benzinin km başına tüketimi 57,6 kuruş lpgnin km başına tüketimi 42,3 kuruş lpg ile dizel arasında 15 kuruşluk bir fark oluşuyor. dizel alırken verilen 65 bin tl farkın yakıttan kazanılan 15 kuruşluk fark ile çıkması için 400 bin km gerekiyor. 400 bin'e gelmeden satanlar için düşünürsek. şu an ilanlarda 2018 üstü honda civiclerde en popüler donanım elegance görünüyor, bu donanımdaki araçlara bakarsak lpg li araçların ortalama fiyatı 219.500 TL dizellerin ortalama fiyatı 229.500 TL aralarındaki fark 10 bin tl. sıfır alırken ödenen 60 bin lik farkın 50 bin tl si yok olmuş durumda bunu da hesaba eklersek dizel alan birinin aradaki farkı çıkarması için 333 bin km yapması gerekiyor. dizel otomatik civic ile benzinli otomatik civic elegance donanımları arasında bir fark olmadığı varsayılarak hesap yapıldı. bildiğim kadarıyla şanzıman dışında bir fark yok. hondayı bilen arkadaşlar lütfen düzeltsinler ek bilgiler: corollanın 1.6 motoru ile 1-2 litre daha az tüketim sağlayabiliyor. ayrıca aracın ağırlığı da çok önemli. civic bu açıdan benzinliler arasındaki kötü örneklerden biri atmosferik benzinli motorlar dizellere göre daha düşük tork ürettikleri ve bu torku daha yüksek devirlerde verdiği için aracın sıfırdan kalkarken tükettiği yakıt daha yüksek oluyor. dolayısıyla daha hafif arabalarda atmosferik benzinli motorların verimliliği artıyor. lpg'nin motora verdiği zarar, süpbap konusu gibi şikayetler var ve haklılar. fakat özellikle japon ve kore gurubunda bu sorunlar çok daha az ve genellikle dizellerdeki dpf, turbo gibi parçalarla benzer maliyetler çıkartıyorlar. ayrıca dizellerin ek bakım maliyeti, bazı dizellerdeki ad-blue konusu gibi şeyleri düşünürsek buradan bir hesap yapmak çok zor hale geliyor. tüm bunlar göz önüne alındığında türkiye şartlarında lpg bence mantıklı bir seçenek. gönül isterdi ki 2-2.5 litre atmosferik motorlu araçlara binelim. fakat güncel vergi sistemi ile 1.6 litre hacme sıkışmış durumdayız. hatta böyle giderse 1.3'ün altına bile düşmek gerekebilir. koskoca mercedes'i bile 1.6 litre hacimle satıldığı ülkemizde, lpg'ye öynargı ile yaklaşmak bence hatadır. otomobil herşeyden önce bir taşıma aracıdır. bu aracı ne kadar verimli hale getirirsek o kadar iyi. şu an ki şartlarda lpg bunun iyi yollarından birisi |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |