Şimdi Ara

3 günlük Yeni Peugeot 508 Deneyimim- Mini 308 kıyaslaması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
1
Favori
3.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    Hali hazırda Peugeot 308 1.6 BlueHdi 120 hp EAT6 Style kullanıcısıyım 2016 model aracım. 205/55/16 falken ze310 lastiklerim var.

    Almaya hep heveslendiğim 508 ile iş seyehatim nedeniyle 3 gün geçirdim. Antalya/Burdur/Uşak epey bi gezdim. Yeni 508 ile 1600 km' civarı şehir içi dağ bayır uzun yol epey tecrübem oldu.

    Araç 1.5 130 hp eat8 prime (en boş donanım) donanımdı. Araç üzerinde 215/60/16 lastikler vardı. Good year efficientgrip performans 4 kanallı. İlerde yazacaklarımın sanırım en temel nedeni bu lastikler çünkü eski arabam Fiat Punto dan 308'e geçince yani B segmentinden C segmentine geçince çağ atlamış gibi hissetmiştim, aynı hissi yeni 508 için malesef yaşayamadım.

    Öncelikle hayatımda böyle leş bir lastik görmedim. Araba resmen yağ üzerinde kayıyor gibi ne zaman frene bassam gajjjj ses çıkarıyor abs devreye giriyor. 2 defa ciddi kaza tehlikesi atlattım. Bi tanesinde esp devreye girip aracının eksenini net olarak düzeltti ve yola tutundum. Diğerinde ise keskin bir virajda dönüş yaparken araba resmen karda kayıyor edasında kaydı. Hava sıcaklığı 35 derece Antalya sıcağında tam yaz lastiğinin seveceği bir ortamdayken performans resmen diplerdeydi.

    Yeni 508 ile ilgili hissettiğim en önemli nokta direksiyon hissi çok zayıf bizim 308'e göre. Döndüğüm de havalimanı otoparkında beni bekleyen 308'im ile eve doğru yol çıktığımda noluyor la dedim direksiyonu 508 ile aynı ölçüde çeviriyorum yarım şerit geçmem gerekirken keskin bir hareket ile tam şerit sağa geçiyorum. O zaman anladım direksiyon tepkileri 308'de çok net. Yazının başında söylediğim gibi belki bu lastikle ilgili yada 508'in sedan olması ile ilgili.

    Gelelim yalıtıma eat8'inde etkisi ile 120 km/sa hız ile 1800 devir civarı çeviriyor bu da oldukça motor sesini duymamızı engelliyor. Motor yalıtımı olarak beklediğim üzere 308'den bir tık üstündü. Yol sesi olarak 308 ile aynı seviyede olduğunu düşünüyorum. Zira yine bu lastikten de kaynaklanıyor olabilir. Rüzgar sesi olarak aracın çerçevesiz camlarından dolayı açık alanlarda giderken 100 km/sa hızdan sonra ciddi uğultu alıyordu. Nispeden yan tarafı kapalı olan yollarda ise (iki tarafı dağ, dere, ağaçlık vs) 130 km/sa civarında geliyordu ses. Belki benim kullandığım 508 sorunluydu bilemiyorum.

    Konfor olarak kesinlikle 308'den daha konforlu net olarak belli oluyor fakat bir passat değil o da net. Kendi sınıfındaki araçlara göre (çok da D sınıfı araç kullanmadım açıkçası) tatlı sert denilebilir belki ama 308'e göre oldukça konforlu. Kısa ve küt çukurlarda çok daha iyi sönümlüyor. Bunda köfte yanak lastiklerinde bir tık etkisi var fakat 308'in arka süspansiyonlarının pat güm pat çat ettiği yerlerde 508'de bu sesleri hiç duymadım. Bu yumşaklığa bağlı olarak da sanırım 308'e göre daha kötü yol tutuyor ya da o lastik böyle hissetmeme neden oldu bilemiyorum.

    Arka tarafta havalandırma kanalları mevcut. Bagajı oldukça geniş arka diz mesafesi oldukça iyi buldum. Kol dayamasını biraz alçakta olması nedeniyle ben şahsi olarak beğenmedim (308 de biraz yüksekte konumlandırılabiliyordu) ama tabi bu biraz kişisel bir şey. Soğutmalı, oldukça genişti ve aux girişi vardı. Hız sınırlayıcı/sabitleyici, far sensörü yağmur sensörü otomatik kararan dikiz aynası vardı. Geri vitese atmak için unlock butonuna basarak geri almanız lazım alışmam epey zaman aldı hatta alışamadım bile diyebilirim ona biraz gıcık oldum :)

    Performans gayet iyiydi ara hızlanmalarda oldukça tatmin edici. Kick down yaptıktan sonra 1 saniyelik filan bir gecikme oluyor fakat sonrası gayet iyi. Hali hazırda EAT6 kullanıcısı olduğumdan EAT8 fazla farklı gelmedi. Kasislerden sonra gaza basınca oluşan gecikmeyi aynı şekilde 508'de de gözlemledim farklı birşey yoktu. 130 hp ise aracı oldukça götürüyor. Düz yolda 195 civarına çıkabildim. Hafif eğimli yolda ise 210'kadar gördüm sonrasında önümde araç olduğu için yavaşlamak durumunda kaldım.

    Gelelim yakıta aracı 5295 km de teslim aldım ve 6926 km de teslim ettim. Yakıtlar şirketten olduğu için tam performans kullandım. Dolu depo teslim alıp dolu depo teslim ettim. Toplam 105,46 lt yakıt almışım ve 1631 km yol yapmışım. Bu da 1600 km'nin ortalamasını 6.5 lt yapar. Bunun içinde dediğim gibi hiç ekonomi yapılmadan basılabilecek her yerde bastık. Ayrıca oldukça zorlu arazilerde kullandım iş gereği, normalde 4x4 Toyota Hilux kullanıyorduk onunla girdiğimiz epey bi yere girdik. Stabilize köy yolları tarla yolları yayla yolları aklınıza gelebilecek tüm zorlu yollarda yavaş yavaş kullandım. Ortalama hız buralarda maksimum 20 filandır şehir içi yoğun trafik gibi de düşünülebilir. Uşak'dan Antalya'ya dönüşte yol bilgisayarını sıfırladım Antalya'ya geldiğimde 4.8 lt gösteriyordu bilgisayar. Bu seyehatte fazla basmadım açıkçası 120 civarında geldim.

    İç dış tasarım bahsetmiyorum onlar biraz kişisel çünkü. Malzeme kalitesi oldukça yüksek ön konsol kol daya kapı döşemeleri yumuşacık. Hatta vites değiştirdiğimiz yerin sağı ve solundaki plastikler de yumuşak. Arka kapı plasitkleri önler kadar yumuşak olmasa da onlarda yumuşaktı. Donanım olarak malesef boştu. Mercekli farları var fakat halojendi odaklama çizgisi aydınlatması homojen ve güzeldi fakat ayarı en uzağı aydınlatmaya ayarlamama rağmen bana kısa geldi. Uzunları çok güzeldi fakat artık D segmenti bi arabada LED ler standt olmalı. Prime donanımda aslında dişleride yok yalnız sanırım orta paketten sonra geliyor o LED aydınlatması.

    Ses sistemi benim 308'de tam bir facia. B sınıfı araçlar bile mesela Polo, Fiesta 308'den daha kaliteli sesi sistemine sahiptir. 508 için Focal filan olmamasına rağmen beni oldukça tatmin etti, ses kalitesini net ve ses şiddetini yüksek buldum.

    Android Auto kullandım oldukça güzel bi özellikmiş o da 308'de makyaj ile gelmişti o özellikler bizimkisi makyajsız kasa :(

    Ön konsolda tek USB girişi var D sınıfı bir araca yakıştıramadım, fakat çoklayıcı ile çoğaltılabilir. Arka tarafta 2 usb girişi daha vardı.

    Evet arkadaşlar benim 508 ile 3 günlük maceram ve farkettiklerim bu şekildeydi. Benim referans noktam kendi 308'im olduğu için biraz farklı bi inceleme mini karşılaştırma gibi oldu. Bazı kısımları beni memnun etse de bazı kısımları için tatmin olamadım. GTline almayı hedefliyordum ben ama sanırım dolu ve farklı lastikli bir 508 ile vakit geçirmek daha doğru sonuç verecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emre9110 -- 22 Ağustos 2020; 17:53:57 >







  • Hocam benim aracım Opel Astra K. Yakın zamanda lastik değişimi yapmam gerekecek. Michelin primacy 4 ve pilot sport 4 için fiyat aldım. Tanesi 700 tl diyince bi yutkunma geldi. Ölçülerim 225/45R17 Falken ze310 u bayağı bir araştırdım. Genel olarak çoğu kullanıcı memnun ve fiyatı michelinin yarısı nerdeyse. Sizin yorumunuz ne olur bu konuda? Daha önce hiç Falken marka lastik kullanmadım.
  • cankut1907 C kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Benim araçta fabrika çıkış efficientgrip vardı performans olmayan modeli. O da çok kötüydü o lastik yüzünden kaza yaptım araba durmuyor fren mesafesi aşırı uzun. Falkene geçtim tutunma oldukça iyi sessiz ve konforlu bir lastik. Lastik değiştirince efficientgrip ler kütük gibiymiş demiştim. Falkeni öneririm genel olarak.

    Çok sportif kullanmıyorsanız PS4 gereksiz olur Primacy 4 için oldukça yumuşak diyorlar. Ben bir sonraki lastiğimde cintinental cp6 düşünüyorum.
  • Emre9110 kullanıcısına yanıt
    sincera mı
  • Emre9110 kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkür ederim. Michelin bütçemi aşıyo zaten. 1 takım lastiğe 3000 tl vermem çok zor. Genel olarak sakin bir kullanıcıyım. Bugüne kadar abs devreye girecek kadar sert fren yapmışlığım bile nerdeyse hiç olmadı. Bu sebeple Falken hem bütçeme hem kullanım tarzıma uygun gibi duruyor. Bu arada siz 308/508 kıyaslaması yapmışsınız ancak ben konuyu lastik tavsiyesine çevirmiş gibi oldum. Kusura bakmayın lütfen :)
  • 508 de direksiyon maalesef dizime sürtüyordu. Düşünün o küçücük direksiyona rağmen.
  • Ben sero B kullanıcısına yanıt
    Ben küçük direksiyona alışkın olduğumdan farklı gelmedi. Hatta üst tarafı kesik olduğu için daha güzel geldi.
  • 7 yıldır Goodyear EGP kullanıyorum. 2. takımım şuan. 215-55-R16 93 V Almanya üretimi.

    Hem çok sessiz özellikle de Yokohama lastiklere göre.
    Hem çok konforlu.
    Hem de yola tutuşu harika.

    Hali hazırda süspansiyonu oldukça yumuşak olan Citröen Grand Picasso kullanıyorum. Neopplan gibi esner araç ileri geri veya sağ solda. Ona rağmen virajlarda korkmadan rayda gibi gidiyorum. Hele ıslakta resmen yola yapışır.

    Sizin anlattıklarınızla taba tabana zıt düşünüyorum. 140bin km tecrübeme dayanarak. Yoksa keyiften tanesine 700tl vermedim. Gider falken, kormoran alır geçerdim.
  • Bence en can alıcı konu sizin Punto'dan 308'e geçerkenki hissinizi 308'den 508'e geçerken bunu yaşamadığınız olacaktır. Bende yakın bir zamanda 207'den Leon'a geçiş yaptım. Apayrı bir hissiyat gelişiyor çünkü sınıf farkı çok bariz fark ettiriyor..
  • Yeni 508 teknik anlamda 5 para etmez aractir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Yeni 508 teknik anlamda 5 para etmez aractir.
    Bence de 508, Peugeot'un son yıllar hariç klasik satış stratejisini yansıtır. Ucuz altyapıyı süsleyip püsleyerek otomotivden anlamayan müşteriye kaktır gitsin. Citroen C5 ile Peugeot 508 kardeş gurubun markaları, C5'in harika ve karmaşık bir yürüyeni var, 508'in içi daha süslü. Piyasada aynı model ve km'de 508 ve C5 fiyatlarını karşılaştırın lütfen.
  • Oysa tasarım efsane..
    Kokpitinde de bayılmıştım.
  • Emre hocam peki icockipti nasıl buldun yabancı forumlarda 308e göre daha kolay kullanımı olduğu söyleniyor piano tuşlarıyla.Aynı şekilde hayalet ekranda nefis duruyor.Benim 308de michelin ps4 geldi ve inanılmaz memnunum.efficient gripi 207'm için almıştım gerçekten fiyatını haketmeyen bir lastik.Alınacaksa ultragrip olmalı.
  • 308 zaten güzel bir araç. Bundan sonra ne alırsan al seni mutlu etmez. Üç aşağı beş yukarı tüm araçlar benzer seviyede. O yüzden bundan sonraki araç değişikliklerinde sevincin 3 5 gün sürer sonra yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cankut1907

    Hocam benim aracım Opel Astra K. Yakın zamanda lastik değişimi yapmam gerekecek. Michelin primacy 4 ve pilot sport 4 için fiyat aldım. Tanesi 700 tl diyince bi yutkunma geldi. Ölçülerim 225/45R17 Falken ze310 u bayağı bir araştırdım. Genel olarak çoğu kullanıcı memnun ve fiyatı michelinin yarısı nerdeyse. Sizin yorumunuz ne olur bu konuda? Daha önce hiç Falken marka lastik kullanmadım.
    Falken EuroAll kullanıyorum şuan, bir önceki lastiklerim Efficient Grip Performance idi.

    Falken'i kesinlikle öneririm.

    Daha 2 gün önce beni kazadan kurtardı.

    Polisler sağolsun tam otoyol çıkışında, dönüşe çevirme kurmuşlar. Kör noktada trafik vardı. 80 km/s ile bir anda önümde duran trafik gördüm. Freni sonuna kadar kökledim ve anında durdu araç. Eğer EGP'ler olsaydı duramazdı, 4 sene kullandım o lastikleri iyi biliyorum.




  • EGP'yi farklı araçlarda kullandım sonuç aynı. Yüzme standart.
    2. takım Hankook Ventus S1 Evo2 kullanıyorum süper lastik. Alanın pişman olacağını hiç zannetmiyorum. Şu an çoğu alman aracında standart gelen lastik. 17" lastikli Golf, A3, CLA gibi araçların üzerinde hep bu lastikler var. Ben de ilkini Golfte kullandıktan sonra baharda 308'e aldım ve çok memnunum.

    Değerlendirmenize gelince öncelikle 308 sahibi olarak çok faydalı buldum. 308'deki sürüşe alışınca o zevki başka araçta yakalayamama olayını ben de yaşadım. Benim araç da 2016 ama manuel ehdi cep. 3008'e bile tam olarak ikna olmakta sıkıntı yaşıyorum :) Bu yüzden son kampanyasını kaçırdım almadım. Ama 308'de 2021 model yılı ile gelen dijital kadran ve 1.5 motoru manuel şanzımanla birlikte allure araçta denk getirsem parasına takılmam alırım. Zevk meselesi :)
  • Merhabalar, bende haziran ayında 1.2 eat8 308 aldım üzerinde 17 inç michelin lastik var ama brn yol tutuşu ve frenlemeden memnun değilim. Acaba lastikler yüzünden midir çözemedim? Sizlerden görüş almak isterim.
  • Michelin primacy hp, primacy 3 kullandim memnun kalmadim bir sure sonra catlamalar ve diş olmasina ragmen yol tutmamaya basliyordu..
    Eskiden fiyat farklari bu kadar bariz degildi riske girmeye gerek yok diyip aliyorduk..
    Fiyatlarda anormal farklar olunca hem avrupada testlere giren hemde yerli ve ekonomik bir lastik olan falken denemeye karar verdim..kia ceed aracima 225/45/17 ze914, doblo 205/55/16 ze 310ecorun, bmw 5 245/45/18 ze 310 ecorun aldim her ebatta da oldukca memnunum tavsiye ederim..belki 2milyon km arac kullandim 20farkli lastik takimi aldim 32yasimdayim..lastige onem veriyorum can tasiyoruz tabiki ama parayida agactan toplamiyorum..bana gore mantikli tercih yaptigimi dusunuyorum saygilar
  • Yeni 508'i kullanmadım, bilmiyorum. Ama bahsettiğiniz lastiklerden kullandım ve yukarıda arkadaşın da dediği gibi çok iyi bir lastik olduğuna inanıyorum. Daha önce Bridgestone, Dunlop, Michelin, Nankang, Pirelli ve Yokohama aldım, Michelin hariç hiçbirinde Good Year'deki yol tutuşu yoktu. Hatta GY'in kışlık Ultragrip serisi bana göre en iyi kış lastiklerinden. Bunları neden yazdım? O lastikle o araç anlattığın şekilde kayıp yoldan çıkıyorsa ciddi bir sorun var demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cankut1907

    Hocam benim aracım Opel Astra K. Yakın zamanda lastik değişimi yapmam gerekecek. Michelin primacy 4 ve pilot sport 4 için fiyat aldım. Tanesi 700 tl diyince bi yutkunma geldi. Ölçülerim 225/45R17 Falken ze310 u bayağı bir araştırdım. Genel olarak çoğu kullanıcı memnun ve fiyatı michelinin yarısı nerdeyse. Sizin yorumunuz ne olur bu konuda? Daha önce hiç Falken marka lastik kullanmadım.
    Aynı ebatta Nokian Powerproof aldım. Primacy 4 alacakken vazgeçip Nokian aldım. En fazla 550 TL olmuştur. O kadar yoktur bile. n11'den almıştım. Alalı 4 bin km oldu. Memnuniyetim %100.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.