Şimdi Ara

Motor rektefiyesi nedir hangi parçalar değişir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
1.058
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • sanayide bir usta motor rektefiyesi yaparken taşlama aleti ile motor yüzeyini yedirerek temizlerken gördüm, bunu yaparak ne amaçlanmaktadır.

    Başka hangi parçalar eskiyip değiştiriliyor
    neler yapılıyor bilgi veirirmisiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EcheLoN_ -- 14 Ağustos 2020; 20:7:39 >



  • O taşlama işi conta kaçırıyorsa ve conta değişimi de çözmüyorsa yapılıyor. Üst kapak ile motor bloğu arasında bir conta var. O contanın yuvası hasar görmüş aşınmış olursa bir iki milim oyarak düzgünleştiriyorlar. Tekrar takılınca aşınmış kısım alındığı için kaçırmıyor.

    Ama bu işlemi en fazla iki kere yapabiliriz diyor ustalar. Ondan sonra artık üst kapağın komple değişmesi gerekiyor mesela sorun o taraftaysa.

    Rektefiye motor bloğu içinde silindir piston falan yapılınca oluyor sanırım. Tam bilmiyorum onu ben de. Ya da her tadilat Rektefiye oluyor.
  • Rektefiye olayi cok karisik bir is

    Aracin problemine bagli
    Mesel yag yakmaya basladi ise piston segman yataklar degistirilir
    Conta ve subap lastikleri degistirilir devam edilir

    Ama ornegin yolda yaglamayi kesti yatak sardi diyelim
    Piston gomlek segman krank yataklar yag pompasi vs

    Yani motor acilmadan belli olmaz o işler belki krank saglamdir yada belkide blok çatlaktir motor çöp olur
  • rektifiye yapacak usta çok mühim piyasada yapıyorum diyenlerin %95 i aracı çöp ediyor bişeyleri yanlış yapıyor mümkün olduğunca rektifiye edilmiş arabalardan uzak durmak lazım çevremde kim motor yaptırdıysa max 50 60 bin km dayandı sonra biyerleri patlıyor yine başa dönüyor.
  • Rektefiyede müşteri şikayetine göre hareket edilir.Yağ yakıyorsa genelde motor araçtan çıkarılmadan pistonlar sökülür.Rektefiyeci gelir ölçümlerini yapar vs krankta bi sıkıntı yoksa segman atılıp devam eder.Ama krank değişecekse yatak sarmışsa komple aşağıya alınır motor.Motorun gömlek tipi bile etki eder.Bazı araçlar sulu gömlektir çıkar tak şeklinde bazı araçlar preslidir.Sonuç olarak aracın durumuna bağlıdır.En ağır rektefiye blok tamiri ya da değşimi olur.En hafifi ise supap lastikleri değişimi gibi.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.