Şimdi Ara

Otomatik araç kullanmayı öğreneceğim , tavsiyelerinize açığım.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.080
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Otomatik araç kullanırken dikkat edilecek noktaları deneyimleriniz ışığında paylaşabilir misiniz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Otomatik araç da önemli şeyler:

    Ayak her zaman frende dik tutulur. Topuk frenin altında olmalıdır.
    Gaza basılınca topuk yine fren deyken ayak ucu sağa yatırılır.
    Gaz ile iş bitince ayak fren de dik konumuna geri getirilir.
    Bu çok önemli yoksa fren gaz karıştırıp bamlayabilirsin.

    Çok çok dik yokuşlarda sol ayak frende sağ ayak gazda tutman gerekebilir. Yine çok dik rampa aşağı park ederkende aynı şekilde sol ayakla freni kontrol etmen gerekebilir. Pek sık karşılaşılmasa da yokuş bir yerde önceden pratik etmelisin.

    Arabanın ilk kalkışı yani birinci vites seviyesi frenle sağlanır.
    Frenden ayağını çektiğinde araba hareket eder.
    Yani arabanın ilk hareketi için gaza basılmaz.

    Direksiyon daima otomatikte 9.15 tutulur.

    Araç park ettiğinde sırasıyla
    Frene basılır.
    N konumuna alınır.
    El freni çekilir.
    Ayak frenden kaldırılır
    Sonra P ye getirilir.

    İlk kalkışta alışkanlık olması açısından marşa basılmadan önce frene basılı tutulmalıdır.

    Araç motor sesi özellikle yokuşlarda ve hızlanırken iyi dinlenilmeli. Eğer bağırıyorsa devir doğru değildir. Gaza yüklenmekten vazgeçilmezidir. Biraz gaz kesip tekrar gaza basmalısın. Motor sesi ile gaz pedalını senkronu ayarlamalısın. Belli bir zaman sonra alışırsın.

    Normal yağ gibi otomatik aracın çok sık olmasada şanzuman yağ takibi önemlidir. Seviyesi ve periyodu takip edilmelmelidir.

    Sürüş esnasında asla ve asla vites drive konumundan değiştirilmez. Diğer modlara alınsa bile önce araba durdurulmalıdır. Örneğin aşırı yük veya dik yokuş için L konumu var diyelim. D konumundan sürüş esnasında L ye getirilmez. Araba önce durdurulur ondan sonra L ye alınır.
  • Normal araçtan extra olarak dikkat edilecek pek bir yanı yok aracı park ettiğinizde özellikle yokuşta yükü vitese değil de el frenine bindirin bu kadar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • kaanozdemir46 kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam peki direksiyon kontrolü pratikliği sağa sola dönüşlerde ve kavşaklarda direksiyon kontrolü için var mı paylaşmak istediginiz nokta ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anladığım kadarıyla daha önce ne manuel ne otomatik araç pratiğiniz yok. Kuralları internette ya da sürücü kurslarının verdiği kitapçıkta kolaylıkla bulabilirsiniz. Geriye kalan ise pratik ve dikkat. Dikkat edin, kurallara uyun, trafikteki davarlara sinirlenmemeye çalışın, bir zaman sonra herşey yerine oturur zaten ha birde heyecan ve panik yapmayın kolay gelsin

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Otomatik araç da önemli şeyler:

    Ayak her zaman frende dik tutulur. Topuk frenin altında olmalıdır.
    Gaza basılınca topuk yine fren deyken ayak ucu sağa yatırılır.
    Gaz ile iş bitince ayak fren de dik konumuna geri getirilir.
    Bu çok önemli yoksa fren gaz karıştırıp bamlayabilirsin.

    Çok çok dik yokuşlarda sol ayak frende sağ ayak gazda tutman gerekebilir. Yine çok dik rampa aşağı park ederkende aynı şekilde sol ayakla freni kontrol etmen gerekebilir. Pek sık karşılaşılmasa da yokuş bir yerde önceden pratik etmelisin.

    Arabanın ilk kalkışı yani birinci vites seviyesi frenle sağlanır.
    Frenden ayağını çektiğinde araba hareket eder.
    Yani arabanın ilk hareketi için gaza basılmaz.

    Direksiyon daima otomatikte 9.15 tutulur.

    Araç park ettiğinde sırasıyla
    Frene basılır.
    N konumuna alınır.
    El freni çekilir.
    Ayak frenden kaldırılır
    Sonra P ye getirilir.

    İlk kalkışta alışkanlık olması açısından marşa basılmadan önce frene basılı tutulmalıdır.

    Araç motor sesi özellikle yokuşlarda ve hızlanırken iyi dinlenilmeli. Eğer bağırıyorsa devir doğru değildir. Gaza yüklenmekten vazgeçilmezidir. Biraz gaz kesip tekrar gaza basmalısın. Motor sesi ile gaz pedalını senkronu ayarlamalısın. Belli bir zaman sonra alışırsın.

    Normal yağ gibi otomatik aracın çok sık olmasada şanzuman yağ takibi önemlidir. Seviyesi ve periyodu takip edilmelmelidir.

    Sürüş esnasında asla ve asla vites drive konumundan değiştirilmez. Diğer modlara alınsa bile önce araba durdurulmalıdır. Örneğin aşırı yük veya dik yokuş için L konumu var diyelim. D konumundan sürüş esnasında L ye getirilmez. Araba önce durdurulur ondan sonra L ye alınır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sağ taraf gaz sol taraf fren gaza bas git frene vas dur başka bişey yok kardeşim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Park ederken yükü şanzımana bindirmeyin, yukarıda arkadaşlar açıklamış nasıl park edilip motor kapatılacağını.

    Onun dışında en dikkat etmeniz gereken nokta gaz ile freni karıştırmamak, sanırım özellikle acemi sürücülerdeki kazaların çok büyük nedeni bundan oluyor. Acemiyseniz ve ani bir durumla karşılaşırsanız gaz ve fren karışabiliyor, gerisi zamanla öğrenilecek sürüş teknikleri. Zamana bırakmak istemezseniz, sürüş videoları izleyin. Hatta tavsiye ederim kaza videolarını izleyin, kazaların en çok nerelerde ve hangi koşullarda yaşandığını, nelere ve nerelere dikkat etmeniz gerektiğini kavramanıza yardımcı oluyor.

    HIZ YAPMAYIN.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.