Şimdi Ara

YTÜ, MAKİNA MÜH. VE YTÜ MAKİNA MÜH. DÜŞÜNENLER İÇERİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
3
Favori
3.886
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar, beni tanıyan tanır. YTÜ Makina Mühendisliği 3. Sınıfa geçtim. YTÜ, YTÜ Makina ve genel olarak makina müh. ile ilgili bilgi almak isteyenlere yardımcı olmak isterim. Başlıca şunlardan bahsedeceğim:
    - YTÜ'nün kendisi
    - YTÜ Makina Mühendisliği
    - Makina mühendisliği genel olarak
    - Makina Mühendisliğinin geleceği ve fırsatları

    1. YTÜ
    Bu okul genel olarak ülke şartlarında çok iyi ancak büyük sorunları da olan bir okul. Başlıca sorunları kampüs mevzuları ve yönetimin tutarsızlığı. Bazen mükemmel kararlar verip (bu sene yaz okulu açılması, davutpaşa ringlerin beleş olması ve arttırılması, yemeğe indirim gelmesi (2.25ten 1.90a düşmesi) bazen de salak salak hareketler yapması (millet bahçesi mevzusu, yeni kurulan bi üninin öğrencilerinin teknoparkta laba gelmesi gibi). Ama istanbul piyasasında inanılmaz bir etkiye sahiptir. Zaten İstanbul piyasasının yarısı itü ve ytü mezunu. Bu size her yerde fayda sağlar (ülke içinde tabii ki).
    İmkanlar ise fena değil. Davutpaşa'da yüzme havuzu var, spor salonları var, halı saha var, kafeler, lokantalar falan var. Yani vakit geçiyor bi şekilde. Kütüphanesi de ufak olmasına rağmen vize ve final haftaları dışında gayet yeterli oluyor. Zaten yıldız'da da kütüphane var, makinacılar ve mimarların vazgeçilmez mekanıdır kendileri.

    Yurt: Kızlar için davutpaşanın direk meydanında yurt var. Erkekler ise davutpaşanın tam sınırında ama içinde resmiyette KYK'ya ama gerçekte okula ve öğrencilere bağlı olan bir yurt var. Burası kalabileceğiniz en rahat yurtlardan biri, hem fiziksel hem de kafa açısından.

    2. YTÜ Makina Mühendisliği
    İşte gelelim en sevdiğim kısıma. Sadece bana göre değil, aynı zamanda çoğu çalışan ve piyasaya hakim insana göre burası ülkenin en iyi 3 makina mühendisliğinden biridir (odtü ve itüden sonra). Ders yükü çok ağırdır, sınavlar zordur, ortalamalar düşüktür ancak eğitimi bana kalırsa gayet iyidir. Zaten bu kadar labı ve aleti çok yerde bulamazsınız. Mezunları iyi yerlerdedir, linkedinden bakabilirsiniz. Yaklaşık olarak %11 %12 si falan yurtdışında iyi ülkelerde (Almanya, ABD, UK, Kanada, Hollanda gibi ülkeler), Türkiye'de olanlar da ford otosan, mercedes-türk gibi iyi yerlerde. Ancak mezun olması zordur, 4 senede bitireni kutlarlar burada. Ortalamanız 2.5 üstü ise vay iyiymiş gibi tepkiler gelir, herkesin ortalaması düşüktür çünkü. Ayrıca makina fakültesi yıldız kampüsündedir, sarmaşıklı binada okursunuz ve B blok 5. kat amfi balkonlarında mis gibi boğaz manzaranız da vardır.

    Kulüpler: Racing, REK, Maktek gibi kulüpler makina mühendisliği öğrencileri tarafından kurulmuş olup ülke ve dünya çapında gayet başarılı işler yapmaktadırlar.

    MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ
    Burada bi kere şunu ayırt etmek lazım: Eski teknik üniversitelerdeki (ODTÜ,İTÜ,YTÜ,KTÜ) makina mühendisliği diğer okullardaki makina mühendisliğinden çok farklıdır. Bu okullarda neredeyse her dersin 2 si detaylı bir şekilde alınırken ve çok fazla ders varken, diğer okullarda bu derslerin bazılarının birincisi bile yoktur, ve olan dersler de daha yüzeysel ve kolaydır. Yani gerçekten kalifiye mühendis olmak istiyorsanız buralardan çıkmak şart gibi.
    Bu bölüm aşırı detaylıdır, çok fazla dalı vardır. Mesela ısı-proses (termodinamik, akışkanlar mekaniği, ısı transferi gibi), konstrüksiyon, imalat, malzeme, makina teorisi, mekanik (statik, dinamik, mukavemet), otomotiv (motorlar, termodinamik), enerji ve unuttuğum daha pek çok alan gibi. Uzmanlaşmak şarttır bu bölümde, yoksa iş yapamazsınız. Bu da demek oluyor ki hem lisansta bir alana yöneleceksiniz hem de opsiyonel olarak master yapacaksınız.

    Önemli detay: Bu bölüm zor bir bölüm olduğu için çok fazla kalifiye eleman çıkmaz. Eğer siz işinizde iyi olursanız ve sosyal zekanız da güçlüyse çok sağlam paralar kazanırsınız.

    MAKİNA MÜHENDİSLİĞİNİN GELECEĞİ
    Bazı bilgisayarcı ve elektronikçiler der ki: "Makina yakında inşaat gibi ölecek, yazılmaz." Bu tabii ki de dünya tarihinin en büyük yalanıdır, makina mühendisliğinin bitmesi imkansızdır. Kim o dişlileri çarkları cıvataları imal edecek, kim ısı kayıplarını, sıcaklık değişimlerini, mukavemet hesaplarını, verim hesaplarını yapacak? Bunları çoğunlukla ancak makinacılar yapar. Yani birisi size bu bölüm ölü derse gülün ve "he mk cengcisi seni" diyin ve geçin.

    Yurt dışı mevzuları: Burayı kısa keseceğim. Eğer ingilizceniz iyiyse ve kalifiye elemansanız yurt dışında çok rahat iş bulabilirsiniz, burada olduğu gibi orada da kalifiye eleman eksikliği var çünkü. Eğer almancanız da varsa ve kalifiye elemansanız direk Almanya, Avusturya, İsviçre, Liechtenstein gibi ülkelerde iş bulabilirsiniz. Bu ülkelerdeki üniler veya şirketler zaten doğru düzgün sizin hangi okuldan mezun olduğunuza bile bakmıyor.

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Eğer sorunuz varsa yazın, cevaplayabildiğim kadar cevaplarım.







  • Faydalı konu hocam benim önceliğim ytü kontrol olacak ama arka planda ytü mekatronik de düşünüyorum o sanırım yıldız kampüsünde bu arada onlardan sonra da makina yazacağım.YTÜ Mekatronik hakkında ne düşünüyorsunuz ?
  • fightforlive kullanıcısına yanıt
    mekatronik ile ilgili bildiğim tek şey bizim makina fakültesinde olması. başka bir bilgim yok maalesef, ancak kontrol ee fakültesinde davutpaşada. bana kalırsa davutpaşa kesinlikle kötü bir kampüs değil, ayrıca konumu da avrupa yakasında oturanlar için gayet iyi bir yerde. ki davutpaşaya esenlerin güngörenin kekoları vurmuyor, kampüsün olduğu yer insanların da biraz daha eli yüzü düzgün olduğu yerler.
  • Teşekkür ederim hocam büyük ihtimalle ben de YTÜlü olacağım :)
  • Bilgiler için teşekkürler hocam.Ben 38kdayim geçen sene 34 k ile kapatmis ilgi alaka düzeyinden ve bölüm geleceğine bakarak bu sene bana gelir mi ? Ne dersin

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Up yararlı konu elinize sağlık hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bence gelir, geçen sene 10 kişi azalmasına rağmen 3k düştüyse bu sene de 3-4k düşer. hem makina hem ytü ilgi kaybediyor.
  • Başlığı okurken kör oldum. 5.de falan anladım.
  • Hocam peki ytünün türkçe olmasına ne dersin? Diğer düsündüklerim marmara ve gazi ingilizce.İngilizce olması daha iyi değil mi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam ytü ehm hakkında ne düşünüyorsun 16 k dan yazılır mı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Okulun ingilizce eğitimi nasıl hocam?
    Kontrol otomasyon bölüm hakkında bilginiz var mı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Endüstri düşünüyorum hocam ama yıldız kampüsünde olduğu için tereddütlerim var bölümlerin çoğu davutpaşada olduğu için siz önerir misiniz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Red Resonator kullanıcısına yanıt
    Yıldız kampüsünde olduğu için sevinmeniz lazım.
  • Neden

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Red Resonator kullanıcısına yanıt
    Zaten asıl kampüs yıldız. Lokasyonu Beşiktaşta ve aşırı iyi.
  • Biliyorum ama nerdeyse tüm bölümler ve teknopark diğer kampüste bunun bir eksisi olur mu bana

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Red Resonator kullanıcısına yanıt
    Yani neden olsun ki?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-6EC589E64 -- 30 Temmuz 2020; 18:22:37 >
  • Teşekkür ederim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • daha iyi bence ingilizce olması, ancak %30 olduğu için istersen %70 %80e kadar çıkartabilirsin ingilizce kredi sayısını.
  • berat_38 B kullanıcısına yanıt
    yazılır, bölümün mezunları baya iyi yerlerde.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.