Şimdi Ara

Alman firmadan tam 10 farklı gövde tipiyle tercih edilebilen elektrikli araç: eBussy

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
593
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Alman firmadan tam 10 farklı gövde tipiyle tercih edilebilen elektrikli araç: eBussy



    Elektrikli araç pazarının gelişimi sürerken oldukça ilginç araçlar görmeye devam ediyoruz. Bu tür araçların arkasında genelde Çinli girişimler olurdu fakat bu kez karşımızda duran “eBussy” isimli elektrikli araç Almanya merkezli bir şirketin ürünü.



    Tasarımıyla ilk bakışta dikkat çeken eBussy, tamamen modüler bir platform üzerine inşa edilmiş. Öyle ki bu elektrikli aracı klasik bir minivan’dan kamyonete tam 10 farklı gövde tipiyle tercih etmek mümkün. Bu sayede iş veya eğlence amaçlı pek çok ihtiyaca cevap veren eBussy’deki çekmece benzeri sistem sayesinde bataryalara da kolayca erişilebiliyor. Şirket, kullanıcıların boş bataryayı dolusuyla değiştirebileceği batarya istasyonları da kurmayı planlıyor.



    Ayrıca Bkz.Yerli otomobilin hologram teknolojisine 5 milyon dolarlık yatırım



    eBussy’nin modüler yapısı iç mekanda da devam ediyor. Kolay katlanabilir koltuklara sahip olan elektrikli araç basitçe soldan veya sağdan direksiyonlu hale getirilebiliyor. Hatta direksiyon ve pedalları konsolun merkezine çekmek bile mümkün. Kolayca kaydırılarak yapılan bu işlem, direksiyon veya pedallar ile ön aks ve güç aktarma sistemi arasında mekanik bir bağlantı olmaması sayesinde mümkün olmuş. Bu alanda “drive-by-wire” adı verilen elektronik bir sistem kullanılmış.



    Alman firmadan tam 10 farklı gövde tipiyle tercih edilebilen elektrikli araç: eBussy



    Kentsel alanlarda kullanılmak üzere tasarlanan eBussy’de standart olarak 10 kWh’lık oldukça küçük bir batarya kullanılmış. Araca 200 km menzil sağladığı belirtilen bu bataryanın yanı sıra menzili 600 km’ye kadar yükselten 30 kWh’lık bir opsiyon da mevcut. eBussy’nin tekerleklerine sadece 20 beygir güç üreten küçük elektrik motorları yerleştirilmiş. Fakat bu motorların ürettiği toplam tork 1000 Nm olarak açıklanmış. eBussy’nin ağırlığının gövde tipine göre 450 kg ila 600 kg arasında değiştiğini ve maksimum hızının 90 km/s olduğunu da belirtelim.



    eBussy’nin tüm gövde tiplerinde tavana yerleştirilen güneş panelleri ve rejeneratif fren sistemi bataryanın şarj edilmesine yardımcı oluyor. eBussy’nin fiyatı KDV dahil 15 bin 800 euro’dan başlıyor. En pahalı konfigürasyonun fiyatı ise 28 bin 800 euro olarak açıklandı.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Alman firmadan tam 10 farklı gövde tipiyle alınabilen elektrikli araç: eBussy
    Alman firmadan tam 10 farklı gövde tipiyle alınabilen elektrikli araç: eBussy
    Alman firmadan tam 10 farklı gövde tipiyle alınabilen elektrikli araç: eBussy
    Alman firmadan tam 10 farklı gövde tipiyle alınabilen elektrikli araç: eBussy
    Alman firmadan tam 10 farklı gövde tipiyle alınabilen elektrikli araç: eBussy
    Alman firmadan tam 10 farklı gövde tipiyle alınabilen elektrikli araç: eBussy
    Alman firmadan tam 10 farklı gövde tipiyle alınabilen elektrikli araç: eBussy
    Alman firmadan tam 10 farklı gövde tipiyle alınabilen elektrikli araç: eBussy
    Alman firmadan tam 10 farklı gövde tipiyle alınabilen elektrikli araç: eBussy
    Alman firmadan tam 10 farklı gövde tipiyle alınabilen elektrikli araç: eBussy
    Alman firmadan tam 10 farklı gövde tipiyle alınabilen elektrikli araç: eBussy
    Alman firmadan tam 10 farklı gövde tipiyle alınabilen elektrikli araç: eBussy
    Alman firmadan tam 10 farklı gövde tipiyle alınabilen elektrikli araç: eBussy
    Alman firmadan tam 10 farklı gövde tipiyle alınabilen elektrikli araç: eBussy
    Alman firmadan tam 10 farklı gövde tipiyle alınabilen elektrikli araç: eBussy







  • şu aracın satıldıgı fiyata düzgün elektirikli bisiklet vermiyorlar adamlar arac satın alıyor dünyada düzen degiştikce alım gücümüzde düşer oldu böyle bir aracı kim istemezki vergilerle karla 20 bin tl almak

  • Bence batarya değişim istasyonu olayı gerçekten mantıklı fikir. Bataryaların döngüsünden firmalar sorumlu olsa,

    istasyonlarda boş bataryayı verip hazır şarj edilmişini alıp takıp yola devam etsek şarj süresi beklemekten daha mantıklı bir çözüm olurdu.

    Firma bu bataryaların sağlık kontrolü, bakımlarından vs. sorumlu olsa, istasyon stoklarında bulunan ömrünün sonuna gelenleri atıp yenisi ile değiştirse mesela.

    İsteyen tabi yine kendi de evinde şarj edebilecek. Batarya teknolojisi gelişip ufaldıkça bence tüm elektrikli otomobil üreticilerinin tıpkı AA, C, D pillerdeki standart

    gibi standart voltajda belirli boyutlarda ve yapıda bataryalara geçmesi lazım. Böylece aracımız ister Tesla ister Volkswagen olsun bir istasyondan dolu pil hücresi alıp

    boşu iade ederek yolumuza beklemeden devam edebiliriz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vain -- 27 Temmuz 2020; 19:41:52 >
  • Ne16 bin euro mu? Yine kıskandık.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam pillerin enerji yoğunluğu şu an kullanılanın 8-10 katına çıkarsa dediğinizi yapmak mantıklı olur. Mevcut arabalarda pil paketleri aracın tasarımı ile bütünleşik halde geliştiriliyor. Ayrıca binlerce istasyon yapıp her biri için bu büyük ve ağır pillerin taşınması, uygun koşullarda saklanması gibi süreçler de ekstra maliyete sebep olacaktır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ulan Musk kullanıcısına yanıt

    Zaten batarya teknolojisi gelişince diye demiştim, şu an pek mümkün değil.

    Taşınabilecek ağırlıkta örneğin 1.5lt su şişesi büyüklüğünde yüksek yoğunluklu 5-10 tane batarya ile çalışabilecek

    seviyeye gelindiğinde tak çıkar mantığını uygulayabilirler ve güzel de olur bence.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.