Şimdi Ara

Seat Arona & Ford EcoSport & Opel Crossland ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
1
Favori
6.405
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,

    Babamın kullandığı 2013 model Passat’ı (benzinli, manuel) satıp ederiyle başlıktaki üç araçtan birisini almayı düşünüyoruz.

    Passat henüz 23bin km’de, dolayısıyla çok kullanılmadığı için yine benzinli tercih edeceğiz. Ancak artık yaş 70’e yaklaştığı ve daha rahat inip binme imkanı olsun diye de bir tık yüksek, aynı zamanda da otomatik bir araç olsun istiyoruz.

    Üç aracın da benzinli otomatik versiyonları 190 bin civarında. Ama stok konusunda sorun yaşanıyor bildiğim kadarıyla.

    Stok bulunması durumunda bu araçlardan hangisini ve neden tercih edersiniz acaba?

    Katkılar için şimdiden teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Değerli yorumlar için çok çok teşekkürler herkese.

    Bugün bir Seat Arona FR bulup opsiyonlattım, bayram sonrasına kadar babamın Passat'ını satıp sonra Arona'yı almayı planlıyoruz

    katkılarınız çok yardımcı oldu arkadaşlar. bu arada belirtmeden geçemeyeceğim; forumda kavga olmadan görüş-fikir bildirilen nadir konulardan birisi oldu sanırım bu duruma katkı sağlayan forum
    üyelerinin diğerlerine örnek olması dileğiyle
  • Arona>ecosport

    Aronanin ozellikle fr olarak tasarimi cezbedici geliyor. 1.0tsi dsg kombinasyonu ile ekonomik olarak uzmez. Dsg riskini almak lazim tabi. Malzeme kalitesi sinifina gore basarili

    Ecosportu tamamen fordun verdigi guven ile yaziyorum, ancak biraz ortaya karisik yapilmis bi arac gibi. Buna ragmen st linein her turlu gideri var. Motor sanziman aronaya gore oldukca verimsiz. En az 2lt fazla yakar, ustune performansi da daha kotu. Bir de ayni sinifa ford puma getirdiler, devamliligi supheli bi model haline geldi.

    Crosslandin o ic ve dis tasarimiyla hic sansi yok. Tasarim gorecelidir ama cidden biseye benzemiyor. Degerlendirmeye bile alasim gelmedi

    Sunu da belirtelim tabi; bu 3 model, 2008, kamiq ve pumanin gerisinde kaldi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi masterap -- 27 Temmuz 2020; 3:26:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • passattan b-suv'a geçerseniz pişman olursunuz hocam. bütçe müsait değilse biraz daha para biriktirip c-suv alın ki passattan geçmeye nispeten değsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Meticulous -- 27 Temmuz 2020; 10:38:48 >
  • Öncelikle değerli yorumlarınız için çok teşekkürler

    Arona benim de önceliğim ama ecosport’un st line’ı da çok hoş duruyor. Arona FR değil de Excellence bile yeterli olur donanım olarak. Zaten çok kullanılmadığı için sorun olmayacaktır.

    Crossland aynı segmentte olduğu için bakmadan geçmeyelim dedim. 3008 kullanıcısı olduğum için 2008 benim de gönlümde yatıyor ama ne stok var ne de benzinli otomatiği düşük fiyata satılıyor, 250’den başlıyor 😕

    Skoda’yı ise marka algısından dolayı hiç sevmiyorlar. O yüzden Karoq mantıklı olsa da zor görünüyor.

    ———

    Az kullanıldığı için ve daha küçük daha rahat olacağı için b-suv’a yöneldik. Yoksa Passat’tan geçiş tabi ki -normal şartlarda- çok mantıklı olmaz. C-suv hem büyük hem ekstra masraf olur bizimkiler için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şöyle söylemeliyim ki B-Suv'lar artık vergi dilimleri arttığı için C-Suv fiyatlarına geldi..

    Passat gibi bir araçtan sonra B-Suv boyut olarak üzebilir onu söylemek lazım. Ayrıca her araç için kısa kısa şunları söyleyebiliriz..

    Kamiq, maalesef bulunmuyor. 1.0 otomatik benzinli modeli uygun gözüküyor Ekim gibi fiyatı ne olur belirsiz..
    2008, güzel bir araç ama aşırı pahalı.
    Arona, pek ortalıklarda yok. Ben bulamadım en azından..
    EcoSport kesinlikle tercih edilecek bir araç değil. Puma geldi ona bakmak gerek..
    Crossland bunların içinde iç mekanı en basık olanı..

    Babama da baktık biraz bu tip araç o nedenle Kamiq bulunabilirse daha çok tercih edilebilir bir araç. Puma'yı canlı göremedim daha ama bakmak gerek..
  • Ecosporttan uzak durun en başta, eski kasa fiestadan kalan malzemelerle yapılmış tuhaf, leylek gibi duran bi ara model oldu, yakında üretimden kalkar.

    Crosslan da orantısız, biçimsiz bi araba, mpv diye çıkardılar sonra suv dediler arada kalmış bi model.

    Bu üçü içinden arona en mantıklısı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bluerdem kullanıcısına yanıt
    Aslinda skoda seatin ustune konumlandirilmis bi marka ancak seatin sportif tasarimlari bu markayi uste tasiyabiliyor

    Kia stonic, suzuki vitara gibi araclara da bi sans verilebilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • C3 Aircross düşündünüz mü ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Şöyle söylemeliyim ki B-Suv'lar artık vergi dilimleri arttığı için C-Suv fiyatlarına geldi..

    Passat gibi bir araçtan sonra B-Suv boyut olarak üzebilir onu söylemek lazım. Ayrıca her araç için kısa kısa şunları söyleyebiliriz..

    Kamiq, maalesef bulunmuyor. 1.0 otomatik benzinli modeli uygun gözüküyor Ekim gibi fiyatı ne olur belirsiz..
    2008, güzel bir araç ama aşırı pahalı.
    Arona, pek ortalıklarda yok. Ben bulamadım en azından..
    EcoSport kesinlikle tercih edilecek bir araç değil. Puma geldi ona bakmak gerek..
    Crossland bunların içinde iç mekanı en basık olanı..

    Babama da baktık biraz bu tip araç o nedenle Kamiq bulunabilirse daha çok tercih edilebilir bir araç. Puma'yı canlı göremedim daha ama bakmak gerek..
    Passat’tan sonra aynı segmentte devam etmek güzel olurdu ama ihtiyaçlar ve koşullar bizi biraz daha b-suv’a itti diyebilirim. İniş biniş için daha rahat olmasını düşünmesek golf-leon-astra da düşünebilirdik.

    Bugün çıkmışken Kamiq’e de baktık ve ilginçtir babam da en çok Kamiq’i sevdi ama dediğiniz gibi hiç bir şekilde araç yok. Gelen araçların çoğu da hayalet ekran, cam tavan vs ile geldiği için yüzde 60 ÖTV dilimine girmiş ve 250-260 bin bandına satılmış. Yani hem araç olcak hem de premium (ekstra donanımsız) olacak. O da zor görünüyor.

    Ford’da da hiç araç yok ama yorumlardan sonra direkt eledim aslında.

    2008; Kasım’da bulabilirseniz iyi diyor satış temsilcisi. Ve benzinli otomatiği 230-240 civarında. Hayatta o paraları vereceğim bir araba değil.

    Crossland’i incelememizle elememiz bir oldu. O yüzden Opel defteri kapandı.

    C3 aircross’a hiç bakmadık 😕

    Eleye eleye iki araç kaldı ama onlarda da diğerleri gibi stok sorunu var.

    Skoda Kamiq & Seat Arona



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bluerdem -- 27 Temmuz 2020; 22:59:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bluerdem kullanıcısına yanıt
    Geçen İzmir Vosmer'de 269bin TL'ye Ateca satıldı. Dizel ve otomatik vitesti. Arada öyle araçlar geliyor ki B-Suv fiyatına C-Suv alınabiliyor. Biraz kovalamak gerekiyor..

    Dediğiniz gibi benim babamda biraz yüksek istiyor. O da Kamiq'i sevdi ama araç yok maalesef..

    Yüksek araç istenmese şu anki en makul olanı dolu bir Leon ama yüksek isteniyorsa diğer seçeneklere bakmak gerekli. Bol şans şimdiden
  • puma çok hoş duruyor
    https://www.whatcar.com/ford/puma/hatchback/review/n20838 burda da çok başarılı bulunmuş incelemelerde...

    Seatın skodanın arabalarını alana kadar puma alır geçerim..Ha ecosport zayıf bir model o ayrı..
  • Burada milleti c d segmentine yönelten tipler var onlara kanmayın. Özellikle şehir içinde b suv yeter de artar bile. Hem daha dolu hem de park etmesi daha rahat olur. Ben de gaza geldim dolu b yerine boş c segment aldım şimdi çok pişmanım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Merhabalar, bir kere Ford çok yakıyor, karşılaştıramazsınız bile. Ama yakması önemli değil, zaten az kullanıyoruz diyorsanız Ford bu üçünün içinde daha iyi gibi fakat şanzımanı DSG gibi sorun çıkartır mı, bir araştırmak lazım. Ancak bence bu üçü de yanlış tercih. Bilmiyorum size ne dediler ama, ben mesela Skoda'ya gittim. Hem Lansman fiyatı diyorlar, almak istiyorum deyince zar zor tarih veriyorlar, en saçma ve etik dışı olan da fiyatı sabitleyemeyiz demeleri. Kardeşim o zaman Lansman fiyatı dediğiniz şey nedir? Tam bir aldatmaca... Opel ve Skoda bunu söyledi ve inanamadım. Suzuki'ye gittim: İki seçenek var: Kapora ver, fiyatı sabitle, tarih al, nokta. Diğer seçeneğe henüz rastlamadım ama, araba yoksa yok derler, dürüstler. Kapora vermeyip telefonla aldıkları fiyatı firma sabitlemeyince firmayı kötüleyenlere de şahit oldum, üzüldüm, yaranmak zor. Ben bu fiyat diliminde Suzuki Vitara 4X4 GL+ derim. Performansı yüksek ve makul tüketen bir araç, 4x4 olmasına rağmen Ford'dan daha az tüketir. İç malzeme kalitesi ve konforu, hissiyatı Passat'ı aratabilir ama DSG'li ve turbolu bir VW grubundan misliyle daha sorunsuzdur, sorun çıkarırsa çözülür ve anormal masraflarıyla sürpriz yapmaz. Yol tutuşu ise olumlu anlamda çok şaşırtacaktır, Passat'tan sonra bile. Ama ben bu üç arabayı sordum kardeşim, lagaluga yapma derseniz sanırım istemeyerek Ford'a oy veririm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÖZGÜR_DH -- 28 Temmuz 2020; 23:43:22 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Yoo estagfurullah her türlü görüşe saygım var ve tecrübeleri dinlemek için burdayım😊

    KAMİQ gerçekten cazip bi araç ama “yok yok yok” diyen bayiler yüzünden araba almaktan bile vazgeçme noktasına geliyor insan.

    Ford da aynı şekilde ekim için “belki” diyorlar. Şaka gibi gerçekten bayilerin durumu.

    Bugün aklıma Fiat 500L takıldı, yarın gidip bi donanım, motor, fiyat ve stok araştırması yapayım diyorum. Countryman tarzında olduğu için tatmin edici olabilir.

    Vitara’yı da incelerim ama dediğiniz gibi iç malzeme kalitesi vs Passat Highline’dan sonra cazip gelmeyebilir babama.

    C sınıfı önerilerine de teşekkürler ama bundan önce kendi Golf’ümü teklif ettiğimde dahi kabul etmemişlerdi (şimdi pişmanlar o ayrı🤣). Hem alçak olması hem de daha spor durması yüzünden istemiyorlar. Yine de öneriler için teşekkürler 🙋🏻‍♂️



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bluerdem -- 29 Temmuz 2020; 0:27:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu arada Skoda Kamiq ve Seat Arona SUV falan değil, zaten bu sınıfta bir tek Vitara gerçekten SUV ama Kamiq falan hiç değil, bildiğimiz Audi A3 sportback, hatchback station karışımı bir tasarım. Arkadan yüksek ve heybetli görünse de, showroom'da bir metreyle gidip yerle sürücü koltuğunun oturulan kısmını ölçün. Sonra Suzuki'ye gidin, aynı ölçümü Vitara değil, bakın Swift'e yapın, diyeceksiniz ki bu nasıl SUV? Swift 10 cm daha yüksek, Vitara'yı tahmin edersiniz. Böyle saçma kriter mi olur demeyin, SUV'un en önemli özelliği yüksekliktir, oturunca içinde çöküp kayboluyorsanız ve "ama biz baş mesafesi sağladık" diye kendisini savunuyorsa, o zaman onun adı SUV olmuyor. Swift bile daha yüksek oturma pozisyonu sunuyor. Yani adını SUV koymaları bizi aslında manipüle ediyor. Ben Skoda hayranı bir insan olarak bunları yazıyorum, uzun yıllar Yeti kullandım çok severek... Ama Yeti gitti, yerine çok pahalı Karoq geldi, Karoq alamayanlar için de Kamiq'i ürettiler... Ama Kamiq SUV olmasa da iyi arabadır, DSG'nin de birçok ustası türedi eskisi gibi değil, makul fiyatlara mekatronik, kavrama, zincir değişimi yapıyorlar. Seat bence daha az kaliteli ve tasarımla ön plana çıkmaya çalışıyor. Ford ise yüksekliğiyle SUV olma konusunda daha iddialı, fakat yakıt tüketimi onu eliyor bence... Kuru şanzıman ne kadar sorunsuz zaman gösterecek. Opel ise hiç sorun da çıkartmayabilir, bir anda beklenmedik bir arıza da verebilir, kısmete bağlı bir araba, bendeki izlenimi bu. Bir de kaportası sağlamdır ama hantal arabadır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • bluerdem kullanıcısına yanıt
    Aynı anda yazmışız, ikinci cevabım sizinkinden sonra gitti 😊 Ben Suzuki Vitara aldım Yeti'den sonra. VW grubundan sonra Japon'ların tuhaf gelenek ve alışkanlıklarına, malzemelerine katlanıyorum hergün 😂 Katlanabilmemin sebepleri çok, 4x4 ve beraberinde gelen adaptif hız sabitleyici gibi donanımların keyfi ve bana asla DSG gibi sorun çıkartmayacak şanzıman ve 140 beygir motor... Yol tutuşu ise uzun yolda siz farketmeden epeyce bir arabayı kızdırabilir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ÖZGÜR_DH Ö kullanıcısına yanıt
    Suv konusundaki görüşlerinize tamamen katılıyorum. Kendi kullandığım araç dahil piyasada suv diye satılanların çoğunun hafif yükseltilmiş SW olduğunu düşünüyorum.

    Piyasa koşulları böyle olmasa İnsignia Sports Tourer tarzı bi araç alır keyfime bakarım ama ülkemizde çok tutulmadığı için sadece heves olarak kalıyor.

    Opel listeden çıkarıldı. Seat Arona da olmayan arabalardan birisi, ekim kasım diyorlar. O zamana kadar da kim bilir kaç kere zam gelir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bluerdem kullanıcısına yanıt
    Umarım dilediğiniz gibi bir araca kavuşursunuz🙏

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ÖZGÜR_DH Ö kullanıcısına yanıt
    7 senede 23.000km yapan birisi olarak 4x4 ya da ekonomik tüketim olması çok önemli bi kriter değil babam için. Bir de VAG grubu araçların stoğu olmadığı için zaten DSG gibi bi ihtimal de olmayacak galiba bu gidişle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.