Şimdi Ara

Arıza kodu yardım Cruze

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.344
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu kodları yorumlayabilir misiniz? 2011 Cruze 1.6 otomatik LPG'li.
    Arıza kodu yardım Cruze



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yiğit_kemal -- 26 Temmuz 2020; 21:36:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • araşta katalizatör var ve iptal ettirmişsiniz gibi duruyor. yoksa oksijen sensörü hatası bu.
  • Oksijen sensör hatasi değiştirmende fayda var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konvertörde sıkıntı var gibi. Tıkalı gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizlion

    araşta katalizatör var ve iptal ettirmişsiniz gibi duruyor. yoksa oksijen sensörü hatası bu.
    Katalizör iptali yaptırmadım hocam. En azından araç 3 yıldır bende ve arıza ışığı sürekli yanıyor. Çözüm bulamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SEHZADE63 S kullanıcısına yanıt
    Geçen kış oksijen sensörü değiştirdim. Arıza ışığı kısa süre söndü ama sonra tekrar yanmaya başladı. Ustaların cevabı LPG olduğu müddetçe yanar oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PetrovaFire

    Konvertörde sıkıntı var gibi. Tıkalı gibi
    Büyük ihtimalle sizin dediğiniz gibi hocam. Degistirmedik bir katalizör kaldı. Arıza ışığı sürekli yanıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yiğit_kemal kullanıcısına yanıt
    2 tane oksijen sensörü var hangisini değiştirdin ,hocam katalizör öyle kolayca değiştirilen ve ucuz parca değil,benzine atip kullandiginda sönuyosa tm lpg kaynakli afr ile cözersin ama benzin de dahi yapiyorsa diger oksijen sensörünüde kontrol et

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SEHZADE63

    2 tane oksijen sensörü var hangisini değiştirdin ,hocam katalizör öyle kolayca değiştirilen ve ucuz parca değil,benzine atip kullandiginda sönuyosa tm lpg kaynakli afr ile cözersin ama benzin de dahi yapiyorsa diger oksijen sensörünüde kontrol et
    2 numaralı oksijen sensörü değiştirdim. Yine aynı hatayı veriyor. 3 yıl boyunca Diyarbakır, Elazığ ve Gaziantep te birçok ustaya gittim. En son geçen eylül ayında Afr ayarı yaptırdım ama arıza ışığı sürekli yanıyor. Artık uğraşmaktan vazgeçtim. Bende ustaların dediği gibi inanmaya başladım. LPG varsa arıza ışığı normal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yiğit_kemal

    2 numaralı oksijen sensörü değiştirdim. Yine aynı hatayı veriyor. 3 yıl boyunca Diyarbakır, Elazığ ve Gaziantep te birçok ustaya gittim. En son geçen eylül ayında Afr ayarı yaptırdım ama arıza ışığı sürekli yanıyor. Artık uğraşmaktan vazgeçtim. Bende ustaların dediği gibi inanmaya başladım. LPG varsa arıza ışığı normal.

    Alıntıları Göster
    Hayır hocam bende de lpg var ama arıza ışığı yok. Aynı araca sahibiz. Ben de bi ara inanırdım da hurafe o. Arabada illa ki bir sıkıntı vardır ki lamba yakar. Ha bu sorun küçük olur veya büyük olur onu bilemeyiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bir tanıdığımda Cruze vardı ondada kat iptali yapılmış acaba sıkıntı çıkarıyordu ondan mı sökülmüş tü.

    Not sökünce muayeneden geçmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sissil S kullanıcısına yanıt
    Muhtemelen o yüzden sökülmustur. Ben artık yildim. O sarı lamba sonerse garipseyecegim artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yiğit_kemal

    Muhtemelen o yüzden sökülmustur. Ben artık yildim. O sarı lamba sonerse garipseyecegim artık.
    Bende de yanıyordu bu sarı lamba önceden, bir gün birini kovalarken sert geçtim kasisten kendiliğinden söndü.egzoz muayenesinde dedilerdi Katelizörde kurum varmış yüksek devirde tempolu sürüşle açılır mı kurum?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 nolu yani katalizör sonrası oksijen sensörü arızalı.

    2096 kodu ise LPG montajı hatalı olduğunda yanıyor. Kalitesiz LPG enjektörleri ve bozuk ayar da etken.
  • mr.big kullanıcısına yanıt
    Oksijen sensörü yeni değiştirdim. 1000 km sonra yine arıza ışığı yandı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PetrovaFire

    Konvertörde sıkıntı var gibi. Tıkalı gibi
    Bugün liqui catalytic system cleaner uyguladım araca gaz kelebeginden. Videolardaki kadar yoğun olmasada bir miktar beyaz duman çıktı egsozdan. Yabancı kaynaklardan okuduğum kadarıyla katalizör temizliğinde etkili bir ürüne benziyor. Aracın çekişi farkedilir seviyede duzeldi. Yarın sanayi ye gidip arıza ışığni tekrar sildirecegim. Bakalım tekrar yanacak mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam geçmiş olsun. Katalizör öncesi oksijen sensörü 2. ve 4. arıza kodundan anlaşılacağı üzere sıkıntılı. p2096 ise Cruze'un en sıkıntılı kodlardan ama herhangi bir etkisi olmayan bir kod. LPG montajı ve ayarı kaynaklı bir arıza kodu. Hortumların uzunluğu, regülatör konumu ve manifoldun nereden delindiği vb ilgili olabiliyor.

    Arıza ışığı kader değil, LPG montajı ve ayarı GM grubu araçlarda çooook önemli.
  • Sayın büyüklerim, arkadaşlarım ve kardeşlerim. Konunun konuşulmasının üzerinden uzunca bir süre geçmiş. Fakat bende aynı sorundan mustariptim. 2012 model 1.6 LT Otomatik Cruze aracımı 2019'dan itibaren LPG ile kullanıyordum. Bu sürede yağ soğutucu bozuldu, sistemi ve genleşme kabını temizleyerek soğutucuyu değiştirdik. Termostat bozuldu değiştirdik. Geçen sene stop etme sorunu yaşadık, subaplar bozulmuş değiştirdik. Bu süreçlerde hiç arıza lambası sıkıntımız yoktu. Hatta ilk aldığım zamanlarda arıza lambası yanmaya başlayınca ustam araştırdı baktı, katalizörü söktü ve içi dağılmıştı. Katalizörü de değiştirmiştik ve yıllarca arıza lambası yanmadan aracımı kullandım. Fakat son bir kaç aydır arıza lambası yine sürekli yanar oldu. Başlarda biraz benzin ile dolaşayım geçer dedim. Bir süre bu şekilde dolaştım ama geçmedi. Sonrasında bakım zamanında bujilerin kötü olduğunu fark ettik değiştirdik, düzelir zannettim. Ama düzelmedi. Bu süreçte benzin ile kullanmama rağmen düzelmedi. Sonra gözler tekrar katalizöre çevrildi. Aracı emisyon testine aldık, benzin 0.80 değerlerini gösteriyordu ki üst sınır 0.30'dur. Akabinde katalizörü sökmeden incelediler herhangi bir dağılma gözükmüyordu ama aracı ilk aldığım zamanlarda katalizörün değiştiği bilgisini verince usta söküp inceleme kararı aldı. Katalizörde dağılma yoktu ama ciddi zararlanma vardı. Hatta ustamın dediğine göre orjinal katalizör olmayınca yan sanayi katalizörlerin en fazla 4-5 yıl dayandığını, dağılmasa bile görev görmediğini, gazları yeterince süzmediği için emisyon değerinin yükseldiğini ve 2. oksijen sensörünün bu sıkıntıyı tespit ettiğini söyledi. Ve revize görmüş bir katalizör takma kararı aldık. Montajı tamamlanıp test sürüşüne çıkan araç ilk saniyelerde egzostan beyaz dumana benzer bir duman attı ama sonrasında duman geçti. Ve tekrar emisyon testine girdiğinde bu sefer değer 0.03 gösteriyordu :) Bunun üzerine yaklaşık 100 km aracı kullandım ve bariz performans artışı olduğunu söyleyebilirim. Ve artık arıza lambası yanmıyor :)





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.