Şimdi Ara

D segment orta halli araç tavsiyesi...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.455
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar
    Bayram sonu arabamı satıp ev alma girişiminde bulunacağım. Şu an kullandığım araç C segment dizel, genel itibariyle çok memnunum ama fiyat olarak biraz aşağı çekmek zorundayım. Ama açıkcası teneke gibi B segment arabaya binmektense km ve yaşı yüksek d segment araba almak daha mantıklı geliyor bana.
    1. Seçenek: toyata avensis 2.0 motor benzin+lpg otomatik
    2. Seçenek: opel vectra 2.0 motor benzin+lpg Manuel
    Bu iki araç haricinde tavsiyelere açığım, min 2000 model, km 300 bin civarı olabilir ve en önemlisi 50 bin lirayı geçmeyecek bir araç olması :)
    Not: yukarıda belirttiğim 2 araç hakkında detaylı bilgi verecek arkadaşlar var ise çok makbule geçer.
    İyi günler

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • Mazda 626 yada Avensis tercih etmek mantıklı kullanan arkadaşlar detay verir evveliyati temiz atmosferik motor pişman etmez

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende aynı fikirdeyim, bir arkadaşımda 2.0 motor otomatik avensis var araç 400 binde geçen gün konustum çok memnun, ben zaten piyasa aracı olsun derdinde değilim öyle olsa clio alırım. Önmeli olan düzenli bakımını yapıp keyifle binmek...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu araçlar sorun çıkarırsa ocağa incir ağacı eker haberin olsun avensis ve 626 nın parça ve işçilikleri pahalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet o kısmını bende düşünüyorum lakin 50 bin civarına alacağımız araçların hangisine garanti verebiliriz ki? 50 bin liraya 1 yıl çalışıyoruz ancak araç almaya çalıştığımız da 15-20 yaşında temiz araç bulamıyoruz. Daha önce toyata deneyimim çok oldu ve hepsine sorunsuz bindim ancak avensis denemedim o yüzden fikir almak istiyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 2005-2006-2007 mondeo olabilir.
  • 55 civarına çıkabilirsen Vectra C bulursun.

    Kendim kullanıyorum. Lpgde yakıtı da iyi. Donanım konusunda da sorun yaşamazsın.

    Sormak istedigin bir şey olursa mesaj atabilirsin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • BPG2004 kullanıcısına yanıt
    Vectra C kasaları çok seviyorum esasen ama dediğiniz gibi biraz fiyatı çıkarmam lazım. Biraz fiyat olayına takılıyorum :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuammA_

    Vectra C kasaları çok seviyorum esasen ama dediğiniz gibi biraz fiyatı çıkarmam lazım. Biraz fiyat olayına takılıyorum :)
    İnan vectra b nin üstüne koyduğun her kuruşa değer bir araç.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • BPG2004 kullanıcısına yanıt
    Tavsiyeniz nedir hangi paket önerirsiniz, nelere dikkat etmem gerekiyor. Birde c kasa hangi yıldan başlıyor acaba

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • temizi ve masrafsızını bulabilirsen eğer B kasa Vectra bence en iyisi.
  • Kesinlikle Avensis öneririm. Değeri yıl geçtikçe ortaya çıkan bir otomobil.
  • O fiyat ve yıl aralığında bakacağınız d segment araçlar japon olmalı diye düşünüyorum. Legacy ve Nissan maxima yi da ekleyin listeye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuammA_

    Tavsiyeniz nedir hangi paket önerirsiniz, nelere dikkat etmem gerekiyor. Birde c kasa hangi yıldan başlıyor acaba
    2003den başlıyor. Bende 2004 comfort var 1.6 motor. Orta paket oluyor. Full olan elegance paket.
    2006da da makyajlı modeli çıktı.

    Elegance 55e temiz bulunur mu emin değilim. Comfort donanımı yeterli gayet.
    Benim için tek eksiği aux bağlantısı yok. Onun için de teyp alınıp takılabiliyor.

    Araca kötü bakılmışsa birkaç kronik problem ortaya çıkıyor. Ön kol dayamanın önündeki bardaklıkta gevşeme, yerinde durmama sorunu, ön göğsün yolcu tarafında çizgi şeklinde hafif bir şekilsizlik oluyor sanki çökmüş gibi. Muhtemelen güneşte çok bırakılınca oluyor sanırım.
    Koyu renklerinde güneş yanığı oluyor genelde. Yine güneşte bırakılması ile ilgili bir durum. İçerdeki kapı açma kollarının bulunduğu kısmın boyası çizilebiliyor çok dert edilecek bir şey değil.

    Elektrik tesisatında sorun olup olmadığına bakılmalı. Kimisinin hız sabitleyicisi çalışmıyor. Kimisinin cam açma kapama tuşları. Basit şeyler fakat sonradan masrafa girmemek için kontrol etmek lazım.

    En iyisi test edip yolda tüm donanımları denemektir.

    Motoru da ustaya gösterdikten sonra ekstra olarak klima açıp aracı biraz zorlayıp harareti kontrol etmek lazım.
    Kimisi hararet yapıyor bakımsız olduğu için. Bahsettigim zorlama durumunda 95i geçmemesi lazım.

    Motorla ilgili pek kronik bir problem yok. Bazen lpgli araçlarda tekleme vs problemler oluyor ama ciddi bir şey değil çözümü var.

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar.

    Ben 2010da aldım aracı 80 binde.
    110bin kmdir biniyorum.
    Bakım harici bi tekleme için gittim. O da sürekli lpgde kullandığım için olmuş çok cüzi bi miktara çözmüştüm.

    Tabi simdi 10 sene geçti arabalar yaşlandı. Gerçekten temiz yorulmamış bir araç bulmak lazım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • BPG2004 kullanıcısına yanıt
    Aradığım bütün cevapları yazmışssınız hocam. Ben bu şekilde bir araştırma yapayım. Benim gibi bu bantta araç arayan arkadaşlar için de faydalı olacaktır bu konu. Teşekkürler

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • RONNIE kullanıcısına yanıt
    1. Önceliğim avensis lakin kafama göre bulamaz isem altarnatif olarak değerlendirme durumum olabilir. İnşallah şu bayramı bi atlatalım bayramda arabasız kalmak istemedim. Çoluk çocuk oldu mu arabasız hayat çok zor :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Eski kasa C5 veya Laguna 2 alabilirsiniz. Yalnız bu araçlarda sonradan takılma elektronik hiçbir şey olmamalı.
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    5 seneyi geçti 626’nın 2 farklı kasasına sahibim incirin hiç yaprağını bile görmedim.

    Ha şu var, kesinlikle iyi bir ustayla çalışmanız lazım. Parçalar piyasa aracı gibi her dükkanda bulunmuyor ama en bulunmaz mekanik parçası bile 2 günde kapınızda. Bugüne kadar hep araba littteyken buldum parçaları, tek bir tanesini araba liftteyken bulamadım, o da termostat kapağı. Bozulan bir parça olmadığı için parçacıda yoktu. Zımpara ile yüzey temizleyip taktık 3 seneyi geçti sorun yok.

    Yakın zamanda GF kasa (2001 model) 626’yı ağır bakıma sokacağım. Bir fiyat alayım dedim, mesela bir tanesi şöyle;

    Konu sahibi veya konuyu sonradan okuyacaklar için de fikir olur.

    Triger set continental 340
    Devirdaim mpw japon 240
    Ön fren disk maher 225
    Arka fren disk maher 250
    Ön balata hb hıtec 85
    Arka balata mypart 75
    Yağ filtr orj (Mazda) 55
    Hava filt orj (Mazda) 100
    Polen filt ithal 45

    Ben daha kaliteli markalar kullanacağım için fiyatlar yükselecek.

    Örneğin;

    Diskler Blueprint ön arka toplam 600-650 tl
    Balatalar ön arka toplam 300-350 tl
    Triger set NTN veya NSK rulmanlı Dayco kayışlı 450-500 tl
    Triger gergi yayı orj (Mazda) 60 TL
    Külbütör Conta orj (Mazda) 60-100 TL

    Bunlar kabaca kesin değişecek parçalar. İşçilik için de tüm işlemler + yağ değişimi (parça benden) muhtemelen 250-300 TL’yi geçmez diye düşünüyorum. (Ustayla aramız iyidir, hiç pazarlık yapmam, o da pazarlık yapacak fiyat söylemez. İşçiliği de kalitelidir.)

    Diğer markaları pek bilmiyorum ama kaliteli işçilik + kaliteli parçalarla öyle aşırı bir fiyat bandına çıkmıyordur diye düşünüyorum.

    Tabi ki piyasa araçlarından pahalıdır bakım tutarları ve Parçaları ama incir ağacıyla alakası yok.

    Mesela incir ağacı derken somut örnekler verirseniz karşılaştırma yapabiliriz fiyatları, sonradan okuyacaklar için de fikir olur. Tam motor rektefiyesi haricinde birçok şey yaptırdım ve neredeyse arabanın tamamı konusunda fiyat bilgim var.

    Ek olarak: Şimdi aklıma geldi, 2001 626 için vites kol burçlarını araç liftteyken yan sanayi bulamamıştım, orjinali 20 sene gittiği için servisten sipariş verdim. 110 tl. 92 626 için gaz kelebeği iç contası şişmiş(sulu tip), Parça 28 sene dayanmış, yine orjinal olarak servisten sipariş verdim, Türkiye’ye daha önce hiç gelmemiş parça, yani 92’den beri bu parçayı kimse sipariş etmemiş, 20 gün terminli 90 tl parça. Acelem olmadığı için kargoyla istemedim, İstanbul’a gidince alırım diye düşünerek, bugün alacağım servisten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canocan_07 -- 29 Temmuz 2020; 8:37:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.