Şimdi Ara

Milli elektrikli trenin fabrika testleri başladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
756
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • TUVASAŞ tarafından geliştirilen yüzde 100 elektrikli trenin prototip versiyonunun fabrika testleri başladı. Fabrika testlerinin ardından Ağustos sonunda yol testlerine geçilecek. 2020 yılı içerisinde yolcu taşımaya başlanması planlanıyor.



    Ayrıca Bkz.Kargo İHA için imzalar atıldı



    Türk mühendisler tarafından geliştirilen elektrikli tren seti 160 kilometre hızla seyahat gerçekleştiriyor. 324 koltuk kapasitesine sahip. Prototip tren setinin yerlilik oranı yüzde 60 olarak açıklandı. Seri üretime geçildiğinde yüzde 80 yerlilik oranı hedefleniyor. Prototip setin maliyeti, yurt dışındaki muadillerine göre yüzde 20 daha ucuza mal edildi.





    Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, elektrikli tren setindeki yerli bileşenlere vurgu yaparak,”Trenin beyni olarak nitelendirilen cer sistemi ile tren kontrol ve izleme sistemi ASELSAN’la birlikte üretildi. Böylelikle ilk defa kritik bir alt sistem, donanım, yazılım ve algoritma içeriğiyle birlikte yerli sanayi tarafından geliştirilmiş oldu. İklimlendirme sisteminden boji şaselerine, iç giydirme ve aydınlatma sistemlerinden vakum tuvalet sistemlerine kadar 30'un üzerindeki bileşen yerli firmalarımızdan tedarik edildi. İşte bu sayede prototip sette yerlilik oranı yüzde 60 oldu.” dedi.



    Milli elektrikli tren setinin Ağustos sonunda demiryolu testlerinin yapılması ve yıl sonuna doğru vatandaşın hizmetine sunulması planlanıyor. İlerleyen yıllarda yerli imkanlarla 200 kilometrenin üstünde hıza sahip yüksek hızlı tren geliştirilmesi hedefleniyor.








  • bugün 160 yarın 260 hemen olmaz yeni girdiğin bir iş.şu güzelliği olur kendimiz yapar yerli oranını da yüksek tutarsak ithal aldığımız tren eskidi idare edelim diye hurda araçlara binmeyiz sürekli bakımı yapılır parçası değişir yeni kalır ve komple de yenilenir.İran ambargodan dolayı boeing uçaklarımız 70'lerden kalma patır patır düşerse karışmayız diye yedek parça istedi Amerika'dan.Allah düşürmesin böyle durumlara kendimiz yapalım 160 gitsin sıkıntı değil ilerde hızlanır zor bir olay değil bir kere yaptıktan sonra.

  • MOTORRR

  • Milli elektrikli tren fabrikalarda.

  • İşletme hızı 160 km??

    Maksimum hız 180 km??



    Koskoca ulaştırma bakanlığı hız birimini bilmiyor

  • bu tren süper hızlı tren yerine kullanılmayacak galiba Eskişehir Konya arası 250 görüyor şuan ki trenler.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Allahım ne olur bu gerçek olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hollowman_ kullanıcısına yanıt
    Öyle ya da böyle erken seçim güçlü bir ihtimal. Ama yine de bu tür yerli atılımların olması güzel.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bunu da takdir ediyoruz, ama saat de en az 300-500 km arası hıza ulaştığımız an, o zaman çağımıza uygun olur. Kim istemez İstanbul' dan Antalya' ya veya Adana' ya 2 saat de gitmeyi. Her zaman bu konular da Japonya' yı, Fransa' yı, Çin' i geriden takip etmek zorunda mıyız...

    Bir istisna var, İHA' ların teknolojileri konusunda Dünya' nın takdirini kazandık. Keşke her teknolojik alanda böyle olsak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kayamtky -- 29 Haziran 2020; 14:2:42 >
  • Kesinlikle çok iyi olmuş emeği geçenlerden Allah razı olsun

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • çok başarılı çok iyi bir şey. Emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler.

  • bugün 160 yarın 260 hemen olmaz yeni girdiğin bir iş.şu güzelliği olur kendimiz yapar yerli oranını da yüksek tutarsak ithal aldığımız tren eskidi idare edelim diye hurda araçlara binmeyiz sürekli bakımı yapılır parçası değişir yeni kalır ve komple de yenilenir.İran ambargodan dolayı boeing uçaklarımız 70'lerden kalma patır patır düşerse karışmayız diye yedek parça istedi Amerika'dan.Allah düşürmesin böyle durumlara kendimiz yapalım 160 gitsin sıkıntı değil ilerde hızlanır zor bir olay değil bir kere yaptıktan sonra.

  • leoga66 L kullanıcısına yanıt
    Cer motorları ve cer gücü kontrol sistemleri Aselsan tarafından üretildi. Tren kontrol sistemleri de buna dahil.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 160 km/s trenlere teknik olarak hızlı tren diyemiyoruz sanırım neyse milli treninin gecikmesi hiç gelmemesinden iyidir.

  • şunlardan koyacaksın Antalya-Adana arasına sahilden gidecek üff ne para kazanır.

  • Benim saydığım bu 3. kez haber oldu DH'de.. Ağustos'ta test sürüşü diyor orada da bir haber şart ama ağustosu görmeden arada bir haber daha girerler.

  • Bu kadar yapmisik ama yüzde 60 yerli olmus. Acaba bu %40 hangi aksamlardir?

  • kayamtky K kullanıcısına yanıt
    Bende isterim 400 le gitmesini ama zamanla hocam her şey ilk defa yapılıyor. Het motor yaptık 30.000 saat çalıştırıp zayıf yerlerini güçlendirmeden kullanamıyorsun. Kompozit malzeme eksiği var, lisanslara takılıyorsun felan. Var oğlu var

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Genmax2406 G kullanıcısına yanıt
    İleri teknolojili ve lisans hakkı olan ürünlerdir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/Lokomotif


    Elektrik gücüyle çalışan ilk lokomotif, 1834′te yapıldı. Ama, ilk elektrikli lokomotifler, bataryayla çalışıyordu. Bataryalar ağırdı ve sık sık şarj edilmeleri gerekiyordu.





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.