Şimdi Ara

Gürcistan'dan Otokar'a 175 adetlik otobüs siparişi (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
1.806
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ataege kullanıcısına yanıt

    Sorunuzu tam anlayamadım. Ülkemizde üretim yapan markaları mı soruyorsunuz?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt

    Ben aslında Otokar markası olarak baktım Mercedes bildiğimiz gibi Alman markası ülkemizde bize ürettirseler de bize ait değil, tıpkı Iphone'u Çin'de ürettiren Amerika gibi asıl marka başka ülkeye ait. Türkiyedeki belediye otobüsleri de Otokar olabilirmiş o zaman.

  • monacomen kullanıcısına yanıt

    Söylemek istediğiniz şeyleri anlamakla birlikte verdiğiniz örnekle bu biraz farklı. Çünkü iphone ABD'de tasarlanıp Çinde üretilirken Mercedes'in Hoşderedeki ARGE merkezinde bizim arkadaşlarımız çalışıyor. Birçok tasarımdan tutunda, test ve belgelendirme işlerini bizim mühendislerimiz yapıyor. Yetenekli ve yetişmiş yüzlerce mühendisimiz bu sayede Avrupa ve Dünya'ya açılıyor.


    Eğer biz almayacaksak zaten Mercedes neden gelip ülkemizde böyle bir yatırım yapıp fabrika kursun, bizden çok daha iyi teşvikler sunan doğu avrupa ülkeleri var. Yani otomotivin dinamikleri diğer sektörler gibi değil.


    Bununla birlikte salt ağır ticari araç olarak baktığımızda mercedesin bu ülkenin mühendislik kabiliyetine katkıları ve yetiştirdiği mühendisler emin olun bazı %100 yerli firmalarımızın fersahla önündedir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 30 Haziran 2020; 8:53:43 >
  • ankura kullanıcısına yanıt

    2018 Üretim ve İhracat

    Gürcistan'dan Otokar'a 175 adetlik otobüs siparişi


    Gürcistan'dan Otokar'a 175 adetlik otobüs siparişi

    2019 Üretim ve İhracat


    Gürcistan'dan Otokar'a 175 adetlik otobüs siparişi
    Gürcistan'dan Otokar'a 175 adetlik otobüs siparişi
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt

    Mercedes'in ülkemizde böyle bir fabrika kurmasının birinci nedeni ucuz iş gücü AB ülkelerine nazaran daha fazla. Hem de iyi bir pazar. Euro ile değil Türk lirası ile ödeniyor ve maliyeti çok düşük. Türk mühendislerin yapması etmesi ise onu Türk malı yapmaz, üzerinde Alman markası var. Iphone da Çin'li mühendislerce üretilir ama Amerikan markasıdır. Yani bu otobüsleri bize tekrar satan Almanlar bize ucuz değil piyasa fiyatından satıyordur olsa olsa.


    Her ne kadar Mercedes fersah fersah bizim yaptığımız otobüsten öndedir diyorsanız da Gürcistan Otokar'dan aldığına göre hem ucuz hem de kaliteli bulduğu için alıyordur herhalde. Ama hemiucuz hem kaliteli bir otobüs üretiyorsak neden Mercedes alalım ki kendi ürettiğimizi kullanabiliriz? Mantıklı olan budur. Almanya Otobüs ürettirirken gidip de belediyesine Fransız marka otobüsler almıyordur herhalde.

  • monacomen kullanıcısına yanıt

    İşçilik önemli bir parametredir tabi ki ancak sandığınız kadar önemli değildir. Bahsettiğiniz gibi Mercedes'in buraya gelmesinin sebebi ucuz işgücü ve iyi bir pazar kabul edelim sadece. Mercedes almayı terk ettiğinizde o iyi bir pazarın mercedes için artık bir önemi kalmayacak, ucuz iş gücü de yeterli bir parametre olmadığı için Mercedesi nakit teşvik veren ağır ticari de nakliye maliyetlerini azaltacak ve güçlü yan sanayisi bulunan polonya, macaristan, çek cumhuriyeti gibi bir ülkede görürüz ertesi gün.


    Bugün eğer stabil ve büyüyen bir iç pazarımız olsa ya da düzgün bir teşvik sistemimiz bulunda emin olun en azından 5 global oem fabrikası daha olurdu burada. Bizim ülkemize gelmiş, sadece montajcı olmayan, bu ülkenin mühendislik kabiliyetini, katma değerini artıran firmalara karşı milliyetçi tavır takınmak otomotivde kimseye bir şey kazandırmaz anlatmak istediğim bu.


    Bize ucuz satış kısmına gelirsek, ülkemizde ithal otobüsün neden satılamadığının ana parametresi fiyatlardır zaten, biz bugün Türkiye'de üretilen bir otobüsü döviz bazında çok daha ucuza alabiliyoruz yani evet mercedes bize daha ucuza otobüs satıyor.


    Mercedes bizim yaptığımız otobüsten fersah fersah öndedir demedim ayrıca, Mercedesin bu ülkeye olan katma değeri birçok yerli diyebileceğiniz firmadan öndedir dedim.


    İtalyanların kendi otobüs firmaları varken Roma Belediyesi Temsa aldı, İsveç Karsan aldı, Polonya otobüs üretiminde bizden sonra AB'de 2. sırada olmasına rağmen bizim firmalarımızın otobüsleri de yürüyor yollarında. Kısaca fiyat/performans ürünleri sunarsanız herkes her ürünü alır, AB bu konuda bizim kadar korumacı dahi değil. Örneğin biz birçok alanda kamu alımlarında %51 yerlilik şartı arıyoruz ve yurtdışından ürün alımının önüne geçiyoruz, birçok AB ülkesi bu konuda çok daha açıktır.


    Sonuç olarak kamu ihale açıyor ve firmalar tekliflerini sunuyorlar, ülkemizde birçok belediyede Temsa, Karsan, Otokar, BMC ve hatta Güleryüz, Akia kullanılırken bazı ihaleleri de mercedesin yerli bir üretici olarak kazanmasından daha doğal bir şey yok. İthale zaten geniş bir alanda önlem ve ayrımcı uygulamada bulunurken bir de ülkenize gelmiş yatırım yapmış firmalara bunu uygularsanız orta ve uzun vade de yatırımcı bulamaz, kaplumbağa gibi içinize kapanırsınız.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 30 Haziran 2020; 9:22:34 >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    +1



    sürekli kullanılan ‘yerli milli’ ağız insanları zehirlemiş. bu yabancı düşmanlığı, biz bize yeterizler bizleri ancak fakirlestirir. mercedes, man, coca-cola vs. ne kadar istihdam yaratıyor bi bakın eleştiri yapmadan. türkiyeye yararı hepinizden fazladır her birinin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt

    Yakında AB Türkiye ile olan gümrük anlaşmalarını yeniler Türkiyenin bu kadar çok ithal ürüne vergi getirmesinden sonra.

  • wetout kullanıcısına yanıt

    AB'den gelecek ürünlere yönelik herhangi bir ilave vergi faaliyeti yok. Getirilen ilave vergiler AB dışı pazarlar için hep. AB ile başka konularda sıkıntılarımız var (Kamu alımları, Mevzuat uyumu gibi). Özellikle ilaç konusu çok önemli ve kritik. AB-Türkiye ilişkileri tarihinde ilk defa bir sorun DTÖ'ye taşındı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 1 Temmuz 2020; 9:29:58 >
  • Bana da bu fiyattan vereceklerse 1 tane alayim, mega karavan yaparim :-)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt

    Hocam verdiğiniz güzel bilgiler için teşekkürler. DTÖ taşınan sorun hakkında daha fazla bilgi verebilir misiniz ?

  • Demek ki hemen hemen her ülkede kendi vatandaşına satarken ayrı, ihracat yaparken ayrı fiyatlandırma oluyor ve genel anlamda ihracat fiyatları çok daha makul oluyor. Yoksa İtalya, İsveç, Polonya bizden neden otobüs alsın?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkerinanç

    Demek ki hemen hemen her ülkede kendi vatandaşına satarken ayrı, ihracat yaparken ayrı fiyatlandırma oluyor ve genel anlamda ihracat fiyatları çok daha makul oluyor. Yoksa İtalya, İsveç, Polonya bizden neden otobüs alsın?

    Genelleme yapmak yanlış, her ülke için her pazar için farklı dinamikler var. Örneğin biz iç pazara daha uygun fiyata ürün verirken ihracata döviz bazında karlı ürün veriyoruz ancak bizim maliyetlerimiz ve esnek üretim anlayışımız AB pazarı üreticilerine göre daha rekabetçi fiyatlar sunduğumuz için tercih ediliyoruz. Roma Belediyesine İtalyan üreticilere göre daha uygun fiyattan araç sağlayabiliyoruz ancak bu uygun fiyat tabi ki halen iç pazara sunulan aracın hala çok üzerinde.

  • memotunc M kullanıcısına yanıt

    Dava süreci ile ilgili tüm doküman ve toplantı notları burada, yine sormak istediğiniz bir konu olursa bilgim dahilinde cevaplamaya çalışırım.


    https://www.wto.org/english/tratop_e/dispu_e/cases_e/ds583_e.htm

  • sml_akyz S kullanıcısına yanıt

    Son 3 senedir ağır ticari pazarı çok fazla daraldı. Yıllık otobüs satışı 600-700 seviyelerine kadar geriledi. Bu sebeple firmalarımız döviz bazında karlı AB ve ABD pazarına yöneldi, içerideki krizi fırsata çeviren ve TL bazında karlılığını çok fazla artıran firmalarımız var. Bugün içeride 1,5 milyon liraya sattığınız bir aracı ABD pazarında 400-500 bin dolara satabiliyorsunuz, karlılık manasında bu da çok büyük avantaja dönüşüyor.

  • Tüpraş, Petkim, Otokar, Karsan, Paşabahçe, çimentolar, kardemir erdemir gibi muhteşem şirketler kurulsa keşke ahöpe döneminde de

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bizde de artık yollarda görmek ümidiyle

  • Bildirim geldi bu beğeni nedir, ne oldu forumaGürcistan'dan Otokar'a 175 adetlik otobüs siparişi 


    Gürcistan'dan Otokar'a 175 adetlik otobüs siparişi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.